KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Saturday, 5 December 2015

PARTI AMANAH NEGARA (PAN) SEDIA MENERIMA GOLONGAN LESBIAN, GAY, BISEKSUAL DAN TRANSGENDER (LGBT).



Parti Amanah Negara (PAN) bersedia menerima kewujudan dan mendekati golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Menurut Pengarah Strategi PAN Dr Dzulkifli Ahmad, parti itu bersifat terbuka untuk berbincang bagi menghormati hak golongan berkenaan.

“Mereka sebenarnya wujud. Adakah perlu kita mencampak mereka ke dalam laut, buang ke gunung atau sumbat mereka ke penjara ataupun bunuh mereka?” kata Dr Dzul ketika ditemui pada forum Forum Islam dalam Perlembagaan Demokrasi.

Jelasnya lagi, pendekatan yang dilakukan tiada kaitan kesederhanaan dan liberalism sebagaimana yang didakwa sesetengah pihak.

“Ini pendirian PAN kerana ia bersifat inklusif atas dasar hormat dan bila hormat bermakna kita iktiraf mereka, menerima kewujudan mereka, mendekati mereka kerana ia kecantikan agama kita,” katanya.

Jelas Dr Dzulkifli lagi beliau yakin pendirian PAN akan diterima parti lain dalam Pakatan Harapan (PH) termasuk PKR.

88 comments:

  1. Nabi Allah menerima bahkan mengahwini perempuan yang pernah memerangi Allah . Bukan setakat itu. Hendon malah memakan jantung saidina Hamzah r.a!! Jadi siapakah kamu hei manusia yang lebih mulia dari Rasullullah??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti sekular liberal yang mengalami masalah kekurangan ahli bersedia menerima jin, bunian, mambang, orang utan, kera, katak, kodok dll. Borong permohonan makhluk halus boleh didapati dari bomoh yang menggunakan asap vape.

      Islam dengan tegas menolak lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT). Maka bagaimana boleh parti kuali mengiktiraf dan mengambil LGBT sebagai ahli?

      Delete
    2. Hari demi hari, makin banyak manusia yang suka menderhaka kepada Allah dengan meninggalkan perintah Allah dan sanggup melakukan perbuatan yang ditegah oleh-Nya. Manusia semakin liar dan lalai sehingga mahu membuat apa saja menurut kemahuan nafsu, walaupun bertentangan dengan fitrah atau semulajadi penciptaannya.

      Sebuah hadis marfu' yang diriwayatkan oleh Abdullah bin 'Abbas r.a bermaksud: Rasulullah s.a.w melaknat lelaki yang menyerupai perempuan dan perempuan yang menyerupai lelaki.

      Abdullah bin "Abbas r.a juga meriwayatkan hadis yang berkaitan maksudnya: Rasulullah s.a.w melaknat lelaki yang bertingkah laku seperi wanita dan wanita yang bertingkah laku seperti lelaki.

      Ini bererti puak-puak LGBT adalah calon-calon ahli neraka kecuali mereka bertaubat nasuha dan meninggalkan perbuatan keji LGBT tersebut

      Delete
    3. Tu dia....dunia punya pasai, akhirat tolak tepi....PAN ni memang p@@tat sungguh....

      Delete
    4. Syukur..ada jugak parti yg mengangkat dan mengiktiraf kami2 yg tak cukup sifat ni...kelas gitu...hikhikhik

      Delete
    5. Dulu haji hadi selalu berkata......perjuangan umno berdasarkan kebangsaan....asobiyyah.....nabi tidak mengaku umat.......umno tidak meletakkan quran hadis ijmak dan qias didalam perlembagaan parti......mereka kafir zalim fasik.....kalau kita mati menentang mereka.......mati kita syahid......sesiapa yang cenderung terhadap orang orang yang zalim......api neraka akan akan menyentuh mereka.....hujah diatas berdasarkan 4 ayat quran. Sekarang haji hadi tidak takutkah api neraka.....atau haji hadi akan menggunakan ayat quran yang lain untuk mempertahan perbuatan untuk menipu pengikut bawahan.
      Kata tgna......
      Mengapa kita beriya iya mempertahankan kapal musuh yang hampir karam.....dimana maruah kita. Jangan memperbodohkan pengikut bawahan.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Wah! Hebatnya sang manusia. Mereka mengambil tugas tuhan menghukum sebarang hambaNya ke syurga atau ke neraka. Angkuhnya mereka yang merasakan diri mereka ahli syurga. Benarlah, sepatutnya mereka ditipu berkali2 oleh iblis dan mereka dari golongan yang rugi

      Delete
    8. Khalid al-walid pernah ditegur oleh Rasullullah kerena menghina darah si penzina yang terpercik ke mukanya. Sedangkan penzina itu telah diwajibkan syurga hasil taubatnya kepada Allah. Hei sang manusia angkuh! Apa jaminan bagi kamu mati dalam islam?

      Delete
    9. Quote "Menurut Pengarah Strategi PAN Dr Dzulkifli Ahmad, parti itu bersifat terbuka untuk berbincang bagi menghormati hak golongan berkenaan"

      Wowoooo...dasat parti PAN ni, sanggup berbincang utk menghormati menjubur golongan LGBT ni....bangsat sungguh puak2 PAN ni...

      Delete
    10. Hoi Anon 3.26..apa yg ko melaut ni...si penzina tuh dah bertaubat so dosa2 dia diampunkan Allah..geng2 ko bukannya nak pun dakwah puak LGBT..geng ko nak menghormati hak2 geng LGBT utk bebas meliwat? ada apaham!!!!!

      Delete
  2. OK sengaja nak cari pasal. Saja nak war2kan citer ni agar nanti mulalah komen2 merapu meraban mencarut PAN dan PKR bertalu2 dlm ruang komen. Habis klau tiada sesapa yg terima mereka, nak dihumban mereka ni dari bangunan tinggi cam ISIS lakukan. Mereka2 semua tu harus diterima dan menjadi tanggungjawab kita membimbing mereka membetulkan kekilafan mereka. Nape OK tak pertikaikan Azalina yg terang2 penkid yg menjijikkan boleh diterima UMNO dan dilantik menteri lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Liwat adalah jenayah yang diperangi oleh Islam. Kaum Nabi Lut adalah kaum yg pertama melakukan jenayah ini. Firman Allah swt:

      ( وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ . إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّسَاءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ وَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلا أَنْ قَالُوا أَخْرِجُوهُمْ مِنْ قَرْيَتِكُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ . فَأَنْجَيْنَاهُ وَأَهْلَهُ إِلا امْرَأَتَهُ كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِينَ . وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ مَطَرًا فَانْظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُجْرِمِينَ ) الأعراف/80- 84

      Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). Ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: “Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji, yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu? “Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum yang melampaui batas”.Dan tidak ada jawab dari kaumnya selain daripada berkata: “Usirlah mereka (Nabi Lut dan pengikut-pengikutnya yang taat) dari bandar kamu ini, sesungguhnya mereka adalah orang-orang yang (mendakwa) mensucikan diri”.Maka Kami selamatkan dia dan keluarganya (serta pengikut-pengikutnya) melainkan isterinya, adalah ia dari orang-orang yang dibinasakan. Dan Kami telah menghujani mereka dengan hujan (batu yang membinasakan). Oleh itu, lihatlah, bagaimana akibat orang-orang yang melakukan kesalahan.

      LIWAT DALAM HADIS SAHIH ATAU HASAN

      وروى الترمذي (1456) وأبو داود (4462) وابن ماجه (2561) عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ رضي الله عنهما قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : ( مَنْ وَجَدْتُمُوهُ يَعْمَلُ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ فَاقْتُلُوا الْفَاعِلَ وَالْمَفْعُولَ بِهِ )

      Nabi saw bersabda: “ Sesiapa yang kamu dapati melakukan jenayah kaum Nabi lut hendaklah kamu bunuh orang yang meliwat dan orang yang diliwat.” Hadis sahih riwayat Abu Daud, Ibnu Majah dan tirmizi.

      وروى أحمد (2915) عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رضي الله عنهما أَنَّ نَبِيَّ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ : ( لَعَنَ اللَّهُ مَنْ عَمِلَ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ ، لَعَنَ اللَّهُ مَنْ عَمِلَ عَمَلَ قَوْمِ لُوطٍ ، ثَلاثًا ) وحسنه شعيب الأرنؤوط في تحقيق المسند

      Nabi saw bersabda “Allah melaknat orang yg melakukan jenayah kaum nabi lut” diulang ayat ini sebanyak 3kali.

      HUKUM PERUNDANGAN JENAYAH ISLAM TERHADAP PELIWAT

      Ulama berselisih pendapat tentang hukum ini kepada tiga pendapat:

      PENDAPAT PERTAMA: Hukuman bunuh untuk pesalah liwat. Ini adalah pendapat Mazhab Hambali, Mazhab Maliki, Abu Bakar as-siddiq, Ali bin Abu Talib, Khalid bin Al-walid, Abdullah bin Zubair, Abdullah ibnu Abbas dan Ishak bin Rahawiyah.

      HUJJAH MEREKA ADALAH HADIS DIATAS

      وذهب سعيد بن المسيب، وعطاء بن أبي رباح، والحسن، وقتادة، والنخعي، والثوري، والاوزاعي، وأبو طالب، والإمام يحيى، والشافعي في قول إلى أن حده حد الزاني، فيجلد البكر ويغرب، ويرجم المحصن.

      PENDAPAT KEDUA: Hukuman mereka seperti penzina iaitu sebat 100 rotan dan buang negeri bagi yg tidak muhsan (tidak pernah merasa persetebuhan yang sah) dan direjam bagi yang muhsan. Ini pendapat mazhab Syafie, Sai’d bin Musayyab, ata bin Rabah, hasan, qatadah, Nakhaie, thauri,auzaie, Abu Thalib dan Imam Yahya.
      Hujjah mereka adalah menyamakan hukum liwat dengan zina dan berdasarkan hadis yg lemah sanadnya:

      روي { أنه صلى الله عليه وسلم قال : إذا أتى الرجل الرجل فهما زانيان }. البيهقي من حديث أبي موسى

      Nabi saw bersabda “ Apabila lelaki itu meliwat lelaki lain keduanya adalah penzina.” Hr Baihaqi

      Delete
    2. Mudah2an apabila mereka diterima oleh masyrakat dan tidak disisihkan, mereka akan sedar dan kembali ke pangkal jalan. Peluang wajib diberi kpd golongan ini untuk bertaubat. Golongan ini tidak harus terus dibiarkan hanyut tanpa usaha untuk mengubahnya.

      Tahniah atas usaha Amanah dan mudah2an Allah memudahkan segala urusan saudara2 kita. Berilah mereka peluang untuk kembali ke jalan yg diredai Allah. Jangan biarkan mereka terus sesat kerana sikap kita yg tidak ambil peduli dan kesibukan kita mengejar pangkat serta kekayaan dunia. Amin ya Rob.

      Delete
    3. Meliwat adalah asas kejayaan dalam idup!

      Jeff Ulu Bernam Keadilan Reform

      PAS sama ngan ISIS, PAS anak iblis

      Delete
    4. Anon 16:00/mrnfitnah Jeff

      Aku tak twrkejut pun PAN buat kerja hina. Sebab dalam PAN penuh syiah

      Syiah Menguasai PAN


      AIDCNews – 10/9/15 – Kemasukan aktivis ‘Abu Turob’ ke dalam Parti Amanah Negara (PAN) mengukuhkan lagi persepsi yang mendakwa parti itu didominasi kumpulan Syiah Malaysia.

      Menurut PASMA Malaysia, ‘Abu Turob’ adalah pengasas Syiah Kelantan dan ulama syiah Malaysia.



      “Alhamdulillah…

      “Akhirnya Abu Turob (pengasas SYIAH Kelantan dan ulama syiah malaysia) bersama PAN (Amanah).

      “Admin menyeru semua penganut ajaran SYIAH agar bersama PAN dan DAP memperjuangkan Islam sebenar di bawah pimpinan Tuan Guru Mat Sabu. Hidup Syiah. Takdir,” dedahnya.

      Hazwan Faisal pula menjelaskan nama sebenar Abu Turob adalah Kamaruzaman Wan Ismail Golok yang telah dilantik sebagai Ketua PAN Kota Bharu.

      “Baju hitam Kamaruzaman Wan Ismail Golok. Nama manja Abu Turob

      “Antara rujukan utama syiah di Malaysia. Kamaruzaman dilantik ketua PAN Kota Bharu

      “Mat Sabu kan Pengerusi PAN!!!,”katanya.

      Kemasukan Abu Turob itu memberi isyarat Syiah telah mendominasi PAN, kata Kassim Masdor dan ini bakal meranapkan impian Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk menguasai parti itu.

      “Puak syiah mula mendominasi parti Cangkul (PAN)….tipis nampaknya harapan Dr. Mujahid…,”katanya.

      Dua tahun lalu Facebook ‘Ayuh Sepakat Tolak Syiah‘ menyenaraikan rangkaian Mohamad Sabu di dalam PAS.

      Antara yang disenaraikan adalah Aris Awang (Kedah), Adly Zahari (Melaka) dan Onn Jaafar.

      Kesemua yang disenaraikan itu kini telah keluar PAS dan menyertai PAN pimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu

      Aris Awang adalah ketua pengiring Amal Relief Malaysia (Arif) yang mengiringi Mat Sabu semasa perhimpunan BERSIH 4.0.

      Adly Zahari adalah Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Melaka, manakala Onn Jaafar pula merupakan Ketua Penerangan GHB Johor.

      Ketika Mat Sabu berjawatan Timbalan Presiden PAS, Aris Awang, Adly Zahari dan Onn Jaafar masing-masing berjawatan Setiausaha PAS Kawasan Kuala Kedah, Pesuruhjaya PAS Melaka dan Ketua Penerangan PAS Johor.

      Delete
    5. Pemimpin pas sibuk elaun exco dan ceo. Anak buah bertempiaran. Sama mcm umno. Anak buah kena kencing.

      Delete
    6. Parti Amanah Negara adalah parti menyucikan LGBT. Jadi ahli PAN mereka ini diiktiraf. LGBT boleh berubah jika masuk PAN kerana di luar PAN tiada ruang utk LGBT insaf. Apa punya turrrrr pandangan & komen pemimpin & macai PAN.

      Delete
    7. Anon 16.00,
      PANdir barua DAPig
      .....dan kau bapak SETAN

      Delete
  3. Saya yakin parti PAN ditaja oleh UMNO yahudi. Sebab itu perangaipun sama macam UMNO yahudi

    ReplyDelete
  4. Maka benarlah PAN Imayam tu secular. Lepas ni aku panggi PAN Imayam Pro Gay

    ReplyDelete
  5. Nampak mcm sudah terdesak sgt ambik la segala hantu jin sekali.mengambil mereka menjadi ahli itu spt mengiktiraf mereka bknnya nak mengajar mereka.cara utk mengajar kump ini adalah tdk memberi mereka peluang.memberi mereka peluang hanya akan menyebabkan mereka jd tambah maharaja lela.nampak sgt pemikiran geng pan ni macam pandir.baiah pun sudah langar hal inipun nak langar lg.takut la dgn amaran dr Allah apa tak cukup lg huru hara negara kita nak ditambah huru hara krn kump org mcm ni pula.kalau dosa kena laknat kena kat geng depa sj tak kisah la ini semua org nanti nak kena sekali.itu la dah kata geng pandirkutty ni bodoh tak boleh diajar cerdik tak boleh diikut.ikutkan dap tu mmg la depa tak kisah.depa lg rosak org lg senang nak tipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu tak solat, kita nasihati supaya solat.
      Kalau hisap dadah, kita nasihati dan masukkan dlm pusat pemulihan.
      Jika tak buat haji, kita tubuh tabung haji, kita ajar cara kerjakan haji.
      Jika pakaian tak senonoh, kita tegur, kita pujuk, kita bagi nasihat baik2.

      JIKA GAY, JIKA LGBT, JIKA TRANSGANDER???? KITA HANYA BOLEH KUTUK, MAKI, HINA, CERCA???? KITA TAK PERLU BAGI MEREKA PELUANG UTK BERUBAH???? BODOHNYA AKAL KAMU...

      Delete
    2. Apa kah selama ini golongan LGBT tak diberi peluang berubah ke? Dakwsh dan ceramah agama diseluruh negara serta media massa setiap hari boleh diikuti. LGBT nak tunggu seruan dari PAN baru boleh berubah? Yg bagi komen pun 2x5.

      Delete
  6. PAN Imayam berbagai Pro

    Pro DAP
    Pro Syiah
    Pro Gay
    Pro kaum nabi luth
    Anti Islam
    Anti Melayu

    PAN Imayam Dan DAP adalah musuh umat Islam yg nyata di Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apakah yg telah dilakukan oleh umno sebagai parti pemerintah dan pas sebagai parti yh mengaku berteraskan islam untuk menghapuskan amalan gay, lgbt, transgander dan pelacuran??? Adakah usaha ini serius atau hanya hangat2 tahi ayam?? Boleh bagi contoh2 usaha yg telah dan sedang dijalankan oleh umno dan pas untuk mengatasi masalah ini??? Adakah memaki, mencaci dan menghina mereka ini juga sebagai strategi terbaik mengatasi masalah mereka???

      Boleh tn haji bg jawapan?
      Atau tn haji nak tunggu hussam buat kenyataan terbuka dahulu?

      Terima kasih.

      Delete
  7. Kami Persatuan Mak Nyah SeMalaysia menyambut baik dan gembira dengan berita ini. Terima kasih pada abang2 semua. Kalau abang2 Pan tak de tempat bermesyuarat boleh la guna premis kami. Percuma bang.

    Jangan lupa bawa vaselin tau...takut melecet.

    ReplyDelete
  8. Admin omak kau nie memang biadap. Kau besok susah nak jawap depan Allah. Kerja kau melaga- lagakan dgn bertujuan menimbulkan fitnah dan cercaan. Bertaubatlah admin. Takut kaut esok susah nak mengucap bila saat kematian. Manalah letak harga diri dan maruah seorang yg mengucap 2 kalimah syahadah. Kau spin statement org . Kurangajar punya orang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Weiii patut Kau katok PAN Imayam Pro Gay tu

      Delete
    2. Katok sekali bloq penjilat dap yg hipokrit.pas buat salah bagai nak canang satu dunia.dap buat salah bagai tergigit lidah.kurang ajar punya azim n pan.kenapa mat sabu kutuk pas is tanpa bukti ko tak meroyan.nampak sgt ko ni gay pan imayam badut lori dap.insaf la katok diri kau tu sendiri juga

      Delete
    3. Antara ciri isis:
      1. Mengkafir dan menyesatkan golongan islam lain yg tidak menyokong mereka.
      2. Mengugut golongan lain yang tidak menyokong kumpulan mereka.
      3. Menghalalkan darah ahli2 mereka yg keluar dari organisasi mereka kerana tidak bersetuju dgn tindakan mereka.
      4. Menyerang, merosakkan dan memusnahkan rumah serta harta benda golongan yg tidak menyokong tindakan mereka.
      5. Mengamalkan sikap radikal, keras kepala serta tidak boleh menerima pandangan, nasihat serta kritikan orang lain. Mereka yg mengkritik dianggap sebagai musuh.
      6. Sikap taksub ahli isis kepada pemimpin sehingga perbuatan salah pemimpin dianggap betul belaka. Hal ini membuatkan pemimpin melakukan sesuatu sesuka hati.
      7. Menganggap golongan kafir sebagai musuh yg wajib dihapuskan dari muka bumi. Islam yg menentang keganasan mereka dianggap kafir dan wajib dihapusksn.
      8. Membunuh orang2 islam yg tidak menyokong isis.

      Ciri2 itu sudah mula kelihatan.
      Tak boleh tunggu hingga nasi sudah menjadi bubur. Mencegah lebih baik drp mengubat.

      Tq

      Delete
    4. AIDCNews – 10/9/15 – Kemasukan aktivis ‘Abu Turob’ ke dalam Parti Amanah Negara (PAN) mengukuhkan lagi persepsi yang mendakwa parti itu didominasi kumpulan Syiah Malaysia.

      Menurut PASMA Malaysia, ‘Abu Turob’ adalah pengasas Syiah Kelantan dan ulama syiah Malaysia.



      “Alhamdulillah…

      “Akhirnya Abu Turob (pengasas SYIAH Kelantan dan ulama syiah malaysia) bersama PAN (Amanah).

      “Admin menyeru semua penganut ajaran SYIAH agar bersama PAN dan DAP memperjuangkan Islam sebenar di bawah pimpinan Tuan Guru Mat Sabu. Hidup Syiah. Takdir,” dedahnya.

      Hazwan Faisal pula menjelaskan nama sebenar Abu Turob adalah Kamaruzaman Wan Ismail Golok yang telah dilantik sebagai Ketua PAN Kota Bharu.

      “Baju hitam Kamaruzaman Wan Ismail Golok. Nama manja Abu Turob

      “Antara rujukan utama syiah di Malaysia. Kamaruzaman dilantik ketua PAN Kota Bharu

      “Mat Sabu kan Pengerusi PAN!!!,”katanya.

      Kemasukan Abu Turob itu memberi isyarat Syiah telah mendominasi PAN, kata Kassim Masdor dan ini bakal meranapkan impian Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk menguasai parti itu.

      “Puak syiah mula mendominasi parti Cangkul (PAN)….tipis nampaknya harapan Dr. Mujahid…,”katanya.

      Dua tahun lalu Facebook ‘Ayuh Sepakat Tolak Syiah‘ menyenaraikan rangkaian Mohamad Sabu di dalam PAS.

      Antara yang disenaraikan adalah Aris Awang (Kedah), Adly Zahari (Melaka) dan Onn Jaafar.

      Kesemua yang disenaraikan itu kini telah keluar PAS dan menyertai PAN pimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu

      Aris Awang adalah ketua pengiring Amal Relief Malaysia (Arif) yang mengiringi Mat Sabu semasa perhimpunan BERSIH 4.0.

      Adly Zahari adalah Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Melaka, manakala Onn Jaafar pula merupakan Ketua Penerangan GHB Johor.

      Ketika Mat Sabu berjawatan Timbalan Presiden PAS, Aris Awang, Adly Zahari dan Onn Jaafar masing-masing berjawatan Setiausaha PAS Kawasan Kuala Kedah, Pesuruhjaya PAS Melaka dan Ketua Penerangan PAS Johor.

      Delete
  9. Suruh Mat Sabu selfie laga Dada dgn transgender

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betina laga pipi obama ok ker?
      Jantan melayu x dayus ke?

      Delete
  10. Taburlah fitnah cukup- cukup.... Kau ingat api neraka tu sejuk ke admin. Takut besok Allah Taala uji tak boleh pikul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada fitnah. PAN Imayam Pro Gay Pro Syiah sendiri cakap

      Delete
    2. Geng pan imayam mmg mcm tu mereka tu blur sbb tu terima transgender jd ahli.sudah terang lg bersuluhpun masih tak nampak.sudah mat sabu sendiri cakap nak buat hudud kena tanya dap dulu.ingat la api neraka tu panas jgn nak tunduk sgt pd dap yg anti islam tu

      Delete
    3. Apa usaha yg telah dilakukan oleh Pas dan umno untuk membantu golongan gay, transgander dan lgbt ini drp terus sesat dan menjauhi perintah Allah???

      Tak ada???
      Kamu ada kuasa pemerintah tapi kenapa kamu biarkan? Kenapa kamu buat hanya hangat2 taik ayam???
      Kamu mengaku kamu memperjuangkan islam. Kenapa kamu tak lakukan apa2 untuk membantu mereka??? Adakah cacian, makian dan penghinaan kamu pada golongan ini cukup untuk membantu mereka?

      Adakah kamu ingin masuk ke syurga seorang diri??? Adakah kamu ingin mengumpul pahala untuk diri kamu sahaja??

      Jawablah kamu di hadapan Allah nanti.

      Delete
    4. Anon 17:10 pas berusaha membawa ummat kepada jln hidup islam yg sebenar n kepada hukum hukumnya yg ingin kebanyakkan org padamkan kerana seronoknya mengikut arus kemodenan yg merosakkan n menjauhkan kpd agama.pas telah menunjukkan alternatif kpd sistem sekular yg diterima pakai byk org.padahal sistem ini lah yg membuka kpd gejala kerosakan spt yg berlaku kpd transgender itu.sebagaimana yg kita maklum sistem selain islam wpun nampak bagus ternyata pincang n merosak semuanya.org tdk melihat islam krn tdk mengolah dgn lebih baik ia adalah cabaran bg pejuang islam ttp dgn berharap kpd pertolongan dap yg anti islam adalah sesuatu yg tdk kena.jujurlah n berpeganglah pd kebenaran islam wpun dikutuk umno dikutuk dap n pan.pasti akan menemui kejayaan.

      Delete
    5. Persoalannya, apakah usaha KHUSUS yg telah dilakukan oleh pas untuk mendidik golongan lgbt, gay, transgander dan pelacur?? Adakah pas telah berusaha mendekati golongan ini?? Apa contoh program khusus oleh parti yg mengaku islam itu untuk memulihkan golongan tersebut??

      Jika hanya program ceramah politik di padang atau di masjid, mana mungkin pas dapat membantu golongan gay, lgbt dan pelacur di lorong2 gelap, kelab malam dan hotel2 murahan???

      Delete
    6. Kuat sgt ke iman gang2 pan ni nak berceramah smpi ke kelab mlm...jgn ko join skali dah le...hehehe

      Delete
    7. Jgn jadi bodoh. Utk mendidik golongan ini tidak semestinya perlu pergi ke kelab malam. Utk hapuskan pelacur tak semestinya masuk ke bilik pelacur. Byk cara mendekati golongan ini dan bukan saja di kelab malam.

      Antaranya mendedahkan mereka dlm program sukan, program kemasyarakatan, program keagamaan, program belia dll. Dlm program tersebut, pendidikan bersepadu boleh diterapkan dgn nilai2 murni.

      Ceramah politik hentam menghentam, maki memaki, barua membarua tidak mungkin dpt membantu. Jgn jadi tikus baiki labu.

      Pd masa yg sama peranan ibu bapa & masyarakat islam sendiri amat ptg utk membimbing mereka balik ke pangkal jalan. Agensi penguatkuasa pula jgn tutup mata.

      Pendakwah2 agama pula jgnlah sibuk duduk dan kutip derma tin milo di padang2. Apa salahnya sesekali berseluat jeans mendekati golongan ini supaya berjinak2 dgn agama.

      Hentikanlah perangai melabel, mengutuk, mencerca, memaki2 tu dan ditukar dgn usaha membimbing mereka kalau ingin melihat gejala gay dan lgbt pupus di negara ini.

      JIKA TIDAK MAMPU BERHUJAH, DIAM ITU ADALAH LEBIH BAIK JIKA KAMU MENGIMPIKAN SYURGA.

      Delete
    8. Sedara,

      Yang bertanggungjawab memperbetulkan puak2 LGBT ni ialah ibubapa mereka. Kenapa mereka jadi begitu? Adakah ibubapa mereka membiarkan mereka sesat?

      Kalau ibubapa mereka dah melarang mereka dan cuba untuk membawa mereka ke jalan yang lurus tapi tidak diendahkan oleh mereka maka siapakah kita disisi mereka untuk mendakwahkan mereka?

      Hanya hukum Allah swt sahaja lah yang mampu merubah hati keras manusia daripada berani melakukan perkara-perkara keji yang dilarang oleh Allah swt sehingga menjadi serik dan akan mula bertaubat.

      Nur iman akan datang dengan sendirinya apabila seseorang itu bertaubat, tanpa Nur iman didalam diri mereka tiada gunanya kita berdakwah kepada mereka. Hanya perasaan serik saja yang boleh menyelamatkan mereka.

      Delete
    9. woi apo ko merapok ni?? dah makan obat atau belum?

      Pok gi ko salam ko mik di?

      Jeff Ulu Bernam
      (Jeff Ori)

      Delete
  11. Alamak.Syiah boleh tarok Bini Dari belakang bro. Jgn lupa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau krn.sikit. ka nabi luth kena telan bumi.dua buat apa jenia.kemungkaran?

      Lupa plak, PAN ni anti Islam.

      Delete
    2. Typo

      Kau dah lupa ka . Kaum nabi luth kena telan bumi. Kaum tu buat apa jenis kemungkaran?

      Lupa plak, PAN ni anti Islam.

      Delete
    3. Golongan itu wajib dididik supaya kembali ke jalan yg diredai Allah. Mengasingkan mereka bukan xara mendidik yg betul. Masyarakat harus mendekati mereka dan memberi mereka peluang utk berubah. Tindakan kita mengutuk dan menyisihkan mereka oleh golongan lain tanpa sebarang tunjuk ajar menyebabkan mereka terus hanyut dlm kesesatan.

      Kpd siapakah golongan ini perlu mendapatkan bantuan? Jakim? Pas? Umno? Pkr? Kita terlalu sibuk mengejar pangkat, jawatan dan harta. Kita leka dengan politik.

      Adakah kamu fikir, bahawa sebagai pemimpin, kamu akan terlepas drp soalan Allah kerana membiarkan rakyat di bawahmu terbiar dgn kehidupan lgbt? Apakah kamu kira jubah dan serban yg kamu pakai dan pangkat yg kamu pegang itu mampu melepaskan tanggungjawab kamu kpd golongan lgbt yg sesat ini???

      Ingatlah, kamu akan ditanya dengan soalan ini. Ingatlah, adakah kamu sudah mendidik mereka dengan sehabis baik??? Atau, kamu hanya membiarkan mereka terus hanyut kerana kamu sibuk berebut jawatan dan harta dunia. Kamu wahai pemimpin, ketahuilah, kamu tidak boleh lari drp tanggungjawab kamu kpd rakyat dan agamamu.

      Delete
    4. 15.54...komen spt yg kamu tulis itu tidak mungkin membantu mengatasi masalah gay dan lgbt. Kamu ahli pas kah?

      Delete
    5. Tak dak pekdahnya gay lgbt dibantu. Biar mereka masuk api neraka.

      Delete
  12. Masalah pan bukan nak didik mereka... hanya nak undi mereka shj..
    Klu betul dah berapa org yg sesat ni ko org bawa kepangkal jln..
    Buktikan dulu baru boleh cita kencang..
    Jgn apa yg dap ckp ko org turuti...
    Jgn mudah sgt jadi bahan tunggangan dap dan menjadi bahan agenda mereka utk meraih undi dan lebih berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu snggapan orang yg berhati kotor dan penuh syak wasangka spt kamu. Jangan ingat semua orang berfikiran spt kamu dan pemimpin kamu. Org berfikiran spt kamu menyebabkan masalah gay, lgbt, transgander semakin membarah kerana andaian golongan ini tidak boleh ditolong lagi sedang usaha yg dilakukan tidak pernah dibuat. Org spt kamu hanya tahu memaki, mencerca dan menghina tetapi tidak pernah tahu cara mencegahnya.

      Delete
    2. Lgbt - tunggangan dap.
      Gay - tunggangan dap
      Transgander - tunggangan dap.
      Pelacuran - tunggangan dap

      Nasib baik ko tak kat pelacuran kat kltn tu pun dap yg suruh buat atau kaum nabi Luth dulu tu pun sbb pengaruh dap.....

      Apa punya melayu.....
      Cermin muka dulu la sebelum salahkan pihak lain.

      Delete
    3. Lps ni dlm pan penoh dgn lgbt lah pulak...jgn cai2 pan pun ikut skali jadi lgbt dah le...hehehe

      Delete
    4. 18.35
      Pan mendekati golongan ini selepas menyedari mereka dibiarkan terus hanyut oleh golongan yg mengaku islam. Pan cuba mendekati mereka dan sedang merangka progam pendidikan dan keagamaan bsgi menyedarkan mereka supaya kembali semula ke jalan Allah. Pan sedar bahawa usaha sesetengah pihak memaki, mencerca, membiarkan dan menghina mereka tidak akan mampu mengatasi masalah ini sebaliknya mengundang masalah yg lebih parah. Pan menyedari bahawa apabila parti islam sibuk berpolitik dan mengejar harta dunia, maka masalah sebegini tidak mampu dibendung. Pan memohon doa drp seluruh umat Islam agar usaha Pan membantu holongan ini akan dipermudah oleh Allah.

      Delete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. Aduiiii terdesak btoi la imayam pntat kuali ni..makin lemak la durang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini soal tanggungjawab pemimpin untuk membanteras gejala negatif tersebut. Tanggungjawab sesama islam. Memaki, mencerca, menghina hanya akan menambah kebencian dan jauh sekali akan dapat menyelesaikan masalah gay, pelacuran dan lgbt.

      Apa program khusus yg telah dibuat oleh parti yg mengaku islam, Pas dan parti pemerintah, umno? Ada???

      Delete
  15. Janda memang jahat mulut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omakkau je bloger politik yg bagus

      Delete
  16. aku ingat nk berenti dr mengomen....
    Makin berat hampa PAN....
    cuba kita try tanya nie plak...
    Adakah PAN membenarkan perbuatannya...
    mana amar maaruf nahi mungkar...
    hati2 dgn demokrasi....

    #silanyatakanpendirianPANterhadapsyiah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan baru tubuh 3 bulan bukan 69 tahun. Pan sedang menyusun program utk membantu golongan lgbt dan gay. Pan tidak pernah sesekali menyokong perbuatan gay dan lgbt. Pan berusaha mendekati mereka supaya mereka dpt kembali dlm masyarakat dan meninggalkan amalan jahiliah mereka sebelum ini. Mudah2 Allah memudahkan usaha kami. Amin ya Rab.

      Delete
    2. Pas tidak menerima gay, lgbt dan orang kafir untuk menjadi ahli atau calon parti Pas. Ahli dan calon pas semuanya islam. Pas tak macam Pan, semua sapu keliling. Islam apa pan ni kalau gay, lgbt dan kafir jadi ahli. Islam apa pan ni kalau calon pun macam nak letak kafir aje.

      Delete
    3. Apa???????????
      Pas tak ada calun kapir????????
      Pukimak punya walaon!!!!!

      Delete
  17. Apapun mai kita ramai2 p majlis hari jadi aloha kak mah badak demam jangan lupa ajak olamak sedonia dan walaun2

    ReplyDelete
  18. Anon 19.29 ni jurucakap rasmi PAN ke ? Kalau kau nak berdakwah gang lgbt lebih baik jadi NGO je tak perlu parti PAN yg ternyata hanya memancing undi je tanpa peduli halal haram .......... aku tak nampak pun usaha2 dakwah terhadap golongan lgbt tp penganjuran pesta utk menghanyutkan lg golongan ni mmg banyak dan mendapat sokongan PKR dan PAN ....... inikah dakwah cara PAN ....... kahak ptuiih !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju mari tido beramai ramai dijln raya sambil selfie.nak berdakwah bkn caranya jdkan mereka ahli.itu idea lg merosakkan namanya.itu mcm ketam mengajar anak berjalan betul.padahal semuanya dijalan yg tak betul.

      Delete
    2. Setuju sgt2 anon 20:09
      Tak lama lg bolehlah tutup pintu neraka sebab PAN bertuankan DAP dah bawak golongan sesat ni ke jln yg lurus.

      Delete
    3. Najib pandai tapi hadi bangan

      Delete
  19. Dulu mat sabu gelar anwar sebagai sheikh aljuburi..sekarang dah kebalikan, pan dah jadi ajuburi..pan aljuburi..bnyk cantik..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm kena je dgn namanya n pandirkutty imayam.

      Delete
  20. Bersederhana lagi cool dari berdiri menjadi hero tapi tak tau dari mana telor ayam yang dia makan hari2.stoplah jadi hero..ubat kurap pun tak reti nak cipta ada hati nak bercerita pasal panau orang lain..adui..memalukan anjing je...

    ReplyDelete
  21. Tiada masalah. Bahkan direstui oleh bakal perdana menteri ke 7 kita yang sedang merengkok di dalam sel penjara sungai buloh akibat menganalkan ajaran lgbt terhadap pembantu peribadinya. Ambiga pun dah boleh masuk parti amanah, semuanya halal demi undi dan kuasa.

    ReplyDelete
  22. Dulu haji hadi selalu berkata......perjuangan umno berdasarkan kebangsaan....asobiyyah.....nabi tidak mengaku umat.......umno tidak meletakkan quran hadis ijmak dan qias didalam perlembagaan parti......mereka kafir zalim fasik.....kalau kita mati menentang mereka.......mati kita syahid......sesiapa yang cenderung terhadap orang orang yang zalim......api neraka akan akan menyentuh mereka.....hujah diatas berdasarkan 4 ayat quran. Sekarang haji hadi tidak takutkah api neraka.....atau haji hadi akan menggunakan ayat quran yang lain untuk mempertahan perbuatan untuk menipu pengikut bawahan.
    Kata tgna......
    Mengapa kita beriya iya mempertahankan kapal musuh yang hampir karam.....dimana maruah kita. Jangan memperbodohkan pengikut bawahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedara,

      Belum kenal belum tahu siapa TGHH, jom ke masjid Rusila dengar kuliah dan berjamaah subuh bersama TGHH. Nescaya sedara akan mendapat ganjaran pahala.

      Delete
    2. Masalahnya lge makin gila kuasa n dap anti islam.apa suka nak ikut telunjuk lurus kelinking berkait mereka tu.bagaimana kita ingin membuang masalah dgn mencipta masalah yg mungkin lebih teruk.knpa ingin mengambil risiko yg kita tahu akan membahayakan.tgok blum apa apa sudah buat adun pkr menangis jgn nanti adun pan kalau mng pilihanraya menangis pula.kg kalau tergadai tak dpt nak tebus semula.jgn sampai mng sorak kg tergadai.

      Delete
    3. Cakap pandai, habuk tarak
      Cam otak hadi 0.0000001 gram.

      Delete
  23. "Menurut Pengarah Strategi PAN Dr Dzulkifli Ahmad, parti itu bersifat terbuka untuk berbincang bagi menghormati hak golongan berkenaan..."

    'Menghormati hak golongan berkenaan (LGBT)'?...bahaya nih...ikhtiraf kewujudan dan dakwah golongan ini adalh dua perkara yg berbeza...aku dgn ini tak blh nk truskn dgn PAN lg...maaf...semakin lama semakin celaru aku tgk pendekatan Islam kamu wahai pemimpin PAN...sedih aku...Selamat tinggal!!!

    ReplyDelete
  24. Dari sumber dlm PAN, usha sedang dibuat untuk menerima orang2 syiah sbg ahli PAN dn mengiktiraf syiah sbg islam yg tidak sesat/kafir. Sbg pendahuluan PAN harus highlight gulungan LGBT, serta bersama2 dg Sister in Islam mengembeling usha ini.

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  26. PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

    Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

    Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

    Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

    Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

    Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
    AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

    Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

    “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

    “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


    Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
    Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

    Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

    ReplyDelete
  27. Hua hua hua uhuk uhuk

    Den teringat suatu masa dahulu, parti pas beria ia nak bekerjasama dengan dap dan pkr untuk menumbangkan umno bn, dan bila ditempelak oleh orang ramai kerana berpeluk cium dengan dap maka puak pas berkata bahawa mereka boleh berdakwah kepada ahli dap untuk menerima konsep negara islam....
    Lani apa dah jadi rupanya puak pas yang didakwahkan oleh dap dan lim anak beranak sampai lahirnya penganut ajaran liberal progresif inklusif lokomotive dan pahemm yang sekarang membentuk parti baru PAN. Tengoklah pas sekarang, caca marba dan haru biru.
    Sekarang PAN nak terima golongan LGBT pulak dengan alasan boleh didakwah dan akan berubah. Cerdiklah sikit puak pan oii, takkanlah kita nak jatuh dalam lubang yang sama kali kedua.PANdir.

    ReplyDelete
  28. 'Menghormati hak' yg aku xblh terima tu...klau nk dakwah aku blh terima lg...taubat la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parah puak PAN ni..hilang akal dah ker? semakin celaru puak2 PAN ni..PAS nak buat hudud tentang habis2san....last2 sokong LGBT ...adakah ini tanda2 dah termakan sumpah laknat...

      Delete
  29. fahaman songsang yg "menerima" golongan yg bukan sahaja mengamalkan bahkan mempertahan dan mempromosikan "sisi baik" pada kebuasan nafsu kelompok ini ( lebih hina dari sifat binatang yg tidak dikurniakan akal ) ... :)

    ReplyDelete
  30. pasal lgbt ni rasanya elok pan rujuk kpd anwar dulu. mgkin dia lebih arif.

    ReplyDelete
  31. Saya suka orang gay. Mereka lebih soleh dari orang PAS.

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform
    Reformis Sebenar

    ReplyDelete