KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 22 December 2015

TIMBALAN DEKAN UiTM DITUDUH MENCABUL PELAJARNYA.



Timbalan Dekan Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media Universiti Teknologi Mara (UiTM) dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas pertuduhan mencabul seorang pelajar pada awal bulan ini.

Tertuduh, Prof. Madya Dr. Rahmat Ghazali, 57, bagaimana­pun tidak mengaku bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Surya Wati Shawal.

Dia didakwa melakukan kekerasan jenayah dengan niat mencabul mangsa yang juga pelajarnya yang berusia 23 tahun di Pejabat Timbalan Dekan Hal Ehwal Akademik Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media UiTM, Seksyen 7 di sini kira-kira pukul 12 tengah hari 14 Disember lalu.

Bapa kepada tiga orang anak itu juga akan didakwa mengikut Sek­syen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun, denda atau sebat atau mana-mana dua daripada seksaan itu, jika sabit kesalahan.

14 comments:

  1. uitm? laa... universiti kangkong yg amek student secara walk in tu ke? x heranpun sbb itulah lubok unmoooo yg paling dalam...bapokpun ramai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tu yg pondan.tulis mcm org tak de otak

      Delete
  2. Tak berbaloi, nanti kena 8 sebatan kerana mencabut. Tapi kalau anda dipihak yang betul saman Malu, saman gantirugi dan teladan pada pelajar tersebut yang belum menjelaskan bayaran PTptnnya, dengan saman RM 800,000 ribu sebagai pengajaran.

    ReplyDelete
  3. mamat ni yang pernah tulis dalam mustika ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mastika.ya bro.kalau xsalah la.

      Delete
    2. galak tua mamat ni...nama dah lah hancurr ...tapi sama penting juga siapa yg rekomen ini mamat jadi TD@ Timb. Dekan , dan juga ustaz disitu tak perasan kaa kelakuan si mamat galak tua ni...jika betol bersalah pencen pun hancurr !

      Delete
  4. mcm penyokong pasug je

    mencabul org di'pimpin'nya sendiri iaitu pelajar tersebut

    inilah namanya pengkhianat...

    jika org bawah umpamanya pelajar itu protes dan keluar dpd UiTM.. itu bukan pengkhianat.. itu berprinsip dalam perjuangan

    utk keselamatan diri, pensyarah ini perlulah menyertai atau berbaik2 dgn puak2 penyokong top management UiTM satau bersalam mesra silaturrahim dgn pemimpin UiTM

    ketika bersalam itu hendaklah panggil press ambik gambar dan yg paling penting... PAKAIAN HENDAKLAH SEDONDON DGN TOP MANAGEMENT UiTM

    ReplyDelete
  5. Saya nak tanya Omak kau...prof ni orang PAN Imayan ke? Sebab omak kau takkan keluar kan cerita nak bagi malu orang kecuali orang tu geng PAN Imayan..kih..kih...kioookkk omak kau jangan jadi mcm pu_imak (sila isi tempat kosong) kau dah...

    ReplyDelete
  6. Dgr cerita dia diframed oleh student dia. Omakkau..kes sedang berjalan kau pegi letak kat sini. Kalau dia didapati tak bersalah mcm mana? Sanggup hadapi saman? TV3 pun kaburkan muka setiap orang yang hanya baru disyakki. Otak kau letak kat lutut ke omakkau??

    ReplyDelete
  7. Omak kau ni memang tahap pantat busuk...suka sangat kalau nak cerita aib orang..tunggulah nanti Tuhan buka aib engkau baru tahu langit tinggi rendah. Jadi mcm papagomo baru padan muka janda ni..

    ReplyDelete
  8. Ni mesti penyokong Umno atau PAN ni....

    ReplyDelete
  9. org yg komen gegatif tu hebat sangat ka...dr ni belum tentu bersalah..

    ReplyDelete
  10. org yg komen gegatif tu hebat sangat ka...dr ni belum tentu bersalah..

    ReplyDelete