KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 18 December 2015

EDISI SENTAP ........ PERMINTAAN TERAKHIR DARI SEORANG BANDUAN SEBELUM KE TALI GANTUNG



Seorang ‘banduan akhir’, iaitu yang menantikan hukuman mati meminta sebatang pen dan sekeping kertas sebagai ‘permintaan terakhir’nya. Selepas menulis selama beberapa minit, banduan tersebut meminta pegawai penjara untuk menyerahkan surat yang ditulis itu kepada ibu kandungnya.

Surat itu berbunyi…

IBU...,

Sekiranya terdapat LEBIH keadilan di dunia ini, kita berdualah yang seharusnya dihukum bunuh, dan bukan hanya saya seorang. Ibu juga bersalah ke atas liku kehidupan yang saya jalani.

INGATKAH IBU ketika saya mencuri basikal milik seorang budak lelaki yang sebaya saya? Ibu yang membantu saya menyorokkan basikal itu dari pengetahuan ayah.

INGATKAH IBU ketika saya mencuri wang dari dompet jiran kita? Ibu juga yang pergi bersama saya ke sebuah pasaraya untuk membelanjakannya.

INGATKAH IBU ketika saya bertengkar dengan ayah dan kemudian ayah pergi meninggalkan kita? Ayah sekadar mahu memperbetulkan diri saya kerana perbuatan saya mencuri keputusan akhir sebuah pertandingan yang menyebabkan saya dibuang sekolah.

IBU…

KETIKA ITU saya hanyalah seorang kanak-kanak, yang tidak lama selepas itu saya menjadi seorang remaja yang bermasalah. Dan sekarang, saya hanyalah seorang lelaki yang rosak.

KETIKA ITU saya hanyalah seorang kanak-kanak yang memerlukan pembetulan, bukannya keizinan (untuk berbuat kerosakan).

TETAPI, SAYA TETAP MEMAAFKAN IBU….

Saya mohon agar surat ini sampai kepada seberapa banyak ibubapa di dunia ini, agar mereka tahu yang menjadikan seorang anak itu baik atau jahat adalah… PENDIDIKAN IBUNYA!!!.

Terima kasih ibu kerana MEMBERIKAN ‘nyawa’ kepada saya dan juga menyebabkan saya KEHILANGANNYA.

Dari anakmu,
(Seorang Banduan Hukuman Mati)

20 comments:

  1. Baju Oren Kaler PAN Imayam

    Ibu,
    Mat sabu puji nasrallah Syiah, saya angguk walaupun Ustaz cakap Majlis Fatwa tak bagi Syiah di Malaysia

    Dari Anakmu
    (Macai PAN Imayam)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibu,

      Mat Sabu bersetuju dgn Islam, walaupun Ustaz cakap komunis tu sesat. Sebagai balaci PAN Imayam saya hanya boleh update blog sokong PAN Imayam



      Dari Anakmu
      (Macai PAN Imayam)

      Delete
    2. Baju Oren kemegahan PAN Imayam


      Mat Sabu pernah mengatakan yg dia buat kerana demokrasi Dan bukan kerana Islam. Beliau bersetuju juga ddgn Karl Marx Dlm interview beliau dsi Malaysiakini


      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
    3. Baju Oren PAN Imayam Love Syiah

      Mat Sabu memuji HIZBULLAH .

      Sila Tengok Video ini.

      Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria.

      Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Delete
    4. Sepatutnya banduan ini menambahkan sedikit pesanan kpd seluruh rakyat khususnya org melayu supaya mereka menjauhkan diri dari kejahatan pan. Sbb pan lah org melayu akan lenyap kuasa dan kepentingan di negara ini.Pan yg menjadi proksi dap akan bersubahat dgn dap utk mejahanamkan atau menghakis hak2 org melayu spt yg berlaku di ppinang skg di mana satu per satu kg melayu dilenyapkan dgn zalim oleh kerajaan dap ppinang Jadi pesanan terakhir kpd org melayu supaya berhati2lah dgn pan kerana mereka juga tlh diresapi fahaman sesat syiah dan ambillah pengajaran kehilangan singapura dari penguasan melayu tidak berulang. Ia berlaku adalah kerana kejahatan pap yg bersaudara dgn dap yg memproksikan org melayu sebagai barua spt pan utk membantu kerja jahat mereka.

      Delete
    5. 10.06..ulasan andai amat kelakor di akhir tahun.. Hahaha. Uniform amanah macam seluk bauksit Kuantan..

      Delete
    6. 10.06..ulasan andai amat kelakor di akhir tahun.. Hahaha. Uniform amanah macam seluk bauksit Kuantan..

      Delete
  2. komen ikut tajuk la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori nampak baju Oren banduan teringat PAN Imayam kah kah kah

      Delete
  3. Kejadian ini berlaku di Amerika Syarikat (penulisan terjemahan). Tajuknya " ..... ke tali gantung" tidak tepat kerana di AS hukuman mati dengan cara suntikan maut "lethal injection".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen kat atas pun tak tepat. Sebenarnya bukan Ibu, tapi Abuya Sifoo Bukit Penang. Haaaa ni Nak betulkan


      Baju Oren Kaler PAN Imayam

      Abuya Sifoo Bukit Penang,

      Mat sabu puji nasrallah Syiah, saya angguk walaupun Ustaz cakap Majlis Fatwa tak bagi Syiah di Malaysia

      Dari Hamba Abdi mu
      (Macai PAN Imayam)

      Kah kah kah. INI baru betol

      Delete
  4. blog ni penuh dengan caci mencaci,dusta tipi belit.wahai omak kau,sila pantau.jangan duk buat dosa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada fitnah Cuba kao tengok youtube


      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Terang2 mat Sabu puji Syiah Nasrallah

      Cuba kao baca malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Terang2 Mat Sabu bersetuju dgn Karl Marx

      Aku sebagai orang Islam Mazhab Sunnah bukan sahaja menolak tapi menentang PAN yg khianat Dan keji

      Delete
    2. Bloq penjilat dap lg terbelit.nu pegi greenboc buat tazkirah disana tgok boleh keluar tak komen hang.jd buah kelapa komeng sj la hang pa la hantu.kalau takut dilambung ombak jgn berumah ditepi pantai kalau takut terima keritikan silalah jd katak bawah tempurung.kalau takut jd mat sabu jgn amoi hendak di tempek.tak ada kebaikan apapun pan imayam hanya sebagai agen dap utk pecah belahkan umat.

      Delete
  5. http://www.snopes.com/letter-death-row-inmate/

    ReplyDelete
  6. Ibu..kerana ibu lah saya songlap 2.6 billion. Kerana ibu lah saya manjakan rosmah dgn brg kemas intan berlian, beg kulit buaya. Kerana ibu lah saya kenakan gst 6% kepada semua org. 2.6 billion tu pun saya lupa letak kat mana. Ibu...kerana ibu lah keturunan kita kaya raya mcm tok arab. Ayah dulu bukak felda, skrg saya jahanamkan felda. Ibu..lepas ni saya nak cedok lagi duit rakyat, nak kalong ibu dgn rantai emas 10 kg. Dari anakmu bibir merah...narjib radjak

    ReplyDelete
  7. owg yg suke suki komen len dri tajuk ni de sakit jiwa yg tanpa disedari..kalu dikabo kn pn tk ngaku lagi maroh..asyik nak ngentam org jew..buat lah page or block sediri hentam lah cam ne pun ..ni tak cam nk blagak bagus kt block owg

    ReplyDelete
  8. yeaaaaa tuan presideng dan ajib dah sehati sejiwa...jeng..jeng..jeng

    ReplyDelete
  9. Hihihi...


    mantop! Mantop! Menusuk ke dalam qolbu.
    Anon 11:56 saya suka komen awak...boleh kita berkenalan..

    ReplyDelete