KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 17 December 2015

SELEPAS DI TERJAH PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA (PPIM) DUA PEMILIK KEDAI TELEFON BIMBIT DI PLAZA KOTA RAYA BERTUKAR PEMILIK.


Sehari selepas serbuan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), pemilik dua kedai telefon bimbit nampaknya bertukar tangan pada Khamis.

Tinjauan di kompleks beli-belah pada Khamis malam mendapati dua premis di tingkat bawah itu menampak notis mengatakan kedua-dua kedai itu dimiliki pemilik baharu bermula 17 Disember.

Notis itu seterusnya menyatakan pembeli yang mempunyai pertikaian berhubung pembelian telefon bimbit supaya menghubungi pengurusan lama. Bagaimanapun, butiran untuk menghubungi pemilik lama tidak disertakan.

Kakitangan di salah satu kedai itu mengesahkan notis itu ditampal pada Sabtu, dan dia tidak mengenali siapa pemilik lama dan baharu serta tidak berhubungan dengan mereka.

Semalam, Utusan Malaysia melaporkan seorang lelaki ‘dikurung’ dalam sebuah bilik kerana enggan membeli empat telefon bimbit, selepas diminta membayar RM10,000 dan bukan RM800 seperti yang dipersetujui sebelum ini.

Mangsa, Dipres Nasution Mohd Arifin yang berumur 28 tahun, dibebaskan selepas menyerahkan RM5,000 dan kemudian membuat laporan ke Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) sebelum membuat laporan ke PPIM, tetapi mendakwa tiada tindakan diambil.

Beliau kemudiannya menemui PPIM, yang kemudiannya menyerbu kompleks itu dan mengambil semula wang tunai berjumlah RM11,900 dari beberapa kedai, yang didakwa telah menipu tujuh lagi pelanggan.

KPDNKK sebelum ini berkata badan bukan kerajaan supaya jangan bertindak secara bersendirian, dan bekerjasama dengan pihak kementerian untuk mengambil tindakan terhadap peniaga yang disyaki menipu pelanggan.

Ketua Setiausaha KPDNKK Alias Ahmad berkata beliau tidak faham mengapa Dipres mendakwa pihak berkuasa tidak mengambil tindakan.

Alias menjelaskan Dipres telah membuat laporan dengan Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia di ibu negara pada 24 November.

“Pada 15 Disember, Tribunal Tuntutan Pengguna mengarahkan kedai telefon bimbit itu memulangkan RM5,000 kepada Dipres. Keesokan harinya, dia memberitahu media bahawa pihak berkuasa tidak mengambil apa-apa tindakan,” katanya.

Ketua Setiausaha itu menjelaskan bahawa pada 2015, KPDNKK menjalankan lapan serbuan di Kompleks Kota Raya keatas kedai-kedai telefon bimbit yang menjual barangan tiruan, dan merampas barangan bernilai RM9,037.

17 comments:

  1. Tempat penyangak jangan pergi...tahun ni 8 kali kpdnkk buat serbuan kat kotaraya. Masih sama keadaannya. Pergi beli kat kedai melayu..mahal sikit pun takpe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serangan Racist berlanjutan Dari Kotaraya ke Pulau Pinang. Di Kotaraya pakcik ITU ditipu kerana berbangsa Melayu Dan berugama Islam.

      Di Pulau Pinang Dec 2015 sebuah lagi kampung Melayu akan dirampas oleh regime Zionist Penang.

      Malangnya PAN Imayam yg menjadi tali barut DAP yg racist tak ambil peduli walaupun Mat Sabu Dan Mujahid berasal Dari Penang.Memamng wajar nama mereka PAN (Pengkhianat Amanah Negara)




      LAGI KAMPUNG ORANG MELAYU BAKAL TERGADAI!!!

      Sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang di sini bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

      Kampung berkenaan yang terletak berhampiran dengan bandaraya George Town di sini telah pun wujud sejak dari tahun 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

      Pengerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang, Ibrahim Din berkata terdapat 102 buah rumah teres dan 102 rumah jenis sebuah di kawasan berkenaan yang dibina atas milik Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dipercayai terlibat dalam projek pembangunan semula di situ.

      "Tanah itu adalah milik seorang individu dan kerajaan Pusat yang diterajui perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein ketika itu memberikan sejumlah wang untuk membina rumah di kawasan berkenaan bagi membantu orang Melayu yang tidak mempunyai rumah.

      "Pemilik tanah itu bersetuju menjadikan kawasan berkenaan sebagai tanah rizab orang Melayu dan Majlis Perbandaraan Pulau Pinang (MPPP) ketika itu dilantik sebagai pemegang tanah terbabit," dakwanya.

      Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, Ibrahim yang juga tinggal di Kampung Selut berkata penduduk di situ telah beberapa kali berhubung dengan MBPP untuk membeli rumah-rumah berkenaan daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) itu, bagaimanapun tidak berjaya ekoran pihak berkenaan enggan menjualnya.

      "Selepas beberapa perbincangan hanya pemilik rumah sebuah-sebuah dapat membeli rumah manakala mereka yang tinggal di rumah teres masih menyewa dan kami membayar RM70 sebulan," katanya.

      Beliau berkata sejak awal tahun ini, penduduk rumah teres di situ mula bimbang kerana mereka dimaklumkan MBPP menerusi pemaju akan membangunkan semula kawasan berkenaan dengan pembinaan rumah pelbagai jenis termasuk di kawasan penempatan rumah sebuah-sebuah di situ.

      "Pada Jun lepas MBPP telah menghantar surat kaji selidik kepada penduduk bagi cadangan untuk membangunkan semula kawasan berkenaan dan semua penduduk menerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang membuat surat membantah cadangan terbabit.

      "Kami memang membantah sekeras-kerasnya kerana kampung itu adalah tempat kami malah kami juga tidak dimaklumkan mengenai nasib penduduk di sini jika pembangunan semula dibangunkan. Kami berharap ada pihak yang dapat tampil membantu penduduk di sini," katanya.

      Ibrahim berkata penduduk di situ ada menghantar surat untuk berjumpa dengan wakil kerajaan negeri Pulau Pinang untuk berbincang mengenai masalah itu, namun sehingga hari ini tiada sebarang tindakan yang diambil oleh pihak berkenaan.

      Delete
    2. Atas tu comment Pasal Jenis Anti Melayu. Komen ini pulak pasal DAP Anti Islam yg Terlatest

      DYANA SOFEA (DAP) Tentang Ceramah Mengenai Akidah di UITM

      Aidil Khalid – Dyana Sofya dikatakan telah mengeluarkan kenyataan bahawa seminar “Ancaman Gerakan Pemurtadan Kristianisasi” yang dikatakan dianjurkan di UiTM pada 12 Disember 2015 kononnya “menunjukkan UiTM membenarkan aktiviti provokasi keagamaan dan ingin menimbulkan kebencian di kalangan rakyat Malaysia.” *

      Memandangkan saya tidak hadir sendiri dalam seminar itu, tidaklah dapat saya memberikan sebarang pandangan atau komen berkenaan kandungan seminar itu. Tetapi berasaskan dan terhad kepada tajuk seminar itu — Ancaman Gerakan Pemurtadan Kristianisasi — secara peribadi saya tidak fikir terdapatnya apa-apa kesalahan bagi mana-mana pihak sekalipun untuk menganjurkan seminar yang sedemikian itu, selagi mana apa yang dibincangkan adalah dalam lingkungan lunas undang-undang.

      Gerakan memurtadkan atau cubaan memurtadkan orang Islam adalah merupakan suatu jenayah di sisi enakmen-enakmen di pelbagai negeri di negara ini, dan bahkan diperuntukkan pula di bawah Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan sebagai undang-undang tertinggi negara. Sekiranya dibaca, Perkara 11(4) memperuntukkan bahawa “Undang-Undang Negeri … boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.”

      Justeru seminar yang bersifat akademik di sebuah institusi pendidikan tinggi bagi membongkar perbuatan jenayah menyebarkan agama bukan Islam kepada orang Islam tidak wajar dicemuh atau diburuk-burukkan sebagai kononnya “anti kristian” atau “provokasi keagamaan”, seperti yang didakwa oleh Dyana Sofya, sebaliknya mestilah dilihat dari aspek dan kacamata yang positif sebagai semata-mata suatu pengulang-tegasan terhadap peruntukan perundangan sedia ada serta prinsip asas keperlembagaan seperti yang telah dipersetujui oleh bapa-bapa kemerdekaan kita dahulu.

      Delete
    3. JOM JILAT TELO

      Jom ramai2 kita gi jilat telo najib sampai berkilat...

      Delete
  2. Pekedai Melayu ambik barang kat mane ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zionist yg berpusat di Pulau Pinang terus menekan rakyat marhaen dgn menipu, menindas Dan Menghalau. Malangnya PAN Imayam redha akan keadaan ini

      Delete
    2. APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  3. Admin.Omakkau sedarlah sikit blog kau ni dah jadi tempat macai umngok bersarang komen sbg org pas. Mereka cuba menyuburkan persahabatan antara umno dah pas kat sini. Ramai terpengaruh. So sbg org pkr,kau sediakan platform kpd mereka. Rasional lah sikit, lambang pkr tu terpampang kat blog ni, hormat sikit pd ahli pkr yg lain. Sebaik buang lambang Pkr tu. Letakkan lambang pas dan keris dlm blog ini. Itu sebaiknya dari menyusahkan ahli pkr yg lain dln misi menawan putrajaya. Ikhlas pkr johor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 01.01 harus faham dan kenali siapa OMK.

      OMK sgt giat menulis semasa bekas MB Khalid berkuasa. Waktu itu OMK mmg ahli PKR. Bila Khalid dipecat dr PKR OMK berkecil hati lalu menggunakn blog ini utk kucar kacirkan Pakatan Rakyat. Kini OMK terang2 pro PAS. Musuh utama OMK ialah Azmin. Azminlah penyebab Khalid hilang jawatan. Dgn membenarkn macai PAS ala IS menggunakn blog ini di harap Azmin dan PR akn tumbang di Selangor.

      Delete
    2. Kah kah kah barua Dap meroyan kepanasan ! Ya Ampun ...... udah ! udah ! Jgn dicangkuli kapla gue lagi ...... sakitnya udah tak tertahan lagi ...... gue tobat ! tobat ! tomat ! Gue dak bikin kacau kat sini lagi !

      Delete
    3. Anon 6:46 balaci PAN Imayam tak tau yg ekstremist adalah PAN Imayam.

      Mat Sabu memuji HIZBULLAH .

      Sila Tengok Video ini.

      Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria.

      Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Delete
    4. Mat Sabu pernah mengatakan yg dia buat kerana demokrasi Dan bukan kerana Islam. Beliau bersetuju juga ddgn Karl Marx Dlm interview beliau dsi Malaysiakini


      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    5. omak kau bertaubatlah.

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Senangnya cara penyelesaiannya ....... tutup bisnes kat kota raya pegi buka kat tempat lain pastu tipu customer khususnya melayu kat tempat lain ! Anyway barua2 Dap spt Mountdweller, Yong , Alhussyeen, Greenboc , mosabit , bat dll langsung tak dak komen sbb tuan galu tokong tak bagi green light utk komen ...... mmg depa walak tahap walaun ...... mgkn air kangkang tuang galu tokong sudah sebati dgn jiwa depa !

    ReplyDelete
  6. Ada barua Dap bagi cara penyelesaian masalah di atas dgn berzakar 50o0x ......... Ya hanana ! Ya hanana ! Ya Amana ! Ya Amana ! Ya Bahana ! Ya Bahana ! Ya Kapla Bananana ! Ya Kapla Bananana ! ....... dipercayai berkesan sbgmana depa dok ratib UG ! UG !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berzakar tu abah kau

      Delete