Thursday 28 May 2015

BOB LOKMAN MOHON MANA-MANA AHLI PAS YANG TENTANG PEMILIHAN SEMULA HADI AWANG SEBAGAI PRESIDEN PAS AGAR TINGGALKAN PARTI.



Bekas selebriti yang kini aktivis PAS, Bob Lokman meminta ahli biasa parti itu yang berharap kepimpinan tertinggi PAS ditukar dalam Muktamar PAS Ke-61 pada Jun depan supaya meninggalkan parti berkenaan.

Beliau meminta ahli-ahli PAS terbabit memahami bahawa mereka sebenarnya ibarat penumpang sebuah kenderaan yang sedang dipandu oleh pemimpin tertinggi PAS yang cekap dan tahu arah serta tujuan perjalanan.

“Tak berapa hari lagi kenderaan besar ini akan berhenti untuk menjalani major servis (Pemilihan PAS). Tukar minyak, tukar brek, tukar absober, tukar lampu dan macam macam lagi yang rosak atau lusuh.

“Makanya selepas major servis nanti, Kita tetaplah menjadi penumpang yang patuh dengan peraturan perjalanan kenderaan Kita. Yang rasa penat dengan perjalanan sebelum ni boleh turun dan naik kenderaan lain pula,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Pemilihan PAS yang akan berlangsung di Kuala Se­langor, Selangor bakal menyaksikan Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dicabar buat kali pertama dalam tempoh 13 tahun oleh bekas Naib Presiden parti itu, Ahmad Awang dalam pertandingan satu lawan satu.

Bob Lokman dalam pada itu mengingatkan ahli biasa PAS, kenderaan yang beliau maksudkan itu jika mempunyai pemandu baharu yang mempunyai jalan baru untuk dicuba akan hanya membuatkan kenderaan tersebut menjadi lebih cepat lusuh.

Justeru,beliau meminta ahli biasa PAS sedar diri dengan memahami istilah penumpang dan jangan menganggu pemandu sedia ada kerana perbuatan itu akan menjejaskan kelancaran perjalanan ke destinasi yang masih jauh.

“Kalau penumpang tak suka dengan cara pemanduan, janganlah nak bina kenderaan baharu dalam kenderaan sedia ada. Ada baiknya mintak berhenti, turun dan binalah kenderaan berenjin turbo serta terus memecut biar cepat sampai. Itu pun kalau tahu jarak destinasinya. Semoga selamat sampai kalau tak masuk gaung,” sindirnya.

Sindiran Bob Lokman itu disokong Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz yang akan berusaha merebut jawatan Ketua Pemuda PAS daripada penyandangnya, Suhaizan Kaiat dalam pemilihan PAS kali ini.

33 comments:

  1. Pencalonan yg banyak bukan jaminan kemenangan...hari mengundi puak rasis kiasu DAP dan puak.plural Anwar aljubori akan beli undi....rasuah undi perwakilan.....biasa beli undi pak lebai kulup dan ustazah vouge PAS tak seberapa pun....ciput jer...Mat Sabu syiah akan rasuah sex
    muntaah pada perwakilan.....syabas jahanamkan PAS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klw tak rasuah mana mungkin matsabutoh
      blh menang timb presiden weihhh...
      pas parti bapak rasuah...hipokrit...

      Delete
    2. kita sokong Haji Hadi jadi PM Malaysia
      Muhidin jadi TPM Malaysia
      Nik Abduh jadi menteri belia dan sukan
      takbeeeeeeeeeeerrr

      Delete
  2. Nak cepat sampai mat sabu & the gang kena apply permit teksi. Ahli parlimen tak, adun pun tak, lepas ini group liberal jual kacang/bawa teksi sapu.

    ReplyDelete
  3. Wan jijah patutt berambus ganti dgn azmin Ali.

    Betina nepotism go to hell

    Jeff Ulu Bernam
    Reformist yg Originel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muhidin ganti najib. Hadi jadi TPM. Nik Abduh Menteri belia dan sukan.

      Delete
  4. bob..pemandu mabuk ketum..dia nak terlajak pi rumah umngok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 16:55 macai gang lilin vigil


      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg Originel
      (Sezaman dgn hero1998, ezam, dr Chandra. Malik Adam, Abg Zul kulim etc)

      Delete
  5. Alahai bob setakat mahu jadi pecacai presiden hadi dia tak ada hal. Tengok macam mana kalau lu sudah mahu tanding naib presiden. Mesti kena gelar barua oleh si hadi

    ReplyDelete
  6. GUAN ENG & KIT SIANG HINA TG HADI AWANG


    MANA PEMIMPIN PAS??


    MANA ULAMA PAS??


    TAKKAN DIAM SAJA??


    BILA NAK ISTIHAR GUAN ENG & KIT SIANG KAFIR HARBI??


    BILA NAK ISTIHAR DAP KAFIR HARBI??


    KAFIR HARBI BOLEH DIPERANGI KAN??


    KAH KAH KAH


    KALAU UMNO AWAL2 DAH DIGELAR TOGHUT.


    TAKKAN ULAMA PAS TAKUT DENGAN GUAN ENG & KIT SIANG


    PAGI PETANG SIANG MALAM TG HADI KENA HINA


    TAKKAN BACUL KOT


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS memang bacul. Parti Ahlinya Sial.

      Delete
    2. Lepas ni kita bincang supaya Hadi jadi PM. Muhidin jadi TPM. Nik abduh jadi Menteri belia dan sukan. takbeeeeeeeerrrrrrr

      Delete
  7. Jangan tunjuk bodoh wahai bob lemah jantung........ Siapa kamu dan apa hak kamu meminta ahli biasa parti yang berharap kepimpinan tertinggi PAS ditukar dalam Muktamar PAS Ke-61 pada Jun depan supaya meninggalkan parti berkenaan ?.

    Berapa hari kamu sudah hidup dalam parti PAS ?

    Jangan nak berlagak bijak kalau kamu juga tidak faham perlembagaan PAS.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidop mat sabu...
      mat sabu bakal presiden Pas...
      tungguuuuuu

      Delete
    2. anon 22:27
      Macam mana mat sabu boleh jadi presiden sedangkan dia hanya pertahankan jawatan yang disandangnya sebagai timbalan presiden,

      Kau sama bangang dengan bob obesiti.

      Delete
    3. Mat sabu jadi presiden hehehe...
      cepat la skt jahanam Pas...habis semua ahli boleh takebeer....hehehe..

      Delete
  8. kalau dok berebut masuk bertanding tu..maknanya gila jawatan.. sanggup perendahkan orang lain demi dapat sokongan nak pegang jawatan..
    bila dah menang dok syok sendiri...dok perasan rasa macam dia hebat...
    inilah lebai2 yg ada dlm pas... bab ceramah berebut tak mahu lepas mikrofon.. bila ajak buat kerja berat mula nak cari alasan..boleh belah.. ini banyak yg dok ada.. bukan semua.. dan bukan juga tuan2 guru, ulama ..
    yg dok sebok tu yg baru nak naik...
    ..

    ReplyDelete
  9. cucu mamak kutty28 May 2015 at 20:24

    slogan aku....jahanam aji adi n the geng,pi mampos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku memang sokong. Hadi ini memang mimpi siang dan malam nak jadi DPM. Walaupun Najib sapu duit TH tapi dia sokong juga. Kira apa orang Islam dapat kah tidak jadi nak tunaikan haji, janji duit TH aku sapu dulu.

      Orang macam ni pun nak diangkat jadi Presiden ? Macam nak lantik ketua penyamun saja.

      Delete
    2. kalau ajing komunis pkr dan dapigs menyalak tak de bende berfaedah dah keluar dari mulut depa. berbahagialah anjing pkr dan tuan babi dapigs mereka

      Delete
  10. Yang x puas hati dgn TGHH ni sebenarnya bukan ahli PAS...mereka ni macai yg diupah LGE dan PKR ja....mereka ni juga macai BN yg diupah porak peranda pakatan....mereka ni talam 10 muka, makan keliling....tara iman, bertuhankan duit ja...puak ni sebenarnya x de 0.000001% pun yg boleh beri manfaat pd agama dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kena mengena dengan BN? Bodoh betul kau ni. Bapak kau yang main mak engkau sampai dapat anak bahlul macam kau lepas tu bapak kau tuduh jiran kau yg konkek mak ksu sampai dapat anak yang bahlul. Tak mengaku, meyalahkan orang lain.

      Delete
    2. Ngaku je la...
      mereka kan ahli pas yg sah....
      bukan ahli umno....
      ngok la ko ni..

      Delete
    3. Dlm umno pun ramai barua tapi tak de plak sampai tuduh ni semua macai pas nak porak paranda BN...
      Klw kapal dah nak karam jgn cari alasan..
      nanti semua mati tenggelam...

      Delete
  11. kalau dh bas buruk...pemandu pulak kebelakangan ni lalok2...xberapa nk sampai tempat tuju..pastu maki2 penumpang..cap mcm2..pdhal penumpang byr duit...elok jugak cari yg lain..biar dia berehat ..jdi tuan penasihat 25%

    ReplyDelete
  12. Tak nampak ape hala tujunya atau maksudnye yang mencarut dan memaki dalam blog ni. Itulah taraf pendidikan yang diterima dari sekolah -sekolah kelolaan ameno. Bani melayu setakat tu jelah kebolehan mereka. Tak pandai berhujah guna fakta dan fikiran. Tak ada budi bahasa. Tak boleh dibawa ke majlis. Tak boleh kerja pun. Ada kelulusan tak laku. Tak ade soft skill. Tak ade people skill. Tak reti langsung cakap Inggeris. Tak reti tepati masa dan last sekali pemalas nak mampos. Itulah gambaran sebenar bani melayu yang malas, suka berhibur dan suka makan percuma!!

    ReplyDelete
  13. En Bob, salaam. Dlm bbrapa keadaan, makmum solat berjema'ah pun dibolehkan menegur imam. Mohon pencerahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik komen tuan. Tak nak cakap lebih.

      Delete
  14. Hoi Bob. Kalu imam dah kentut preeeettt bunyi. Makmum kena mufarakah le. Takkan Bob tk belajar. Bob kan cucu Tok Kenali. Hahaha

    ReplyDelete
  15. Tak pe imam dah batal wuduk pon kita nesti ikut...
    biar solat kita pon batal sekali ngan imam....
    kehkehkeh..bob bodow...

    ReplyDelete
  16. Please lah Bob, jgn tunjuk bodoh tuan pada kami.

    ReplyDelete
  17. Please lah Bob, jgn tunjuk bodoh tuan pada kami.

    ReplyDelete
  18. Please lah Bob, jgn tunjuk bodoh tuan pada kami.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...