KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 23 December 2015

TAMBAH NILAI TOUCH n GO AKAN DIKENAKAN 6% GST MULAI AWAL TAHUN DEPAN?????


Kini gambar notis pemberitahuan bahawa mulai 1hb Januari 2016 setiap tambah nilai Touch n Go akan dikenakan caj 6% GST menjadi kecuh dimedia sosial.

Tidak dapat dipastikan sama ada notis ini sahih atau sengaja ditimbulkan bagi menaikkan kemarahan rakyat yang kini sudah cukup terhimpit dengan kos sara hidup yang semakin meninggi.

Mohon pihak berwajib dan berkenaan memberikan respon demi penjernihan dan kebenaran.

17 comments:

  1. omak kau sekarang susah nak percaya kalau berita yang memburukkan kerajaan skrg.al maklumlah penyokong hadi dan najib.kikikikikiki

    ReplyDelete
  2. Hari ni omak laju betol update.
    Nape omak?
    MB klate tegur ker? Keh3

    ReplyDelete
  3. Omak kau .apa masaalhnya kena GST.kalau kau taknak bayar sila jalan kaki tau guna basikal,kau ajak jeef labu kau tu ,kau ajak juga Hadi Pas dan Haron naik basikal. Padan muka kau dan kuncu2 kau.

    ReplyDelete
  4. ni kut salah satu dokumen 6 kotak aljuburi.
    kertas fotostat cukup untuk jadi bahan, madey boleh amik buat bukti.

    ReplyDelete
  5. najib aljuburituya... kata akuan sumpah p.i. bala

    apa nk kecoh omakkau... gst tu guan eng yg buat... belasah jela cina tu

    ReplyDelete
  6. Ajaran Islam mana yang meminta orang Islam berpadu atas semangat Melayu dengan penerima rasuah? Bersekongkol dengan penerima rasuah, kemudian memaafkan pula dosa penerima rasuah itu terhadap rakyat dipetik dalilnya dari sumber mana?

    Najib terima rasuah. Itu tak berapa pelik. Apa yang pelik ialah, ada parti yang berlabel Islam boleh bersedondon bersenyum simpul sepentas dengannya atas nama perpaduan Melayu Islam. Ajaran Islam mana yang meminta orang Islam berpadu atas semangat Melayu dengan penerima rasuah? Bersekongkol dengan penerima rasuah, kemudian memaafkan pula dosa penerima rasuah itu terhadap rakyat dipetik dalilnya dari sumber mana?

    ReplyDelete
  7. Aku rasa Ni mesti kerja UMNO + pas

    ReplyDelete
  8. Skandal Balak Kelantan

    Dah lama simpan benda ni dan dah malas nak cerita. Isu balak 3,500 ekar yang didedahkan oleh Husam di sidang DUN Kelantan.

    Tapi sapa yang tak mau kebenaran atau mengharapkan kebenaran akan datang menggolek sampai bila pun tak akan jumpa.

    Aku tunjukkan kronologi permohonan tersebut. Kita mula dengan surat no 1 ini.

    Klik Sini Untuk Lihat Dokumen

    Ini surat permohonan dari AFDB Gemilang Timber kepada Pengarah Perhutanan Negeri untuk mengeluarkan balak di Hutan Simpan Ulu Sat seluas 3,500 ekar.

    Perhatikan kepada salah satu syarat yang ditawarkan oleh AFDB Gemilang Timber (3(i) syarikat menawarkan premium sebanyak RM2,000/ekar. Cuba kira berapa jumlah yang perlu dibayar kalau permohonan ini diluluskan!...RM7 juta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Transaksi rasuah dijalankan dgn licik dalam hutan. Itu kata sprm kelantan. Licik betol tok lebai bawah pas neh

      Delete
  9. Kemudian cuba tengok tarikh permohonan ini dibuat, 20 Jun 2013. Kalau aku Pengarah Hutan Negeri, perkara pertama aku buat ialah check syarikat yang memohon sama ada syarikat tu layak atau tidak...ada modal atau tidak. Jadi, aku check di Suruhanjaya Syarikat Malaysia SSM dan ini yang aku dapat.

    Klik Sini Untuk Lihat Dokumen

    Wei!!! Syarikat didaftarkan pada 13.6.2013. Pada 20.6.2013 dah mintak 3,500 ekar!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skandal memalukan melayu. Dap pun tak buat gitu.

      Delete
  10. Gila ka? Berapa modal syarikat ni? Siapa pengarah? Pasal apa buat syarikat Enterprise, bukan Sdn Bhd?

    Klik Sini Untuk Lihat Dokumen

    Budak umur 22 tahun...anak sapa ni? Buka syarikat enterprise dengan hanya bayar RM60.00. Modal satu sen pun tak ada, tapi mintak balak 3,500 ekar dan sanggup bayar RM7 juta kepada kerajaan negeri!!

    Gila ka?

    Surat permohonan ini bukan dihantar oleh budak 22 tahun ini, tapi dihantar sendiri oleh kabel dalam pejabat MB.

    Pengarah Hutan tak boleh luluskan. Ini kerja gila dan kalau dia luluskan dia jerut tengkok sendiri. So, telefon la kat kabel.."Susah la Tuan. Tak logik langsung!!" Apa nak buat?

    Kabel pun cuba mengubahsuai syarikat supaya nampak ada kredibiliti sikit. Dan seorang lagi dibawa masuk sebagai rakan kongsi pada 1 Ogos 2013.

    Klik Sini Untuk Lihat Dokumen

    Lima hari kemudian, pada 6 Ogos 2013, Setiausaha Sulit Menteri Besar Kelantan pun menghantar surat arahan kepada Pengarah Hutan Negeri untuk memproses permohonan tersebut supaya dapat dibawa ke Mesyuarat EXCO secepat mungkin.

    Klik Sini Untuk Lihat Dokumen

    Whoa!! Macam ni ka hangpa punya kerja? Macam mana SS MB Kelantan boleh tulis surat macam tu?

    Balak 3,500 ekar pun boleh kowtim kat syarikat yang tak ada modal..tak ada pengalaman...tak ada kepakaran?

    Pengkhianat PAS adalah penjenayah kopiah putih yang laparkan balak...dan juga pemimpin kopiah putih yang cuba melindungi penjenayah kopiah putih.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Menarik cerita neh.
      Terbarai tok lebai

      Delete
    2. Handal tok lebai sapu balak yer

      Delete
  11. Omak kau...
    Bila nak delete cerita balak kelantan kat atas tu..keh3

    ReplyDelete
  12. woi anjing2 di atas yang tak kenang budi. Berani ko orang hentam omak dalam blog dia.

    kalu berani buat blog sendiri bahlol.

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Presiden PKR akan datang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau jadi peperangan macam di syria kan bagus.... boleh lah balas dendam...nak bunuh UMNO ke bunuh DAP ke bunuh PAS atau PKR pun boleh...

      Delete