KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Wednesday, 23 December 2015

SUASANA DAN SAMBUTAN MAJLIS PENYAMPAIAN SUMBANGAN PROGRAM "BACK TO SCHOOL" BERSAMA PRESIDEN PKR.



"Sumbangan beg sekolah tajaan ADUN Kajang kepada anak-anak qaryah JKKK Kg Sg Jernih, Kajang petang ini..alhamdulillah.." ... FB Datuk Seri Wan Azizah Ismail.

Omak Kau tidak mau kupas dan ulas ... lihat dengan mata kepala sendiri suasana dan sambutannya.

Kak Wan tidak dapat hadir dan diwakilkan kepada pegawai khasnya.

Masih mencari jawapan mengapa begitu teruk dan hambar sekali sambutan diberikan oleh penduduk tempatan.

Adakah kerana tidak mendapat maklumat? .. Adakah mereka yang diberi amanah dan tanggung jawab gagal dalam menjalankan tugas mereka??? ... Apakah rakyat sudah bosan dengan permainan politik Pakatan Harapan sehingga ambil keputusan untuk boikot program ini walapun diberikan beberapa peralatan persekolahan secara percuma ... Atau mungkin penduduk tempatan adalah mereka yang dikategorikan sebagai berpendapatan tinggi.

Perlu ingat dan diambil kira dalam membuat penilaian dan penganalisian ialah program ini adalah bersama-sama dengan Ketua Pembangkang yang juga Presiden PKR.

Lazimnya apa jua program dan majlis yang melibatkan Presiden PKR sebagai tetamu utama pasti mendapat sambutan yang baik tapi majlis berlangsung petang tadi di Pejabat JKKK Sg Jernih kehadiran boleh dikira dengan jari.

Apakah ini reaksi dan tindak balas dari kenyataan bahawa PAS tiada pengaruh dan sokongan di Sarawak maka tiada kerusi diperuntukkan kepada PAS pada PRN Sarawak 2016?????

Tapi suatu yang jelas .... hampir tidak ada yang sudi datang.

35 comments:

  1. Org kajang selangor tak miskin. Benda mcm tu kita dah beli awal bulan. Elok benda2 tu bawak kat tumpat kelantan. Org kelantan yg byk miskin tu lebih memerlukannya.

    Pas ada bagi benda2 gitu kat budak2 miskin kat kelantan ker? Duit cikgu yik dah bayar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kau merapu ni. Kau buta hurufkah. Ni omak kata kat kajang. Yg kau pergi kelantan kenapa? Bangang betul kau ni.

      Delete
    2. Kesian anjing cina DAP ni, meroyan pulak dia.

      Delete
    3. Azmin lebih berpengaruh dlm pkr berbanding kak wan puncanya kak wan lebih pro dap pan manakala azmin lebih utamakan pas dlm semua hal dan jauh bijak dlm berpolitik hampir menyamai kebijaksanaan dsai. Jika kak wan terus mengetuai pkr maka kemungkinan besar rakyat akan menolak pkr sama spt mereka menolak pan dan dap skg. Sblm pkr berputih mana maka adalah manis jika kak wan melepaskan jawatan presiden pkr kpd azmin.

      Delete
    4. Dibawah kerajaan Umno/BN mana ada orang miskin lagi....semua dah kaya raya sebab tu tak ramai datang ambil sumbangan cuma kat Kelantan je yg masih susah lagi sebab tu Hj Hadi nak ber UG dgn Umno sebab nak menghapuskan kemiskinan terutamanya di Kelantan dan terengganu.

      Delete
    5. Setakat bag skolah free tu x payah le..baru rege rm20 je...nak pg situ pun dah kena isi minyak rm50...buang masa je

      Delete
    6. kalau dah tau kat kajang tak ada org miskin kenapa pi buat program tu kat sana.tak ker orang kata bangang tu.

      Delete
    7. Tu pasal. Yg buat kat kajang pe hal tah. Buat ler kat kelantan sane. Sane byk orghe misking. Mat lebai tak dtg bantu orghe mesking

      Delete
  2. bini aljuburi al kaki kelentong dah tak laku..kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibis ni ada dimana2 .dalam oamak kau sentiasa ada iblis ni ,dia sakit jiwa kerana maknya dijuburi oleh bangla .untuk melepaskan geram sentiasa dia fitnah pada orang ,tunggulah balasan allah nanti

      Delete
    2. Anon 21:36
      Awak kata iblis tu siapa? Anon 21:22 dan Anon 21:24 bahasanya 2x5 je.
      Tapi bahasa awak lebih teruk dari dua Anon di atas. Jadi utk diri awak pula ada tak nama yg lebih hina drp iblis?

      Delete
    3. Mana rakyat tak miskin. Tok lebai sibuk berpolitik berUG. Rakyat yg bersuara diaorg baruakan.

      Delete
  3. Penyakit sindrom ceramah orang bunian dah melanda PKR ke. Ish...ish sampai presiden yang bagi hadiah pun jadi bunian juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceramah org bunian pun umno kantoi kat selangot

      Delete
  4. Sumbangan buat syarat, bukan nak membantu pun... klu nak menbantu mesti org yg berkenaan dah ambil nama ke rumah2 org yg tak berkemampuan dan memberi tarikh dan masa yg ditetapkan.. ini macam sekadar nak penuhkan buku laporan aktiviti tahunan je.
    Macam mana pun Umno punya progrem apa saja memang tersusun.
    Ni bagi sumbangan hari berkerja... bagi mcm tak nak bagi je.. dah tentu mak bapak kpd budak2 yg menerima sumbangan tak dpt hadir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kaya kerja. Yg miskin tak kerja. Kerja byk kat area kajang. Org miskin hampir sifar. Elok bg kat pas biar dia bahagi2 kat org kelantan. Banjir kelantan dulu pun rakyat selangor bagi derma 2 juta. Umno ado???

      Delete
    2. Dah le miskin..sekadar nak bagi bag skolah rege rm 20 ...org nak dtg pulak kena isi minyak rm 50...otak x de la jijah pkr ni..

      Delete
  5. Jelas gambar2 itu sebelum upacara bermula.

    Kenapa buat kerja fitnah tak tentu arah?

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Penyokong Tegar PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelantan banjir, selangor sedekah duit 2 juta. Selangor banjir pas bagi 350 bungkus nasi lemak. Ok la tu

      Delete
    2. kalau mcm tu jurufoto kna ambil gambar termasuk masa org dah nk balik la..

      Delete
  6. Wan azizah. Balasan Allah terhadap dirinya akibat bersekongkol mempertahankan suaminya malah bekerjasama serta membenarkan pelakuan liwat anuar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Langsung takde nama dan menjadi saksi kes nk jadi alibi pertahankan suamj. Binawe punya perempuan tua. Diam diam rampas jwtn dn membiarkan nuwar masuk jail. Cekap

      Delete
  7. Klu Back To School tajaan PKR jijah mana ada orang nk datang....penipu jer...klu program Back To Dg Buloh berdoyon doyon yg datang smpi tiap2 malam bako lilin....

    ReplyDelete
  8. Yg sedang beri ucapan tu YB Dr. Che Rosli Ahli Parlimen PAS Hulu Langat. Kalau nak reka cerita pun patut2 la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheheh....Omak Kau tak kenal ker funder sendiri?

      Delete
    2. Dah terang2 gambo jijah tu bai...
      kekentong pon agak2 le..hehehe

      Delete
  9. sejak tukar bendera ni Omak Kau ounya minda pun dah pendek. Memori masa dalam PKR dia dah humban.

    Ceramah PKR ni sama macam ceramah Amanah. Nampak tidak ada sambutan.

    Ceramah Pas berduyun-duyun orang datang.

    Pelik juga ya?

    Pelik kenapa?

    Apa tak pelik, ceramah PKR kosong...tak ada sambutan tapi bila PRU dapat undi 2,200,000 (2.2 juta) dengan 30 kerusi parlimen, walau pun ahlinya hanya 400 ribu saja.

    Lagi pelik dan ajaibnya Pas dengan 1.6 juta ahli hanya dapat 1.6 juta undi dengan hanya 21 kerusi parlimen. Macam tak ada seorang pun pengundi bukan ahli pas.

    Kenapa tak ramai undi Pas sedangkan masa ceramah beratus ribu yang hadir?

    Ker yang hadhir ceramah Pas tu spesis zombi?

    Atau spesis macam Omak Kau...

    ReplyDelete
  10. Pascai hanya bangga bila ceramah orang ramai datang.

    Tapi Pascai tak pernah pikir kenapa undi yang dapat tak reti-reti nak bertambah sejak tahun 50han hingga 2015.

    Pascai juga tak pernah pikir kenapa Pas paling ciput jumlah kerusi berbanding PKR dan Dap sedangkan kunun Pas ada 1.6 juta ahli.

    Kenapa pascai tak pernah pikir?

    Rasanya semuanya ada otak mcm PKR dan Amanah juga!!!

    Ke...otak letak kat lutut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab pascai kuat perasan..
      perasan lebih alim
      perasan lebih kuat
      tapi abok pun tadak...

      Delete
    2. Ahli pas 1.6 jota dah tobat tak nak ikut parti fatwa sesat lg...

      Delete
  11. salam sehati serasuah 2.6,

    5 cara mudah tipu Melayu, guarantee success.

    1. jual buku buat duit guarantee penulis tu kaya dulu
    2. skim cepat kaya guarantee upline kaya dulu.
    3. buku cara mudah buat sesuatu guarantee penulis tu buat duit cara mudah.
    4. anjur seminar kaya cepat guarantee penganjur kaya cepat.
    5. melabur skim emas, forex atau apa ja yang cina kelentong, guarantee bos cina kaya dulu.

    susah payah tak nak, semua nak shortcut dengan harapan senang cepat.

    #KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian) spm > 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am. adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai. heee

    ReplyDelete
  12. Org sarawak memang mengaku bhwa pas x ada sokongan d sarawak n pas akan tenggelam timbul bila masa prn sarawak tahun dpn n org sarawak lebih suka mengundi pkr drpd mengundi pas

    ReplyDelete
  13. Apa yg dikatakan oleh wan azizah memang benar dan tepat krn pas tak ada sokongan di bumi kenyalang dan terbukti bila pas menganjurkan apa apa program di setiap kpg kebanyakan program mrk tidak mendapat sokongan dari rkyt setempat dan prn sarawak tahun depan menjadi saksi dan buktinya

    ReplyDelete
  14. Aku pi dengar lebai hadi ceramah. Tapi orang dah tak berapa takbir. Haji deris pun dah halau dia. Hadi....hadi...tak habis habis kencing atas kepala orang. Hadi....hadi....ptuih.

    ReplyDelete
  15. Orang Melayu baik dari UMNO PAS PKR PAN ke memang begitu pandai bercakap dan berhujah memang mengalahkan orang bijak pandai dan genius....tetapi dalam nak buat sesuatu kerja atau melaksanakan tangungjawab serta "Kerja" ....HANCUS..HABUK PUN TARAK SATU SEN PUN TAK GUNA....tapi kalau suruh dia orang bercakap dan berhujah dan MEMFITNAH dan MENGUMPAT bersyarah berceramah memang orang melayu No satu dan terbilang terunggul..mengalahkan Nabi dan Rasul yang berdakwah ...Tenguklah Melayu UMNO kalau kaki FITNAH memang pandai sampai orang semua percaya pasal LIWAT , Tenguk PKR kalau pasang ANGAN- ANGAN sampai orang sangka akan jadi KENYATAAN pasal LANGKAH KAJANG, Tenguk PAS kalau cakap BERBELIT- BELIT sampai orang TERKELIRU yang mana BENAR yang mana PALSU pasal 1MDB dan UG,Tenguklah PAN baru nak hidup dah Mula cakap BESAR walaupun belum pernah Bertanding PRU pasal nak rebut KAWASAN PRU14 ....Semua ini adelah kerana perangai dan sikap Orang Melayu yang selalu BANGGA DAN RIAK mengaku diri mereka itu SUCI kerana beragama ISLAM tetapi TIDAK PERNAH NAK MENGAMALKAN ISLAM dalam HIDUP MEREKA dengan AKHLAK ISLAM seperti yang ditunjukan oleh NABI mereka . Lain yang diajarkan oleh NABI mereka, Lain pula yang Di AMALKAN oleh mereka di dalam kehidupan mereka yang mereka dakwa apa yang diamalkan itu adelah ajaran dari ISLAM...Fikir-fikirkanlah wahai Umat Melayu....sungguh malangnya Hidup Kamu Melayu yang mengaku Umat Nabi SAW itu telah jauh menyimpang dari ajaran Islam Syumul yang sebenar.

    ReplyDelete