KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 29 December 2015

BEGINILAH SUASANANYA DI PEJABAT LHDN GEORGETOWN KERANA NAK MOHON DAN KEMAS KINI BR1M SEBELUM TARIKH TUTUP 31HB DISEMBER 2015.


Orang ramai beratur di luar bangunan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) untuk memohon dan mengemas kini Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) di cawangan LHDN, Georgetown semalam.

Pemohon baru atau ingin mengemas kini permohonan BR1M bagi 2016 diminta melakukannya segera sebelum 31 Disember ini.

Pada pengumuman Bajet 2016 lalu, Perdana Menteri mengumumkan kategori melibatkan isi rumah pendapatan bawah RM3,000 dengan jumlah BR1M dinaikkan dari RM950 kepada RM1,000.

Bagi kategori isi rumah pendapatan bawah RM3,001 hingga RM4,000 jumlah BR1M akan menerima RM800.

11 comments:

  1. Sekurang ni zaman susah. VVIP pun ada 2 kerja.

    Buktinya:


    Mat Sabu seorang vvip ada 2 kerja;

    A. President PAN Imayam
    B. Kuli DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan 2 tapi 3. Kau lupa yg 1 lagi dari Iran.

      Delete
  2. Celakalah sesiapa yg msnghina imam mohd sabu.
    Jika kalian nk msnghina ahli pan yg aliran sunnah dipersilakan. Namun jgn kamu hina mohd sabu. Ingat! Jemaah sanggup lakukan apa sahaja demi pertahankan mohd sabu yg banal menjadi pemimpin agung kerajaan Islam dibumi Malaysia.

    Segala pujian utk imam Ali Dan ahlul bait

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish3...
      taubatlah syiah...
      mcm mana kumpulan hampa bole subur kat Malaysia...
      politik mmg teruk , buat tak indah jer...
      tu pun bkn lompat sana sini nk amik kerajaan...
      mungkin kerjaan tak serious...
      yg tau BG rakyat bernanah hati ja...
      apa nk JD...

      #AkuBenciSyiah
      #CIMB_08050002702205

      Delete
  3. ramai jugak ahli dap ambik brim.ari tu kata salahguna wang negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas kata brim tu wang rasuah ko org tak ingat.. elok² wang tu halal dan jadi sebaliknya..
      Apa pula comen org Pas yg menerima brim

      Delete
    2. Sekarang dah halal dah....

      Delete
  4. Wah betul ke Ramai pulak kaum cina miskin kat p.p. Kalau begitu sapa yang Kaya raya eh

    ReplyDelete
  5. Dulu masa aku sekolah buku tek kena beli pegi pulak jalan kaki,kaki ayam pulak tu.Uniform pulak sepasang je setahun itu pun beli masa nak raya.Yuran setiap periksa kena bayar.Masa cuti sekolah pulak mandi sungai puas2 tinggi2 pegi la mandi pantai .La ni hidup aku makin mencengkam terpaksa bayar ansuran rumah berharga 400 ribu,kos ansuran dan maintainace kereta tiga buah,kena bayar gaji bibik, bil api bil internet,telepon air.Setiap cuti sekolah mesti bercuti..jauh2 pulak tu beijing la,jakarta la dekat2 pun bukit merah,sunway, tu banyak lagi kos tak kira tu... adooya.Aku cadang najib kena naikkan kelayakan brim kepada pendapatan isi rumah 10 ribu baru betul.

    ReplyDelete
  6. alamak.aku baru nak p lhdn nak kemaskini.trukla mcm ni

    ReplyDelete
  7. Hahaha.. yg ambil brim bukan miskin tetapi tamak, ada wang dpt kerja boleh ditinggalkan hanya kerana wang!! Kalau miskin begitu byk ertinya rakyat p.p sgt miskin maju negeri mundur rakyat!! Ambil brim jgn bising harga mahal sebab anda ambil brim harga naik, sebab anda ambil brim gst wujud,
    Sebab anda ambil brim byk subsidi tarik balik. Siapa bijak siapa bodoh sdr tahu jawapannya. Tiada free dlm dunia ini nasib anak cucu akan dtg tidak anda bela hanya sibuk dgn brim brim brim patutlah miskin.

    ReplyDelete