KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 31 December 2015

DEMONSTRASI AMAN BANTAH TPPA 23 JANUARI 2016 DATARAN MERDEKA ... PAS KERAH AHLINYA TURUN BERIKAN SOKONGAN.



PAS akan mengerahkan ahlinya untuk menyertai Demonstrasi Rakyat Bantah TPPA pada 23 Januari 2016 bagi membantah Putrajaya menandatangani Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) itu, kata pengarah Pusat Penyelidikan Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

Menurutnya, perjanjian itu bukan sahaja memberi kesan buruk kepada ekonomi tetapi akan menjurus kepada persaingan ketenteraan.

"Bagi pihak PAS berhubung isu TPPA ini, sudah dimaklumkan dalam muktamar yang lepas, kita sebulat suara setuju dengan usul supaya kerajaan tidak tandatangani TPPA.

"Muktamar PAS konsisten PAS tolak perjanjian TPPA, sebagaimana dinyatakan dengan pihak lain. Ia beri kesan buruk bukan sahaja kepada negara tetapi (beri) kesan kepada ekonomi.

"Laut China Selatan (dijadikan) sebagai taruhan. Dengan menandatangani TPPA ini, ia akan timbulkan persaingan bermula daripada ekonomi dan menjurus persaingan ketenteraan yang sekarang ini pun dah berlaku antara China dan Amerika di wilayah Laut China Selatan," katanya pada satu sidang media Bantah TPPA di Kuala Lumpur hari ini.

Demonstrasi perhimpunan aman yang dijangkakan dihadiri ribuan peserta itu akan dianjurkan badan bukan kerajaan (NGO) Bantah TPPA di Dataran Merdeka.

43 comments:

  1. Kita harap tuan presiden turun sama .untuk menunjukakan Pas parti yang menmbil berta hak rakyat.dan kita tidak mahu ada orang tuduh presiden kita bersama Umno .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro...kita buat dua kerja.kita tuang presideng kita juga tuang penasihat.kalau turun itu dah 3 kerja.

      Delete
    2. "AWAN" PULAK MEROYAN PERLEKEHKAN HUDUD


      Heh! Kalau dah namanya Barua DAPigs tu, buat apa sahaja yang keluar dari mulut mereka sudah tentu pasti ianya senada dengan suara yang selama ini dilaung - laungkan oleh puak Kafir Harbi tu.

      GAGAL menjawab persoalan mengenai perlaksanaan Hukum Hudud, Angkatan Wanita PAN atau digelar AWAN dilihat cuba nak memperlekehkan dasar yang diperjuangkan PAS selama ini.

      Ketua Wanita parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu dilihat GAGAL untuk menjawab isu menolak Hudud sebagaimana yang didakwa sewaktu menyampaikan ceramah baru - baru ini.

      Sebaliknya, Siti Mariah hanya membuat dakwaan kononnya PAS tidak bersungguh - sungguh untuk melaksanakan hudud dan ia hanya digunakan untuk agenda politik semata-mata.
      “Tapi kempen hudud ini sebelum pemilihan (PAS) sahaja, selepas pemilihan senyap tak cakap lagi pasal (hudud) itu. Mana usaha-usaha untuk dijelaskan kepada bukan Islam ? DAP minta enakmen yang dipinda semula di Kelantan, sampai ke sudah tak dapat,” katanya.
      Selain itu, dia juga turut menceritakan pengalamannya mendengar ceramah yang disampaikan di sebuah surau daripada seorang penasihat hudud dari Kelantan yang tidak dinamakan.
      “Lepas saya dengar, saya kata apa, ‘ini ceramah 20-30 tahun yang dulu, bercakap mengenai..sekiranya kita buat hudud, hukum Allah’..semuanya kita dah tahu.
      “Apa yang kita nak dengar ialah bagaimana kita nak laksanakan. Bagaimana kita menjawab persoalan-persoalan yang diberikan oleh orang bukan Islam dan orang Islam,”katanya.
      Siti Mariah juga turut mendakwa perjuangan wanita PAN di bawah pimpinannya adalah untuk menuntut hak-hak wanita Islam yang dinafikan sejak 1400 tahun dahulu.

      Apa 'hak - hak wanita' yang nak dituntut dan didakwa telah dinafikan tu tak pasti la pulak. Cuma yang peliknya, kenapa baru sekarang dia nak cerita pasal perlaksanaan Hukum Hudud?

      Bukan ke sebelum ini dia juga pernah memegang jawatan didalam PAS? Kenapa pada ketika itu dia tak bersuara, sebaliknya hanya mendiamkan diri? Bahkan, perjuangan Hudud PAS tu bukannya baru.

      Jelas, apa yang dilakukan oleh puak Pengkhianat Amanah Negara ni hanya sekadar menyambung agenda subversif yang direncanakan oleh DAPigs semata - mata. DAPigs memang sejak dari dulu lagi menentang idea perlaksanaan Hudud !!!

      Delete
    3. Jika Wanita PAN dipanngil Awan, maka pemuda PAN dipanggil Awang untuk lebih menjantankan mereka

      PAN IMAYAM PERAK DARI PANDdan ke PONdan RUPANYA!!!


      Hahaha!!! Tak sangka. Kita ingatkan dalam PAN IMAYAM tu ada takde je Pondan, sampai Dr Dzul minta menyantuni LBGT. Kah Kah Kah Kah

      Tapi rupanya di Perak, habis semua ahli PAN Imayam tu Pondan belaka rupanya. Nak pulak bila berdepan dengan DAPigs.

      Jika sebelum ini, pelbagai pihak tampil mengkritik bantahan yang dibuat oleh salah seorang pemimpin DAPigs Perak terhadap tindakan Kerajaan menghalang atlet Israel memasuki Negara.

      Namun malangnya, tidak ada lansung ahli atau pemimpin dikalangan puak - puak PAN Imayam tu yang tampil untuk mempertikaikan tindakan puak - puak DAPigs itu secara terang - terangan.

      Maka Bani Melayu Perak sudah cop kepimpinan PAN Imayam dan mengibaratkan parti itu seperti roti kosong yg ‘tidak mempunyai telur’.

      Tindakan dan sikap PAN Imayam yang hanya mendiamkan diri tersebut mengundang pelbagai persoalan.

      Ramai orang melayu Perak dilihat tidak berpuas hati kerana tiada sebarang respon dari PAN Imayam Perak mahu pun PAN Imayam Pusat dan menganggap sikap mendiamkan diri itu sebagai tanda menyokong kritikan DAP.

      Penafian visa terhadap dua atlet dari Israel yang dijangka akan menyertai kejohanan Persekutuan Pelayaran Antarabangsa (ISAF) itu dilakukan sebagai tanda boikot dan bantahan terhadap serangan Israel ke atas Palestin.

      Akan tetapi, apa yang menghairankan ialah kenapa PAN Imayam Perak mahupun PAN Imayam Pusat lansung tidak masuk campur dalam isu panas ini? Kenapa diorang tak bersuara dan hanya mendiamkan diri?

      Sebaliknya mereka hanya berperangai seolah - olah takut kepada DAPigs dan dilihat seperti bersetuju dengan setiap kenyataan yang dibuat.

      Hehehe!!! Mungkin selepas ini, PAN Imayam Perak perlu buat perhimpunan secara besar - besaran untuk mencari 'Buah Kerandut' mereka yang hilang. ATAU, kerat je 'Buah Kerandut' diorang tu dan bagi anjing makan. Penyokong DAPIGS kan ramai bela anjing. Memnag terbukti PANdan dah jadi PONdan kalau takut sangat dengan DAPigs!!!

      Pemuda PAN Imayam kena pakai nama AWANG, sebab kurang jantan.

      Delete
    4. Barua umno menyamar walaun pas utk kutuk amanah...jual tanah kerajaan utk byr utang 1mdb, bijak sungguh auta bos mu...sampai mampos geng songkok tinggi kena kencing masin

      Delete
    5. Anon PAn Imayam macam 17:55 menfitnah pengomen demi DAP tercinta

      Delete
    6. TGHH ajak Ahli2 PAS tapi PAN lak dah jadi BABI GILA, kalau tak nak pergi lantak kaulah, kalau org macam kau ni PAS tak rugi apa-apa pun, tak ada lebih baik dari ada.

      Delete
  2. Hahaha..apa sj rakyat bantah semua ug laksanakan naik minyak tarik subsidi laksana gst ug tidak menerima langsung bantahan rakyat. Kita lihat bantahan ini mampu tak batal tppa nanti.

    ReplyDelete
  3. Buat apa turun demo.Buatlah kerja sampingan sebagai pelawak.ada juga pendapatan bayar tol dan gst.

    Taktaula kalau ada kerja sampingan sebagai penasihat.

    ReplyDelete
  4. Yg korang semua meroyan ni apa pasal..tak sangka PAS akn buat demo bntah TPPA.cuba2 teliti DAP tu sokong tak TPPA?GST?LGBT?ISRAEL?..cuba tengok

    ReplyDelete
  5. Tu la kelebihan PAS demo dan guling guling di jln raya...pakar stratrgik PAS muhdi mazuki baru baru ni mantapkan hubungan umno - pas....dlm masa yg sama kutuk abis aljuboori....tak kan rakyat mesia nak peliwat yg sah meliwat jadi pm mesia....skg dah pukul keliling...nnpk perangai prg PAS ini dah mcm kena jolok masyukkk poket lepas tu pukul keliling...puiii....pas di penang dihanjing oleh DAP...di Selangork ada masyukk kena bela mcm anjing oleh PKR...di Sarawak jijah PAS tak ada pengaruh ....Anjing sungguhborg PAS nihh.....puiiiii..kahakk thuiii....puiiiii...slamat taun baru PAS hanjing

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. punai sehat...

      Delete
    2. Walaon talam 2 muka.
      Najib dia sokong.
      Patutnya TPPA dia sokong la.

      Delete
  7. Lebih baik aku sokong datuk rani kulup buat report polis drp ikut demonstrasi hadi awe al-bangangi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demo utk jatuhkan pemimpin yg sah adalah haram hukumnya. Pas nak buat kerja haramkah?

      Delete
    2. bukan jatuh kerajaan... desak jgn laksana tppa demi anak cucu kita masa depan...

      Delete
  8. Lebih baik aku sokong datuk rani kulup buat report polis drp ikut demonstrasi hadi awe al-bangangi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaon bole guling2 atas jalan raya. Seronok tengok walaon guling2 atas jalan raya.

      Delete
    2. diamlah...jgn kao sebut rani pelir kulup x sunat nih...loya aku. rajapun dah declare natang gila buat report nih pelawak thp jamban

      Delete
  9. Aku penyokong umno pun sokong bantahan terharap TTPA. Harap NGO Perkasa fan Jati hafir sama meramaikan. Terbaiklah Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TTPA memberi peluang perniagaan kepada rakyat malaysia. Siapa tolak ttpa memang bangang. Pas pun ikut jadi bangang.

      Delete
    2. lebih musibah dari kebaikan.. mgkn seronok bg peniaga, tapi tidak kepada mejoriti pengguna..

      Delete
  10. ڤس تايق ڤالت

    ReplyDelete
  11. ووي مق جندا, تق ترايڠين نق ايهيم ايهيم کي ملم تاهون بارو ني
    .کيهکيهکيه

    ReplyDelete
    Replies
    1. tlg jgn gangu omak gg mancung nih...nanti tontowi vellfire kasi siku sama lu

      Delete
  12. Apa khabar amat yakob?
    Hudud klate dah laksana ke blom?
    Lagi 6 jam dah tahun baru 2016.
    Jadi ke nak letak jawatan?

    "Ciri org munafik ialah bila berjanji ia mungkiri"

    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg lu tnya ikhlas ka lu sokong.. klu takat nak main2 ja , try p tya alim ulamak lu ni masih islam ka idak...

      Delete
  13. Apa khabar amat yakob?
    Hudud klate dah laksana ke blom?
    Lagi 6 jam dah tahun baru 2016.
    Jadi ke nak letak jawatan?

    "Ciri org munafik ialah bila berjanji ia mungkiri"

    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekurangnya dia ada azam nak laksana hukum allah.. yg hinanya orang dah la tak nak buat kemudian memperkecilkan usaha beliau..

      Delete
  14. Apa khabar amat yakob?
    Hudud klate dah laksana ke blom?
    Lagi 6 jam dah tahun baru 2016.
    Jadi ke nak letak jawatan?

    "Ciri org munafik ialah bila berjanji ia mungkiri"

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  15. Aku penasihat najib.
    Aku nasihatkan korang jgn turun demo.
    Nanti najib kawan aku marah.
    Duduk rumah lg baik.

    ReplyDelete
  16. Klu nasib baik, amar merasa la jadi mb 2 tahun mulai esok....

    Hudud dah jln ke blom?

    ReplyDelete
  17. Klu nasib baik, amar merasa la jadi mb 2 tahun mulai esok....

    Hudud dah jln ke blom?

    ReplyDelete
  18. Diberitakan, kesemua ahli PAN tak tercicir sorang pun akan turut serta dalam demonstrasi aman itu.

    Jumlah ahli PAN diseluruh negara sehingga 30 Dis 2015 ialah seramai 3 orang.

    ReplyDelete
  19. Klu nak demo bg pati pas buat keje tu dan adi bawang kata keje demo tu halal dan rumah kat kelantan yg bnyk rosak dan habis musnah kena banjir tahun lps x usahlah ambik peduli dan yg penting janji pulus masuuuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. adi bawang yg punainya sihat itukah?

      Delete
    2. penistaksehat.

      Delete
    3. geng pan meroyan terkejut pas tentang tppa.dap sokong israel sorang pun tak suara.teloq dah dipegang lge.kahkahkah

      Delete
  20. Demo mana yg aman? kalau ikut fatwa harusani semuanya bughah...halalgel darah korang nanti.

    ReplyDelete
  21. Nk kata bodo ka bangang ka mereng ka tak tau lah. Dah tppa lulus, sibuk mengkerah ahli buat bntahan, dulu masa undi dlm parlimen nape ponteng?????

    ReplyDelete
  22. Lebih baik pemimpin pas buat keje baiki rumah rkyt mrk yg trkena banjir tahun lps yg sampai skrg mereka mereka hidup d dlm khemah yg sempit n x ada kemudahan asas drpd buat n jual fitnah dgn pati amanah n demo yg merugikan ahli ahli pas

    ReplyDelete