Monday 18 May 2015

IBRAHIM ALI KALAH SAMAN DAN DIPERINTAH BAYAR KOS RM50,000 KEPADA AKHBAR THE SUN.



Apa punya suweylah Ibrahim Ali ini .. dahlah kalah saman kena bayar kos RM50,000 pula tidak termasuk upah dia bayar kepada peguam beliau.

Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini menolak saman fitnah yang difailkan oleh Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali terhadap akhbar The Sun.

Pesuruhjaya Kehakiman M Gunalan memutuskan bahawa artikel yang berkaitan bukan mengenai Ibrahim tetapi mengenai kumpulan hak Melayu itu, PERKASA.

Sehubungan itu, Gunalan juga mendapati bahawa apa yang dilaporkan akhbar itu adalah wajar dan harian itu dilindungi dengan perlindungan bersyarat.

"Mahkamah juga mengarahkan plaintif (Ibrahim) membayar kos RM50,000," katanya yang membuat keputusan bagi kes 2010.

19 comments:

  1. Hahaha........hak melayu......jadi hak dia nak tunjuk kekuasaannya melayu dipertahankan, tapi muka tak malu mana hak kuasa dia nak pertahankan hak melayu???? Melayu bodoh melayu karat melayu tak sehaluan masih nak melaung perkasaan melayu. Jgn fikir ini zaman keriss dah basi pun...... zaman modern semua manusia sama je.....hanya asal usul berbeza tetapi kebijakan diperlukan yg bodoh tu!! Hanya bisa jadi anjing melayu melaung utk tuannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kau komen ni? Cakap melayu pun tak betul. Sial non-malay..pendatang

      Delete
  2. Untuk bayar saman tu aku cadang kan pada ahli2 katak supaya membuka gerai2 di mana2ncarnival jualan untuk menjual mempelam haram tak manis untuk kutip dana saman.

    ha..ha..ha..

    KJ tak nak bantu ke!!!

    ReplyDelete
  3. Yg baik hati TSKI, walaupun dihina Dan dinista oleh ideologist nepotism, dia tak Saman pun.

    Ialah Anuar nak lawan mahadir boleh, TSKI nak lawan Anuar tak boleh. Wusssshhhhhh jahat Anuar ni

    ReplyDelete
  4. Anuar dgn Ibrahim Ali sama saja. Ayat saja lebih. Dua2 ada beraherm.kat nama.

    ReplyDelete
  5. Dua dua lompat

    Anuar dulu abim lompat umno lompat keadilan

    Beraherm Ali

    Berjasa lompat Umno lompat S46 lompat umno lompat perkasa

    So hormatilah Beraherm Ali sebab dia 2x5 De facto.

    Baiknya Berahim Ali dia tak nepotism

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bezanya berahim ali tak menjubur mcm anuar.

      Delete
  6. Bakal De facto PKR.

    ReplyDelete
  7. 50k macam 5 kupang jer. Selongkor balik geghobok jumpe le duiit belipat2. Tak de hei. Kome nyokong PR apah tak mandang ... (macam teman juga ler).

    ReplyDelete
  8. anonmuose 14.53.14.5515.00 15.14.adalah orang yang sama ,kesian,sakit jiwa dia dengan anwar.tak habis2 mengenakan anwar.fikirlah adakah dosa atau pahala yang kau dapat dari selalu menghina orang.nanti malam tak dapt tidur lena baru kau tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, saya tahu dan faham bahawa saya akan turut ‘dikutuk atas sebab tulisan saya ini. Biarkan. Golongan yang tiada hujah akan menggunakan pendekatan caci maki.

      Biasalah. Kalau sudah akhlak mereka begitu, memang tidak mampu saya katakan apa-apa. Namun bukan keredhaan mereka yang saya inginkan pun, maka ada saya kisah?

      Delete
  9. Yer betul2...semo ni salah anwar

    ReplyDelete
  10. Bagi orang kaya 50K tu sikit. Macam taik idung. Tapi bagi orang susah orang biasa dan orang miskin besar sangat nilainya. Nilai macam tu boleh tanggung 3 atau 4 orang budak tahfiz selama 3 tahun untuk tamat pengajian. Boleh beli 4 atau 5 enjin bot untuk melayan miskin. Boleh biaya 5 atau 6 orang peniaga muda berdagang di pasar-pasar malam. Boleh bayar elaun sukarela kepada guru-guru tusyen di luar bandar. Boleh beli sebuah van untuk kegunaan pusat dialisis atau pun rumah warga emas dan anak-anak yatim. Tapi takpela En Beraim ni jutawan, orang kaya, 50K baru celah gigi je!!

    ReplyDelete
  11. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.......sakitnye perut...katak kantoi

    ReplyDelete
  12. ala...ala....
    1MDB banyak duit..
    takkan tak boleh bantu...
    RM50K tu mcm taik telinga ja...

    kalau tak yakin..jual aja katak umno ni.
    agak2 siapa mau beli hah!!!

    ReplyDelete
  13. Pak perkatak mana faham "melayu"...yg dia juluq lidah panjang kodok tu buat ape? Kan dah kena....itu belum lagi cerita bahasa melayu..apa perkatak faham? Kenapa bahasa melayu banyak perkataan dari bahasa sanskrit...ada perkodok faham?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkatak bodo...takan melayu wujud tanpa tamadun cina dan tamadun india.apakah kodok spesis baru yang akan memporak perandakan ketamadunan yang disebabkan pertembungan tamadun cina dan tamadun india.apa itu melayu? Sanskrit? Yunnan?....

      Delete
    2. Pundek punya keling paria. Mak bapak lu dtg malaysia kerja toreh getah & turap jalan. Babi punya paria

      Delete
  14. It is the kind of information I have been trying to find. Thank you for writing this information. It has proved utmost beneficial for me. Layarkaca21

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...