KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 17 December 2015

KOLEKSI GAMBAR MAJLIS PERASMIAN MULTAQA SERANTAU ALUMNI AL AZHAR MALAYSIA 2015 OLEH NAJIB RAZAK DAN UCAPTAMA OLEH HADI AWANG.


Presiden UMNO Dao' Seri Najib Razak dan Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang berkongsi pentas pada Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015 hari ini di Grand Seasons Hotel Kuala Lumpur.

Hadi dijemput untuk menyampaikan ucaptama manakala Najib pula untuk merasmikan majlis itu, yang memberi tumpuan kepada perpaduan umat Islam di seluruh wilayah tanpa mengira ideologi.

Ini selepas Najib, minggu lalu, menghulurkan perdamaian kepada PAS semasa Perhimpunan Agung UMNO ke-69.

Najib Razak dan Hadi Awang kelihatan sedondon berbaju merah jambu.

Kebanyakan pegawai majlis itu juga memakai baju merah jambu yang dipilih sebagai warna tema untuk majlis berkenaan.

56 comments:

  1. Replies
    1. Tebako je pan imayan & dap tengok...bedarah idung...kah kah

      Delete
    2. Kedua2 pemimpin ini akan dihumban olh pengundi dlm pru 14 nanti.

      Delete
    3. Talian hayat Hadi memberi nafas baru utk umno. Pengundi pas rasa sungguh tertipu. Tiada lg undi buat pas. Hadi terbukti pengkhianat kpd pengundi pas.

      Delete
    4. HADI AWANG - NAJIB BERTEMU, RAMAI MACAI YANG MEROYAN!!!

      Nampak gayanya, apa yang diwar-warkan sebelum ini mengenai pertemuan dua orang pemimpin parti yang didominasikan oleh orang Melayu ini akhirnya bertemu diatas satu pentas.

      Walaupun mereka bertemu bukan la untuk menjalinkan kerjasama Politik, tetapi setidak - tidaknya ia dilihat sebagai satu langkah ke arah perpaduan Ummah yang selama ini didambakan oleh rakyat.

      Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015, yang julung kali diadakan di sini diharap dapat merintis jalan ke arah penyatuan dua parti Islam terbesar, iaitu Pas dan Umno.

      Harapan ini dinyatakan Pengerusi Rabitah Antarabangsa Alumni Al-Azhar Malaysia, Datuk Dr Mohd Fakhrudin Abdul Mukti, sesuai dengan seminar berkenan yang akan membincangkan perbezaan pendapat dan ideologi politik yang sedang melingkari masyarakat Islam di negara ini.

      Kesempatan itu, katanya boleh membuka jalan kepada perpaduan antara kedua-dua parti berkenaan.

      "Dalam konteks (tema:Perpaduan Ummah Merentasi Ideologi) ini, sebenarnya kita fokuskan kepada fahaman politik, kerana kita ambil kira, sebahagian besar umat Islam di negara ini cenderung kepada dua dua parti politik Islam terbesar (Pas dan Umno).

      "Salah satu tujuan pertemuan ini adalah untuk mendekatkan, nak menanamkan semangat perbincangan dialog...dan mungkin apa yang berlaku ini dapat mempengaruhi masyarakat Islam di negara kita," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

      Forum tiga hari bermula Rabu anjuran Rabitah (Liga) Al-Azhar Malaysia dengan kerjasama Pejabat Perdana Menteri itu akan dirasmikan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak petang ini dan dijangka dihadiri 900 peserta dari dalam dan luar negara.

      Selain itu, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga turut dijadualkan untuk menyampaikan ucap tama beliau selepas Najib merasmikan seminar berkenaan.

      Najib, sewaktu menyampaikan ucapan dasarnya sebagai Presiden Umno di Perhimpunan Agung parti itu 10 Disember lepas, telah menghulurkan "tali silaturahim" kepada Pas untuk sama-sama membina dan membangunkan negara ini mengikut syariat Islam sebenarnya.

      "Dengan hati yang terbuka dan nubari yang merdeka, kita hulurkan tali silaturahim, kita hulurkan ikatan ukhuwah menuju kesempurnaan membina sebuah Malaysia di atas syariatnya," kata Najib.

      Tapi apa yang kita harapkan, jangan la lepas pertemuan ini ramai pulak Macai dari kalangan pentaksub dan pemuja puak - puak DAPigs tu meroyan tak tentu arah sampai tahap berguling atas jalan raya pulak!!! Takut nanti, ramai pulak yang masuk Tanjung Rambutan!!!

      Delete
    5. Elokla bahalol berdua tu,sepadan kaki kencing,hi hi hi

      Delete
  2. Alhamdulillah.
    Mudah2an org islam di msia tambah kuat. Patutnya hubungan sesama islam spt ini wujud sejak dulu. Pada masa yg lain, jika benar2 ikhlas utk islam, libatkanlah PKR, Amanah dan lain2. Jgn pilih2.

    Yg penting, program ini ikhlas utk islam. Jangan ada agenda tersembunyi dan ada udang di sebalik batu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak ke joint depa tu.kalau dgn umno
      semua jd elergic kpd depa kalau dgn
      Dap baru jln.biarlah kg dipinang tergadaipun .mereka tetap akan bersorak juga.itulah yg dinamakan org yg mng sorak kg tergadai.kita mmg tak suka umno tp mesti berusaha dgn apa cara sekalipun utk kebaikan rakyat.apa yg penting cara itu halal bkn spt menerima lgbt yg tak halal itu semata mata mengikut kata dap yg inginkan semua jd halal itu

      Delete
    2. Kita orang pun x suka dengan pas nih....demi kesatuan islam bole la lupa kan perkara kafir mengkafir...u turn...baiaah bodoh...laki bini anak berranak cerai berai.....reality org pas ni suka kena goreng dengar ceramah dan pemalas baca buku....kurang kan ceramah di surau dan masjid banyakkan baca buku....sepatutnya setiap surau dan masjid di taman perumahan ada kan ruang membaca dan perpustakaan bukan ruang untuk ceramah bodoh....abis dngar ceramah makan dapat makan free....balik umah zzzzzzzz....bangun pagi otak kosong balik sbb banyak kena goreng dng ceramah bodoh....

      Delete
    3. Hadi berlakon benci dap sbb tolak hudud. Umno terang2 tolak hudud dipeluk olh Hadi. Pas flip flop...

      Delete
  3. Setuju, sudah tiba masanya umat islam bersatu. Umat islam malaysia akan bersatu jika umno dan pas boleh bersatu kerana pas dam umno adalah dua parti utama org Islam di malaysia. Pkrdap pan pun patut bersama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas diramal akan berpecah lagi. Sejumlah penyokong yg keluar membentuk Amanah. Separuh lg tinggal dlm pas. Bila Hadi bersama Najib dlm pentas yg sama...sebahagian lg akan meninggalkn pas kerana masih teringat bagaimana umno/bn membunuh ahli pas di Mamali. Peristiwa itu masih segar dalam ingatan...

      Delete
    2. Peristiwa memali hasil tangan amanat hadi....ygni ko kena baca buku kafirkah aku karya cn afgani ....penhikut tegar pas tragedi memali....baca buku yg ada fakta la weeii...nnpk ssgt ko ni org syiah murtad....syiah seburuk buruk fitnah didunia ini...

      Delete
  4. Apa yang paling ditakuti oleh musuh2 Allah ialah apabila org islam bersatu dalam satu ikatan ukhuwah demi mengagungkan syariat islam.

    Jangan pula bersatu untuk berebut harta perang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reputasi Hj Hadi sudah tercemar. Islam bukan matlamatnya. Peranan Hadi dlm kucar kacir kerajaan Selangor telah terbukti Hadi tamak kuasa. Din Ayam diminta kekal dlm GLC Selangor agar dpt mengaut laba yg besar.

      Delete
  5. Anon 17.55
    apa sal nak libatkan pkr dan pan kedua haramjadah itu penganut pluralist dan syiah.....jarum halus yahudi kamu masih nak sorok lam montot lagi tuhh....atau montot kamu dah kepanasan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelagat ulamak pas yg mirip IS tak nak komen ke?

      Delete
  6. Anon 18.31,,,maksud saya ahli pkr dan Pan yg bukan syiah, tetapi org Islam yg tertipu dgn dap. Harap2 mereka kembali sedar daripada lakonan cina Dap. Umno pun patutnya kena tinggalkan mcamic.

    ReplyDelete
  7. Kalau bersatu kos Sara hidup rakyat selesai ke.cukai dpat dihapuskanke.
    Sampai kiamat kena tipu dgn puak2 jual agama ni.
    Kehulu kehilir mejaja al Quran..rakyat hidup makin susah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila ada peluang utk membela nasib rakyat dlm parlimen Hadi lari ke Jepun. Patut kah kita hormat pemimpin spt ini?

      Delete
  8. Klu dah tertipu dng pkr dan pan yg bukan pluralist dan syiah sepatutnya mereka keluar dari parti tsb....kenapa umno perlu tinggalkan mca dan mic
    ...sepatutnya mca dan mic sedar diri angkat kaki...kerusi mic dan mca ihsan org umno....sengkek sgguh cara kamu berfikir anon 18.47

    ReplyDelete
  9. Hidup mati balik pun aku tak akan percaya dgn ajaran pas. Islam tidak pernah membenar membarua kan umat Islam yg lain. Tp Hadi tidak bercirikan Islam.

    ReplyDelete
  10. Baguslah. Penyamun berkawan dgn penipu.

    ReplyDelete
  11. Fakta penyamun kawan dng prnipu adalah fakta kes justo.....ketua penyamun the edge kawan karib aljuboori pemilik alliance bank yg gaji kan samdidar bini azmin yg digaji puluhan ribu tanpa masuk office itu fakta sejarah bagi melayu bodoh yg mudah lupa....dah sah justo lanun kecik kena tipu dng ketua penyamun belaan aljunoori...lanun jumpa penipu padan ssgt tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai sekarang Najib masih x jawab persoalan 2.6b. Hanya pengampu umno makan dedak saja yg masih sokong Najib. Ahli umno yg waras tahu Anwar tak ada kaitan. Mengapa anon bodoh 19.18 sibuk kaitkan Anwar. Ni lah akibat bila dah terlalu byk makan dedak.

      Delete
    2. Anwar bukan musuh rakyat. Rakyat tertindak dek kerana kecerdikan Najib menambah hutang negara. Rakyat dibebani dgn pelbagai cukai.

      Delete
    3. Pluralist yg menghancurkan akidah dan penyokong lgbt bukan lagi musuh rakyat tapi musuh iman dan akidah dan musuh islam yg patut dihancurkan....kg buah pala ilang pasal janji aljuboori masih boleh ditebus klu iman ilang apa lagi yg tinggal disana nnti...ingat soa aljuboori ckp pada kg buah pala....ari ni berkuasa esok kg buah pala dikembalikan....kesudahanya pokok buah pala pun ilang trus....puiii

      Delete
    4. Betul..anwar bukan musuh rakyat..dia hanya seorg penjubur yg kuat mengelentong...mengelentong dan menipu dirinya sendiri.

      Delete
    5. Skg aljuboori tak sudah2 buat helah mcm babi nk kena sembelih....arsenik dah buat....suntikan hiv dah buat....skg sakit bahu ajer ....beratus ratus doctor tempatan pakar bidang ini ada ati nak bius pun x brani....rakyat dah meluat kelakuan aljuboori ni....dolu dolu aljuboori penah kata 'satu anwar rebah seribu anwar akan mara kehadapan' skang idak lagi ' jangan bicara pasal perjuangan klu takut jamban cangkung'.....kiikikikiki

      Delete
    6. Marah sgt dia juboh Mak ko jiga ke!!!

      Delete
  12. Serban dh blh buang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demi harta dunia. Hadi sanggup khianat parti dan pengundi. Klu TGNA masih hidup perkara begini tak mungkin berlaku. Penganianyaan Kerajaan umno/bn terhadap rakyat Kelantan selama berpuluh tahun sukar dimaafkan.

      Delete
  13. Bila mat sabu melihat gambar kat atas tu dia akan terberak terkencing dlm seluar, terkeluar lah tahinya berkilo kilo kerana kecewa yg teramat sangat..mukanya akan bertambah hitam sebab api yg ditiupnya kpd pas terbalik ke mukanya sendiri..muka tak tau malu..Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat sabu lg lg suka sbb lg ramai pengikut pas akan keluar parti yg memang benxikan umno..bertambah ramai la pengikut amanah

      Delete
    2. Anonymous17 December 2015 at 20:18 kat atas tu tuan punya blog yg komen hahahaaa.....

      Delete
  14. kalau hidup kaya leh sokong la ni sokong adi dia yg kaya bodoh buta politik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap2 lopeh ni mat sabu boleh saman sesapo yg menggola diri dio syiah..dulu dah failkan saman kek zahid hamidi yg fitnah mat sabu...entah pebondo eh korang ni...ikut sesuko ati yo nak fitnah orang..peronah koh mat sabu keluarkan tazkirah dan mengaja ilmu syiah..piki la sikit jang oiiii

      Delete
  15. Sejak tahun 2008 hadi berusaha untuk bersama umno...hari ini baru tercapai hasrat itu.

    Lepas ni kos sara hidup akan turun sebab najib akan dengar nasehat hadi....

    Tapi yang tersirat ialah hadi diperbodoh oleh najib.

    Najib tahu pada PRU 13 dulu pas hanya dapat undi 1.6 juta berbanding 2.2 juta yang mengundi PKR.

    Dapat 21 kerusi parlimen tapi hilang 7, sekarang tingal 14.

    Itu masa pas ada dalam PR. 1.6 juta undi tu kalu tolak pengundi ahli PKR, Dap dan atas pagar yang terpaksa undi pas di kawasan yang calonnya pas entah-entah tinggal 600 ribu saja.

    Umno ni sejak azali lagi kaki penipu. mana boleh pas makan umno. tengok kes hudud. kena gorang saja pas tapi hadi ni jenis bodoh. dah berkali-kali diperbodohkan umno pun tak nak belajar jadi cerdik.

    lepas ni cai pas dikampung akan pecah kerongkong takdak modal lagi nak balun umno.

    ReplyDelete
  16. Aneh, bersatu atas Islam, Islam apa mereka bawa. Amanat hadi dah pecah belahkan keluarga, sekarang u turn pulak. Jib pula asalkan dia kekal kerusi, sanggup buat apa pun, peduli apa dgn haram halal. Dua dua dah tipu pengikut. Mereka ingat Islam boleh di jual beli dgn wang dan kuasa. Jangan kita pun ikut sama dlm permainan mereka demi Islam.

    ReplyDelete
  17. Antara petikan ucapan TGHH dalam Multaqa Serantau Alumni Azhar:

    "Saya minta orang kita tak akan jadi macam orang arab. Umat Islam di Malaysia, Indonesia walaupun berbeza ideologi, jangan sampai pertembungan ini menyebabkan kita berperang sesama sendiri. Di rantau Asia Barat, mereka telah dipergunakan oleh musuh Islam sebagai proksi untuk berlawan sesama sendiri."

    "Cukuplah rantau mereka dipergunakan. Saya harap rantau kita jangan izinkan jadi seperti itu. Di rantau kita sudah ramai cerdik pandai lepasan Azhar. Gunakan mereka untuk membantu secara kolektif. Kita tidak perlu lagi pihak luar Timur dan Barat untuk jadi penasihat kepada kita. Jangan minta bantuan asing, semata-mata untuk menghadapi mereka yang tidak sependapat dengan kita."

    "Zaman ini bukan lagi zaman penjajahan. Negara kita sudah lama merdeka. Maka Islam yang terdapat dalam perlembagaan negara, perlulah ditafsir dengan istilah ad-Deen, bukan dengan erti religion mengikut ensiklopedia ciptaan barat."

    Di minda Ulama ini, hanya nasib umat yang merajai... walau dihadapan pemimpin, ucapannya tidak perlu mengampu sehingga merapu... walau pahit, tetap disampaikan...

    (Alang Ibn Shukrimun)

    ReplyDelete
  18. ahli Pas masuk Amanah Adi tau dh ancur Pas Kalau Pas tak nak ancur dia masuk Umno psal bnyk Hadis dh habis amanat dh penat masukje Umno mesti.ada Hadis lain ludah kelangit dh lama dh tu yg sokong pulak kena dunia dpt dunia keja mat sabu jdi Amanah hehehhe

    ReplyDelete
  19. ahli Pas masuk Amanah Adi tau dh ancur Pas Kalau Pas tak nak ancur dia masuk Umno psal bnyk Hadis dh habis amanat dh penat masukje Umno mesti.ada Hadis lain ludah kelangit dh lama dh tu yg sokong pulak kena dunia dpt dunia keja mat sabu jdi Amanah hehehhe

    ReplyDelete
  20. Anom 2117 tiada apa yang anehnya,yang anehnya bila orang islam itu sendiri yang mengaku islam tapi tidak bersetuju malah menentang kedua-dua parti orang islam ni bersatu.

    ReplyDelete
  21. Kalau nak bersatu umno dan Pas:
    1.Merealusasikan dulu hudud di kelantan.
    2.Dlm Pru 14 mana mana kawasan umno
    bertanding Pas tak payah bertanding dan sebaliknya.
    3.Mana mana kawasan Dap bertanding yg mana oengundi melayu ramai Pas bertanding dan Umno support secara rahsia pun tak apa.Contih Parlimen Seremban yg ada lebih 40% pengundi Melayu.
    4.Memberi kebenaran dulu secara bebas TGH TGHaron Din dan lain lain ustaz uztaz Pas mengjar di masjid masjid negeri Umno.
    5.Melantik ulama ulama Pas menanggotai majlis fatwa.
    6.Menjemput sebagai tetamu utama TGH dan pimpinan utama Pas dlm majlis majlis utama negara khususnya berbentu ugama spt ygvterdekat ini Majlis Maulidur Rasul dan diberi berucap.
    7.Menubuhkan Majlis perpaduan ukhwah islam setaraf dgn majlis atau board yg diangotai oleh kedua dua Partu Umno dan Pas
    8.Kerajaan Pusat mempromosi Kelantan sebagai produk pelancongan dakwah dan iislam
    9.Membuat program program besar di kelantan dgn niat utk membantu menaikkan ekonomi kelantan
    10.Hasil.minyak utk kelantan secara terus kpd kerajaan negeri direalisasikan secara berperingkat
    11.Ulama ulama pas bertaraf Dr Falsafah dilantik sebagai fellow Ikim
    12.Mengadakan lebih banyak program yg melibatkan kedua dua pemimpin tertinggi Parti.
    13.Dqto Seri Najib perlu selalu menjemput TGH memberi kuliah subuh atau apa kuliah agama di JPM.
    Dengan itu baru lah kedua dua Parti dapat bersama sama menyokong di antara satu sama lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 14.Hulurla sikit tin Milo pas!

      Delete
    2. Najib berkata: WHAT THE HELL...?

      Delete
  22. bile si penipu jumpe si bodoh.

    ReplyDelete
  23. Pihak Kerajaan Negeri negeri Umno contoh NS boleh menjemput Ulama ulama Pas berceramah di masjid masjid atau di Balai balai raya Kampung utk menerangkan hukum hudud supaya mereka faham akan tujuan hukum tersebut ditegakkan

    ReplyDelete
  24. Org yang bodoh adalah org yg ditipu oleh Syaitan Iblis san hawa nafsu dan tidak mengenal sebenar benar Allah Taala.Hanya emosi dan kebebalan politik Umat Islam yg mempengaruhi otak kerana termakan hasutan puak kuffar.

    ReplyDelete
  25. Orang sebenar benar bijak dan bistari ialah org yg mengikut gaya politik Rasullullah yg pemaaf dan suka kepada perdamaian Sebab itulah Rasullullah berjaya menyatukan puak puak dan kabilah arab menjadi bersatundu bawah panji Islam.Inilah contoh praktis yg di bawa oleh TGH dlm senario pilitik masa kini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada hadi contohi Rasulullah. Rasulullah tak fitnah org, tak asobiah, tak hina kaum lain, tak membaruakan org, tak mengkafirkan org islam, tak menyesatkan org islam... Hadi semua pukul rata.

      Delete
    2. Ada juga hadis sahih nabi saw supaya jgn menyokong dan bersekutu dgn pemimpin yg jahat dan zalim maka nabi saw tak mengaku umat...hadis bleh guna ikut suka ke? adoiii fening fening

      Delete
  26. Saya tak pernah dengar TGH mengkafirkan sesiapa.Istilah kafir yg digunqkan hanyalah untuk membezakan batas iman dan kufur.Serupa macam ayat yg digunakan dalam kirab kitab.Cintoh ayat"barangsiapa yg menolak hukum hudud maka jatuh kafir".Itu frasa ayat yg menjelaskan hukum orgbyag menolak hukum hudud.Bukan ayat mengkafirkan org.Nak faham ayat ni kena belajar ilmu syariat.Jgn pakai hukum akal.

    ReplyDelete
  27. Saudara yang dihormati. Sila ambil maklum:

    Si Labu dan Si Labu buat sedang buat drama baru.

    Si Labu takut akan kalah PRU-14, ajak Si Labu berganding bahu.

    Si Labi takut akan kalah PRU-14, ajak Si Labu berganding bahu.

    Dua-dua gila kuasa dan duit.

    Islam dan perpaduan Melayu diguna sebagai umpan.

    Harap jangan tertipu. Tolong pikir.

    ReplyDelete
  28. Hakikat nya siapa yg tipu siapa.Pas sangat konsisten dlm prinsip perjuangan.Rela berpecah dgn Dap kerana prinsip Islamnya.Rakyat Malaysia terutama bangsa melayu tengah memerhati rapat akan ketegasan Pas.

    ReplyDelete
  29. عَنْ حُذَيْفَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ إِنَّهَا سَتَكُونُ أُمَرَاءُ يَكْذِبُونَ وَيَظْلِمُونَ فَمَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنَّا وَلَسْتُ مِنْهُمْ وَلَا يَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ وَمَنْ لَمْ يُصَدِّقْهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَلَمْ يُعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَهُوَ مِنِّي وَأَنَا مِنْهُ وَسَيَرِدُ عَلَيَّ الْحَوْضَ. قال شيخنا الشيخ شعيب الأرناؤوط : إسناده صحيح على شرط الشيخين .
    Daripada Huzaifah daripada Nabi SAW, Baginda bersabda :
    "Bahawasanya akan wujud (akan datang) para pemerintah yang berbohong dan berlaku zalim. Barangsiapa yang membenarkan pembohongan mereka dan membantu atas kezaliman mereka, maka (mereka) bukan daripada (golongan) kami dan aku bukan daripada (golongan) mereka, dan dia tidak akan menemuiku di haudh (telaga kauthar di akhirat kelak). (Sebaliknya) sesiapa yang tidak membenarkan pembohongan mereka dan tidak membantu atas kezaliman mereka, maka dia daripada (golongan) ku dan aku daripada (golongan) nya dan dia akan bertemuku di haudh".(Riwayat Imam Ahmad dalam musnadnya. Kata guru kami, Syeikh Syu'aib al-Arna'uth, sanad hadith ini sahih berdasarkan syarat al-Bukhari dan Muslim)

    ReplyDelete