KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 21 December 2015

SUSPEK KES PERGADUHAN DI KOMPLEKS KOTA RAYA DITAHAN POLIS.



Suspek berhubung insiden pergaduhan di Kompleks Kota Raya semalam ditahan, lapor The Star Online.

Menurut laporan itu, Timbalan Ketua Polis Dang Wangi, Supritendan Habibi Majinji berkata, suspek berusia 38 tahun yang merupakan penjaga parker ditahan di kompleks berkenaan selepas kekecohan reda.

Habibi berkata, suspek yang akan direman hari ini, adalah sebahagian daripada kumpulan yang menyerang pekerja kedai di kompleks berkenaan.

Beliau turut dilaporkan berkata, siasatan juga turut dijalankan bagi mengenal pasti sama ada suspek adalah salah seorang daripada mereka yang didakwa ditipu oleh peniaga.

“Pekerja kedai telefon bimbit cedera dalam serangan itu dan telah membuat laporan polis. Foto suspek yang dipercayai terlibat akan diedarkan sedikit masa lagi,” katanya memetik laporan itu.

Kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 148 Kanun Keseksaan.

Semalam, sekumpulan lelaki bertindak menyerang peniaga kedai telefon bimbit di kompleks terbabit selepas mendakwa mereka ditipu.

Video insiden pergaduhan itu tersebar di media sosial.

9 comments:

  1. Siapakah peniaga2 HP itu. Hari tu Low Yat sekarang di Kota Raya. Bila kita membangkitkan isu tipu jualan HP, maka dengan pantas pembeli akan dicop sebagai RACIST!!!!!!!!!!!!!

    Malangnya parti2 politik macam DAP dan PAN Imayam tidak menghormati apa2 isu yg terjadi jika mangsa adalah dari kaum MELAYU Islam.

    Hormatilah hak orang melayu dan India jika mereka dimangsakan, saya menggesa DAP dan PAN Imayam untuk menjadi lebih sensitive.

    Bila sensitivity ini tidak dihiraukan, maka mangsa menjadi irrational.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang hairannya kenapa orang2 melayu ditindas di industri Jualan HP oleh pendokong2 DAP? Mengapa PAN Imayam diam ? Adakah dimata PAN Imayam diektuai oleh Mat Sabu, kaum melayu adalah hina. Mengapa tak berjuang hak orang kita?

      Keutamaan wajib diberikan keutamaan kepada Peniaga2 Melayu yang mahu cebur alam perniagaan tempat mengembangkan perniagaan mereka. Setiap bangsa akan mendahulukan bangsanya.

      Ini lumrah dan perlindungan asas bagi mana-mana bangsa. Bukankah sudah terlalu lambat kenapa Melayu tidak diberikan keutamaan berniaga di gedung2 milik Melayu?? Langkah mewujudkan tempat peniaga2 Melayu berniaga seperti Danau Kota, Masjid India (sebagai mengimbangi Petaling Street) adalah tindakan bagus. Nak pergi Petaling Street bole tak nak pun bole. Kita tidak bole menghalang bangsa lain berniaga - itu hak asasi namun pembeli/ pelanggan Melayu harus ada pilihan untuk pergi ke Kedai Melayu. Persoalannya dimanakah nak dapatkan mereka???? Sudah sepatutnya tempoh sewa mereka ditamatkan dan tidak diperbaharui bagi membolehkan lebih ramai peniaga-peniaga Melayu menyewa kedai-kedai digedung2 Melayu.

      Pada saya, berdemo dan bergaduh didepan LowYat disegi jangka masa panjangnya tidakakan berhasil.Melayu mestik menyediakan diri untuk berniaga dan kepelbagaian juga penting. Bukankah Allah ada berfirman bahawa suatu bangsa itu perlu memajukan bangsanaya - ianaya bukan automatic.

      Sebenarnya PAN Imayam adalah pengkhianat amanah Nusa dan Bangsa (PAN)

      Delete
    2. Sebab apa kena tipu. Sebab otak diorg hanya 0.0000001 gram spt otak tok lebai sotong merah.

      Delete
    3. mereka ditipu sebab merek bodoh kata anon diatas.. nak buat mcm mana takat tu tahap iq yg ada. tapi yg penipu cerdik ni tak da cara lain ka jual barang tanpa menganiaya golongan iq rendah ni. kadang2 suka sgt membodohkan orang tanpa sedar diri sendiri tak kemana pun...

      Delete
  2. Kata PAN perjuangkan hak rakyat marhain tp bila hak org melayu dinafikan depa buat tak tahu ....... atau depa maksudkan hak marhain rakyat cina saja ! Mmg dasar barua Dap ! Kahak ptui !

    ReplyDelete
  3. Sejak bertahun2 pihak berwajib selalu bersikap seperti hantu saka. Bila sudah disemah darah baharu nak bertindak.

    Dari isu tanah Cameron sampai la isu penipuan di kompleks kotaraya, cerita serupa juga yg berlaku.

    antara yg saya masih ingat:

    Penduduk, PIBG minta jejantas bina depan sekolah, bila dah ada murid mati kena gils lori baru nak bina.

    Kampung berpuluh tahun takdak air paip, mintak smpai pergi repot kat TV3 minta air paip. sekali bila dh ramai org kampung mati kena taun barulah semua pak menteri vip turun nak tengok nk pasang telinga.

    Isu penipuan HP ni dah lama org bising. dah ada bukti, video pun ada, siap masuk paper lagi tapi knapa tindakan mcm takdak jerr. bila pengguna minta justice dituduh rasis.

    Sekarang apa dah jadi??

    mungkin syarat tak cukup sbb cuma lebam je, perlu ada semah darah, kambing sekor, ayam panggang, pulut kuning sudah sampai.. baru start buat kerja.

    Atau sebab dah lama makan ancak dari tauke-tauke Handset.... hmm...

    ReplyDelete
  4. Hidup Melayu!

    Takkan Melayu hilang di dunia!

    ReplyDelete
  5. cina ni kalau setàkat nasihat tàk jalan.bolehkah paksa dan kurung orang tak mau beli.samseng sangatkah.pengguna tak pernah dilindungi.bila ambik tindakan sendiri tangkap.apa salah jadi melayu.kalau cina melayu gaduh pasti melayu jena tangkap.kurung orang bila kena tangkap.dap dan pàn imayam tetap cover cina penipu.sbb depa tu cina.untung jadi cina kat malaysia.bukàn smua cina tu jahat tapi yg penipu kena ambik tindakan.

    ReplyDelete
  6. Kalau peniaga buat gitu memang salah ,kurang ajar dan perlu di reman. Buat aduan dgn rakaman dan bukti sekali. Siapa ahli tinju dan pihak ppim pergi ambil tindakan ganas. Sekarang semua naik kepala kerana polis biarkan tanpa tindakan. Melayu tipu melayu ok kah. Merusuh bukan tindakan Islam, itu aktiviti baju merah tajaan umno.

    ReplyDelete