KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 7 December 2015

JETI ROBOH SHAFIE APDAL JATUH KE DALAM LAUT


Datuk Seri Shafie Apdal, Naib Presiden Umno terjatuh ke dalam laut apabila jeti kayu runtuh di perkampungan air di Sabah dipercayai terlalu berat untuk menampung sejumlah besar rombongan.

Ahli Parlimen Semporna yang bersama beberapa pengawal peribadinya turut terjatuh ke laut di Kampung Pulau Selakan, Semporna bagaimanapun dilaporkan tidak mengalami kecederaan.

Penduduk kampung dan orang awam yang melihat kejadian itu segera mengangkat beliau, manakala sebuah bot dihantar untuk membawa Shafie dengan selamat.

Insiden berlaku kira-kira pukul 11 pagi Sabtu sewaktu Shafie tiba di perkampungan air tersebut untuk merasmikan sebuah majlis rakyat dan menyerahkan kunci kepada enam pemilik kediaman bagi Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) di sana.

30 comments:

  1. Shafie Apdal jatuh kerana melakukan tugas,
    PAN Imayam jatuh kerana KHIANAT pada parti.

    Amacam, sekali cedok saja aku tau PAN Imayam jenis spesis tak leh percaya. Buat Cerita bohong, langgar janji, langgar sumpah, langgar Baiah kira Wokey janji belanja 10 orang Osnaf syoru Nasi Beriani.

    Khalid Samad dah buat dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS Bangla @ PAN yg jatuh..setahu dan sefaham aku PAS bangla yg jatuh mcm nangka skrg ni

      Delete
    2. TOKONG DAPigs MENGAMUK, PAS USIK MAT SABU!!!

      Hahaha!!! Sayang betul Si Tokong DAPigs ni dengan Si Mat Sabu tu rupanya. Pantang diusik, mengamuk selalu Si Tokong DAPigs ni sampai tahap macam orang hilang akal dibuatnya.

      Hanya semata - mata Si Mat Sabu tu didakwa menjadi 'Mulut DAPigs' apabila membuat kenyataan menuduh PAS diresapi fahaman ISIS baru - baru ini menyebabkan Si Tokong DAPigs ni mengamuk.

      Tapi, Si Tokong DAPigs tu bukan mengamuk kepada Si Mat Sabu yang ternyata dah kehilangan idea serta momentum untuk menaikkan nama partibaru yang diterajuinya pada ketika ini.

      Sebaliknya, Si Tokong DAPigs tu mengamuk dengan PAS dan mula menyerang parti itu sedangkan PAS yang menjadi mangsa tuduhan liar yang dibuat oleh Mat Sabu tu sebelum ini.

      Memetik laporan hari ini, Si Tokong DAPigs tu berkata, PAS seakan menjadi jurucakap kepada kerajaan apabila bekas Naib Presidennya Nasharudin Mat Isa kini bersama kerajaan.

      Dakwa Si Tokong DAPigs tu, Nasharudin yang kini dilantik mengetuai Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global (GMM) Putrajaya disifatkan lebih teruk daripada Mat Sabu yang menjadi Presiden Amanah.
      "Tidak seperti Nasharudin Mat Isa, bekas Timbalan Presiden PAS yang dilantik Perrdana Menteri sebagai Ketua Pegawai Eksekutif GMM.
      "Saya fikir PAS lebih berkemungkinan jadi jurucakap Umno, MCA, MIC, Gerakan kerana Nasharudin dilantik kerajaan BN," kata Guan Eng seperti yang dilaporkan.
      "Ini tidak benar. Saya setiausaha agung DAP, saya tidak boleh menjadi jurucakap Amanah. Mat Sabu bukan setiausaha agung DAP, dia tidak boleh menjadi jurucakap DAP. Dia hanya boleh menjadi jurucakap Amanah.
      "Semasa beliau (Mat Sabu) dalam PAS, beliau mendapat elaun. Tetapi apabila beliau meninggalkan PAS, meletak jawatan dan membantu secara sukarela, beliau tidak mendapat apa-apa dari negeri ini. Sebaliknya, Nasharudin dibayar kerajaan BN", tegasnya lagi.
      Kenyataan Si Tokong DAPigs tu seakan 'memulakan serangan peribadi' terhadap kenyataan PAS semalam yang mendakwa Mohamad Sabu kini menjadi jurucakap kepada DAPigs.

      Yang kelakarnya, kenapa pulak Si Tokong DAPigs tu nak kaitkan Nasharuddin Mat Isa tu sedangkan Yang keluarkan kenyataan menuduh Si Mat Sabu tu jadi BARUA DAPigs ialah pemimpin PAS?

      Adakah Si Tokong DAPigs tu pun dah ketandusan idea untuk menjawab dakwaan yang dibuat oleh PAS sehingga terpaksa mengheret orang lain yang takde kaitan lansung dengan isu tu? Takkan la Si Tokong DAPigs tu se-BODOH itu kot!!!

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Jadi menteri tak ambil tau kesusahan rakyat. Ada duit dilambak kat artis, bukan nak bantu rakyat. Jatuh laut salah siapa?

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Innalillah...alhamdulillah dato' seri selamat...ada pengajaran yang baik untuk dato' seri...semoga dato' seri faham kesusahan rakyat di sabah...

    ReplyDelete
  3. Sabah ni cantik harap dipelihara warganya n Allah.pan huh sila halau kan nyamuk yg suka menyibuk itu.kesian izzah dah tak dpt keborneo.harap bersabar ye.lain kali sila berhati hati.politik bukan tak tahu penuh muslihat.selain politik pas sbb berteraskan keredhaan Allah he he.dengarnya byk hutan diborneo sudah ditebas.peliharalah khazanah alam utk anak cucu.jgn sama kan dgn kelantan ok itu cerita lain sbb pemerintahpun lain.jgn main bantai pukul rata mcm mat sabu nanti dikantoi oleh timb sendiri buat malu je.mcm mana ni pan hati tu kata pas bercelaru semua ckp tak sama.ini dah kena atas batang hidung sendiri pulak.nampaknya nyamuk sudah kering idea putar idea lama.jd dj putar lagu pun lg bagus la nyamuk.

    ReplyDelete
  4. Kah..kah...kah... masa ada kuasa dulu tsk mau jengok masalah rakyat. La ni dah mempulun baru tau langit tu tinggi rendah.

    ReplyDelete
  5. Hahaha.....jatuh bagus tetapi tiada berita di tv 3,tv3 memang kaki ampun ada jawatan ada kuasa semua boleh bila dah dipecat tak dilayan pun. Tak apa yg penting jlnkan tugas yg sepatutnya rakyat tahu kena budi hanya tahun tiada peluang bertanding lg. Inilah politik malaysia ada wang ada kuasa mrklah raja rakyat hanyalah percaturan mainan politik, kalau kerajaan bn umno adalah kerajaan rakyat taklah rakyat hidup susah merana sebaliknya mrk kerajaan kroni utk kayakan kroni pemudahkan kroni ,bila rakyat marah melawan baru peduli. Mcm anak nangis baru bagi susu gula2 wang inilah umno. Apa lg tol itu toloi!! Jadi hanya rakyat toloi sokong si toloi patut byk toloi dlm kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakitangan kerajaan ramai org pas, pkr dan pan, sebab tu toloi. Yg rasuah ramai yg lawan kerajaan sbb mereka anggap duit rasuah halal sbb kerajaan jahat.

      Delete
  6. Hudud bila nak laksanakan weih....

    Parlimen pun dah tamat sidang tapi bayang RUU pun tak tersenarai..

    Presiden hadimaru asyik memonteng...

    Tak sangka Pas dah jadi penipu kepada melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak buat mcm mana bro, pas dah kuat.tak perlukan sokongan rakyat.hanya perlukan sokongan ahli.

      Delete
    2. Ini berapa kali nak ckp ni mmg blur betul geng pan imayam.hudud ini bkn perkara mudah byk org tak suka.ingat senang senang nak bercakap diparliment.kena diluluskan speker kena mengadap agung.ada batasan n halangan n jln yg kita perlu lalui dgn sabar.apa yg pasti walaupun tak berjaya kali ini kita perlu berusaha terus bkn berhenti sbb dap tak suka.knpa tghh ponteng sj yg kau canang.lge ponteng pergi parti tak pula kau cerita.sudah la tukang putar tak kemananya cerita merapu kau tu

      Delete
    3. masa jadi mb trengganu dulu bercakap sebelum ayam kokok pagi, dah boleh laksana hudud.

      masa jadi mb kelantan ada bercakap kalau tak terlaksana hudud tahun ini, ambo letok jawate mb klate...ni ada baki 23 hari lagi sebelum tahun 2015 tamat...

      Guano weih...dah siap bungkusan utuk keluar dari pejabat mb ke...

      kesimpulan...puak-puak serban besar ni memang cakap besar, angkuh, sombong dan tidak kurangnya bersifat riak yang amat keras.

      Delete
  7. Aku cinta nurul izzah,janda tapi mantap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abang Mat jgn ajak dia selfie. Nanti saya report bapak dia kat Sg Buloh

      Delete
  8. Safie dah tak ada apa2 jawatan...terpaksa lah lawat kawasan melalui tempat sama taraf dengan rakyar marhaen.

    ReplyDelete
  9. Ni namanya prihatin..hehe. Sampai jatuh dlm air. Nasib baik jernih. Pagoh & semporna mungkin kekal dlm tgn muhyiddin & shafie PRU akan dtg.

    ReplyDelete
  10. Hehehe mesti dia punya spenda dn tembakau turut basah....

    ReplyDelete
  11. Al-Fatihah kepada Almarhum Tengku Jalil. Mudah-mudahan ditempatkan bersama mereka yang bertaqwa. Amin Ya Rob.

    ReplyDelete
  12. 8.36pm: Seorang ahli PAS dari Kampung Baru, hanya mahu dikenali sebagai Haji Mat, 67, memberitahu The Malaysian Insider: "Saya datang kerana saya menyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Keadaan hari ini semakin teruk.

    Kita tidak lagi boleh bergantung kepada pembangkang. Saya berdoa Muhyiddin menjadi perdana menteri."


    Betul Haji Mat...Pas tak boleh diharap dah...sekarang Pas gila main mata dengan umno dan Pas telah lantik diri sendiri jadi penasihat umno.

    Sebab itu apa saja yang umno buat pas sokong. Tol naik pas diam. Tambang pengangkutan awam naik pas diam. Rasuah 2.6 bilion pas tutup mata.

    Pas dah jadi setan kelu.

    Malam ni kat tv3....najib pun ucapkan terima kasih kerana ada parti pembangkang sokong kerajaan. Pembangkan mana lagi kalau bukan Pas.

    Sebab itu ahli pas macam haji mat yang celik tidak percaya lagi kepada pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib tu dah habis modal ckp la apa sj yg menyenangkan hatinya.hanya org mcm kau sj yg nak percaya sbb sama dah habis modal.

      Delete
  13. Bayangkan berapa berat saka dia..runtuh jambatan kauuuuuu...dia bajau lautlah..anak pilipin..laut tu kehidupan dia lah...apa mau heran..apaaaa..jadi yb takbley jatuh laut ke....kakakkakakaka....simpati murahan....kakakakkaaa...anak baju laut jatuh laut pun herannnn...kakkakakakk puuiklah semua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jatuh laut mandi laut la apa nak kisah seronok apa.ada org dtg jauh jauh utk mandi laut.lain la kalau jatuh dlm banjir bauksit.mahu jd bahaya tu

      Delete
  14. Oh Ikan Jaws kenapa ko tak menjelma bila ko diperlukan.

    Kalu ko menjelma ko dapat habuan makan daging Apdal nyum nyum

    ReplyDelete
  15. Ha ha yg kat kuantan tu mandi air bauksait....sampai umah merah,kereta merah,kain baju merah....banjir merah.Tu negeri pm kita...sampai bila rakyat didera kerana pemimpin tamak dan rakus.Mana pemimpin umno yg merasa denyut nadi rakyat

    ReplyDelete
  16. semakin hari semakin kuat benak aku membenarkan ulama PAs sombong...
    pemimpin kalau sombong mmg masalah...
    bw agama plak tu..
    tak bole pikir aku...
    dh tentu ada kesan...
    tgk la rasanya PAS sombong...
    hati2 dgn demokrasi...

    #tolakPAN
    #syiahharusditentang

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete