KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 17 December 2015

MANGSA SEORANG WARGA EMAS MENCERITAKAN BAGAIMANA DIRINYA KENA TIPU SEMASA MEMBELI TELEFON BIMBIT DI PLAZA KOTA RAYA KUALA LUMPUR ... HARGA FON RM2098 TETAPI DIPAKSA BAYAR RM3100.





LAGI KISAH KOTA RAYA, 16/12/2015.. MANGSA SEORANG WARGA EMAS.

Datang sendiri menceritakn nasib beliau.


Kehadiran pakcik ini melihat2 accessories telefon yg dipamerkan di kedai kami menjadi tanda tanya.

Bile ditanya cari apa, dia diamkan diri sahaja tanpa bercakap sepatah pon. Senyum pun tidak, angguk pon tidak, geleng pon tidak. Lama jugak gelagatnye di perhatikan kami. Sampai gambarnya kami boleh tangkap depan2 tanpa disedari.


Termenung sahaja melihat accessories telefon yg dipamerkan..


"Kenapa pakcik?."

Sedih melihat raut wajahnya. Lama jgk cuba2 pujuk, akhirnya beliau berjaya menceritakan apa yg tersirat disebalik kesedihan beliau td.


"Pakcik tak tau la nak cakap mcm mana. Benda ni berlaku sangat pantas".


Rupa2nya pakcik ini ada memegang 1 beg kertas OPPO. Lalu di tunjukkan isi dalam beg tersebut.


Pakcik ni menceritakan 1 per 1 kejadian yg berlaku. Dia ke Kota Raya kerana ingin menghadiahkan pada isterinya telefon.


Mula2, dia melihat harga yg dipamerkan dikedai tersebut RM800. Dia pon bertanyakan lebih lanjut mengenai telefon tersebut. Sales person tersebut pon menerangkan dgn lebih lanjut.. Pakcik ini pon terus mengatakan minat beliau. Lantas sales person ini pon terus meminta duit RM1000 terlebih dahulu sebagai bukti yg pakcik ini betul2 minat.

Tanpa berpikir panjang, pakcik yg berusia lingkungan 55tahun ini terus menghulurkan wang yg diminta.


Penjual td meminta pakcik ini menunggu utk beliau ambil stok di tempat simpanan.


Selang beberapa minit, penjual tadi datang membawa telefon yg pakcik td minat.


Pakcik tadi jadi keliru. Td dia tunjuk model lain, yg dibawa model lain. Pakcik tadi menyatakan pada penjual tersebut bahawa minat beliau bukan pada model yg baru dibawa ini. Minat beliau pada model R7plus.


Penjual tadi terus ambil model R7plus dan menyiapkn bil2.


" Semua sekali RM3100.00". Kata penjual td.


Terkejut pakcik ni apabila hp yg disangkakan pada mulanya RM800, tiba2 menjadi RM3100.


Disebabkn rasa bersalah kerana semua bil telah siap, takut dimarahi oleh penjual tersebut dan rasa takut sekiranya duit RM1000 beliau hangus, beliau akur shj dgn jumlah yg dinyatakan. Habis kesemua duit yg beliau bawa beliau serahkn.


Beliau kekurangan RM300. Beliau berjanji akan melangsaikan baki RM300 itu apabila beliau perolehi duit kelak.


Beliau pulang dengan rase sesal dan xtau mana silap beliau.

Persoalannya :-
- Harga telefon RM2098 adalah benar.


Tetapi mana datangnya charge fee RM700?. Benarkan android system, antivirus, software boleh mencecah RM700?.


Siapa boleh membantu pakcik ini. Sila tampilkan diri anda.


Sama2 kite share cerita ini utk membantu pakcik ini.... FB.

30 comments:

  1. Jom ubah di IT digital MARA jualan hatga runtuh dan jamin ORIGINAL.....sangat murah.....Boikot peniaga Cina mereka bilang kalau tipu tak kaya maa.....cukup cukup la kena tipu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serangan Racist berlanjutan Dari Kotaraya ke Pulau Pinang. Di Kotaraya pakcik ITU ditipu kerana berbangsa Melayu Dan berugama Islam.

      Di Pulau Pinang Dec 2015 sebuah lagi kampung Melayu akan dirampas oleh regime Zionist Penang.

      Malangnya PAN Imayam yg menjadi tali barut DAP yg racist tak ambil peduli walaupun Mat Sabu Dan Mujahid berasal Dari Penang.Memamng wajar nama mereka PAN (Pengkhianat Amanah Negara)




      LAGI KAMPUNG ORANG MELAYU BAKAL TERGADAI!!!

      Sebuah lagi perkampungan Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, Sungai Pinang di sini bakal lenyap selepas penduduk di situ dimaklumkan kawasan berkenaan akan dibangunkan semula oleh pemaju.

      Kampung berkenaan yang terletak berhampiran dengan bandaraya George Town di sini telah pun wujud sejak dari tahun 1960-an dan menempatkan kira-kira 5,000 penduduk.

      Pengerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang, Ibrahim Din berkata terdapat 102 buah rumah teres dan 102 rumah jenis sebuah di kawasan berkenaan yang dibina atas milik Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dipercayai terlibat dalam projek pembangunan semula di situ.

      "Tanah itu adalah milik seorang individu dan kerajaan Pusat yang diterajui perdana menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein ketika itu memberikan sejumlah wang untuk membina rumah di kawasan berkenaan bagi membantu orang Melayu yang tidak mempunyai rumah.

      "Pemilik tanah itu bersetuju menjadikan kawasan berkenaan sebagai tanah rizab orang Melayu dan Majlis Perbandaraan Pulau Pinang (MPPP) ketika itu dilantik sebagai pemegang tanah terbabit," dakwanya.

      Bercakap kepada pemberita di sini hari ini, Ibrahim yang juga tinggal di Kampung Selut berkata penduduk di situ telah beberapa kali berhubung dengan MBPP untuk membeli rumah-rumah berkenaan daripada pihak berkuasa tempatan (PBT) itu, bagaimanapun tidak berjaya ekoran pihak berkenaan enggan menjualnya.

      "Selepas beberapa perbincangan hanya pemilik rumah sebuah-sebuah dapat membeli rumah manakala mereka yang tinggal di rumah teres masih menyewa dan kami membayar RM70 sebulan," katanya.

      Beliau berkata sejak awal tahun ini, penduduk rumah teres di situ mula bimbang kerana mereka dimaklumkan MBPP menerusi pemaju akan membangunkan semula kawasan berkenaan dengan pembinaan rumah pelbagai jenis termasuk di kawasan penempatan rumah sebuah-sebuah di situ.

      "Pada Jun lepas MBPP telah menghantar surat kaji selidik kepada penduduk bagi cadangan untuk membangunkan semula kawasan berkenaan dan semua penduduk menerusi Kariah Masjid Jamek Sungai Pinang membuat surat membantah cadangan terbabit.

      "Kami memang membantah sekeras-kerasnya kerana kampung itu adalah tempat kami malah kami juga tidak dimaklumkan mengenai nasib penduduk di sini jika pembangunan semula dibangunkan. Kami berharap ada pihak yang dapat tampil membantu penduduk di sini," katanya.

      Ibrahim berkata penduduk di situ ada menghantar surat untuk berjumpa dengan wakil kerajaan negeri Pulau Pinang untuk berbincang mengenai masalah itu, namun sehingga hari ini tiada sebarang tindakan yang diambil oleh pihak berkenaan.

      Delete
    2. Atas tu comment Pasal Jenis Anti Melayu. Komen ini pulak pasal DAP Anti Islam yg Terlatest

      DYANA SOFEA (DAP) Tentang Ceramah Mengenai Akidah di UITM

      Aidil Khalid – Dyana Sofya dikatakan telah mengeluarkan kenyataan bahawa seminar “Ancaman Gerakan Pemurtadan Kristianisasi” yang dikatakan dianjurkan di UiTM pada 12 Disember 2015 kononnya “menunjukkan UiTM membenarkan aktiviti provokasi keagamaan dan ingin menimbulkan kebencian di kalangan rakyat Malaysia.” *

      Memandangkan saya tidak hadir sendiri dalam seminar itu, tidaklah dapat saya memberikan sebarang pandangan atau komen berkenaan kandungan seminar itu. Tetapi berasaskan dan terhad kepada tajuk seminar itu — Ancaman Gerakan Pemurtadan Kristianisasi — secara peribadi saya tidak fikir terdapatnya apa-apa kesalahan bagi mana-mana pihak sekalipun untuk menganjurkan seminar yang sedemikian itu, selagi mana apa yang dibincangkan adalah dalam lingkungan lunas undang-undang.

      Gerakan memurtadkan atau cubaan memurtadkan orang Islam adalah merupakan suatu jenayah di sisi enakmen-enakmen di pelbagai negeri di negara ini, dan bahkan diperuntukkan pula di bawah Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan sebagai undang-undang tertinggi negara. Sekiranya dibaca, Perkara 11(4) memperuntukkan bahawa “Undang-Undang Negeri … boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama di kalangan orang yang menganuti agama Islam.”

      Justeru seminar yang bersifat akademik di sebuah institusi pendidikan tinggi bagi membongkar perbuatan jenayah menyebarkan agama bukan Islam kepada orang Islam tidak wajar dicemuh atau diburuk-burukkan sebagai kononnya “anti kristian” atau “provokasi keagamaan”, seperti yang didakwa oleh Dyana Sofya, sebaliknya mestilah dilihat dari aspek dan kacamata yang positif sebagai semata-mata suatu pengulang-tegasan terhadap peruntukan perundangan sedia ada serta prinsip asas keperlembagaan seperti yang telah dipersetujui oleh bapa-bapa kemerdekaan kita dahulu.

      Delete
    3. Kalau kentut kalu, siang ka, malam ka, tengah makan ka, tengah tidur ka, tengah henjut ka, bunyi kuat ka, tak bunyi ka, baunya memang busuk! Itulah lumrah nya.
      Sapa tak kenal boss boss PAN Imayam, dulu badut DAP dlm PAS, sekarang hamba abdi DAP yang mementingkan fulus Dan pangkat.

      PAN Imayam akan cakap apa saja asalkan 'syoru' tak hilang.

      Delete
    4. Ko ni anak babi mana?
      Anak babi dap ke anak babi mca?

      Delete
    5. Mmg babi makan taik

      Delete
  2. Jom serang kedai oppo kotaraya! Allahuakbar!

    ReplyDelete
  3. Jangan pergi lagi Low Yat, Komplek Kota Raya dan lain3 tempat anak cina meniaga. Mereka ni pun dari jenis anak2 bangsa cina yang perangai macam setengah anak bangsa kita. Kerja malas. Disiplin tak ada tapi nak duit banyak dengan segera. Itu sebab kedai2 wshop kereta dan jenis sewaktu dengan nya tokeh cina terpaksa employ Bangla jadi mekanik.

    ReplyDelete
  4. Kementerian Perdagangan Dlm Negeri, Koperasi & Kepenggunaan boleh dirujuk.
    Kesatuan Pengguna juga boleh diminta kerjasama.

    ReplyDelete
  5. Boikot ja kedai cina. Beli dgn anak2 melayu walaupun yg bekerja dgn cina.kurang2 diorang dapat komisyen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari kita boikot kedai2 yg disyaki penyokong DAP dan talibarut mereka PAN Imayam. Ini sebab DAP anti Islam

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral
      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Berikut adalah senarai Syarikat dan produk mereka serta sumbangan mereka ke rejim Zionis dan Amerika:
      Syarikat : Phillip Morris Produk : Rokok dan Makanan Jenama : Marlboro, Virginia Slims, Benson & Hedges, Winston, Gold Coast, Merit, Parliament, Alpine, Basic, Cambridge, Bristol, Bucks, Chesterfield, Collector’s Choice, Commander, English Ovals, Lark, L&M, Players and Saratoga, C? e d’Or, Philadelphia, Polo, Milka, Malabar, Marabou, Prince Fakta : 12 % keuntungannya adalah untuk Israel, Setiap hari umat Islam membelanjakan USD 800 juta untuk membeli rokok mereka, keuntungan purata 10% atau USD 80 juta sehari. JADI USD 9.6 JUTA DUIT ORANG ISLAM PERGI KE ISRAEL SETIAP HARI
      Syarikat : Coca-Cola – McDonalds – Burger King – Pizza Hut ?KFC Produk : Minuman Jenama : Light Coke, Fanta, Sprite, Canada Dry, Crush, Schweppes, Minute Maid, Nestea, Dr. Pepper Fakta : Sejak 1966 Coca Cola meyokong penuh negara Israel. Coca Cola telah menerima anugerah tertinggi dari kerajaan Israel kerana lebih 30 tahun menyokong mereka serta membantah boikot Liga Arab terhadap Israel.
      Syarikat : Nestle Jenama : Kit Kat, Perrier, Libby, Nescafe, Maggie, Buitoni, Nestea, Freskies, Vittel, Pure Life, Nido, Smarties, Lion, Polo, After Eight, Coffee Mate, Nesquik, Aero, Quality Street, Felix (cat food), Crosse & Blackwell, Milkmaid, Carnation, Shreddies, Baci Baby Ruth, Butterfinger, Milkybar, Frutips Fakta : Syarikat Swiss ini dimilikki 50.1% oleh syarikat Israel, Osem Investments. Pada tahun 2000 mengumumkan untuk melabur berjuta-juta dolar di Israel dalam R & D. Pada tahun Peter Brabeck-Letmathe bagi pihak Nestle menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.

      Delete
    3. Kalau kedai Melayu orang
      Melayu nak datang membeli
      tuan kedai mesti mesra alam
      jangan muka macam cuka basi.

      Delete
    4. Cina dap mca tipu ribu2 aje.
      Klu melayu amno tipu bilion2

      Delete
  6. Malang sungguh org melayu. Bila beli barang selalu kena tipu dgn bangsa cina low yatt,petaling street,kota raya dll tempat. Bila ada melayu yg sakit hati berani melawan org menyalahkan konon melayu samseng mcm di low yatt melayu teruk dibelasah balik dan polis pun mcm lembu kena cucuk hidung menyebelahi cina. Klu didiamkan saja penipuan si cina sekapal dgn dap maka tambahlah bermaharajalela mereka menganas. Mmg dah nasib melayu tak berilmu, takut tak bertempat dgn bangsa cina dan keling (tersentap telur mcm pondan), tetapi dgn bangsa sendiri bkn main lagi berani. Melayu mmg mudah lupa peristiwa di low yatt blm pun 1tahun tetapi skg penuh balik melayu jantan betina berdudun pegi shoping mcm tak terkesan langsung seruan memulaukan peniaagaan cina di low yatt dan dah lupa penghinaan cina kpd melayu. Mmg melayu ni kayu dlm semua hal. Ada tanah dan negeri senang2 bagi@jual kpd cina. Dlm politik ada yg sangup jadi pengkhianat jadi barua cina dulu pap (singapura) skg dap pula. Dlm pelajaran melayu ketingalan pemalas. Akhirnya satu hari nanti melayu hya tingal selogan saja 'tak kan melayu hilang di dunia'tetapi hakikatnya merempat ketingalan mcm paria jauh lebih hina dari keling paria.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan, sebabnya ada Talibarut (PAN IMayam) yg menghalalkan DAP menghina Islam dan Melayu

      Delete
    2. Parti Amanah terbaek!!!

      Delete
  7. tolong jangan copy paste komen kat sini. xdak sapa baca pon.dan 1 lagi, tolong komen ikut tajuk. jangan tunjuk sangat kita ni fanatic sangat dengan parti politik.sedarlah weii.

    ReplyDelete
  8. omak kau hari tu cakap berdegar sangat. nak padam komen yang x bersangkutan dengan tajuk. tapi hampeh.x padam pon. orang nak buat blog,dia pon nak buat.tp isi kosong. sekadar teguran.jangan ambil hati k.maaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah PAN Imayam sedih

      Delete
    2. nak sokong pas pun sokonglah.tapi tolong tunjuk akhlak yg baik.sebab pas duk bawak nama agama.ni peringatan kat hang.sebelum hang terus duk buat dosa dalam ni.

      Delete
  9. polis harus ambil perhatian dan tindakan tegas jika benar peniaga terbabit melakukan pencatutan. (contoh komen ikut tajuk).

    ReplyDelete
  10. Mana walaun2 barua Dap ? Mana blogger2 Barua spt Yong, Mountdweller, Greenboc, Alhussyeen ? Kalau cina atau Dap buat hal depa jadi setan bisu ! Kalau Melayu buat hal depa kutuk habis ! Depa ni semua dah terminum air kangkang tuan galu sifu tokong ka ?

    ReplyDelete
  11. semua penipu belaka.... tak payah la nak salah kan cina, melayu tak salah ke. bengong tak abih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu pun ada ambik jugak.
      Lagi besarrrrr.
      Cecah 2.6 bilion

      Delete
  12. Ini macam kena bukak
    Kompleks Kota Raya 2
    selepas Low Yat 2.
    Tindakan Cina-Cina keparat ini
    merosak nama DAP dan MCA.
    Jamal Ikan Bakar dan Ali Gelek punggung
    tak mau ambil tindakan ke?
    Mansuhkan lesen mereka yang menipu dan
    pecah monopoli, bagi separuh kat Melayu pula.

    ReplyDelete
  13. Copy paste = komen macam bodo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu lagi bodoh.
      Sebab tak komen.

      Delete
  14. YANG PAK CIK PANDAI SANGAT G BELI NGAN CINA BUAT PE??? DA TAU CINA TUH SUMA PENIPU, NAK JG BELI NGAN CINA...HADAP JE LA...

    ReplyDelete