KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 15 December 2015

SOKONGAN MELAYU, CINA MENINGKAT TERHADAP PAS


Wartawan Malaymail online, Boo Su Lyn melaporkan bahawa Pengarah Institut Merdeka Centre,  Ibrahim Suffian mendedahkan hasil culaan terbaru tentang mood politik rakyat Malaysia dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan. Meskipun Dato' Saifudin Abdullah enggan mendedahkannya, wartawan tersebut berjaya mendapatkan maklumat tersebut.

Melalui kajian yang dibuat dalam tempoh November dan Disember ini, ternyata sokongan Melayu berbagai latarbelakang telah memihak kepada PAS berbanding UMNO. Secara keseluruhan, 42% gembira dengan PAS sedangkan UMNO hanya 35%. 54% Melayu marah pada UMNO manakala kepada PAS hanya 32%.


Data terbaru ini menunjukkan peningkatan ketara sokongan Melayu. Ia dipengaruhi senario politik kebelakangan ini. Ini bermakna segala apa yang berlaku dalam PAS adalah di landasan yang betul.

Antaranya ialah keputusan PAS berputus dengan DAP, tersingkir sebahagian besar pimpinan pusat sesi lepas, kesungguhan PAS memperjuangkan agenda syariah, Kongres Rakyat, tidak menyertai Bersih, keterbukaan PAS menasihati kerajaan, dan sebagainya.


Sememangnya pasaran PAS adalah orang Melayu. Tiada lagi parti yang mampu mencabar kedudukan UMNO selain PAS. Tanpa PAS, mustahil UMNO tergugat sepertimana yang diakui strategis PKR sendiri, Rafizi Ramli. Tindakan pimpinan pusat lepas cuba mengubah pasaran PAS kepada bukan Melayu sehingga mengabaikan Melayu, membuatkan sokongan Melayu kepada PAS merudum jatuh dalam PRU13. Ini hanya membuatkan UMNO terus selesa untuk berabad lagi.


Lebih mengujakan, sokongan Cina kepada PAS juga meningkat! Berdasarkan PRU13, PAS hanya memperoleh 5% undi TiongHua. Selama ini kita mengandaikan tindakan berputus dengan DAP bakal mengakibatkan PAS kehilangan undi mereka, tetapi dalam kajian Merdeka Centre itu, 34% Cina tidak memarahi PAS.


Peningkatan kepercayaan Cina dipercayai berpunca dari kelemahan DAP mentadbir Pulau Pinang. Pekung kejahatan cauvinis mereka semakin terdedah satu persatu. Kisah kemewahan hidup keluarga Lim dan pimpinan DAP semakin terdedah. Mungkin juga ketidakpuashatian Cina memuncak apabila parti itu dikuasai kumpulan Kristian dan meminggirkan golongan Buddha, yang sebenarnya menjadi agama majoriti Cina di Malaysia.


Semua data ini bukan untuk dibanggakan. Tetapi sekadar menyuntik semangat dan keyakinan bahawa pilihan yang dibuat para pimpinan kita adalah menepati kehendak rakyat. Oleh itu teruskan bekerja gigih untuk melaksanakan misi-misi baru PAS agar momentum ini dapat diteruskan sehingga kita berjaya menguasai Malaysia.


Suka berpesan, terutamanya mereka yang berjawatan tinggi dalam PAS. Apabila kemenangan kelihatan sangat dekat, masa itulah ujian besar akan menimpa. Diharap agar mereka terus isitiqamah wala kepada parti, dan bersama keputusan syura walau bagaimana pahit sekalipun. Jangan diulang peristiwa pemanah Bukit Uhud yang memilih untuk mengikut pendapat peribadi hanya kerana kemenangan yang dianggap sudah pasti.

PAS HARAPAN SEMUA ...... ISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN

38 comments:

  1. betul la kalau banding antara Pas dengan Umno sebelum PAU Umno baru ni...

    Lepas Pau Umno dah tak boleh nak banding dah antara Pas dengan Umno kerana dah nyata dan jelas kedua-dua nya telah bersekongkol, yang mana sebelum ini masih samar-samar. Dah jadi satu dah.

    Sekarang ni buat kajian sokongan diantara [Umno + Pas] berbanding dengan Pakatan Harapan. Baru nampak perbezaannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 8:26 pagi2 dah meroyan cintakan PAN Imayam

      Delete
    2. Pan spt suami tak sedar diri mendapat isteri muda jelita hya mampu berkhayal geram membara utk menunjukkan perkasa merobek dara mlm pertama kerana kemampuannya yg tak seberapa seludangnya lembik mcm batang keladi. Tetapi sbb nak tutup aib lemah tenaga batin maka meroyan berbakullah canang cerita dongeng konon seludangnya yg berkilat mcm negro tlh membuatkan isterinya meraung sepanjang mlm yg membuatkan macai pengikutnya ternganga spt biawak mengidam bangkai percaya kehebatan tuannya. Itulah hakikatnya pan dlm kancah politik tanah air yg sebenarnya tidak dipedulikan langsung oleh rakyat tetapi berlagak takburkononnya dah licin ahli pas menyertai pan. Antara semua parti politik di negara ini paling tak guna dan tak ada arah tujuan penubuhannya dan terlalu dibenci rakyat ada lah pan. Cuma manusia yg berotak di lutut saja yg mengkagumi pan parti busuk jamban

      Delete
    3. Macai Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta ( PANTAT ) hari ni dah tutoh PANTAT amoi belum? aiyaa... Kasi itu amoi suruh itu boss kongkek la...salapan pagi kongkek amoi la

      Delete
    4. omak kau duk bermimpi ditengah hari.kah kah kah kah kah kah

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Sila baca amanat Hj Hadi

      Saudara-saudara sekelian percayalah,

      Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


      Percayalah saudara-saudara sekelian,

      Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

      Delete
    7. Dan baca.. So apa masalahnya.. X de pun amanat utk langgar sumpah baiah .. x de pun amanat tolak hudud kalau DAP tolak hudud.. X de pun amanat sokong G25.. X de pun sokongan utk jadi jurucakap DAP..

      Delete
    8. Dan baca.. So apa masalahnya.. X de pun amanat utk langgar sumpah baiah .. x de pun amanat tolak hudud kalau DAP tolak hudud.. X de pun amanat sokong G25.. X de pun sokongan utk jadi jurucakap DAP..

      Delete
  2. Yang pasti org Melayu di pantai barat terutama johor ns melaka selangor perak hanya akan buat dua pilihan shj iaitu Pas atau Umno.Org melayu tak kan piih Pkr Dap jauh sekali PAN.Kalau tak percaya pergi tanya org kampung penduduk felda dan golongan grassroot melayu.buat kajian dan dedahkan dlm Omakkau

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..betul orang melayu di kampung hanya ada umno & pas.

      tapi itu sebelum najib umum nak bersama dengan pas pada PAU yang baru lepas.

      Selepas PAU dan selepas hadi dan najib dilihat berada diatas pentas yang sama, tidak lagi pilihan antara umno atau pas kerana kedua-duanya sudah bersama.

      Selepas ini orang melayu yang dulunya terpaksa pilih pas kena abaikan pilihan lama. mereka terpaksa pilih antara umno+pas dan pakatan harapan kerana pilih pas sudah sama dengan pilih umno.

      Delete
    2. Kah kah kah Anon 8:31 hippies PAN Imayam.

      Kao silap bro, stigma PAN dgn Syiah, keldai DAP, anti Melayu dan terbaru pro LBGT menghantui PAN.

      Sebab PAN Imayam menggelupur kat Gombak, Bangi dll

      Delete
    3. Mmg betul pun pan dan ditolak total oleh umat islam@melayu. Hga yg terlalu membencinya mengelarkan pan parti anak haram jadah,celaka, parti babi, barua dap dan berbagai kata ninsta serta celaan. Kebencian org melayu terhadap pan lebih teruk dari mereka membenci umno.

      Delete
    4. Kalau betul Pas berbaik dgn umno, tak perluah aku isi borang keahlian Pan lagi. Kerana jadi ahli Pan sebelah kaki kena pijak tangga Dap.

      Delete
  3. Hadi beritahu tak kerjasama dengan Umno

    Perkara itu dimaklumkan oleh kedua Dewan Himpunan Penyokong 1. PAS (DHPP) N Balasubramaniam dalam sidang media di ibu negara hari ni.

    “Saya telah sahkan dengan presiden (tiada kerjasama politik),” katanya.

    2. PAS akan terus desak k'jaan laksana perintah Allah

    PAS tidak mahu memikul pengkhianatan Umno kepada agama. Lebih 50 tahun negara ini tidak pernah merasai berjalannya hukum Allah secara menyeluruh, riba, rasuah, pusat maksiat berleluasa sehingga remaja seolah-olah tiada hala tuju.

    # selepas Tuan Presiden larang pemimpin Pas memberi komen kepada tawaran berkerjasama dari presiden Umno, beberapa pemimpin bawahan terpaksa buat pembetulan kepada kenyataan presiden mereka bagi menutup kecenderungan Haji Hadi untuk bergabung dengan Umno.

    Kenyataan (1) daripada ketua DHPP dan kenyataan (2) dari timbalan presiden yang cuba sedaya upaya menafikan gerak kerja presiden ke arah perpaduan dengan Umno setelah menyedari mendapat tentangan dari ahli-ahli Pas peringkat bawah.

    Seringkali apabila bercakap, apa yang dicakapkan oleh presiden membawa kerugian kepada Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut suka la labu, aku tau mat sabu selfie Amoy langgar Dada
      Kah kah kah. Islamic.betoi

      Delete
  4. Org melayu akan bertindak bijak dalam PRU 14 iaitu memberi kuasa mememerintah kpd PAS di negeri kelantan trgnu pahang kedah selangor.Orang melayu juga akan memaksa umno dan Pas membentu kerajaan campuran di johor ns melaka dan perlis serta di Peringkar Pusat.Kalau ini dah kehendak org Melayu Islam ke dua dua parti ini perlu akur.

    ReplyDelete
  5. Fakta org Melayu hanya akan pilih Pas atau Umno bukan retorik semata mata.Ini kenyataan terutama dalam konteks senario politik ns.Org umno grassroot pun kata kalau Umno problem mereka akan lari pada Pas.Mrk hanya percaya kpd Pas kerana di dalam Pas ramai ulamak dan org yg baik baik.Mustahil Pas akan mengkhianati bangsa Melayu.

    ReplyDelete
  6. Kah kah kah wuiyooo berasap telinga barua2 Dap @ PAN dengar berita ni ! Depa dok kejar undi cina tapi depa lupa undi bangsa depa sendiri ! Depa dok cari restu tuhan tokong tapi depa lupa restu Tuhan depa sendiri ! Depa dok kejar nilai2 ekonomi dan kuasa politik tapi depa lupa nilai2 utama iaitu agama ! Agaknya depa nak tongkat lagi utk hidup hidup ribuan tahun spt umat terdahulu yg juga kini telah lenyap ! Mgkn juga depa nak bawa harta2 dan bintang kebesaran depa masuk kubur utk tunjuk kat malaikat bahawa depa bukan calang2 orang dan mesti dilayan sbg vvip ! Mmg lu olang Bolo & Hamsap !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kao kena faham, yg membawa kebencian bani melayu kepada PAN adalah

      1. Isu PAN Balaci DAP - Menyokong penggunaan speaker di masjid Penang dibatalkan.

      2. Isu PAN Balaci DAP - Mat Sabu tolak hudud jika DAP menolak

      3. Isu PAN tidak menghiraukan kampung melayu di Penang kena rampas wal hal mat sabu dan mujahid orang Penang

      4. Stigma Syiah - Tengok video mat sabu menyanjung Syiah Nasrullah

      5. Stigma menyantuni LBGT yg dibawa oleh Dr Dzul

      6. Benda2 kecil yg menggelikan hati - Logo Imayam cable tv diciplak dll

      7. Wakil PAN (Dulu PAS Saari SUngib dan Hasnoel) tidak hormat kepada Istana waktu isu MB Selangot

      8. Komen Mat Sabu pasal bukan kerana Islam dan Setuju dgn Karl Marx

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      9. Isu boleh mungkir janji, Baiah dan sumpah dgn belanja 10 orang asnaf makan nasi barani lauk kambing

      Aku dah letih nak type!!!!!!!!!! tapi benda2 ni bukan saja membuat bani melayu benci PAN tapi sekarang naik status sebagai bahan lawak.

      Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah

      Delete
    2. Apasal jadi balaci DAP, PAN pula dibenci.

      Sebab DAP anti ISLAM

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  7. Di ns PAN tidak mendapat sokongan org melayu.Manakala Dap telah melukakan hati org melayu Islam.Pas dijangka bakal bertanding di Parlimen Seremban dun Cennah dan Dun Repan manakala DHPPas boleh beetanding di Dun Rahang kerana Dun Rahang ramai pengundi India.Ramai penyokong Pas dari kalangan India di seremban.Untuk perhatian tuan tuan dlm Parkimen Seremban ada lebih 40 pengundi Melayu dlm Pru 14.Dalam kegawatan masalah Umno saya percaya pengundi Melayu solid swing kpd Pas kerana sudah pasti Parti berjasa tidak akan bertanding jika Pas bertanding di kawasan Dap.Sey suko becakap hal ns jo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parlimen Seremban pun kasi tanding. Itu tempat Anthony Loke DAP. Melayu 46% India 14%. Kasi tanding itu tempat.

      Delete
  8. Kalau umno dan Pas tak bergabung atau tak ada pakatan politik pun org melayu melayu pengundi melayu Islam akan bertindak memberi laluan kpd kedua dua parti ini menguasai Malaysia untuk menyelamatan Malaysia dan untuk monitaring Umno.Ini lah teori politik yg sedang berlegar di kalangan bangsa melayu Islam.Nak buang Umno 100% tak sampai hati.Jadi seimbangkan antara Umno dan Pas atau sokongan 65 % kpd Pas 35 % kpd umno.Chek make Pas dan Umno supaya adakan kerajaan campuran.

    ReplyDelete
  9. OK kalu camtu t PAS bolih perintah P.pinang sendirian,Johor,Slgor sedirian .Malah siap jadi Piem emmm .Ooop duk berangan hihihihihiihih .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zainol.dah selfie.Amoy macam mat sabu?

      Delete
  10. Orang melayu bodoh dan mak cik felda aje yg masih percayokan dua2 parti tak guna nih...kena tipu dari kecik sampai mampuih...
    Cito sikit 2.6 billion poi mana, tok arab mano yg bagi?
    Duit guru2 YIK 14.6 juta bila nak ganti?
    Kelmarin sultan selangor dah tegur kesilapan khalid maso jd embi, omak ulas le sikit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah YIK tu hujah Husam.yg takut Nak sumpah pasal isu YIK. Balik la oi. Hujah mamat lebih kompang takut sumpah



      HUSAM SERAH 'SURAT CINTA' BUKAN SURAT TALAK!!!

      Heh! Memang dah agak dah. Si Husam tu 'Kompang' je kuat masa kat atas pentas. Cakap je berapi - api sampai boleh terbakar dewan. Tapi bila dicabar, tau pulak dia Kecut Buah Kerandut.

      Sebelum ni, bukan main lagi dia mempertikaikan mengenai kepimpinan parti. Habis semua benda dia bongkar diatas pentas ceramah dengan membuat tuduhan serta dakwaan yang bukan - bukan.

      Bila orang mempersoalkan dakwaan yang dia buat, Si Husam tu kata dia berani bersumpah Lafaz Talak Isteri untuk membuktikan bahawa apa yang didakwa itu semuanya benar belaka.

      Tapi bila orang cabar suruh dia angkat sumpah tu, mula la Si Husam ni menggelupor tak tentu arah dan mencari alasan untuk melarikan diri. Sekarang, dia setakat hantar 'Surat Cinta' je.

      Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Si Husam tu kata isi kandungan 'Surat Cinta' tu berkaitan dengan Survival parti dan kaedah pengukuhan Rejim PAS Kelantan dimasa akan datang.
      "Nota cinta saya itu hanya tentang survival parti, kekuatan kerajaan dan perpaduan ahli Pas.
      "Pas menerima nota tersebut dan perjumpaan berjalan dengan mesra dan baik. Perbincangan berjalan secara dua hala dan saya ada memberikan sedikit penjelasan kepada mereka dan Dewan Harian memberikan pandangan mereka.
      "Keseluruhannya saya sangat berpuas hati dan berterima kasih kepada Pas Pusat kerana menyediakan saluran ini untuk saya menyampaikan pandangan saya," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Pejabat Agung Pas di sini, hari ini.
      Nah! Mana pulak perginya tuduhan dia terhadap Si Hadi Awang tu? Kenapa dia tak nak cerita pulak pasal tuduhan dan dakwaan yang dibuat selama hari ini terhadap Presiden PAS?

      Bukan ke sebelum ini Si Husam tu paling lantang bercerita mengenai 'Pengkhianatan' yang dilakukan oleh Si Hadi Awang tu yang didakwa cuba untuk bersekongkol dengan UMNO?

      Itu membuktikan bahawa Si Husam ni jenis pemimpin yang Hipokrit dan suka memberikan alasan. Jelas, tindakan dia mempertikaikan kepimpinan Hadi Awang sebelum ini hanya taktik untuk meraih perhatian dan mendapat Publisiti Murahan semata - mata!!!

      Delete
  11. Suko hati lah kato beghangan ko apo ko.Tapi yang sey kobaan ni Realiti Politik Pasca Pru 2013.Tu sey cakap kok tak pecayo poi bebughak kek kodai kopi di kampung kampung coghok banat nun.Tanyo dio."Pak Cik sey nak boghi pakcik 5 nama parti Umno Pas Dap Amanah Pkr.sobut duo parti yg pak cik percaya buleh menjaga org melayu islam dan agamo islam.keh keh keh.kok buleh rakam sekali masuk you tube.

    ReplyDelete
  12. Pas jgn tertipu la dengan wartawan Malay mail ni. Mana ada cina nak sokong pas nye? Lakonan sikit2 sekadar jgn melayu pas dan umno bersatu je. Cina kapir,, masakan menyokong pas yg melayu islam. Kenyataan ini hanya nak menipu pad agar tidak berpakat dgn umno..

    ReplyDelete
  13. Kah kah bila babi mula cemas.....perpaduan melayu isle nok bersatu ....babi luar kandang dan dalam kandang cemas tido tak lena...kah kah kah....pertama kali babi bersatu rasa cemas dan panik...babi lam kandang sungai buloh pun rasa kepanasan nyee......babi ooo ...babi...

    ReplyDelete
  14. Harap Omak delete semua pengkomen yang kritik Syiah di atas.

    Walaupun pengikut Syiah golongan penyabar, tapi jangan ambik kesempatan.

    Kesabaran kami ada batasan, Ko orang sanggup jual, kami sanggup beli.

    Amaran terakhir aku kepada ko semua.

    Siapa yang ejek saya dan Syiah, lebih terkutuk dari khinzir!!

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reformis Sebenar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeff ulu babi meroyan

      Delete
  15. Kahkahkah. India cina sokong pas????lawak apakah ini.kahkahkahkah. Mcm paper utusan kahkahkah. Yg melayu pun cabut lari,ini pula India cina...kahkahkahkah. Sudah2la memperbodohkan org..xsemua org bodo mcm walaon pas.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  16. Kih kih kih penyokong PH dah cemas skrg.Tengoklah kalau ada PRK terdekat lebih lebih lagi dikawasan yg Pas bertanding di kawasan campuran tengok undi yg akan diperolehi Pas kalau tak caya.Pasti Pas akan dapat undi terbanyak dari semua kaum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahkah. Aje nye bodoh.pas menang????alw utoh la ko ni.kahkahkahkah

      Delete
    2. PAN berjaya pendapat undi cina hasil menjadi jurucakap DAP dlm persengketaannya dgn TGHH..

      Delete
    3. PAN berjaya pendapat undi cina hasil menjadi jurucakap DAP dlm persengketaannya dgn TGHH..

      Delete