KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 9 December 2015

(VIDEO) .... KEJADIAN BERLAKU DI SINGAPURA WARGA EMAS WAJAH MIRIP SEORANG TIONGHUA HINA MELAYU ISLAM



Video yang memaparkan seorang lelaki tua berbangsa Cina memaki seorang wanita dalam koc MRT Singapura menjadi viral di Facebook.

Ketika berita ini ditulis video itu telah mendapat lebih 14,520 perkongsian dan 724,826 tontonan.

Apa yang menjadikan video Rohaizatbai itu ‘panas’ adalah kata-kata lelaki itu terhadap bangsa Melayu dan agama Islam.

“Keluarlah kau! Melayu sudah ketinggalan, Islam sudah jatuh longkang tau!” katanya.

Lelaki itu turut mengambil kesempatan itu untuk membidas kepimpinan negaranya.

“Pemimpin kita semua mementingkan diri. Pergi matilah,” katanya.

Meskipun banyak perkongsian di Facebook, namun tiada siapa yang tahu punca sebenar kejadian itu. Seorang netizen mencadangkan lelaki itu mengalami masalah mental.

“Oh my god! Pakcik ini lagi! Enam bulan yang lalu ketika saya sedang menunggu train, saya nampak dia sedang memarahi dan mengugut seorang remaja China. Dia pukul remaja itu sehingga menyebabkan hidungnya berdarah. Hari ini, dia ulang lagi perbuatannya. Saya rasa mungkin dia ada masalah mental,” kata Karm.

Untuk makluman pembaca, Seksyen 3(1)(e) Akta Hasutan (Singapura) pernah digunakan untuk menangkap dan mendakwa kenyataan-kenyataan yang anti-Melayu dan anti-Islam baik di ruang awam mahupun di ruang maya.

Turut menarik perhatian netizen adalah kefasihan bahasa Melayunya.



29 comments:

  1. umno lagi hina dan bangsat. parti pengemis buta yang harapkan derma 2.6 bilion. anjing kurap tepi jalan jauh lebih mulia dari umno!Ptuih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan tukar topic bro. Orang yg maki Melayu macam ni yg PAN Imayam cinta. PAN Imayam sanggup maki bangsa seugama sendiri untuk kepuasan Abuya Bukit Penang. PAN Imayam kan hamba abdi DAP yg racist

      Delete
    2. DAP adalah Organisasi ABu Jahal Zaman Modern kerani sikap Anti Islam mereka.

      Golongon mereka INI menaikkan harga melebihi kos untuk mengaut keuntungan lebih. Yg terseksa adalah Melayu Islam dan kaum india

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.and h

      Delete
    3. yesss sokong bro... 1Malaysia dh tau umnu tk guna

      Delete
    4. mana bukti wang rm2.6 billion dah masuk akaun umno? saje tanya jangan marah! kah! kah! kah!

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. apa lagi seranglah singapura! korang ada telur ke? kah! kah! kah! singapura adalah anak angkat israel. korang berani nak cari pasal dengan singapura ke? kah! kah! kah! kah! sekali jet israel datang serang, semua batang korang dah gugur! kah! kah! kah! negara cibai tak ada telur! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini mesti salah umno sampai negara nie semua sudah jadi pondan tak bertelur. cibai betul malaysia nie! ptuih!

      Delete
    2. Kerana DAP, Parti Amanah Negara menjual Islam Dan bangsa Melayu.

      DAP dan. Syiah adalah kecintaan mereka

      Delete
    3. Penghinaan dan hasutan yg ditulis oleh Anon 13:42 terhadap negara ini, PDRM tak mau siasat ke?

      Delete
    4. polis tengah sibuk jaga kubur keturunan razak sebab kami nak kencing secara berjemaah atas kubur-kubur tu! Kah! kah! kah!

      Delete
  3. hanya orang gila dan syaitan sahaja menjadi ahli umno!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn cakap macam tu walaupun berlainan fahaman. Okey tak orang label PAN Imayam Parti Syiah yg memperkudakan wahabbi JIM

      Delete
    2. betuuuuul tidak ada yg tidak betul melainkan betul belaka

      Delete
  4. Kenapa Anuar Ibrahim membisu dalam hal ini?

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform
    Ahli PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. rinndu jg kau kt anwar

      sepeninggalan anwar dn tgna... parti isle dh jd assobiyah penjilat

      klulah beta tk hukum mati si tuah hari tu...alangkah baiknya

      suruhla saifool bersuara dia diluar penjara

      tanpa anwar zul kulim dn saifool tk de nilai apa2 pd umnu

      Delete
  5. Kah kah kah ........ Dap tatap pilihan hati PAN imayam pandikutty walaupun Dap hina melayu dan Islam krn depa anggap LGE adalah setaraf khalifah umar abd aziz yg berjaya meningkatkan ekonomi dan kemajuang Penang hingga terkenal sbg Phuket Malaysia ! Kah kah kah ..... bunyi Phuket pun dah mirip dgn bunyi barang daganggan celah kangkang yg depa niaga ! Hidup tuan galu LGE ! Hidup barua Dap krn berkongsi saham dlm perniagaan keji ini !

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengapa sekarang dah tak berani nak cerita pasal china doll? sebabnya adalah pelacur china paling cikai pun tak mau datang kat negara nie! KAH! KAH! KAH! hinanya ketuanan melayu umno nie! kah! kah! kah! ptuih!

      Delete
  6. Dia tanya..orang melayu boleh kerja 14 jam.....hehhehe...aku bumiputera..mengaku...takbley....cina bley....kakaakaakka..cina keje 24 jamlah...india bley...india paling kuat 7 jam...bangla bley..tak bley...tak kira lah siapa kejje 14 jam...akhirnya semua kena gigit GST...kakkakaakakakakakakakakaka....mental mental dia ni..dia cakap betul...kakakakakkakakakaka....moga dia cepat matilah....kakakakkakaakaa

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. anjing umno paria hitam dan kuat jaga jubur! pergi jaga kubur razaklah! cibai!

      Delete
  9. pastikn apek gila tu tk jejak bumi malaysia.

    dok marah org pompuan blhla.

    simpan gambo dia.. ada guna tu.

    tp ulamak sebuah parti lbh teruk. tuduh pemimpin srndiri barua dibeli tolol pilkuda

    sama taraf dgn apek takut sunat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. pastikan menteri umno sign tppa! biar jahanam ketuanan melayu! kah! kah! kah! kita akan bertuhankan obama! kah! kah! kah! hidup obama!

      Delete
    2. biarlah obama perintah negara nie sebab menteri semuanya bodoh dan gila.

      Delete
  10. Cina kapir ni memang cilaka tak sedar diri. Begitulah kalau DAP dapat berkuasa nanti.

    ReplyDelete
  11. Abuya sifoo bukit penang musti gembira sebab kaum dia di negara diperintah abuya sifoo pulau temasik berani sound direct melayu. Disarankan hamba abdi DAPig iaitu PAN imayam belajar dari apek tua ini tentang cara mendapatkan keredhaan bangsa kiasu.Selfie laga dada itu halal

    ReplyDelete
  12. cina ni haramjadah..
    mat sabun lagi haramjadah berkawan dengan kepala komunis... dapat hadiah amoi cantik buat bini... itu pun sudah cukup ong.

    ReplyDelete
  13. Ikut ajaran Syiah negara ini akan aman dan damai

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reformis Sebenar
    Keadilan Reform

    ReplyDelete