KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 19 December 2015

KERANA VAPE SEORANG REMAJA CEDERA PARAH KENA BELASAH.



Gara-gara kerana vape, tiga orang remaja lelaki dalam lingkungan usia belasan tahun bergaduh hingga salah seorang daripada mereka cedera parah.

Ekoran itu, satu laporan polis telah dibuat oleh ayah mangsa selepas mendapati anaknya cedera patah tulang di bahagian bahu berikutan kejadian pergaduhan itu.

Menurut fakta laporan, mangsa berjumpa dengan rakannya di sebuah rumah di Kampung Sri Aman dekat Puchong pada 12 Disember yang lalu untuk mendapatkan wang ganti rugi vape yang didakwanya telah dicuri oleh rakannya itu.

Bagaimanapun, rakannya itu bersama seorang lagi remaja lain didakwa enggan membayar ganti rugi dan menurut laporan itu lalu bertindak memukul dan memijak mangsa.

Selepas itu, mangsa melaporkan dia dibawa ke sebuah lombong berdekatan dan ditinggalkan di situ.

Pada 13 Disember, ayah mangsa membawa mangsa ke Hospital Serdang dan hasil pemeriksaan doktor mendapati kecederaan di bahagian bahu.

Kes direkodkan dibawah seksyen 325 Kanun Keseksaan oleh Inspektor Zahrinah Jamil.

24 comments:

  1. Buruknya perangai budak tu. Macam hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS mengakkan Wassatiyah19 December 2015 at 09:04

      Hadi awang satu-satunya rakyat malaysia di lantik menjadi rasul di kalangan ulama duniawi. Bagaimana boeh di tuduh sebagai berlidah khinzir??!! Di mana saksi 4 orang yang layak untuk menuduh beliau?? Ini adalah fitnah yang amat berat. Mereka yang mengfitnah rasul hadi boleh murtad kafir sekafir-kafirnya!!. Apa lagi menghina hadi sama seperti mengbarua broker anjing tolol siku lutut datuk seri najib. Hukumnya burah dan boleh di bunuh mngikut fatwa mufti dan fatwa rasul.
      Semoga PANtat cepat2 brtaubat

      Delete
    2. Salam.bahagia untuk semua,

      Isu vape ini membawa keburukan kpd masyarakat. Dikatakan bahawa pengimport2 vape adalah sama spesis dan keturunan dgn Abuya Sifoo Stalin Penang.

      Spesis Abuya Stalin Penang memang mahu merosakkan Bani Islam Melayu.

      Malangnya ada segelintir minorities umat Melayu Islam.tanpa rasa bersalah menjadi Pengkhianat amanah Negara atau PAN

      Delete
    3. Hadi dan najib sedaya upaya berjuang bersama sama berpimpin tangan memartabatkan warna pink. Warna telah lama jadi warna rasmi gay dan bapok. Warna menyamai sifat umat nabi lut a.s. Sepatutnya rakyat melayu berbangga bola pm dan ulama sedunia menyanjung sifat2 gaydan pondan. Sifat yang lemah lembut serta suka main bersama sama jenis. Harapnya melayu malaysia patut menjadikan pm dan hadisebagai contoh .

      Delete
    4. Itulah bila President PAN Otak Fius

      - Masuk Politik bukan Kerana Islam
      - Setuju Dgn Karl Marx yg Ugama itu Candu Masyarakat

      Bukitinya di Malaysiakini dan ini LINK dia


      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Yg ni Aku Copy dan Paste skit

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Delete
    5. Vape haram atau tidak kena dengar cakap hadi dulu. Jgn memandai2. Tunggu amanat hadi.

      Babi nak mengawan pun tunggu amanat hadi tau

      Delete
  2. Barua ni komen apa.kenapa sanfkut hadi.bengong.

    ReplyDelete
  3. Semoga Tuang Presideng dapat mentarbiah kan Rosmah Mansor supaya berpakaian menutup aurat lepas ni dan juga tidak lagi menjadi seorang perempuan yg boros.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Time nak masuk liang lahad besok baru pakai tutup aurat.

      Mufti kepala buto
      Nak nasihat pom takot

      Delete
    2. Anon 9:54 golongan PAN Imayam. Menghina Mufti.

      Mungkin yg ssesuai Dan baik adalah LBGT. Kan Dr Dzul PAN mahu PAN Imayam menyantuni LBGT

      Delete
    3. 10.43. Babi yg dap bela kemuliaan dia setarap aje dgn engko.

      Delete
    4. Masa hidup babi tak pakai tudung

      Delete
  4. Ni mesti remaja melayu....kesian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat sikit saudara. Selama ini hanya melayu yang memberi nyawa kepada islam. Islam pasti pupus tanpa melayu!

      Delete
  5. Tak habis2 orang Melayu ni diperbodoh oleh org kafir. Sudahlah dlm politik jadi bodoh dgn cina, isu vape yg terang lagi bersuluh ianya adalah haram. Cina yg Kaya kerana vape, melayu yg rosak. Apa jahil dan bodoh sangatkah bangsa melayu ni ha? Dah vape haram,akhlaq rosak,jadi punca utk bergaduh lagi. Masyaallah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiii babi..90% penjual vape tu melayu la. Baca surat khabarlah. Jgn jd bodo mcm hadi

      Delete
    2. anon 9:57 memang PAN Imayam. Bila satu kaum tu dikatakan apa2 PAN Imayam akan melompat beruk. Bila yg kena ITU Melayu islam, PAN Imayam tak peduli.

      Nyatalah PAN Imayam hamba abdi DAP

      Delete
    3. Baik Punya Link

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    4. Hidup vape. Hidip pas. Mampooss amno

      Delete
  6. Dah nama pun Me Layu....
    Layulah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak heranlah kote kau dan kote bapak layu memanjang.

      Delete
  7. Hidup Vape, hidup UMNO ,hidup PAS, PKR, PAN.....BESTNYA Vape...Semua umat Melayu mari kita hisap VAPE ....nanti kita Semua masuk Syurga, tak caya pi Tanya Najib & Hadi Awang ulama UG..HAHAhahaha....hidup Melayu UMNO

    ReplyDelete
  8. tak pasal2 kau orang semua beri pahala kpd najib dan hadi...
    tambah2 anak2 beruk dan monyet dan kera dan lutung dan king kong dan siamang dan spesis dengannya yg beri komen dan mengangkat hadi ke tahap rasul..
    ini keturunan tak sekolah hingga melantik guan eng kafir sebagai pemimpin org islam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asas agama tak ada. Sebab tu komen merapu dan tak tau dosa pahala. Bahasanya kotor dan jijik. Kalau mereka ni bukan Islam tak pelik sangat. Tapi kalau mereka tu Melayu yg mengaku dirinya Islam, memang jenis jarang sujud menyembah Allah. Islam baka / keturunan.

      Delete