Monday 25 May 2015

APAKAH SELANGOR BAKAL BERDEPAN DENGAN DUN TERGANTUNG SELEPAS MUKTAMAR PAS KE-61 AWAL BULAN DEPAN?????????



Sekiranya PAS selepas Muktamarnya yang ke 61 mulai 4 hingga 6 Jun 2015 di Kuala Selangor akan datang  membuat keputusan keluar Pakatan Rakyat, atau DAP bersama-sama dengan PKR sepakat seiya sekata tendang PAS keluar dari Pakatan Rakyat  ia mungkin bahawa Selangor akan berakhir dengan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang tergantung.

Pada masa ini, kedua-dua PAS dan DAP mempunyai 15 kerusi setiap satu, manakala PKR mempunyai 13 setelah Tan Sri Khalid ADUN Pelabuhan Klang dipecat dari PKR dan selebihnya 12 kerusi dikuasai UMNO?BN

Terdapat 56 kerusi di Dewan Undangan Negeri Selangor, dengan itu 29 kerusi yang diperlukan untuk membentuk kerajaan dengan majoriti mudah.

Sekiranya PKR dan DAP dua komponen parti sahaja tinggal dalam Pakatan Rakyat, mereka akan hanya mempunyai 28 kerusi masih tidak mencukupi untuk bentuk kerajaan dengan majoriti mudah.

Disitu sokongan mungkin tiba dari dua ADUN PAS yang dikatakan cukup mesra dengan PKR yang kini digantung keahlian mereka disebabkan membuat sokongan menongkah arus dari kehendak PAS Pusat yang tidak menyokong Kak Wan sebagai MB Selangor...  merujuk kepada ADUN Hulu Kelang, Saari Sungib dan ADUN Morib, Hasnul Baharuddin yang menentang Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang dan menyokong keputusan PKR dan DAP mencalonkan Kak Wan sebagai menteri besar.

Pemerhati politik menjangkakan keadaan akan menjadi lebih teruk pada bulan Jun selepas pemilihan PAS, di mana puak TGHA dijangka akan menguasai hampir sepenuhnya kepimpinan parti itu.

32 comments:

  1. Mat sabu mungkin bwk teksi, mahfuz omar jaga airport balik, hanipa maidin masuk tanjung rambutan, khalid samad keje kilang carlsberg..hatta ramli, husam musa bela kambing. Cuci habis kali ni...buang golongan cium bontot cina & selalu bt lawatan ke gereja. Najib pun kena letak jawatan..tugas rasmi teman rosmah shopping.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hadi jadi TPM ganti muhidin?
      kuikuikui...

      Delete
    2. nik abduh jadi menteri belia dan sukan?
      kahkahkahkah

      Delete
    3. Yang nak sgt jd tom duk dlm penjara bro...ini bkn firnah atau kabar2...ini kuar dari mylut ijah dan pizi

      Delete
    4. yang paling syiook ialah pkr jadi anjing dapigs

      Delete
    5. hahaha.......
      semoga harapan anda semua termakbul ....tapi jgn pula bila dah termakbul lain pula ceritanya.....!
      melayu bodoh hanya akan merebut harta bumi yg sebenarnya bukan milik melayu ......melayu bodoh fikir mrk bijak tetapi akhirnya negara sdr nak digadai....melayu bangang lagilah pandai!!!! dah lah tak faham bahasa lagi nak mengata org malah entah islam mana ajaran melayu bangang ikut mungkin yahudi mungkin syiah mungkin israel walaupun melaung tak sudah sebab melayu bangang jadi tak hairan pun malaysia boleh jadi begini kerana melayu bangang.
      tak kira apa jadi pada negara baik sesiapa pun yg memerintah baik pas nak msk umno ke apa ke sy tak kisah pun....sebab kalau melayu itu bangang memang dah tak tahu malu malah lagi bangang kerja mrk buat jadi jgn nak bising lepas ini sudah. sy tetap hidup baik2 sampai saya mati tapi kau org yg bodoh bangang macam mana??????sdr mahu pandai jaga diri tiada wang jatuh langit yg sering melayu idamkan. namun setia menunggu mungkin ada wang akan jatuh dari langit sebab itu lah melayu suka msk kedai judi tangkap ikan.......jgn pula buaya yg timbul.

      Delete
    6. 01.36 apa yg kau merepek ni cibai? Kitorang tak main judi. Kitorang dah banyak duit. Kau nak meroyan, pegi beli clorox 2 botol, minum senyap2. Jgn bg sapa2 kalau kau nk mampus. Jimat sikit, tak payah gali kubur

      Delete
    7. Hahaha......
      Kau cina kah???? Rupanya melayu bodoh bangang suka guna kata kesat juga.....patutlah sesat.

      Delete
  2. Omakkau takkan tak tahu lagu lompat sikatak lompat !

    Nanti tengok sajalah siapa yang gila kuasa... Khalid takkan duduk diam..he..he.. berkerat rotan !

    TETAPI kita tahu sangat perangai Pas..suka jilat weh ! Ubat kuat banyak sekali....

    Azmin kena cari tekong baru....

    * semua kemungkinan sebab cara pembangkang ini pelik-pelik sikit...

    ReplyDelete
  3. Dijangkakan pasukan TSKI bersama Omak dan Faekah akan bergabung dgn UMNO dan PAS utk menawan semula Selangor ..

    ReplyDelete
  4. Omak dah tgk tikus beesaaar dari Petaling Jaya belum??? Azmin mesti bangga Selangor ada tikus besar camtu.heee

    ReplyDelete
  5. Anon 18:38 kau ni dtg dari keluarga China ke? bukan apa sebab ayat² kau kat atas 100% ayat menhina orang tak ada satu ayat pun yg baik. Patutlah dlm Islam suruh cari pasangan hidup pastikan dari keturunan yg baik²... baru aku paham rupanya takut dpt keturunan macam kau agaknya.. kau teruskanlah dgn ayat² menhina kelak kau akan di hina di akhirat nanti.....pesanan utk kawan² Internet tempat cari maklumat bkn tempat cari dosa... komenlah dari hati jgn ikutkan perasaan.
    Politik perlukan agama...bukannya agama perlukan politik... apa pun yg dilakukan baliklah berpandukan Islam .
    Mohon maaf jika ada siapa² tersingung Assalammualaikum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya saya cina & sokong dap. Kahkahkah

      Delete
  6. Din Tok Guru @ Din ayam (menantu Hj Hadi) mampu mengajar kitab-kitab turath di Markaz Tanta, seperti kitab Al-Asybah wa An-Nazoir, Waraqat dan kitab usul yang paling sukar difahami iaitu kitab Al-Minhaj karangan Imam Baidhawi. justeru itu beliau menjadi tempat rujukan pelajar-pelajar.

    Selain menjadi best student dikalangan pelajar malaysia Tanta pada setiap tahun, kecemerlangannya di dalam bidang akademik terbukti apabila beliau menjadi "best student" di peringkat pelajar asing (waafidin) pada tahun 2007 dimana beliau mendapat kurang 7 markah untuk mencapai tahap Mumtaz, satu keputusan yang tidak pernah dicapai oleh mana-mana pelajar waafidin (pelajar bukan Mesir) sebelum ini.

    Di atas kecemerlangan ini, beliau mendapat anugerah Al-Fanjari dengan diberikan biasiswa bulanan. Pelajar waafidin kerana silibus mereka khususnya Al-Quran adalah berbeza dengan pelajar Al-Azhar dari Mesir.

    Beliau ke Universiti Kaherah di dalam bidang Shariah adalah sesuatu yang special. Pada waktu itu, zaman Al-Marhum Dr. Baltaji kemasukan ke jabatan Syariah agak ketat dengan mensyaratkan pencapaian Jayyid Jiddan hampir setiap tahun, satu pencapaian yang sangat jarang dicapai oleh Pelajar Malaysia pada waktu itu.

    Ko ado?heee

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  7. Anom 19:19

    Kah kah kah...bahalol bin banggang ker kau nieh, baru baca blog ker RBA yg tengah sedih sbb tengok

    Mat Syabu - bawak teksi jual syabu, mahfuz blajor kira pesawat kat airport, pas tuu tendang batu, tendang kertas, hanipa maidin - jadi juruwang kat restoran Kayu... Air kosong $50.00, dia tersalah tekan dua kosong lebih..kholid samad jadi Bai jual arak naik basikal, bai jual roti, tapi kholid jual bulan oktober saja..

    Husam & hatta, dua2 masok maharaja lawak, misai kontot ala hitler... Saari sungip, kena strok dia baring2 kat rumah jer..

    Kahhhh kahhh... Orang buat kelakor ler...

    Red Bean jangan menanggus pulak..

    ReplyDelete
  8. PAS ni sedang menuju ke hancuran bukan ape, hanya kerana perjuangan mereka sama macam ameno terutama yang serban besar-besar. Cari pangkat, cari duit dan cari @#@#!. Itu je. Kitab baca juga tapi bila jiran beli Vellfire meleleh juga air liok. Kuliah bagi jugak tapi bila orang tak solat beli istana tak tidur malam juga. Semuanya sama. Dulu masa Almarhum TGNA ada suma tak bertelo. Sekarang sume naik tocang. Lagi pun tak kan Tok Asri sorang je dapat Tan Sri, tok yang lain pun ndak juga!!! Sekarang pun dah ade yang praktis pakai tie, praktis pakai songkok dan praktis main golf. Hebat hebat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti perasan bagus pkr akan terus subur dengan menjadi anjing suruhan dapigs. tahniah pkr, anda seekor anjing yang baik.

      Delete
    2. hahaha.....
      kerana pkr ikut anjinglah pkr mengawal harta negara bersama dap jaga wang takut umno bawa lari.....lagi pas pula serba salah entah nak rampas harta atau nak ikut pr mengawal harta dari dikebas bn.....rakyat melayu pula semakin keliru lagilah bodoh kejap macam ni kejap macam tu entah apa mrk mahu???? kot melayu nak kaya tapi malas pula lepas tu boros lagi pandai berlagak ikut edaran masa konon!!!! tapi akhirnya habuk pun tiada cuma yg tinggal hanyalah hutang .melayu melayu masih tak sedar lagi???? melayu memang tidak tahu malu!!!! ajran islam tidak mahu ikut tapi syaitan pula dijadikan pedoman......hancur melayu hanya tinggal nama sj........!

      Delete
    3. 01.45 harta negara harta kau ke?? Kau tak payah pening2 & sakit kepala hari2 fikirkan ke mana wang negara dibelanjakan. Takde sapa suruh kau monitor. Tu pasal kau hampir gila fikir semua benda. Bodoh nak mampus

      Delete
    4. Hahaha........
      Yayaya.....sy bodoh engkau bijak sebab hari2 kamu fikir bagaimana nak curi harta org dan sebab itu malaysia masih aman. Harapan kamu tak mampus melihat bumi ini mampus peluklah engkau harta dunia sambil berjln di atas bumi gersang.

      Delete
  9. Ayoh Chik kena berhenti jadi Presideng dan boleh jadi nelayang sepenuh masa.

    Tindak tanduk geng2 UG amat merugikan PR dan juga rakyatnya amnya.

    Ketika BN bergelut dah nak karam dengan masalah 1MDB, geng2 UG menghulurkan tangan jadi penyelamat

    Mereka masuk politik pon bukan untuk ke Putrajaya, tapi untuk menegakan hukum Hudud semata-mata.

    Hairan geng2 UG ni.

    Kalau tak ada kuasa macamana nak menegakan hukum Hudud.....?????

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea...dah nenang boleh laksana hudud...pigi daaa...kan ulamak besar kau dh ckp.
      mesir dan jordan x buat hudud...kau ngok kau bebal? Lagi satu...nk buat hudud kt kelantan la....bkn satu malaya...ke lan tan...99 peratus melayu islam...faham? Kit bebal jgk x tau la

      Delete
    2. Hudud la sgt yg hg semayang pon dak.. sembang

      Delete
  10. Lagi bagus tergantung sebab pas memang dipersilakan keluar pakatan siap terajang bontot tongkat umngok barua kuda.baru menang sikit tapi terlepas kedah dan terenganu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea...mmg patut tendang keluar..ada ke patut dlm diam2 runding dgn najib utk jawatan tpm? Mmg celaka puak2 kn ni....oops...ug.

      Delete
  11. Teringat cerita p.ramlee, untung lagi jual orang dari jual unta.apakah jual agama juga boleh dijual dan dapat untung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak terlebih untung boleh la jual jubo kat nuar.

      Delete
  12. Lepas PAS kuaq boleh lah DAP buat pesta arak ultramega depan kawasan orang islam atas alasan menghormati hak asasi masyarakat majmuk. I want pet a dog dan konsert mega kat taman tasik shah alam dekat ngan masjid....

    ReplyDelete
  13. KALAU DAP DAH BENCI SANGAT PAS BUANG LA PAS DARI PAKATAN!!


    TAK PUN DAP TUBUHKAN PAKATAN BARU A


    JADILAH PAKATAN BARUA


    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  14. Perjuangan dap & pkr ja yg bagus...dap jd tok guru pkr ajar ilmu akidah...ilmu tolak hudud...dia ilmu tu membawa dap & pkr bahagia diakhirat....satu ilmu lagi iaitu menyusun anak beranak dlm perjuangan.
    Kalau perjuangan jihad tegakkan hukum allah ok la juga....ini perjuangan jahad utk menolak hudud sbb nak jaga hati tok guru(dap). Sama2 la kita doakan kedua2 parti ni lingkup punah ranah dan pecah berderai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pkr jadi tok guru dap ajar menjubur dn mrngelentong.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...