KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 16 December 2015

KAKI AYAM BERTERABUR ATAS LEBUH RAYA UTARA SELATAN (PLUS).



Satu kemalangan jalanraya di KM92 Lebuhraya Utara Selatan(Sungai Petani) melibatkan sebuah lori membawa muatan kaki ayam berterabur atas muka jalan ... ..keadaan jalan yang licin kerana kemalangan tersebut menyebabkan 7 buah kenderaan lain pula terbabas selepas hilang kawalan.

Kejadian berlaku pagi tadi.... tiada kemalangan jiwa dan kecederaan dilaporkan.

36 comments:

  1. Macam G18, popular support Dlm PAS hanya dapat 20%. Cabut buat Parti PAN, Dari 20% hanya 5% ikut masuk PAN Imayam. Mak oiiiii gila minorities

    Last2 kaki berterabu kat Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku respect YB Azmin. ITU sebab PKR kena gang dgn PAS.

      Hatap PAN, kaki ayam buat bihon sop PASMACHA saja

      Delete
    2. Atas dasar yg sama PAN Imayam disusukan oleh DAP. PAN Imayam cuma ada pemimpin yg lagi ramai Dari ahli. Pemimpin PAN Imayam pun banyak stigma sewel macam puji Nasrullah Syiah DLL.

      Aku rasa masuk 6 bulan lagi DAP akan buang PAN Imayam Dlm jamban. Cakap banyak penyokong sikit. Mengabih fulus sajaaa

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. APA LA. TAJUK KAKI AYAM PUN BOLE TUKAR JADI KAKI BODEK HADI NAJIS. SIAL BETOL LA

      Delete
    5. Celaka pencacai pan perangai jahil islam baka saja. Bagi mereka hadi najis sial tetapi dgn lge lks dap mereka puji melangit dan ketua mereka himpit tetek selfie dgn amoi lagi mereka syok naik syeh meroyan mereka. Itulah pan yg terpalit dgn fahaman sesat syiah.

      Delete
  2. Kemalangan disebabkan oleh permukaan jalan yg tidak rata serta beralun. Kontraktor yang dilantik adalah kontraktor yang sama dalam pembinaan LPT2 agaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa pun. Beralun Dan air bertakung. Beralun macam President PAN Imayam. Menyusahkan orang saja



      DEPAN DAPigs, BERANI LA DIA BERKOKOK!!!

      Adat seorang Barua. Bila depan tuan dia, dia berani la berkokok dan bersuara mengehentam orang lain demi memenuhi kehendak dan kemahuan tuan dia. Tu semua kerja membodek namanya.

      Selain itu, apa yang dia buat hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri. Maka sebab tu dia berani berlagak sombong dan menonjolkan keangkuhan dia secara terbuka.

      Hakikatnya, apa yang dilakukan oleh Si Mat Sabu ni memang sebijik macam apa yang diperkatakan oleh anak Si Nik Aziz tu sebelum ini. Dia hanya sekadar nak meraih sokongan Simpati Murahan.

      Realitinya, Si Mat Sabu tu dah ketandusan idea untuk menyerang PAS dan mendapatkan sokongan dari kalangan ahli - ahli PAS untuk menyokong parti baru yang telah ditubuhkan sebelum ini.

      Jadi, untuk mengembalikan nama parti yang dipimpin agar menjadi bahan bualan hangat dikalangan rakyat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu menggunakan taktik Politik Longkang sedemikian rupa.

      Dan dalam masa yang sama, taktik yang digunakan itu mampu untuk menaikkan kembali nama dia agar terus kekal relevan didalam arus pentas Politik semasa di Malaysia pada ketika ini.

      Walhal Si Mat Sabu tu sendiri sedia maklum bahawa dia juga sama spesis je dengan Si Ketua Penipu yang sedang meringkuk dalam penjara atas tuduhan Meliwat bekas pembantu peribadi dia.

      Mereka berdua sekarang boleh diklasifikasikan sebagai Generasi Dinosaur yang sudah kian pupus dalam arus Politik Perdana. Sudah tiba masanya tempat mereka digantikan dengan orang lain.

      Dengar nama pun orang dah makin muak dan menyampah. Cari la cara apa sekali pun, tapi mereka tetap tidak mampu menggunakan taktik Longkang demi untuk meraih sokongan Simpati Murahan.

      Jadi, jangan heran sangat la kenapa Si Mat Sabu tu tetap enggan menarik balik dakwaan yang dibuat terhadap PAS sebelum ini berhubung diresapi fahamam ISIS. Sebab hanya itu je taktik dia dapat mencari 'Publisiti Murahan' demi untuk menaikkan nama dia sendiri!!!

      Delete
    2. PAS NI PARTI ISLAM PALING BEST:

      DAP KUTUK HUDUD DIA BISING DAN PUTUS HUBUNGAN. MCA KUTUK HUDUD DIA SENGIH2 NAK JOIN UMNOBN.

      BEST BETUL LA PARTI ISLAM PAS NI.

      Delete
  3. Tajuk topik lain, tapi anak2 haram luar nikah di atas buat komen tak tentu arah lari tajuk topik.

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reformis Sebenar

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau orang tulis semua kau kata anak luar nikah ,yang kau tu agama apa.Islam ke? kalau bukan hindu tentu kristian kau ni.sebab berdsarkan nama jeff,takda nama islam dengan gelaran jeff.

      Delete
    2. Woi kafir ko jangan angan2 jadi orang Islam. Aku kenal ko macai DAP

      sekian,

      Jeff Ulu Bernam
      Reformis Sebenar

      Delete
  4. komen kat blog omak kau ni semuanya pasal pan dap pas.walau x kena tajuk.klako.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAKKAN KAIN SENDIRI DIA NAK BIAR TERLONDEH!!!

      Memang itu yang sebaiknya dilakukan oleh Si Mat Sabu tu sebelum dia sibuk nak mempertikaikan pasal orang lain. Baik dia selesaikan dulu perbezaan ideologi dalam parti yang baru diterajui tu.

      Hakikatnya, Si Mat Sabu tidak perlu nak mencari alasan untuk menjustifikasi tindakan mereka meninggalkan PAS dengan mengaitkan parti itu dengan pemikiran ekstremis militan ISIS.

      Kata Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Pusat (PPP), tindakan Si Mat Sabu tu membuktikan bahawa mereka sudah ketandusan isu dan bankrap modal Politik untuk memburukkan PAS.
      "Kepimpinan Amanah dinasihatkan menyelesaikan dahulu kecelaruan mereka dan mencari titik persamaan supaya kumpulan pro-Syiah, pro-Tanzim Alami dan pro-Anwariyyun dapat disetarakan pemikirannya," katanya menerusi kenyataan.
      Selain itu, Mohd Zuhdi juga turut membidas kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu sebelum ini yang menuduh PAS diresapi pemikiran kumpulan militan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis).

      Katanya, alasan terbaharu Mohamad apabila mengaitkan PAS dengan gerakan militan adalah bertentangan dengan dakwaannya sendiri sebelum ini terhadap parti Islam berkenaan.
      "Pimpinan Parti Amanah Negara mula menyerang PAS dengan mengaitkan PAS dengan Isis atau terrorisme. Terkini presidennya sendiri berkata antara sebab Amanah ditubuhkan disebabkan PAS kini dipengaruhi oleh Isis.
      "Sebelum ini, PAS dituduh mahu bersekongkol dengan parti pemerintah, iaitu Umno atau BN atas nama kerajaan perpaduan yang juga dimomokkan sebagai punca mengapa Amanah ditubuhkan.
      "Berdasarkan paradox kedua-dua tuduhan itu, PPP melihat kepimpinan Amanah sebenarnya semakin keliru dan celaru. Mereka tidak tahu, peluru mana yang mahu diguna untuk menyerang PAS," katanya.
      Jelas Mohd Zuhdi, tuduhan bahawa PAS mahu bekerjasama dengan UMNO yang dibuat sebelum ini dengan tuduhan diresapi pemikiran militan merupakan dua perkara yang bertentangan.

      Pokok pangkalnya, Si Mat Sabu dan konco - konco Pengkhianat dia sekarang ni memang dah ketandusan idea nak meraihkan sokongan Simpati Murahan dari kalangan rakyat. Maka sebab itulah dia sanggup memper-BODOH-kan diri dia sendiri!!!

      Delete
    2. yang banyak komen dalam bolg Omak kau hanya 2,3 oarng aje.dia bergikir2 tulis bukan main panjang,kesia .semau sakit jiwa. mamai pil kuda.

      Delete
  5. PAS DAN UMNO BARUA MCA.
    JGH HARAP ADA HUDUD KLU ADA MCA
    SIAL PUNYA PAS

    ReplyDelete
  6. Sekarang baru tahu siapa yg buat tahi dalam pas dulu...ada jarum2 halus...mempengaruhi pimpinan pusat...pimpinan yg xcerdik mudah dipengaruhi...

    Aku bukanlah ahli pas mahupun amanah atau mana2 parti politik...tp aku menyatakan sokongan bukan atas sesuatu parti itu..tp individu dlm parti itu...sbg contoh individu spt DSAI.aku amat kagum dgnnya..ujian yg dilalui..pemikiran hebat beliau.dan aku yakin beliau dizalimi atas kes yg dicipta oleh musuhnya.juga individu yg bernama rafizi ramli..kepetahannya berdebat dan berhujah dgn baik.ideanya dlm parlimen..tp aku tidak menyatakan sokongan kpd partinya...

    pas dulu..aku melihat kepada sosok tubuh nik aziz tu sendiri...semua org tahu akhlaknya.tak perlu diceritakan...mat sabu yg sentiasa berada dlm paksi perjuangan.turun padang..berhujah.juga seperti khalid samad.lantang berhujah dlm parlimen..yg kebanyakannya golongan profesional yg telah keluar pas..

    tuan ibrahim tuan man juga aku lihat kecerdikannya juga dlm ucapannya dan penulisannya..subky latif juga.bagus penulisannya.tp sedikit sahaja golongan agamawan dlm pas boleh berhujah dgn baik..yg lebih teruk,cakap xserupa bikin..

    bagi aku ape pun dasar parti.kalau dipimpin individu yg xlayak.rosak parti tu..maka aku pilih jalan melihat daya intelektual dan kepimpinan individu itu...

    dr asri mufti perlis contoh terbaik seorg golongan agamawan harus berfikiran luas sepertinya..bukan org politik.tp ideanya tentang islam tidak jumud...

    tidak ramai tokoh pemikir dimalaysia ni dikalangan golongan agamawan..yg ramai,ust ceramah bab haram rokok dpn audien.balik rumah.sorok2 hisap rokok...perumpamaan...catakserukin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg kuat buat tahi tu adalah kau sendiri, harap2 selain buat tahi kau tak buat kerja jubur menjubur macam aljuburi idola kesayangan kau tu.

      Delete
  7. Bukan MCA sahaja yang tolak hudud, bahkan Gerakan juga menentang hudud. Kedua-dua komponen BN ini menentang hudud dengan cara yang berlainan.

    MCA menentang hudud hanya dengan lisan sahaja. Manakala Gerakan telah membawa kes ini ke mahkamah. Ini bermakna Gerakan cuba menghalang perlaksanaan hudud melalui proses perundangan yang melibatkan perlembagaan negara.

    Dap pun mempunyai pendekatan yang sama dengan MCA menentang hudud tetapi tidaklah sampai membawanya ke mahkamah.

    Pas memutuskan tahaluf siyasi dengan Dap dengan alasan Dap menentang hudud. Ironinya sekarang ini Pas mempamerkan watak terlalu mahu berdampingan dengan Umno yang kononnya untuk melasanakan hukumm hudud.

    Parti-parti komponen BN dengan tegas menyatakan mereka akan hanya menerima Pas sekiraanya tidak melasanakan hudud.

    Kita melihat Pas yang kini dipimpin secara total oleh golongan ilmuan agama yanag tidak memahami sepak-terajang senerio politik tanah air.

    Dengan bertagankan hudud, Pas terjerat di persimpangan. Pas berada di persimpangan dilema. Lantaran jerat hudud Umno hampir mengena, Pas hilang arah dan Pakatan Harapan mengukuhkan kedudukan.

    Pakataan Harapan seharus lebih kuat sekarang jika Pas tidak dipermainkan Umno.

    Pada hakikatnya, baik Pas, Umno, Amanah atau apa sahaja parti siasah sekalipun tidak akan mampu melaksanakan hukum hudud di Malaysia selagi perlembagaan negara tidak diubah.

    Semua orang tahu perlembagaan hanya boleh diubah jika mendapat mandat 2/3 ahli parlimen.

    Pas mungkin tidak sedar bahawa ahli parlimen mereka hanya tinggl 16 orang (5 sudah menganggotai Amanah), dan memerlukan lagi 132 orang MP lagi untuk berjaya membentuk 2/3 suara majoriti di parlimen.

    Pas tidak faham ilmu Matematik mudah untuk mengubah perlembagaan negara.

    Inilah bahananya Pas membuang pakar-pakar pemikir. Mereka ini sudah membentuk parti Amanah. Pas kini berjuang atas dasar membujur lalu melintang patah tanpa perancangan strategi.

    Pas, kamu ini bagaimana?

    # Bagaimana apa lagi kalu bukan bodoh..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakar2 pemikir konon!!! Pemikir otak taik...Kahkahkah

      Delete
  8. hudud pas hanya satu penipuan nafsu. namun ianya dipandang mulia oleh lebai kulup yang jumud dan mudah tertipu dengan jenama agama,

    mahu ke syurga dengan jalan pintas hanya dengan alasan menjadi pengikut ulamak politik bila ditanya Allah di padang mahsyar kelak.

    jika mahu bereksperimentasi, mari kita tonton movie "Alangkah Lucunya Negeri Ini" dan selepas itu tolong tanya pemimpin pas seperti hadi, TITm, Idris dan lain apakah mereka mampu memberi jalan penyelesaian dengan pendekatan terus kepada hudud? apakah masuk saja islam terus dihukum walau tanpa keinsafan, kesedaran dan ilmu?

    dengan pendekatan pas terhadap umno sekarang ini, saya ingin bertanya kepada hadi dan najib "Bagaimanakah pendekatan ini mampu menambah pendapatan bulanan saya pada tahap sekurang-kurangnya keperluan asas?"

    ReplyDelete
  9. Apa diorang nak buat dengan kaki ayam tu ha? Ada sesiapa boleh tolong cerite sikit. Buat burger ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bg kat din ayam kan bagus

      Delete
  10. Najib menerajui UMNO dan membawa UMNO sehingga ke peringkat paling bawah dan hina sekali.

    PAS pula, setelah ketiadaan allahyarham TGNA dan terus dipimpin oleh Hadi Awang sehingga kini asyik mengkianati rakan-rakan seperjuangan sahaja.

    Kalau mereka hendak bergabung, gabungan mereka tu nanti bukanlah yang terhebat, malahan akan menjadi gabungan kutukan orang ramai/rakyat.

    Pandangan saya, UMNO dan PAS bergabung atau tidak, dua parti Melayu dan Islam ini..sudah tidak disukai oleh generasi masakini, orang ramai/rakyat. Bawakan melayu dan Islam mereka, terlalu kolot dan keji untuk dipatuhi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tak setju dengan DAP sebab DAP tolak hudud dan DAP tak ambil wudud.tetapi Pas suka UMNO walaupan ada MCA didalam Bn sebab MCA tolak hudud tetapi MCA ambil wudud.Tak percaya tanya Hron Jin

      Delete
  11. Anak2 haram kat atas ni kerjanya buat komen keluar tajuk copy phase itu aja yg dia tau.

    ReplyDelete
  12. KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

    omak kau,tolong tukar slogan blog ni k.tulis slogan

    MARI BER'UG' BERSAMA UMNO, KEBENARAN TOLAK TEPI, DUIT MAU MARI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha....

      bengkak telor baca komen kau neh....

      Delete
  13. Banyak juga dalam org melayu islam yg dah benci bangsa dan agama dia sendiri no,,jenis ini cerdik ke atau terlajak cerdik? Sukenye Dap dapat sokongan Melayu lupa diri macam diorang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu...kalu bangsa sendiri dan sama ugama buat apa pun kira ok lagi la kan.

      mencuri ka...rasuahka...buat kerja menyusahkan rakyat pun kira boleh maafkan la...ya tak?

      Akhlak buruk dok maki hamun sama sendiri pun masih nampak cantik kan?

      kalu bangsa dan agama lain tu buat baik besar gunung pun kena pandang buruk la kan...

      maklumlah agama lain, bangsa lain...walau pun mereka juga makhluk Allah...

      Mereka lebih hina dari bangsa melayu kan?

      Delete
    2. setuju dengan 19:29. melayu ni pemimpin menyamun pun xpa.janji melayu.

      Delete
  14. Malu aku tgk perangai ahli2 kaki komen dlm omakkau ni. Pertama tajuk lain bg komen lain. Kaki ayam berterabur kat jln pun keburukkan amanah dan dap yang di ceritakan. Belasah dap..80% kaum cina percaya dap.. belasah2 amanah.. persatuan2 peguam muda dan mahasiswa didikan pas condong ke amanah.aku rasa kaki belasah amanah kat blog ini..rasa yg condong ke amanah tu..bdk2 tak berpelajaran ke ?.jenis org tak berfikir nak menyokong parti mana. Aku sebenar malu sikap2 kaki komen tak tentu hala dlm blog ni.. dr komen2 kelian aku boleh agak pendididkan kelian mcmana. Nak bg komen biar matang.. dan berfakta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang belasah Dap dan Amanah tu bukan ada pelajaran pun...
      sebab tu komen ikut suja hati..ulang beratus kali post yang sama...

      fakta kosong...

      Lebih kurang macam pemimpin Pas juga kepala mereka ni.

      Contohnya:

      1. Masa dalam PR, Pas hanya ada 21 kerusi, PKR 30 dan DAP 38.

      Kalu ikut demokrasi, Daplah jadi ketua PR tapi sebaliknya Dap bagi ke PKR jadi ketua.

      Pas pula entah bodoh ke, bangang ke beria-ia nak jadi ketua. Kemudian mengungkit-ungkit dipaksa ikut arahan Dap. Kalu ikut demokrasi, memang pun Pas sebagai minoriti kena ikut majoriti.

      2. Pas dalam mengendalikan isu dalaman sendiri pun nampak mentah. Pemimpin tertinggi Pas rasa seronok memaki hamun pemimpin yang tidak sealiran dengan tanggapan mereka ini tidak akan lari keluar Pas kerana kononnya mereka ini diikat kuat dengan baiah.

      Pada pemikiran pemimpin ulamak, pemimpin yang dimalukan ini akan kekal dalam Pas. Pada masa itu mereka tidak teringat yang rakan-rakan yang dimalukan ini adalah pemegang kerusi parlimen.

      Dengan tidak dijangka, golongan yang dimalukan ini terus keluar dari pas membawa kerusi parlimen dan dun. Baiah pun dicampak kelongkang. Barulah geng ulamak ni terkejut beruk. Kerusi parlimen dari 21 hilang 7 dan berbaki 14 kerusi saja.

      Mulalah ulamak Pas meroyan, sasau dok maki hamun.

      3. Dengan berbekal 14 kerusi inilah Pas mula menunjukkan muka manis dengan Umno untuk berbaik-baik. Umno bukan keturunan bodoh. 14 kerusi itu apa adahal buat mereka. Tapi untuk tujuan melemahkan Pas, Umno pura-pura tunjuk baik dengan kononnya menghulur tangan persahabatn dengan Pas...

      Bila betul-betul Najib peluk Hadi, sekali lagi akan berkecamuk dalam Pas antara yang pro dan kontra.

      Untuk meredam kemarahan ahli Pas, Umno dan Pas berpadu suara mengutuk DAP. Di sebelah Pas akan menyanyi lagu itu sepenuh hati sebaliknya di sebelah umno keluar suara ala kadar saja sementara menungu PRU 14.

      Bila PRU 14, Umno tidak akan bagi satu kerusi pun kepada Pas. Terkebil-kebil Pas.

      Lepas PRU nanti PKR pula akan terajang Pas.

      Lebai malang sungguh Pas.

      Delete
  15. Innalillah...
    Alhamdulillah tak ada kemalangan jiwa...erm...alangkah baiknya bila kaki ayam tu dapat dibeli dan dibuat sup...sedap rasanya...tiba2 pulak teringat sup ayam...

    ReplyDelete
  16. habisla PAS...
    kalau ikut ckp aku dulu kan bagus...
    aman tenteram...
    tak payah nk gaduh2...
    nk cai2...
    ingat tak mau komen dh...
    nanti la aku kaya...
    siapa yang halang proposal aku kat PAS nie... sila tnjuk muka..
    nk marked..
    aku pn tgh belajar redho dgn huru-hara...
    kali nie aku plak tgk hampa...
    semestinya bkn tgk saja...
    mintak maaf byk...
    saya insan hina dan lemah...
    lupa plak...
    saya doakan DSAI dan keluarga dilimpahkan rahmat Yang Maha Esa...

    #Demokrasibolehdibuang
    #Syiahharusditentang

    ReplyDelete
  17. Omak kau kutiplah kaki ayam tu bagi samnarata kepada Jeff ulu brnam dan kuncu2 kau.agar otak tambah segar dan bolih mengomen lebih rancak walaupun isinya merapu.

    ReplyDelete