KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 18 December 2015

PASCA MULTAQA SERANTAU ALUMNI AL AZHAR MALAYSIA 2015 .... KESIANNNN .... KULIAH JUMAAT HADI AWANG DI MASJID RUSILA KENA BOIKOT??????


Semalam di Grand Ballroom Hotel Grand Seasons, Kuala Lumpur, Jalan Pahang, Kuala Lumpur berlangsung suatu upacara yang bersejarah dimana Presiden UMNO Dato' Seri Najib Razak dan Presiden PAS Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang berada atas satu pentas sempena merasmikan dan menyampai ucapatama di Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015 yang dianjurkan oleh Rabitah Antarabangsa Alumni Al-Azhar Malaysia.

Kelihatan Najib dan Hadi Awang sedondon memakai baju warna pink yang kini sedang ligat dan hebat dijaja oleh pembenci PAS dan penghina ulama demi memperlekehkan upacara tersebut.

Jadi ingatkan apabila sudah dijaja begitu aktif dengan niat terpasak dihati untuk melemahkan pengaruh dan sokongan rakyat kepada PAS namun ianya menjadi sebaliknya pula.

Kuliah Jumaat mingguan di Masjid Rusila, Marang bersama-sama dengan Hadi Awang terus mendapat sambutan hangat seperti lazimnya ... kereta terpaksa diletakkan sekurang-kurang 3-4 km kedua dua belah jalan nak ke Masjid Rusila.

Rakyat yang waras tidak mudah termakan dengan propaganda dan hasutan murahan begini .. rakyat kini sudah jauh lebih matang dan bijak dalam berpolitik .. politik taraf picisan sudah ketinggalan zaman.

44 comments:

  1. Ada barua Dap bagi cara penyelesaian masalah hidup yg dihadapi dgn berzakar 50o0x ......... Ya hanana ! Ya hanana ! Ya Amana ! Ya Amana ! Ya Bahana ! Ya Bahana ! Ya Kapla Bananana ! Ya Kapla Bananana ! ....... dipercayai berkesan sbgmana depa dok ratib UG ! UG !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak kutuk PAN Imayam dialu alukan tapi dinasihati pakai bahasa wokey skit. Jom solat jumaat.




      MACAI PAN IMAYAM ANGGAP INI SEMUA "SANDIWARA" BELAKA!!!

      Hehehe!!! Dek kerana kehangatan isu berkaitan dengan kerjasama UMNO dan PAS mula menjadi topik perbualan hangat sepanjang minggu ini, ramai Macai - Macai PAN Imayam yang meroyan.

      Bagi mereka yang selama ini menjadi 'Pentaksub' dan 'Pengampu' bontot puak - puak DAPigs tu, sudah pasti gambar yang tersebar sejak semalam menjadi 'Cacing Naik Ke Mata' mereka.

      Ada yang tak senang duduk dibuatnya bila gambar dua tokoh pemimpin dari dua parti yang didominasikan orang Melayu itu mula tersebar luas dan menjadi Viral dalam laman media sosial.

      Ramai la yang bagi persepsi Negatif terhadap gambar yang tersebar. Ada yang menganggap ianya hanya sekadar satu 'Lakonan' dan 'Sandiwara' dua orang pemimpin itu semata - mata.

      Kata mereka, dua orang pemimpin tu sekarang ni sedang dalam keadaan 'Terdesak' sehingga terpaksa menggunakan idea 'Basi' untuk menaikkan nama mereka dalam persada Politik tempatan.

      Kononnya bagi mereka, tindakan yang dilakukan oleh dua orang pemimpin yang sanggup duduk diatas satu pentas demi perpaduan Umat Islam tu hanya setakat nak cari 'Publisiti Murahan'.

      Mereka kata, kedua - dua tokoh pemimpin itu kini sedang menghadapi isu berkaitan dengan kepimpinan masing - masing apabila kredibiliti mereka mula menjadi persoalan dikalangan ahli.

      Namun, walau apa pun dakwaan yang dibuat, walau apa pun spekulasi yang diluahkan oleh Macai - Macai PAN Imayam itu, apa yang pasti tindakan kedua - dua orang pemimpin itu wajar diberi pujian.

      Setidak - tidaknya mereka berani tampil diatas pentas yang sama secara terbuka demi menjamin perpaduan umat Islam. Bukan seperti sesetengah pihak yang bersembunyi disebalik Politik Retorik yang mempergunakan rakyat demi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!

      Delete
    2. "Dulu kami anjing menyalak, sekarang kami jadi anjing kurap..."- unit amal selangor

      Delete
    3. Hadith assobiyah adalah hadis dhoif!!! Tidak boleh diguna pakai untuk perpaduan bangsa melayu. Hanya melayu yang boleh menyelamatkan islam. Tanpa melayu,islam akan hancur.
      Semoga ahli PANtat bertaubat segera. Apatah lagi hari-hari mencaci ulamak setaraf rasul; mengetuai umat islam seluruh dunia. Penyokong PANtat sepatutnya di hukum bunuh kerana burah dan jatuh kafir .

      Delete
    4. Anon 13;30 Dan Anon 13:36 orang yg sama. Buat fitnah waktu time khutbah tapi buat provokasi

      Dasar PAN Imayam tak dengar khutbah

      Delete
    5. Kantoi lagi Anon 13:36 dgn Anon 13:30. APA jenia macai PAN Imayam pungut Jadi balaci meroyan komen waktu orang khusyuk dengar khutbah.

      Jaga2 dgn jenia macam ni.

      Kah kah kah. Woiiiii rukun khutbah wajib. Kao plak meroyan. Memang dasar DAP-PAN anti islam

      Delete
    6. Entah2 tak solat kok, makhluk macam ni mana blh pakai, PAS dan UMNO nak bersepakat PAN pulak dah jadi macam BABI GILA.

      Delete
    7. 13.36 adalah jeff ... syiah tegar

      syiah xwajib solat jumaat

      syiah suka bunuh umat islam

      syiah ajaran syaitan berimamkn dajjal laknatullah

      syiah meresap dlm pas utk halalkn bunuh umat islam.. syiah sedang perkuda hadi utk raih kuasa sikit dr umnu

      bila berkuasa syiah dln pas akn cetus huru hara ala ISIS

      hadi sedang bertakiyyah utk baik dgn umnu

      bg syiah matlamat halalkn cr

      membodek najib adalah takiyyah utk berkuasa dn cetus huruhara atas nama nasihat agama

      hati2 dgn pasug yg bertakiyyah

      Delete
    8. Lebih baik dr jd pan dap yg spt anjing buruk kepala

      Delete
    9. Dol 18:32

      Kao tuduh orang Syiah. Wokey, biasalah PAN IMayam kaki spin world

      Mari sini

      VIDEO Youtube Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Delete
  2. hahaha...

    tak pelik langsung...itu pasar pagi Rusila...

    dah biasa gitu..setiap jumaat.

    tak ada kuliah pun gitu jugalah...pengunjung pasar pagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolol, pasar pagi dlm Masjid ke?

      Delete
    2. Mangkok hayun tu tak pernah jejak kaki pun ke masjid Rusila. Mana dia tau, cuma gatal mulut je nak komen. Tengok masjid pun dia takut. Yg dia tau tengok wayang dgn masuk pub je. Bersunat pun belum.

      Delete
    3. Pan kan bodoh hya yg mereka pandai hulur tangan cari makan kpd tuan sifu mereka dap. Jadi mana dpt beza pasar atau masjid. Mana puak munafik mana golongan islam tulin. Mat sabu dan mujahid pan jadi syaitan bisu kpd kezaliman dap merobohkan kg2 melayu macai pan setuju membisu tetapi tghh pas melaksanakan kerja baik spt membela menyatukan kekuatan umat islam meteka pan cukup benci meroyan sbb nti mereka takut dap tak taburkan habuan mana nak cari makan.

      Delete
  3. Hanya manusia yg buta hati dan hasad dengki saja yg boikot majlis ilmu spt itu.lagi pula majlis ilmu tu tak ada kena mengena sikit pun dgn warna pakaian yg dipakai tghh.Ingat,bukan warna pakaian yg dinilai Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat mcm mana perangai pan dah sama mcm syiah yg terlalu memusuhi golongan alsunah waljamaah. Pan mmg sgt merbahaya jika dibiarkan, kerana mereka akan jadikan negara spt syria dgn memerangi habis2an golongan islam pengikut rasulullah spt kezaliman basar alasad membunuh rakuat yg tak bersamanya yg berfahaman syiah.

      Delete
  4. Syukur.Allah.melahirkan ulama terbaikdari Malaysia kpd TGH.تكبر الله اكبر

    ReplyDelete
  5. Orang ramai pergi Masjid Rusila sebab nak ambik ilmu daripada haji hadi...ilmua agama no problem silakan. Tapi ilmu politik tak payah la berguru dengan Haji Hadi sebab ilmu politiknya tak sejenuh mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus la pg dgr ilmu agama dgn TGHH... kau tu jejak kaki ke masjid pn blm tentu pnh ..

      Delete
    2. Ilmu politik ambil daripada tuan guru mat sabu? Sebab dia terlajak cerdik nak membaruakan org melayu kpd dap. Snn itulah mat sabu mujahid rawa diam membisu senyum sampai nak pecah telinga menyetujui perobohan kg2 melayu oleh pemerintah dap ppinang. Hebatnya pan berpolitik mengikan masinkan melayu dlm keadaan melayu nyawa2 ikan dikerjakan umno.

      Delete
  6. PAN oh PAN!

    Assalamualaikum,,,

    Teringat kisah penjual karpet seorang pemuda dari Kelantan berkunjung menjual karpet di pejabat salah seorang kawan di bandar kemaman, Terengganu, oleh kerana kawan ketika itu seorang pendokong kuat PAS, beliau sempat bertanya kepada pemuda penjual karpet itu tentang prospek pemerintahan PAS di Kelantan yang ketika itu teruk diserang Umno dengan berbagai bagai provokasi mundur dan lemah dari semua segi, maka dengan nada selamba dan bersahaja pemuda itu menjawab dengan jawaban yang mudah, katanya Umno kalau 20 tahun lagipun tak akan dapat ambil balik Kelantan dan merujuk kepada jawaban itu, rasanya sudah lebih 20 tahun, Umno tak juga berjaya merampas Kelantan.Kini tiba pula giliran PAN, parti serpihan PAS untuk mengambil alih Kelantan atas alasan menyelamatkan kerajaan Islam TGNA.

    Mat Sabu jadi macam Erdogan, yang keluar dari parti Islam dan tubuh parti baru yang mendapat sokongan padu dari rakyat Turki untuk menguasai politik Turki.PAN seolah olah mendapat sokongan Erdogan itu dan sokongan kuatnya datang dari Kelantan kalau mengikut maklumat yang diberikan oleh Mat Sabu.Mat Sabu juga menuduh PAS sebagai pengganas dan kata lawyernya mereka sedia ke mahkamah untuk mempertahankan tuduhan Mat Sabu itu.

    Apa kejadahnya yang kena dengan PAN ni? Apakah PAN ni begitu hebat? Apakah semua boleh lupa bagaimana PAN ditubuhkan oleh kumpulan G 18 yang gagal menduduki kerusi AJK Pusat PAS semasa pemilihan? Apakah semua boleh lupa bagaimana undi yang diperolehi olih ahli kumpulan G 18 ini yang umumnya cukup rendah dari ahli ahli PAS.Bagaimana agaknya sokongan yang mereka perolehi ketika jumlah undi yang diperolehi ketika pemilihan itu tidak cukup untuk membentuk sebuah parti yang kuat seperti Erdogan di Turki? Atau PAN mendapat sokongan bonus dari Umno? Pun begitu, PAU Umno mengemakan kerjasama dengan PAS, nama PAN langsung tak disebut.

    Sokongan manakah PAN harapkan untuk rampas Kelantan.Entah dari mana PAN akan mendapat dana untuk pilihanraya nanti.Atau mungkin PAN berharap sokongan kuat dari DAP sudah cukup memberi mereka kemenangan? Persidangan PKR yang baru lalu juga mengesahkan untuk terus bekerjasama dengan PAS untuk mentabdir Kelantan, PKR tak sebut langsung mengenai PAN atau PH.

    PAN oh PAN! tak nampak lagi di mana kekuatan sebenarnya malah tidak nampak langsung bagaimana PAN akan mendapat dana untuk pilihanraya.

    "

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah bila President PAN Otak Fius

      - Masuk Politik bukan Kerana Islam
      - Setuju Dgn Karl Marx yg Ugama itu Candu Masyarakat

      Bukitinya di Malaysiakini dan ini LINK dia


      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      Yg ni Aku Copy dan Paste skit

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Delete
    2. Satu lagi PAN menyanjung Syiah. Tengak Mat Sabu memuji-muji SYiah Hassan Nasrallah

      VIDEO Youtube Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Delete
    3. Mat Sabu dan PAN tolak Hudud Demi Abu Lahab (DAP) Penang. Ini dituruti walaupun DAP anti Islam


      Ahli Parlimen Amanah sedia undi tolak hudud ikut konsensus, kata Mat Sabu - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ahli-parlimen-amanah-sedia-undi-tolak-hudud-kata-mat-sabu#sthash.zSO4IK4Y.dpuf

      Delete
    4. Baik Punya Link

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    5. Wokey ini semua hujah mantop kasi PAN Imayam tangkap NANGIS.

      AKu dah post berpuluh2 kali tapi sorang balaci PAN Imayam tak boleh jawab. Alih2 bukak isu lain.

      Orang Islam Malaysia dah sedar PAN Imayam hanya hamba abdi Abu Lahab (DAP) Penang. Aku rasa Abdullah bin Ubay (Ketua Munafiq Madinah) pun takut dgn kejahatan PAN

      Delete
    6. mamat seekor ni tak habis-habis tepek post yang sama yang entah mana dia kutip.

      Delete
    7. Saya tepek bwrkali2 sebab PAN Imayam tak akan boleh jawab.

      Delete
    8. tk perlu jwb hujah boddoh rasis

      syok srndirila copy paste ulang2 mcm org gila

      tkde masa nk baca

      Delete
    9. Dol adalah balaci DAP. Cakap melayu pun tunggang tebalik. Kantoiiiii

      Delete
    10. dol, kau kata tak ada masa nak baca, tapi respon jawapan mcm geram dan marah2 je. Jgn bohonglah, kau baca la tu. Kah....kah....kah...... Kesian dol.

      Delete
  7. Trengganu tak boleh tawan juga walau ceramah beribu orang

    ReplyDelete
  8. Kalau takde kuliah TGHH sejak dulu takdelah pasar pagi tu.Adenya kuliah sejak awal 80an lagi membentuk pasar pagi secara semulajadinya

    ReplyDelete
  9. yang pegi masjid rusila tu nak dengar kuliah ugama...ok la tu..

    biasalah...cara dapatkan ilmu ugama (bukan ilmu politik) dengan percuma dan mudah seminggu sekali.

    Sama juga yang hadhir kuliah ustaz azhar idrus pun berpuluh ribu juga...nak dapatkan ilmu ugama.

    blog lain tak kisah pun...blog omak jer kecoh.

    maklumlah....omak baru tukar tokey...mesti truja tengok abang haji...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi apa masalahnya ?
      Masalahnya kao tu PAN Imayam, hamba abdi Abu Lahab (DAP) Penang

      Delete
    2. omakkau tak pernah pergi kat kuliah TGHH ke? dah berpuluh tahun keadaan camni....masyarakat terengganu dah biasa dgn suasana camni masa kuliah jumaat...org cari ilmu agama....nak bodek pun alang2 lah omak

      Delete
  10. KEBODOHAN SI MAT SABU, ORANG LAIN KENA TANGGUNG!!!

    Orang tua - tua dah pesan, "Cakap Siang Pandang - Pandang, Cakap Malam Dengar - Dengar". Maksudnya, kalau nak bercakap tu, jangan main ikut sedap mulut je. Takut nanti menyusahkan diri sendiri.

    Dek kerana kecabulan mulut Longkang Si Mat Sabu tu membuat tuduhan terhadap PAS sebelum ini, maka terpaksa la puak - puak Pengkhianat yang menyertai parti dia tampil mempertahankan kemaluan dia pulak.

    Dengar katanya, parti pimpinan Si Mat Sabu tu bersedia untuk mempertahankan Presiden parti itu sekiranya PAS mengambil tindakan Undang-Undang terhadap kenyataan yang dikeluarkan baru-baru ini.

    Dalam satu kenyataan yang dibuat sebelum ini, pihaknya menghormati hak pelbagai pihak termasuk PAS untuk mengemukakan tindakan saman malu terhadap parti itu atau pemimpinnya.
    "Saya ingin menegaskan bahawa terdapat banyak juga tuduhan liar, tidak berasas dan fitnah telah ditujukan terhadap pemimpin Amanah termasuk oleh beberapa pemimpin PAS.
    "Amanah berhak memfailkan tuntutan balas sekiranya PAS masih mahu menjadikan mahkamah sebagai medan pertempuran," katanya.
    Selain itu, parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu pada masa sama juga turut mengingatkan PAS bahawa parti itu tidak pernah menjadi musuh Politik kepada pihak mereka.

    Sebelum ini, laman media melaporkan bahawa PAS Pulau Pinang bersedia untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Mat Sabu berikutan tuduhan 'PAS diresapi ideologi IS'.

    Walaupun kepimpinan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu cuba menafikan bahawa dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu ditujukan kepada PAS, namun ianya tidak menjustifikasikan tindakannya.

    (Artikel Berkaitan: Kemaluan Mat Sabu Bakal Didedahkan!!!)

    Malah, Si Mat Sabu tu sendiri enggan untuk meminta maaf dan sebaliknya turut mengulangi dakwaan yang sama terhadap bekas parti yang dipimpinnya dalam satu ceramah yang dianjurkan sebelum ini.

    Pokok pangkalnya, dakwaan yang dibuat tu telah dilakukan oleh Si Mat Sabu tu sendiri. Dia sendiri yang pandai cari penyakit. Jadi, memang patut sangat la kalau dia kena pertahankan dakwaan yang dibuat tu didalam mahkamah. Kalau setakat cakap je, baik tak payah!!!

    ReplyDelete
  11. rasulullah ajarkan kita dgn kemuliaan akhlak...
    tengok komen mcm tk ikut rasul jerr,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terutama komen PAN Imayam yg komen waktu time khutbah 13:34.

      Delete
  12. Mungkin sebhgn yg dtg blm tahu kisah yg berlaku hari khamis

    ReplyDelete
  13. Masa al marhum Nik Aziz masih sehat, setiap pagi jumaat ada kuliah di pejabat Pas Kota Bharu. Yang datang taklah ramai berpuluh ribu macam di Ruslia, tapi Nik Aziz berjaya jadi MB Kelantan 22 tahun.

    Di Rusila, setiap minggu hampir sejuta orang datang kuliah Haji Hadi. Memang diakui hebat sungguh...

    Hairannya dengan berjuta orang yang mengikuti kuliah beiau, Pas hanya mampu menjadi kerajaan Trengganu selama 4 tahun sahaja. Bagaimana pun kejayaan Pas itu bukan kerana kekuatan Pas tetapi kerana rakyat pada masa itu bencikan mahathir atas faktor anwar ibrahim.

    Kesimpulannya, orang Trengganu hanya percaya kepada kuliah ugama yang disampaikan oleh haji hadi sebaliknya kempen politik Haji Hadi tidak diterima.

    Buktinya, selepas Pas kalah di Trengganu dibawah Haji Hadi, sampai sekarang Pas tidak mampu bangkit.

    Inilah kelebihan orang Trengganu yang bijak memilih yang baik dan buang yang busuk walau pun keluar dari mulut yang sama.

    Apa yang Omak cuba bangkitkan hanya untuk penyedap hati penyokon pas di luar Trengganu sahaja. Sedangkan di kampung halaman Haji Hadi sendiri, rakyat Tregganu lebih bijak memilih dan membuang antah dan hanya mengambil beras sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Updates terkini..

      Jadinya nak belajar ilmu politik, kena belajar dari mat sabu.. Sebelum buat parti baru, kena war2kan dulu bahawa PAS nak berUG dgn UMNO.. Bila dah bersedia nak buat parti baru, jangan lupa kena langgar sumpah bai'ah dulu.. Bila parti dah tertubuh, langgar jer harta wakaf pulak.. Bila nak tarik perhatian @ kasih sayang DAP, declare jer sanggup tolak hudud sekiranya DAP tolak hudud (sy yakin PKR x kan tergamak nak tolak hudud).. Bila parti dah mula x dapat sambutan, tuduh jer parti PAS diresapi oleh ISIS.. Bila parti dah nak lemas, buat jer kenyataan syok sendiri utk ambik alih Kelantan dari PAS...

      Kalau macam ni punya ilmu, maka terbaeklah ilmu politik mat sabu.. Saya bagi 3 suku bintang!!

      Delete
  14. mana janji OMK utk delete komen yg tak berkaintan dgn topic

    ReplyDelete