KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 12 December 2015

SUASANA YANG PASTI BUAT PARA PENYOKONG MAHATHIR MENYIRAP DARAH ..... MUHYIDDIN SALAM NAJIB PARA PERWAKILAN BERIKAN TEPUKAN GEMURUH.



Timbalan Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menyambut salam yang dihulurkan presiden parti, Datuk Seri Najib Razak selepas beliau selesai memberikan ucapan penggulungan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

Tindakan itu kemudian turut disambut tepukan gemuruh perwakilan yang hadir dalam Dewan Merdeka.

Dalam ucapannya, Najib berkata, tiada guna pihak-pihak tertentu di dalam UMNO bermusuhan kerana ia akan menguntungkan pihak lain.

"Setiap pihak menolak mahukan pertelagahan, ertinya, faham baik-baik, ini bukan lagi soal peribadi, mereka bukan menentang saya sebagai Najib Razak presiden parti, mereka menolak titik perdamaian keputusan syura parti politik untuk UMNO kita ini," kata Najib.

"Apa guna kita bermusuh. Berpatah arang dan berkerat rotan kerana yang menang jadi arang dan kalah menjadi abu. Nanti orang lain pula mendapat untung," katanya.

Sementara itu, satu sorakan luar biasa ahli UMNO apabila visual kedua-dua Najib dan Muhyiddin bersalaman terpapar di skrin selepas ucapan penggulungan presiden selesai.

Ahli yang majoriti terdiri daripada Wanita UMNO di lobi PWTC bersorak kegembiraan dan bangun daripada tempat duduk masing-masing.

"Kami rasa bangga apabila Tan Sri Muhyiddin Yassin bersalam dengan presiden untuk berdamai dan bersatu.

"Harapan kami semoga bersatu semula untuk memajukan negara kata," kata ahli Wanita UMNO Cawangan Sungai Talam, Indera Mahkota Ramlah Bakar dari Pahang.

Ketua Wanita UMNO Cawangan Indera Mahkota Zainon Salleh turut mengharapkan perdamaian kedua-dua pemimpin itu kekal.

"Saya lihat, Muhyiddin tidak emosional. Kami harap mereka berdamai," katanya.

32 comments:

  1. No retreat no surrender. .....masalahnya isu najib bukan umno...yg diseret umno kenapa najib nak berselidung dibalik umno...If u don't learn frm history. ..history will condemned pahlawan bugis...ringgit jatuh langsung x di sentuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penat aje pakcik makcik duduk 5 hari kat pwtc. Ingatkan najib nak bgtau nama penderma 2.6... Rupanya habuk pun tarak.

      Delete
    2. 2.6 tiada dalam laporan kewangan parti tahun 2014. Nasib baik awek baju merah tak pandai baca laporan kewangan...kalau tak tentu ada orang tergagap2 jawap.

      Delete
    3. Nape najib mcm malu2 alah aje masa salam dgn muidin?

      Delete
    4. Kuih pau tak ada telo nak buang muhidin, syafie dan tun M. Kuih pau hanya berani tunjuk telo mereka kpd org2 pau peringkat bawahan. Tapi ok la kalau nak dibandingkan dgn puspis.

      Delete
    5. Pendapatan : 2.6 bilion.
      Perbelanjaan : 2.6 bilion.
      Baki dibawa ke depan. : 0

      Delete
    6. Ada macai cuba nak samakan standard pemimpin kita mcm anak Rasulullah. Gila betul otak macai tu...

      Delete
    7. Aku bangga sbb ketua parti aku timbalan ulamak dunia. Cuma aku tak pastilah apa sebenarnya peranan timbalan ulamak sedunia ni. Aku tumpang megah sebab ada perkataan "ulamak" tu. Susah tau nak dpt gelaran ulamak. Inikan pulak nak dpt gelaran no 2 di dunia ini. No 2 drp berbilion2 penduduk dunia adalah maha hebat, maha dahsyat, maha agung.

      Delete
    8. NAJIB HULUR TANGAN PERSAUDARAAN:

      60 tahun lebih tak pernah terjadi presiden umno hulur tangan persaudaraan (baca: minta oksigen) kepada pas. 60 tahun lebih juga pas tak pernah kena puji melainkan kutukan. Tiba2 minggu ini presiden umno puji pas melangit2 dan kata pas sudah berubah. Ye, pas memang sudah berubah. Presiden kata pas sudah kena terajang pkr dan dap, cuma presiden tak maklumkan secara terperinci faktor2 pas kena terajang. Tak apalah.

      Alhamdulillah impian harun, hadi, zuhdi, mustafa, abduh dan geng2 UG yg lain sudah termakbul. Tak sia2 pendam rahsia UG sejak pru 2008. UG sudah disambut baik oleh najib. Jadi janganlah salahkan hussam lagi. Apa yg hussam cakap menang betul. Apa yg hussam cakap memang bukan fitnah. Sedikit hari lagi tuan presiden akan bertemu tuan presiden untuk memuktamadkan UG.

      Kepada ahli2 pas, berubahlah, bersangka baiklah pd umno. Org tus kata, lain padang lain belalang, lain hulu lain parang, lain dulu lain sekarang. Janganlah fikir sangat najib tu ikhlas atau tidak. Janganlah fikir sangat ular mematuk 2 kali di lubang yg sama. Janganlah difikir sangat umno tengah lemah dan sangat terdesak. Janganlah difikir sangat pasal umno ada udang di sebalik batu. Janganlah difikir sangat umno pernah nempermainkan pas. Janganlah fikir sangat umno menolak hudud.

      Kpd ahli2 pas, fikirkanlah yang indah2. Fikirkan umno akan menyokong hudud. Fikirkan ramai calon umno akan mengosongkan kerusi dan diberi kpd calon pas. Fikirkan ahli2 umno berbondong2 memangkah pas dlm pru14. Fikirkanlah dalam pau 2016, najib akan melantik tn hj hadi menjadi PM menggantikannya kerana dia akan meletakkan jawatan. Fikirkanlah nik abduh menggantikan KJ sebagai menteri belia dan sukan.

      Kpd ahli pas, bayangkanlah tn hj hadi duduk di istana putrajaya. Bayangkan beliau menaiki mercedes 500 series, diiringi oleh berpuluh2 polis trafik sambil melambai2 tangan kepada kita dengan senyuman. Bayangkanlah juga hudud telah terlaksana dan kadar jenayah menjadi sifar.

      Kepada ahli pas, bayangkan juga tn hj hadi menaiki jet peribadi dgn megah bersama tg harun dan nik abduh ke luar negeri. Bayangkan tn hj hadi menghayun kayu golf mengalahkan obama, putin dan pm negara jepun, arab, itali, uk, dll. Tidakkah kita sebagai ahli pas berasa bangga, megah dan bahagia?

      Justeru terima dan sambutlah huluran tangan perpaduan yg diberi oleh umno dengan ikhlas itu. Terimalah dgn hati terbuka dan anggaplah ia sudah tertulis di loh mahfuz. Usahlah di hati kecil ini kira merasa sedang diperbodoh2kan oleh pemimpin kita, biarpun sekecil zarah.

      Sekian, terima kasih.

      Delete
    9. Berat otak seorang sotong ialah 0.00000001 gram.

      Delete
    10. Doh tue nok mapoh pong ade hati nok jadi pm.

      Delete
    11. hahaha....tak nampak ke si najib takut!!!!
      lawan muhyiddin mati mak lawan mahadir mati bapak boleh berdamai kenapa najib nak tolak! kuasa masih dlm genggaman.
      namun, perlukah hancurkan kenyakinan party umno dari pertahankan pemimpin yg merosakkan party dan memberi peluang berkali2!! adakah akan membawa perubahan lebih baik atau lebih buruk lg pada umno pada masa akan dtg.

      Delete
    12. Oleh sbb umno tgh kelam kabut, maka najib hulur tangan minta nasihat kat hadi.

      Delete
    13. KPD RANI KULUP KIPIDAP:

      Tolong la masuk calon bertanding di marang. Aku anak beranak akan undi engko.

      Delete
  2. Sudah terang lg bersuluh. OMK sah dah jd pengampu Najib dan Hadi. Mohon OMK jgn pakai baju PKR. Pengundi yg bijak tidak akan tertipu dgn tulisan OMK. Kami menolak semua calon yg bersengkongkol dgn UMNO dan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najis hulur salam minta pertolongan kpd pas. Hady akan jumpa najis offer gas oksigen.

      Delete
    2. Parti islam kluk klek (pikk) mendapat pujian menggunung dalam pesta kuih pau merah tahun ini. Boss pikk memerintahkan anak buah plaster mulut drp memperkatakan kebusukan kuih pau yg kurang mendapat sambutan.

      Delete
    3. Boss jalan ke kiri, walaon ikut ke kiri. Boss jalan ke kanan, walaon ikut ke kanan. Boss nerangkak ke depan, walaon ikut ke depan. Boss undur ke belakang, walaon undur ke belakang. Boss masuk jamban, walaon ikut masuk jamban. Boss terjun gaung, walaon ikut terjun gaung. Boss kencing, walaon nganga mulut.

      Delete
    4. Semasa bayar tol dalam perjalanan balik drp sidang pau 2015 barulah pakcik dan makcik sedar bahawa tol sudah naik. Sampai felda sekuk poket rupanya duit tinggal RM2.60. Besok makan nasi dengan kicap dan ikan masin. Nak menoreh musim hujan pulak. Harga getah sekilo tinggal RM2.60. Ambik barang kat kedai ah chong cina dap tulis dalam buku 555.

      Delete
    5. Sudah terang lg bersuluh pan tukang anguk dap.dap kata lgbt boleh pan kata lgbt bleh.dap kata hudud tak boleh pan kata hudud tak bleh.dap kata taik bleh mkn pan kata taik boleh mkn.main taik dap la korang

      Delete
    6. Tn hj presiden otak 0.000001 gram sudah termakan kuih pau. Seronok la walaon2 tgk bosss telan kuih pau.

      Delete
  3. Najib berani bersalam dgn muhidin. Hadi berani bersalam dgn mat sabu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. First time dalam persidangan kuih pau, parti pis tak kena kutuk. Tahun ini pis dpt nikmat kuih pau.

      Delete
    2. Sotong mana ada telo.

      Delete
  4. Takut jugak barua sekor ni nk buang terus muyidin dari humngok yekk...tau pun kao yg kao tu dh cukup busuk...hehehe klau rasa2 nk hancur lg cepat, buatlah sesuka hati makbapak ko dan makbadak ko...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buang muhidin sama mcm buang jawatan pm la...

      Delete
  5. Mohon jpa, spa ambil tindakan kepada mereka yg ponteng kerja tanpa minta cuti untuk melepak buang masa di pwtc minggu ini. Tolong jangan pilih bulu. Sesiapa yg ada maklumat sohih mereka yg ponteng tanpa cuti ni, sila buat report kpd ketua jabatan.

    Harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti pilih bulu punya. Ketua jabatan pun geng depa.

      Delete
  6. YES....YES...

    MINGGU DEPAN NYER CERITA LAGI HEBAT...LAGI BOOOM...!!!

    DUA ORANG PRESIDEN BERPELUK CIUM ATAS PENTAS....!!!!

    WOW...!!!! BERIBU-RIBU WOW...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeeeee haaaaa....kita tengok presiden sotong otak 0.00001 gram.

      Delete
    2. Projek masyukkkk.....
      Projek masyukkkk.....

      Delete
    3. Da tua2 nak mapoh pong ade hati lagi nok jadi Pi Eng

      Delete