Wednesday 2 December 2015

MANA PERGI 65 AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG SEMASA UNDI BAJET 2016 DIJALANKAN SEMALAM??????


Pada 16hb November 2015 yang lalu Bajet 2016 melepasi peringkat dasar selepas undi blok menyaksikan 128 undi memihak manakala 74 lagi menentangnya Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar berkata, hanya 3 daripada 14 ahli Parlimen PAS yang mengundi menolak Bajet 2016 semasa sesi pengundian belah bahagi (blok) dijalankan.

Mahfuz merupakan salah seorang daripada 3 wakil rakyat yang menolak bajet itu, 2 lagi ialah Ahmad Baihaki Atiqullah (Kubang Kerian) dan Datuk Nik Mazian Nik Mohamad (Pasir Puteh).

Semasa sesi pengundian bajet itu berlangsung, 7 ahli Parlimen PAS tidak hadir.

PAS sebelum ini membuat pendirian mengambil sikap berkecuali daripada keputusan Pakatan Harapan mahu memboikot Bajet 2016 yang dibentangkan pada 23 Oktober lalu.

Pada keesokkan harinya PAS telah diserang bertubi-tubi dan bertali arus dengan pelbagai tuduhan tidak masuk akal dan fitnah melampau selain dikatakan sudah bersekongkol dengan UMNO.

Nah!!!! mengapa malam tadi hanya 24 ahli parlimen pembangkang yang tunjuk muka hadir di parlimen ... mana perginya yang lain?????  sudah bersekongkol dan dibeli oleh UMNO ke????

Pandai pula bercakap undi tidak mendatangkan apa-apa makna malahan kerja sia-sia belaka sebab tidak cukup ahli parlimen nak menolaknya ... barulah berpolitik secara realistik bukan politik retorik.

Jadi tindakan wakil rakyat PAS yang diketua sendiri oleh Presiden PAS YB Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi bin Awang itu diakui tepat dan bijaklah dengan mengambil kira hakikat politik semasa dengan kekuatan pembangkang yang cukup terhad  ... berpolitik berpijak dibumi yang nyata.

Kalau kekuatan sekadar sejengkal jangan nak bernafsu besar lautan dalam nak diduga.


Pembangkang tidak merancang untuk menolak undi Bajet 2016 yang dibuat pada Selasa.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata, usaha menolak bajet akan hanya sia-sia jika dilakukan kerana tidak mempunyai jumlah ahli Parlimen yang mencukupi untuk melaksanakannya.

“Sebenarnya kami tidak bincang untuk tolak (Bajet 2016), lagi pun tidak ramai yang datang, kami jangka ia sia-sia sahaja, oleh itu kami fokus benda lain,” katanya yang juga presiden PKR kepada pemberita di lobi Parlimen pada Rabu.

Terdahulu, Bajet 2016 yang dibahaskan di peringkat jawatankuasa diluluskan Dewan Rakyat malam tadi tanpa sebarang undi penolakan daripada pembangkang.

Malah hanya 24 ahli parlimen pembangkang berada di Dewan Rakyat ketika undian dijalankan.

14 comments:

  1. Nampak gaya PAN Imayam memang telah naik status sebagai hamba abdi Remote Control bagi DAP. Abuya Sifoo Bukit Penang kata pi Parlimen, PAN Imayam pi parlimen. Abuya Sifoo Bukit Penang kata pi kedai dobi, PAN Imayam pi kedai dobi.


    By the way Clcik Smart, aku nak bawak warga Asnaf 10 orang pi Shah Alam. Nasi Barani 10 wokey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abuya Sifoo Penang, esok malam friday night. Nak jumpak bini. Bolei ka??????????

      Begitulah hakikat hamba abdi jenis PAN Imayam ni.

      Delete
    2. KPD TN HJ HADI:
      Mana surat drp ulama terkenal yg tulis kpd tn hj yg kata penubuhan Amanah tu haram?

      Boleh bg cepat tak tn hj? Saya nak masuk pas ni. Tapi jgn lewat 1.1.2016 yer tn hj.

      Delete
  2. Mat Sabu memuji HIZBULLAH .

    Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

    https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

    Bukankah Hezbollah membantai kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan hina Imam Besar PAN.

      Dosa tidak lekat pada Imam Besar PAN. Itu sebab bolei selfie amoy langgar dada.

      Mungkin itu dalam pemikiran penyokong PAN Imayam

      Delete
  3. Kenyataan Mat Sabu yg menyokong pandangan Bapa Sosialis Karl Marx bahawa 'Agama Adalah Candu Manusia' adalah kenyataan yg boleh dianggap menghina Islam dan tidak wajar keluar drp mulut President PAN Imayam. Mana mungkin Islam diletakkan setaraf candu sedangkan Islam adalah Ad-Diin yg mengatur hidup manusia ke arah kebenaran hakiki dan bukannya candu yg mengkhayalkan manusia.

    Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

    http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

    " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

    Jesse Labu Keadilan N9ERS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan hina Imam Besar PAN. Dosa tidak lekat pada Imam Besar PAN. Itu sebab bolei selfie amoy langgar dada.

      Mungkin itu dalam pemikiran penyokong PAN Imayam


      Delete
  4. Kalau Hadi yg berpijak di bumi nyata, semua kata dia x cerdik. Tp klu Wan Azizah atau Guan Eng yg buat, semua kata diorg cerdik dan progresif. Ptuih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah Haji Hadi tu memang bodoh piang politik, nak kata cerdik macam mana lagi?

      ginilah....suruh dia beli ijazah phd cerdik kat mana-mana taska ka...tadika ka..bolehlah pakai taitel dr. haji hadi...nampak kurang bodoh skit.

      Delete
    2. Hadoiiiii...

      Delete
    3. Anon 20:56
      Haji Hadi yg bodoh ke kamu yg tolol? Kalau kamu rasa kamu lebih bijak berpolitik, apa jawatan kamu dlm parti kamu yg kamu anggap bagus sangat tu. Ejaan title pun tak betul, perasan diri cerdik. Malaun betul.

      Delete
  5. Haji hadi suruh die p tangkap sotong aje sudahla.jgn nk menyusahkan org..parlimen pun ponteng aje kejenye.dulu beria2 nk letak jwtn.. Skrg liat plak.kene jangkitan Najib ke...jangkitan derma.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  6. Maaf cakap....

    Memang hanya sia sia untuk mengundi budget kali kedua..

    SEBAB APA?

    Kerana kebodohan pihak pembangkang...Ada yang bengong tapi berlagak cerdik.Apa perlu turut mengundi kalau awal awal lagi dah berkecuali...Apa perlu mengundi jika geng ku li dan muhyiddin pun takut berbuat demikian?

    Macam mana geng ku li dan geng muhyiddin tak turut sama membantah? Sebabnya mereka tahu kerja sia sia apabila ada parti bodoh sombong berkecuali..

    Jadi mereka pendam hasrat ini.Sekarang siapa untung?

    ini dikatakan bodoh tak boleh dia ajar ...pamdai tak boleh ditegur..

    ReplyDelete
  7. Kata parti amanah kuat,kesayangan dap,rupanya guna alasan sebab pas boikot,hahaha...sahla parti pan imayam ni parti bodoh tak boleh diajar,bangang sejak azali...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...