KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 11 December 2015

DALAM SIBUK HENTAM NAJIB TETIBA DAP PERAK BUAT LAPORAN KEPADA SPRM KEATAS TUN M BERHUBUNG WANG TUNAI RM1.194 TRILLION.



Dengan pendedahan oleh Abdul Hamid mengenai sebab utama serangan Tun M terhadap Najib Razak adalah kerana tindakan Perdana Menteri menghentikan transaksi dana bernilai RM 1.194 Trilion untuk masuk ke Malaysia oleh bekas pendana menteri tersebut, adakah Tun M secara tidak rasminya adalah individu terkaya di dunia?

Abdul Hamid, seorang bekas pengikut Tun M mendedahkan bahawa sebab utama mantan perdana menteri tersebut melancarkan serangan terhadap Datuk Sri Najib adalah kerana kegagalan Tun M melakukan transaksi dana bernilai RM 1.193 Trilion masuk ke Malaysia. Abdul Hamid juga menambah bahawa Najib yang memegang jawatan Menteri Kewangan ketika itu bertindak untuk tidak menandatangani transaksi dana tersebut.

Pendedahan ini jika dibuktikan adalah benar, bukan sahaja mengejutkan tetapi juga akan memecahkan tiga rekod dunia!

Pertama, dengan nilai sebanyak RM 1.194 Trilion (USD 279 bilion), meletakkan Tun M sebagai individu terkaya di dunia di mana kekayaan beliau bernilai 3.5 kali ganda dari kekayaan Bill Gates iaitu individu terkaya di dunia menurut senarai Forbes tahun 2015. Bill Gates mempunyai kekayaan sebanyak USD 79.2 bilion.

Kedua, dengan dana bernilai RM 1.194 Trilion yang dimiliki, Tun M menjadi satu-satunya bekas pemimpin di dunia yang jumlah kekayaannya bersamaan dengan 4.47 kali ganda dari nilai bajet nasional negara. Jumlah pembelanjaan dalam bajet 2016 Malaysia ialah RM 267 Bilion.

Ketiga, mantan perdana menteri tersebut juga akan menjadi satu-satunya bekas pemimpin dunia yang berupaya melangsaikan keseluruhan hutang luar negara bagi negara Malaysia. Sehingga kini, hutang luar negara bagi Malaysia berjumlah RM 740.7 Bilion.

Tun M perlu menjelaskan bagaimana beliau mampu meraih kekayaan sehingga 3.5 kali ganda dari kekayaan Bill Gates, 4.47 kali ganda dari jumlah bajet negara dan 1.6 kali ganda dari jumlah hutang luar negara bagi Malaysia. Beliau juga perlu menjelaskan sumber pendapatan beliau dan juga nilai cukai yang perlu dibayar dengan jumlah nilai kekayaan yang sedemikian. DAP Perak telah pun menfailkan laporan polis terhadap Tun Mahathir berkenaan pendedahan yang dilakukan oleh Abdul Hamid. Saya juga menyeru agar pihak MACC melakukan siasatan terhadap dana bernilai RM 1.194 Trilion yang dilakukan oleh Tun M dan seterusnya mengambil tindakan jika ianya terbukti benar.

Kenyataan dibuat oleh Setiausaha Politik bagi Pengerusi DAP Perak dan Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin pada 8 Disember 2015

Diterjemah oleh : JASA

42 comments:

  1. Trilion? Kahkahkahkahkhahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak ni dah gilo agaknya sbb terlalu memuja najib...kah3 sumber berita pulak dari geng jasa yg terima gaji buta drp kerajaan. oit omak mangkuk, geng jasa nih satu kerjapun x buat tp tiap bln terima gaji ribu2. kebanyakannya kerja di pej umno tp berjawatan dgn jasa. duit haram buat mkn anak bini...omakpun kalau tiap bulan terima upah menulis yg x betul silakan makan duit haram sama...

      Delete
    2. NAK TUTUP 2.6B, KELUAR 1.7T.

      BOHONG UNTUK TUTUP PEMBOHONGAN.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Hahaha....yg lalu biar pergi yg baru harus dijawap.penyamun malaysia memang No.1 dunia.

      Delete
  2. Si Hanis ni semakin hari semakin jelaka aku tengok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia nak rasa kena saman kot

      Delete
  3. Sebagai penganut islam..kalau dipaksa makan manusia atau babi....aku pilih babi......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau layak mkn taik babi jer.

      Delete
    2. Ko pun layak makan taik manusia...taik babi jarang dapat...ko nak..aku boleh supply..kecewa mak ko ada anak mcm ko ni..pemakan bangkai....kesian nya ko anon 10.13

      Delete
  4. Pikir2 LA UMNO..
    Perjuangan UMNO menjuruskan keuntungan kpd pemimpin...
    Alangkah ruginya tidak memperjuangkan Islam...
    Dunia akhirat dapat...
    Mmg ralat... Ish tak bole pikir aku...
    Kena ada bahagian Islam dalam UMNO...
    Bknnya nk berperang , lainla kalau ada keperluan...
    Main job dia ;
    1. Dakwah
    2. Tarbiah
    3. Amar maaruf nahi mungkar
    Ketua bahagian dia mesti AAA...
    Kalau dapat tan Sri lg baguih...
    Kalau nie berlaku , Demi Allah Dan RasulNya , aku masuk UMNO...

    #TolakPAN
    #Syiahharusditentang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakwah.. tarbiah.. amar makruf nahi mungkar ni boleh jadi mcm2. Isis pun kata mereka amar maaruf nahi mungkar. Hasilnya kerosakan. Peegiidahh

      Delete
    2. Ayoh pin pun mengaku buat dakwah dan tarbiah amar makruf nahi mungkar. Walaon ayoh pin pun bole tahan ramainya....

      Delete
  5. Tak memeranjatkan jika tu m memiliki wang rm1.94 trilion kerana beliau antara pemimpin dunia yg terpanjang pemerintahannya.Pemerintahannya sangat dicurigai penuh konterversi sarat dgn salah guna kuasa dan penyelewengan. Dasar pengswastaan yg diperkenalkan sebenarnya bkn utk meringankan beban kerajaan dan rakyat tapi sebaliknya bermotifkan utk membolot kekayaan aset negara melalui tipu muslihat dasar penswastaannya. Semua agensi kerajaan yg menjanakan pendapatan yg lumayan tlh diswastakan antaranya lln(tnb) talikom(tm) pembetungan(iwk) pelupusan sampah pepejal(alam flora) pemeriksaan kenderaan(puspakom) lebuhraya2 dan byk lagi. Tetapi kepentingan kerajaan yg tak menguntungkan tidak pula tun m swastakan spt kebajikan masyarakat,bomba,belia dan sukan,Agensi anti dadah dll yg memerlukan bajet besar tidak terlintas langsung kpd tun utk diswastakan. Ini jelas membuktikan dasar pengswastaan bkn nya nak ringankan beban negara tetapi penuh sandiwara utk menimbunkan harta tun m dan kroninya. Semua agensi yg diswastakan ada melibatkan kepentingan perniagaan tun m melalui proksinya. Sbb itu setlh tun m bersara maka anak2nya membolot kekayaan negara dgn menguasai syarikat2 besar dgn modal berbilion ringgit. Anak beranak tun m spt kerabat raja arab yg terkenal dgn kekayaannya. Bayangkan bagaimana tun m dan anak beranak keturunannya begitu mewah jika tidak melakukan penyelewengan. Sbb itu rakyat jgn sekali2 tertipu dgn akujanji umno yg hya nak perdayakan rakyat menyokong mereka semata2 utk terus berkuasa. Sbb itu tun m beria2 berperang dgn najib sebenarnya nak bantu anaknya mukriz berjaya menerajui negara nti stlh berjaya menumbangkan najib. Sbb itulah juga tun m berkali2 menyatakan bahawa beliau bkn nak tumbangkan umno bn tetapi nak singkirkan najib saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohlah kau ni...

      Delete
    2. Kah3 kah3 kah3
      Madey ada duit trilion?
      Lawokkkk gilet...

      Nak kena saman trillion mamat dap neh..

      Delete
    3. PAK ARAB YG MENDERNA DLM AKAUN AKU IALAH TUAN HAJI MAHAGURU SEIKH AL-JOLO WAL SAUD AL-KAPURI.

      Delete
  6. Kenapa Anuar Ibrahim membisu dalam hal ini?

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reformis Sebenar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sukahati dia lah Jeff... Bangang lah kau ni..

      Delete
    2. Sukahati dia lah Jeff... Bangang lah kau ni..

      Delete
    3. Anuar tak ada 2600 juta la jeff

      Delete
    4. Dia dalam jel lah bodoh...ulu bernam banyak makan belacan...bodoh takdak ubat...puikkkk

      Delete
  7. Kalu betoi..lama dsh kena tangkap orang ni..ingat kes ezam berkotak2 katanye..tapi habuk pub takde..

    ReplyDelete
  8. Terbongkar sudah rupa2nya Tuan Galu LGE adalah mastermind dibelakang kumpulan G25 yg memperjuangkan Islam Liberal dgn berselindung disebalik 'maqasid syariah'...... antara ajk G25 ialah Dr Zul dpd PAN yg mahu mengugurkan undang2 khalwat serta memperjuangkan agenda lgbt ....... utk rujukan lanjut sila ke blog ibnu hasyim ! Penang sekarang terkenal sbg Phuket Malaysia atas sokongan barua2 Dap dan PAN.Perniagaan 'PANthird' begitu laris dan blogger spt mountdweller, greenboc, alhusyeen, yong dll adalah 'pemegang saham' terbesar dgn mempromosikan agenda perjuangan DAP !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bacalah nas, hadis dan riwayat hidup umar tentang hukum mengintip2. Lepas tu baru komen supaya komen saudara adil. Jangan ketepikan nas dan hadis dlm hidip saudara jika saudara berpegang pd Quran.

      Delete
    2. Dap jugak yg kena...
      Apa punya melayu.

      Delete
  9. Last2 najib jugak yg dpt 2.6 bilion.

    ReplyDelete
  10. Org berlumba2 nak jadi pm sbb boleh masuk bilion2 dan trilion2. Org susah nak letak jawatan pm sbb jawatan tu lubuk duit bilion2 trilion2. Dah cukup trilion2 baru berhenti kot. Nuar dan lebai hady pun nak jadi pm. Tak caya? Cuba tanya anuar musa. Heee....

    ReplyDelete
  11. Lojiknya klu najib x nak sign, madey dah tendang najib sbb najib ada kes pd. Lojiknya klu betol, madey awal2 dah pilih mudin jadi PN.

    Omak jgn letak otak kat kelentit la.

    ReplyDelete
  12. Kalau buat laporan sprm dgn bukti air liur aje....baik gi tido lagi baik. Buang masa ko aje. Yg 2.6 dah kompom pun tak ke mana, ni pulak trilion yg cuma berbuktikan bau2 kentut. Ceh...

    ReplyDelete
  13. Fitnah bodoh najib tu

    tk pasal2 rosmah meleleh airliur dgn trillion

    dh dia memgenyang pula nk trillion

    kita jg yg mampus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikit hari lagi ada la tu macai umno dan walaon pas pis pus yg salahkan mat sabu, pan dan dap.

      Delete
    2. Siapa kata salah PAN jd jurucakap DAP?

      Delete
  14. Berita terkini yg omak kau tulis ni ada bau taik najib la...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha
      Tutup pembohongan dengan pembohongan

      Delete
  15. heran apasal salahkan penulis yg buat laporan.ni mesti geng pandap.rumusannya siapa dari umno pun akan mentedarah duit rakyat tak kira brapa ribu,juta atau trillion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit cikgu yik 14 juta bila nak settle?

      Delete
  16. Ini semua lawak najis

    ReplyDelete
  17. Bawak cerita trilion ni..sikit jam lagi jadi menteri.....kakakakakaakkaka.....compom jadi babi kalau mati...

    ReplyDelete
  18. Kedah lawan selangor mlm ni. Najib menang sbb hadi kena tipu. Pengadil berat sebelah asyik tiup wisel depan gol nik abdoh. Keputusan 2-6

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedah lwn Sgor ibarat PAS lwn UMNO.. PKR ibarat referee, DAP ibarat linesmen dan PAN ibarat tukang sapu peluh linesmen.. ehh.

      Delete
  19. Report polis dan seterusnya siasatan polis adalah bagus malahan Tun pernah mencabar mereka mereka yang berkaitan.

    Apa salahnya Tun terima derma 1.7T (?)

    ReplyDelete