KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 7 December 2015

AKTIVITI PERLOMBONGAN BAUKSIT DI KUANTAN .... PENDUDUK MERAYU HENTI OPERASI SEWAKTU MUSIM TENGKUJUH



Penduduk sekitar kawasan perlombongan bauksit di Kuantan meminta supaya aktiviti itu dihentikan sementara sewaktu musim tengkujuh.

Rayuan itu dibuat selepas usul yang dibuat Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Saleh di Dewan Rakyat supaya aktiviti perlombongan dihentikan ditolak.

Luahan mereka yang dimuatkan dalam Buletin DUN Tanjung Lumpur kemudian dikongsi Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man di laman Facebooknya.

“Kami mohon hentikan seketika aktiviti perlombongan ini, terutama pada musim hujan, kerajaan mesti pastikan ianya berjalan dalam keadaan yang menjamin keselamatan, keselesaan dan kesihatan rakyat.

“Apakah pihak pengusaha dan kerajaan telah hilang akal dan perasaan, apakah manusia yang mendapat keuntungan dari kesusahan orang lain akan hidup senang, tunggulah balasan Allah swt nanti,” antara luahan yang dipetik daripada buletin berkenaan.

Dalam gambar yang dimuat naik, ia menunjukkan keadaan terkini pencemaran bauksit yang dibawa air ekoran musim hujan.

Selain kawasan berbukit, kawasan pesisir laut turut terjejas.

Salah satu gambar yang dimuat naik menunjukkan sampel air di Pantai Kampung Selamat yang terletak berhampiran Pelabuhan Kuantan yang berkeladak dan pasir pantainya juga bertukar merah.

18 comments:

  1. mintala bantuan drp PM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....pm akan bantu !! Tunggu pru 14 nanti baru pm bantu!! Skrg pm sibuk kira 2.6 billion belum habis kira lg mana ada masa layan penduduk susah, gi minta tlg ngo2 tlg hebohkan satu malaysia bagi hot2 berita ini!!! Tuhan kesiankan kami!! Kerajaan susahkan kami!!

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. YB Fuziah (PKR) dan TITM (PAS) amat perihatin dengan masalah Bauksit di Pahang. Tapi bagi PAN Imayam kerana ia tidak melibatkan Syiah dan LBGT, masalah rakyat dilupakan walhal mereka ada YB Katak yg lompat parti. Kata Ibrahim Ali, PAN Imayam lagi teruk.

    Syabas PKR dan PAS. PAN Imayam bolei MAMPOS

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...

      bodoh jeff beruang ni...

      negeri pahang tu mb nya umno
      pm pun dari pahang...

      Dun Beserah - Pas
      Dun Sg Lembing - BN
      Dun Semambu - PKR

      Eloklah tu...PAS + BN dan Pas + PKR buat usahasama

      apa kejadahnya kau sibukkan dengan Parti Amanah Negara.

      Delete
    2. 12:06 Pencaci dan pemfitnah Jeff Ulu Bernam.

      Saya adalah Jeff Ulu Bernam yang sebenar.

      Saya sokong PAN. Ajaran Syiah adalah ajaran yang betul.

      Jangan fitnah

      sekian,

      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
  3. Syukur, negara kita masih aman. Ini hanyalah sedikit jika dibandingkan sengsara rakyat Palestine. Syukurlah kita masih mampu menghirup udara segar dan mencari rezeki. Syukur kerana adanya kerajaan terpimpin beginilah kita mampu mengecap segala nikmat yang ada.
    Pastikan anda di saluran yang betul. Kah kah kah. Untuk yang tak menyokong pihak BN pada pru 13 di Pahang aku simpati atas nasib kalian. Moga Allah SWT akan mempermudahkan segala dugaan dan cubaan yang ditempuhi. Pada yang sokong BN, mmm tunggu apa lagi. Apa pun tak boleh. Lagi dok tunggu, habih botak tanah hampa kena sapu. Nak kata padan muka, tak baik tak elok...hanya menyakitkan hati sahaja. Macam nilah, dah dok kena banyak kali takkan tak belajar apa apa kot? Bangsa ku sang melayu tidaklah sehina itu membuat tuli biar diri terus dikuda dikatik. Pergunakanlah akal anugerah Ilahi dengan sihat dan waras, Insyaallah bimbingan akan menyusul.

    ReplyDelete
  4. Aku baru balik cuti dari cerating. Air laut kat pantainya cantiklah ada belang2 hijau dan merah. Lah ni badan aku ada kesan kudis merah dan gatal2. Cuti aku sarankan pergilah cherating. Cantik oooo....

    ReplyDelete
  5. Slalu kalau kes kesusahan rakyat ni sultan selalu turun mencemar duli tengok kesusahan rakyat...ada ke?

    ReplyDelete
  6. PM mana?apa ni.memang dasar manusia pelakon.

    ReplyDelete
  7. Papan tanda bukan main besar lagi terpampang projek ni kepunyaan siapa...mb pahang pun x berani langgar. PM lg la...mana berani nak tegur empunya tanah. Beraja di mata, bersultan di hati

    ReplyDelete
  8. Selagi tidak baham tanah...selagi itu manusia tamak haloba keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. org tamak selalu rugi kih kih kih

      Delete
  9. Tauke besor duk rumah besor, rakyat?.. Tak peduli ambe.. Masukkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  10. Tauke besor duk rumah besor, rakyat?.. Tak peduli ambe.. Masukkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  11. Nasib korang le. Sapa suruh undi BN. Sendiri buat, sendiri tanggung le

    ReplyDelete
  12. Orang kuning punya projek.
    Rakyat bawahan pergi mampos.
    Negeri ini bapak aku punya.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete