KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 29 December 2015

ADA MENTERI TIDAK FAHAM ATAU BUAT-BUAT TIDAK FAHAM DERITA RAKYAT

Pernah terbaca kenyataan mantan Perdana Menteri Singapura Lee Kuan Yew ketika ditemuramah oleh beberapa orang professor dari Harvard University tentang tindakan beliau menangani masalah rasuah di Singapura ketika zaman awal pentadbirannya dahulu.

Dengan jelas beliau menyatakan yang beliau sendiri terpaksa ‘turun padang’ untuk menyelesaikan masalah itu. Pendek kata Perdana Menteri sendiri terpaksa ‘menyinsing lengan’ demi untuk menyelamatkan Singapura daripada ‘kehancuran’ disebabkan oleh merebaknya gejala rasuah pada ketika itu.

Dugaan awal yang ditemuinya ketika ‘memerangi’ gejala berkenaan ialah ketika rakan karibnya sendiri yang terlibat dan meminta bantuan dan jasa baiknya mendapatkan pengampunan.

Betul-betul beliau dalam keadaan ,’ telan mati emak dan luah mati bapak’. Walau bagaimana pun mengikut penjelasannya beliau menyerahkan kepada mahkamah untuk menentukan keadilan.

Dan dua hari selepas beliau membuat ‘keputusan’ berkenaan, rakannya itu telah mengambil keputusan membunuh diri.

Begitu sekali pengorbanan yang dilakukan oleh seorang Perdana Menteri demi untuk meyakinkan rakyat bahawasanya beliau betul-betul serious dalam menangani gejala berkenaan.

Dengan menunjukkan contoh sedemikian telah menyebabkan para pegawai yang terbabit dalam pencegahan rasuah yakin bahawa sebenarnya kepimpinan negara betul-betul berhasrat untuk menghapuskan gejala berkenaan di negara berkenaan dan bukan setakat ‘melepaskan batuk di tangga’ ataupun hanya sebagai mengabui mata rakyat semata-mata.

Sehubungan dengan isu ini, rakyat di Malaysia sebenarnya mengharapkan sangat agar pihak pemimpin negara khususnya para menteri yang bertanggungjawab ataupun SPRM mengambil langkah yang betul-betul serious menangani kegiatan rasuah di dalam negara ini.

Mungkin telah ada tindakan yang telah dilakukan. Tidak dapat dinafikan. Namun rakyat masih merasakan bahawa masih ada ruang-ruang yang boleh dilakukan demi untuk benar-benar meyakinkan rakyat agar masalah rasuah ini dapat dibendung dan mungkin belum lagi terlambat.

Walaupun para menteri negara ini terpekik dan terlolong melalui radio dan TV arus perdana menjelaskan kepada rakyat tentang tindakan-tindakan yang mereka jalankan demi untuk membangun dan membela rakyat, namun rakyat terbanyak masih merasakan bahawa pemimpin di negara ini masih belum melaksanakan tugas membela rakyat dengan sepenuhnya.

Apakah begitu rupanya tindakan rakyat Malaysia yang semacam tidak mengenang budi itu? Apakah rakyat Malaysia hanya memejamkan mata dan menafikan sumbangan yang telah diberikan oleh kerajaan?. Apakah sumbangan BRIM yang diberikan itu bukan merupakan pemberian ‘ikhlas’ dari kerajaan?

Peribahasa Cina ada mengatakan bahawa sekiranya mahu memberikan pertolongan antara joran dan ikan, maka lebih baik diberikan joran daripada diberikan ikan kepada yang menerima.

Dengan memberikan ikan hanya untuk sekali makan sedangkan jika joran diberikan boleh digunakan untuk sepanjang masa bagi menangkap ikan.

Mungkin jugalah para menteri kita mempunyai hujah yang tertentu untuk menangkis hujah yang dikemukakan ini.

Sebenarnya sebilangan besar rakyat Malaysia pada ketika ini sedang dalam derita. Mungkin para menteri kita tidak mendengar rintihan dan tangisan rakyat ketika ini yang sedang bergelumang dengan kenaikan harga barang khsususnya dalam suasana penggal persekolahan hendak bermula.

Hampir tidak percaya tentang bagaimana seorang bapa yang berpendapatn sederhana menyelesaikan masalah yang dihadapi kini.

Membeli pakaian dan kelengkapan sekolah anak-anak, tambang bas dan van yang perlu difikirkan, yuran sekolah yang juga perlu dijelaskan apabila penggal persekolahan bermula nanti.

Apakah nyenyak tidur si bapa dan si ibu mengenangkan masalah yang dihadapi kini. Apakah masih boleh mengukirkan senyuman si bapa dan si ibu mengenangkan derita yang dihadapi oleh mereka dalam usaha untuk memberikan pelajaran dan pendidikan kepada anak-anak.

Tahukah dan sedarkah para menteri kita tentang derita yang sedang dihadapi oleh rakyat terbanyak kini.

Mungkin jawapan yang diberikan oleh mereka ialah bahawa mereka lebih tahu dan peka dengan keadaan yang dihadapi oleh rakyat.

Syukur. Dan apakah tindakan yang betul-betul berkesan yang sedang dilakukan oleh pihak berwajib menangani masalah berkaitan. Berapa keratkah menteri yang sanggup betul-betul ‘turun padang’ menyelesaikan masalah rakyat seperti mana yang pernah dilakukan oleh Saudara Lee Kuan Yew dalam menyelsaikan berbagai masalah yang dihadapi oleh rakyat Singapura pada suatu ketika dahulu.

Rakyat Malaysia amat ‘dahagakan’ keadaan serupa.

17 comments:

  1. Masalahnya Pakatan Harapan pun 2x5 BN. BN ada isu 1 mdb. Pakatan Harapan ada masalah kampung kena halau, Penang tunnel kat Penang.

    Saya hanya yakin 3rd force gabungan PKR Dan PAS.

    Bukan sahaja BN Kena faham, DAP pun kena perihatin Dan jgn racist + anti Islam. PAN pulak jgn hanya Jadi balaci DAP al Racist tu.

    Jadi menteri kena Paham, DAP Dan PAN pun kena faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. 26 Kampung Melayu Penang Hilang Dari Google DAP

      Semalam kecoh disebelah utara tanah air iaitu di Pulau Pinang telah berlaku menghalau rakyat dikampung Mutiara Batu Feringgi macam pelarian oleh kerajaan DAP.

      Ini senarai kampung yang telah DAP lenyapkan di Pulau Pinang dan terdapat 26 kampung melayu Pulau Pinang sudah dilenyapkan apabila krisis kepercayaan kepada pemimpin Melayu di salah gunakan.

      Sekarang PAN Imayam Pulau Pinang tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka telah ditutp dengan wang dan kuasa sementara. Lebih teruk PAN Imayam menganggap Abuya Sifoo Bukit Penang Lebih suci dari Sheikhul Azhar.

      Apakah nasib yang akan berlaku dengan anak cucu di Penang ini dan masih ada yang menyanjungi mereka (DAP) untuk terus menguasai Malaysia dalam PRU14 nanti.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Pengusiran melayu sama seperti PAP buat terhadap melayu singapore tahun 60an atas dasar Urban Development Program.

      Dah tak ada kawasan majoriti melayu lagi seperti Pasir Panjang, Geylang Serai, Bedok, Pulau-Pulau Selatan. Sesetengah nama ghaib terus dari sebutan seperti Tangjung Keling, Pulau Semulun, Pulau Berani, Instead kita ada marina bay sand.

      Luahan rasa rakyat,
      Aku Anak Penang

      Delete
    2. DAP Halau & Pecah Undi Melayu di Pulau Pinang ?
      CETAK E-MEL Butiran Diterbitkan: 25 Disember 2015 Ditulis oleh IZWAN ABDUL HALIM & WAN NORDIN WAN YAACOB
      BALIK PULAU : Tindakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan DAP meluluskan banyak pembangunan perumahan mewah terutama di kawasan perkampungan warisan dilihat sebagai memaksa komuniti Melayu Islam berhijrah dan usaha memecah undi di satu-satu kawasan.

      Setiausaha PAS Negeri Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim berkata, pembangunan sedemikian seolah-olah menghalau komuniti sedia ada secara terhormat dengan membina rumah ‘mampu gigit jari’ bernilai tinggi yang bermula dari harga RM400,000 hingga melebihi RM1 juta.

      “Ada semacam satu agenda, bahawa pembangunan yang sangat pesat ini, semacam satu teknik pengusiran kepada masyarakat Melayu Islam yang masih ada saki baki. Kalau tengok, kepada perumahan-perumahan baru, yang besar ni, agak sukarlah bagi orang Melayu nak beli.

      “Kalau perkara ini tidak dibendung, usaha perencanaan yang dibuat ini akan menghakis orang Islam dan Kampung Melayu daripada pulau, hanya seakan menyambung tindakan (Kerajaan BN dahulu) oleh kerajaan (DAP) sekarang.

      “Jadi pembangunan perlu mengambil kira komuniti. Apa makna pembangunan ataupun perumahan yang boleh buat? Tapi komuniti tak boleh terima. Komuniti hanya menjadi hanya jadi penonton, jadi mangsa kepada pembangunan ini,” ujarnya ketika ditemui di Maahad Tahfiz Al-Ansar, di sini 23 Disember baru-baru ini.

      Nasib sama terangnya, berlaku juga kepada para penjaja yang majoritinya Melayu Islam yang dikenakan tindakan-tindakan roboh dari pihak penguatkuasa Majlis Perpandaran, sedangkan tidak berlaku kepada kawasan penjaja majoriti bukan Melayu.

      Malangnya menurut beliau, apabila perkara tersebut diutarakan, pihak DAP pantas menuduh hal tersebut sebagai rasis, walhal tindakan pentadbiran DAP itu sebenarnya lebih dilihat bermotif perkauman.

      Sedangkan jelas Iszuree, usaha PAS itu adalah untuk memberi keadilan, keharmonian dan hak rakyat sebagaimana menjadi intipati utama perjuangan Pakatan Rakyat di mana dipersetujui dalam manifesto pada PRU13 lalu untuk mewujudkan garis sempadan Perkampungan Melayu Warisan.

      Bagaimanapun ujarnya, perkara itu langsung tidak pernah dibincangkan, sebaliknya pemerintah lebih menitikberatkan pemeliharaan warisan kolonial seperti yang terdapat banyak di Georgetown.

      “Mereka cuba menarik sokongan ketika PRU13 itu dengan agenda membantu warisan perkampungan Melayu. Tetapi setelah menang dengan kuasa yang ada, tidak disentuh pun. Kita mula nampak suara pemerintahan DAP tidak jauh beza dengan kerajaan yang sebelum ini dari segi pembangunan. Khususnya melibatkan tanah-tanah perkampungan Melayu.

      “Jadi, apa matlamat membuat pembangunan rumah-rumah mewah begitu? Seolah-olah macam nak menghalau komuniti yang sedia ada secara berhormat. Bila tidak mampu, pergi dari pulau ke sebelah seberang. Penghijrahan berlaku. Macam ada agenda, pembangunan ini supaya undi orang Melayu di situ pun berpecah. Ini agenda-agenda yang kita nampak,” tuturnya meluah kebimbangan.

      Sepatutnya terang Iszuree, kerajaan mengambil tanggungjawab memelihara komuniti kerana ia juga merupakan aset yang turut menyumbang misalnya kepada pelancongan negeri.

      Terangnya, pelancong bukan sahaja datang untuk melihat pantai dan seumpamanya, tetapi juga komuniti masyarakat, budaya, makanan dan warisan asli turut menjadi daya tarikan.

      Beliau turut tidak menolak Kerajaan DAP cuba menjadikan Pulau Pinang sebagai pulau komersil sepertimana Singapura dan Hong Kong serta penempatan orang-orang kaya sahaja.

      Delete
    3. Kepura puraan DAP pasal kampung kat Penang sebijik sama dgn kepura puraan DAP Dlm isu Israel Dan Palestine. Tapi dgn angkuh PAN Imayam masih kasih dgn DAP


      ISU ISRAEL: LAGI ALASAN "NGOK-NGEH" DAPigs!!!

      Heh! Mungkin bagi pemimpin DAPigs ni, alasan yang diberikan sudah cukup untuk memperngaruhi rakyat. Mungkin dia ingat, rakyat ni se-BODOH Pentaksub dia untuk mempercayainya.

      Bagi siapa yang suka baca tajuk, memang mereka akan mudah terpengaruh dengan kenyataan yang dibuat. Tapi hakikatnya, ada mesej yang sengaja sembunyi cuba disampaikan.

      Kata Si Pengerusi DAPigs Perak ni, kenyataan yang dibuat oleh pemimpin parti itu sebelum ini bukan pendirian parti. Sebaliknya ia hanya sekadar pandangan peribadi pemimpin tersebut.

      TAPI, jika kita baca komen yang diberikan, ianya seolah - olah Si Pengerusi DAPigs Perak 'menyokong' penyertaan atlet Israel tu melangkaui batasan diplomatik terhadap Rejim Zionist tu.


      Alasan yang diberikan oleh Si Pengerusi DAPigs Perak ni adalah berdasarkan kepada 'Semangat Kesukanan' semata - mata yang didakwa perlu melangkaui batasan politik serta agama.
      “Dengan mengekalkan semangat kesukanan yang merentasi batas politik dan agama, namun pada masa sama turut mengekalkan bantahan dan pendirian tegas terhadap Israel, kami yakin pihak kementerian boleh mencari jalan tengah untuk menyelesaikan permasalahan sedia ada.
      “DAP Perak yakin dan percaya, kompromi profesional untuk dua orang ahli sukan profesional tidak akan mengubah barang sedikit pun prinsip dan pendirian tegas kita semua dalam isu Palestin-Israel,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.
      Nah! Hakikatnya, alasan begitu jugak yang sering digunakan oleh puak - puak Pakatan Haprak ni untuk membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara. Tapi diorang guna alasan 'Hak Asasi Manusia'.

      Dari kenyataan yang dibuat, nampak sangat Pengerusi DAPigs Perak seolah - olah nak mendesak pihak Kerajaan agar 'Menutup Sebelah Mata' dan berkompromi dalam isu berkaitan dengan atlet Israel tu.

      Bagi dia, atlet dari Israel tu datang hanya kerana nak bersukan, bukannya nak memberikan sebarang ancaman terhadap Negara. Dan ianya tidak ada kaitan pun dengan keganasan yang dilakukan Rejim Zionist tu terhadap rakyat Palestine!!!

      Delete
    4. Kerajaan negeri Pulau Pinang didakwa gagal melaksanakan manifesto Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 bagi memelihara perkampungan Melayu yang dianggap sebagai warisan di negeri itu.
      ADVERTISEMENT

      Setiausaha Pas Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim, berkata demikian selepas satu lagi kampung Melayu di Pulau Pinang iaitu Kampung Selut, di Sungai Pinang, dekat sini, di mana penduduknya dimaklumkan oleh pemaju bahawa kawasan itu akan dibangunkan semula.
      Kampung yang terletak berhampiran Georgetown, sudah wujud sejak 1960-an dan mempunyai 5,000 penduduk.
      “Ini sangat mengecewakan…kerajaan negeri pimpinan DAP gagal mengotakan janjinya pada PRU13 untuk terus memelihara kampung tradisional di Pulau Pinang.
      “Idea mereka untuk memelihara warisan semuanya adalah bagi tapak Warisan Dunia tetapi bagaimana dengan kampung ini dengan warisan hidup? katanya ketika dihubungi The Rakyat Post, hari ini.

      Beliau berkata, dia sudah membawakan isu berkenaan dalam Muktamar Pas, tahun lalu.
      Isu yang dibangkitkan Iszuree pada Muktamar memfokuskan secara meluas terhadap penyingkiran penduduk yang sudah menetap lama di kawasan yang dikenal pasti bagi pembangunan projek baru, kebanyakannya membabitkan projek mega yang untuk masyarakat berpendapatan tinggi.
      ADVERTISEMENT

      Semalam, Pengerusi Masjid Kampung Sungai Pinang, Ibrahim Din, berkata sebanyak 102 rumah teres dan 102 rumah unit tunggal di kawasan itu, di bawah pegangan Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP), dipercayai terkesan dalam projek pembangunan semula.
      Ibrahim berkata, dia dimaklumkan penduduk di situ, mereka tidak dapat tidur nyenyak memikirkan nasib mereka selepas diberitahu MBPP melalui pemaju bahawa kawasan itu akan dibangunkan dengan pembinaan pelbagai jenis perumahan, termasuk kawasan yang menjadi lokasi rumah unit tunggal.
      Surat kajian turut diberikan MBPP kepada penduduk mengenai cadangan untuk pembangunan semula kawasan sehingga mendorong penduduk menghantar surat bantahan melalui Masjid Jamek Kampung Sungai Pinang.
      ADVERTISEMENT

      Pakar warisan, Clement Liang, berkata, secara haknya, semua kampung tradisi seharusnya dipelihara tanpa membenarkan pembangunan dilaksanakan kerana ia adalah warisan hidup bagi Pulau Pinang.
      “Ketika ini, penekanan hanya ke atas George Town tetapi kamung ini akan menarik pelancong yang datang untuk menyaksikan warisan hidup negara ini dan Pulau Pinang, khususnya.
      “Adalah satu pembaziran untuk kampung ini dimusnahkan bagi pembangunan.
      “Saya bukan anti pembangunan tetapi ia tidak seharusnya menjadi harga bagi warisan hidup,” katanya ketika dihubungi.
      Beliau menambah lagi bahawa Pulau Pinang sepatutnya mencontohi Melaka dalam memelihara warisan hidup mereka seperti di Kampung Portugis dan Kampung Chitti.
      “Pembangunan pesat di Pulau Pinang terutama di pulau, turut menggantikan penduduk asalnya dan ramai antara mereka terpaksa berpindah ke tanah besar dan ini satu yang sangat menyedihkan,” katanya.
      Untuk rekod, sejumlah 25 kampung sudah dimusnahkan bagi tujuan pembangunan di Pulau Pinang.
      Ia membabitkan Kampung Permatang Tok Subuh; Kampung Buah Pala; Kampung Pokok Assam, Jelutong; Kampung Dodol; Kampung Binjal; Kampung Batu Uban; Kampung Tanjung Tokong; Kampung Bagan Datam; Kampung Permatang Tepi Laut, Batu Maung; Kampung Pulau Jelutong; Kampung Lima Kongsi, Sungai Bakap.
      Kampung Teluk Kumbar; Kampung Dalca; Kampung Sungai Nibong Kechil; Kampug Tengah Jelutong; Kampung Terang Batik Pulau; Kampung Genting, Batik Pulau; Kampung Pondok Upeh, Batik Pulau; Kampung Padang Benggali, Permatang Pauh; Kampung Teluk Air Tawar; Kampung Gagah, Bagan; Kampung Nelayan, Teluk Kumbar; Kampung Selut, Sungai Pinang; Kampung Siam, Pulau Tikus and Kampung Selut Mutiara, Batu Feringgi

      Delete
    5. Tak payah baca kat bawah ni Sebab PAN pro DAP. DAP pulak pro Israel


      BANGI, Selasa – Kenyataan Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin, berhubung sekatan dikenakan Malaysia ke atas atlet Israel, mengungkap semula persoalan mengenai hubungan akrab parti cauvinis dan rasis itu dengan rejim Zionis.

      Walaupun, Zhemin menyesali dan menarik balik kenyataannya, namun ia tidak merungkai persoalan apakah hubungan antara DAP dan rejim Tel Aviv itu?, kata Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki.

      Namun, Dr Mohd Zuhdi menyifatkan kenyataan Zhemin itu tidak begitu serius berbanding dakwaan dibuat oleh bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng iaitu Mohamed Razali Abd Rahman, yang tersebar dalam media sejak empat tahun lalu.

      “Dakwaan Mohamed Razali mengenai hubungan baik DAP dan Israel itu lebih serius, malah apa yang didedahkan itu lebih mengancam keselamatan negara serta sensitiviti umat Islam,” katanya dalam kenyataan hari ini.

      Dr Mohd Zuhdi berkata, Mohamed Razali mendedahkan tiga dakwaan serius yang sehingga kini tidak pernah dinafikan oleh DAP.

      Tiga perkara itu ialah:

      1. Pakar perisikan Israel terlibat melatih G17 atau kumpulan seramai 17 pakar strategi DAP diketuai Tony Phua, yang mana Mohamed Razali mengakui beliau adalah bekas anggota kumpulan itu;

      2. Sejak menjawat jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerap ke Singapura bertemu wakil kedutaan Israel dan Mohamed Razali antara yang mengambil maklum urusan pertemuan itu; dan

      3. DAP ditawarkan dana PRU-13 sebanyak AS$300 juta oleh Israel, dan Mohamed Razali juga mendakwa sebuah pangkalan tentera Israel baru akan dibina di Port Dickson sebagai balasan jika DAP berjaya menawan Putrajaya.

      Sehubungan itu, Dr Mohd Zuhdi berkata, DAP perlu mendakwa Mohamed Razali di mahkamah jika mahu membersihkan semua tuduhan itu.

      Delete
    6. PM bersalam dgn PM Israel......Hadi pulak berpeluk dgn PM.....ikut perkiraan macai Hadi pun menyokong Israel....

      Delete
    7. Bodoh punya Imayam Anon. PAN Imayam tu hamba abdi DAP.Jadi law kao tak jalan. Kah kah kah

      Delete
    8. Hahaha..ketamakkan manusia bila terjerat dgn nafsu dan takut pengecut apalg kata nak hapuskan rasuah tak mungkin. Negara ini masih dikuasai rasuah utk terus berkuasa mesti berasuah kalau tidak letak jawatan.singapore lain bila yg berkuasa adalah pemimpin sepenuhnya erti kata lain baik pemimpin majulah negara jahat pemimpin musnahlah negara.

      Delete
    9. ada juga orang yg percayakan zuhdi ropenye...ha3

      Delete
  2. Hamba abdi Dap? .....Naib ketua Amanah nak saman anak Hadi......kita tunggu sape yg kena. .....
    ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heleeeehh Cluck Smart pun kalah saman dgn Hassan Ali

      Delete
  3. Kalau nak hidup tanpa rasuah pindah la ke negara singapura.kalau nak juga hidup dalam keadaan rasuah berleluasa tolong diam.Hidup dialam buas lautan banyak jerung dan banyak juga ikan bilis.Ikan bilis jua penyelamat kepada ikan jerung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang redha la pemimpin makan rasuah ni??

      Delete
  4. Nape jadikan pemimpin PAP buat contoh, kan PAP bapak DAP, depa cina, depa komineh. Amek contoh kezuhudan pemimpin suci kita, pm dan isteri, menteri komedi, menteri ugama, menteri pelancongan, mat maslan dll. Kemuliaan dan kesucian pemimpin agong kita amatlah terserlah hingga timbalan ketua ularmak doniapun iktiraf. Mursidor umumpun sangat berbangga...apa lagi. Jgn ikut cina kominih yg makan babi, jgn jadikan depa contoh teladan nanti rosak akidah umat islam dan bangsa melayu!

    ReplyDelete
  5. Kita megah cakap pasal Islam, anggap yg bukan Islam tak amanah dan sebagainya. Nana mana d muka bumi ini bermasalah kerana umatnya hanya bercakap shj tanpa mengamalkan. Isis pun Islam, boko haram pun Islam, abu sayaf pun Islam ,ambil 2.6 pun Islam, dlm negara amalkan hudud tapi di luar negara punya segala macam perniagaan, dlm negara berpurdah tapi naik kapal terbang buka semua. Kerana perangai tak senonoh mereka ini, Islam di pandang rendah.

    ReplyDelete