KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 15 December 2015

PAS TIDAK PERLU SERTAI BN, CUMA PERLU MESRA UMNO???????



Kerjasama yang mungkin terjalin antara UMNO-PAS akan dapat menyaksikan pengukuhan perpaduan Melayu, meskipun parti Islam itu tidak mungkin menyertai Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 akan datang.

Ia akan menyaksikan dua parti Melayu terbesar di negara ini, kerjasama dalam pelbagai isu membabitkan bangsa dan agama serta kepentingan negara.

Ia susulan ‘tali silaturahim’ yang dihulurkan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak kepada PAS, pada Khamis lalu, untuk bersama membina dan membangunkan negara ini mengikut syariat Islam.

Ada yang mengatakan ini bermakna PAS akan menyertai BN dan Umno, tetapi itu bukan realitinya, kerana Timbalan Presiden PAS dan Ketua Pemuda telah menegaskan, mereka hanya akan bekerjasama dalam isu-isu persekutuan.

PAS dan BN mungkin ada beberapa agenda sama, tetapi PAS masih bergerak sebagai sebuah parti pembangkang yang bersaing dengan UMNO.

Hakikatnya, Pakatan Harapan yang baru ditubuhkan mau tidak mau suka atau pun tidak amat memerlukan bank undi PAS untuk menawan Putrajaya, tetapi situasi bertambah buruk, apabila PAS enggan bekerjasama dengan parti serpihannya, Parti Amanah Negara (PAN)

Tanpa PAS, Pakatan Harapan menjadi tempang dari segi politik dan ia akan menguntungkan UMNO dalam membahagikan Pakatan Harapan sebagai kumpulan pembangkang.

UMNO akan mempunyai kelebihan, jika Pakatan Harapan berbelah bahagi, walaupun kita perlu mengakui, Pakatan Rakyat sebelum ini hanya bekerja bersama untuk menjatuhkan UMNO/BN, sekalipun perjuangan asas mereka berbeza.

Pada masa yang sama, UMNO dan BN memerlukan PAS yang tidak perlu menyertai parti pemerintah itu tetapi hanya sekadar perlu duduk di luar, tetapi mesra BN.

Kini, tidak pasti sama ada mereka akan bekerjasama dalam pilihan raya akan datang, di mana mereka boleh meletakkan calon bagi memastikan kemenangan PAS di beberapa kawasan, ada kemungkinan PAS boleh menyokong BN untuk membentuk Kerajaan Persekutuan selepas PRU.

Rasional di sebalik kerjasama itu akan menyaksikan keseimbangan dalam masalah perpaduan yang dihadapi masyarakat Islam.

Perbalahan dalam UMNO disebabkan keretakan dalam UMNO sendiri dan kerjasama yang telah lama dalam perancangan dapat membetulkan isu ini.

Rakyat mendapati ia sukar untuk mempercayai PAS kerana pernah bekerjasama dengan DAP. Tetapi, PAS tidak lagi bekerjasama dengan mereka dan sebarang kerjasama boleh menjadi pemangkin kepada UMNO.

Namun demikian kerjasama antara kedua-dua parti berasaskan Melayu itu tidak akan berlaku sehingga selepas PRU, kerana ia akan menjadi masalah kepada kedua-dua parti dalam membahagikan kerusi yang akan dipertandingkan.

Kedua-duanya akan bertanding seperti biasa di semua negeri, tetapi jika timbul masalah dalam membentuk Kerajaan Persekutuan, mungkin PAS akan menawarkan tahaluf siyasi (kerjasama politik) untuk membantu UMNO.

PAS mungkin terpaksa berkorban di negeri-negeri pimpinan parti pembangkang, jika parti Islam itu mahu membentuk kerajaan dengan UMNO.

63 comments:

  1. Kao kena faham, yg membawa kebencian bani melayu kepada PAN adalah

    1. Isu PAN Balaci DAP - Menyokong penggunaan speaker di masjid Penang dibatalkan.

    2. Isu PAN Balaci DAP - Mat Sabu tolak hudud jika DAP menolak

    3. Isu PAN tidak menghiraukan kampung melayu di Penang kena rampas wal hal mat sabu dan mujahid orang Penang

    4. Stigma Syiah - Tengok video mat sabu menyanjung Syiah Nasrullah

    5. Stigma menyantuni LBGT yg dibawa oleh Dr Dzul

    6. Benda2 kecil yg menggelikan hati - Logo Imayam cable tv diciplak dll

    7. Wakil PAN (Dulu PAS Saari SUngib dan Hasnoel) tidak hormat kepada Istana waktu isu MB Selangot

    8. Komen Mat Sabu pasal bukan kerana Islam dan Setuju dgn Karl Marx

    http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

    " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    9. Isu boleh mungkir janji, Baiah dan sumpah dgn belanja 10 orang asnaf makan nasi barani lauk kambing

    Aku dah letih nak type!!!!!!!!!! tapi benda2 ni bukan saja membuat bani melayu benci PAN tapi sekarang naik status sebagai bahan lawak.

    Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apasal jadi balaci DAP, PAN pula dibenci.

      Sebab DAP anti ISLAM

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Kerjasama yang dimaksudkan oleh Ustaz Nik Abduh tu hanya diantara Kerajaan dan Pembangkang, tetapi kerjasama itu sama sekali tidak sama seperti yang dilakukan oleh Pakatan.

      PAS terbuka untuk menjadi pembangkang yang lebih efektif dan tidak hanya sekadar membuat serangan terhadap Kerajaan mengenai pelbagai isu tanpa sebarang bukti yang kukuh.

      Sebaliknya, PAS mahu jadi pembangkang yang membantah ketidak-seimbangan dan menyokong bantuan yang diberikan oleh pihak Kerajaan kepada rakyat secara keseluruhannya. Yg dibangkang benda2 mungkar. Benda baik PAS sokong.

      Bukan macam PAN Imayam, apa Abuya Sifoo Bukit Penang cakap sama dgn apa ayatollah cakap bagi kaum syiah

      Delete
    3. Nak kena tunggu kucing ada tanduk melintas di menara umno atau masuk ke pejabat najib barulah pas akan sertai kerjasama bergabung dgn umno. Selepas pan diinaya oleh umno bila kuasa mereka kuat 1978. Olih itu pas skg tengok umno spt melihat kak mah yg pelahap mcm badak belalai negro pun blh berendam. Jadi pas bkn lah kemaruk mcm pan mat sabu asal ada lubang saja semua dia nak lalu sapu. Pas dah serik termasuk dlm lubang umno selepas 13mei 69 dulu. Ingatkan lubang umno gebu rupanya mcm kak mah keretapi punboleh lalu.

      Delete
    4. Umno pasang perangkap. Lebai tolol otak 0.0000001 gram makan umpan. Sikit hari lagi kena kenduri la

      Delete
    5. Sotong kurita serban ialah sejenis binatang yg pelik. Bila berjumpa helang dia jadi burung. Bila jumpa tupai dia jadi mamalia berkaki. Bila jumpa babi dia tukar jadi anjing.

      Ini binatang antara 2 alam. Najis didekati dan dimakan

      Delete
    6. Hahaha....versi baru tiada lg hidup melayu!! Tetapi hidup rakyat malaysia!!! Hidup rakyat malaysia!! Hidup rakyat malaysia!!!

      Delete
    7. Hahaha...baik pas bergabung atau bermesra umno tetap tidak dpt mengubah keadaan pemerintahan negara selagi mrk memerintah negara tetap bermasalah kerana ini rumrah manusia yg tidak akan berubah kerana nafsu melebihi segalanya!! Hidup rakyat malaysia!! Hidup rakyat malaysia!! Hidup rakyat malaysia!!

      Delete
    8. Sotong kurita serban ialah sejenis binatang yg pelik. Bila berjumpa helang dia jadi burung. Bila jumpa tupai dia jadi mamalia berkaki. Bila jumpa babi dia tukar jadi anjing.

      Ini binatang antara 2 alam. Najis didekati dan dimakan

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. 13:03. .kau pulak bila jumpa manusia bertukar jadi taik utk selamanya, sprti yg diketahui umum taik tak berkaki tangan dan tak mempunyai mata dn telinga, taik memiliki kepala dan ekor..ertinya kau jugak kepala taik dn kau jugak ekor taik mcm mat sabu..tai yg berperut buncit..kihkihkih

      Ini taik tempatnya dlm lubang taik. Anjing dan babi tak sanggup dan geli nak makan kerana kebusukun dan kekotorannya.

      Delete
    11. pas tàk mungkin mengadakan kerjasama dengan umno yg dah lama menindasl ahli pas dikampung dengan menafikan pelbagai bantuan dan jangan lupa kes memali.kekalahan umno sahaja pengajaran buuat mereka supaya berfikir kebajikan rakyat.jika pas memilih umno nescaya hanya tghh dan pimpinan yg berminat menyemberangi jambatan umno.kami tetap diseberang ini.aku yakin jaminan tghh dan titm umnoo dan pas ada jalan masing.2

      Delete
    12. Mcm babi la pulak. Kejap join khinzir. Kejap lg join lembu pendek.

      Delete
    13. Amanat hadi dah tarik balik ker?
      Bila tarik balik?

      Delete
    14. Buat anon 9.59 dan anon 10.00
      Bosan propaganda mengarut ni.. Nak sokong mat sabu pun agak-agak menulis cerita. Panjang giler, letih nak baca.

      Delete
    15. Amanat Hj Hadi pada 17 April 1981....

      Saudara-saudara sekelian percayalah,

      Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.


      Percayalah saudara-saudara sekelian,

      Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan 'politik suku, agama suku'.

      Delete
    16. dari segi gaya bahasa macam org yg sama jer komen..dia komen..dia jawab..kahkahkah..bodoh3 puak PAS Bangla ni..PAN seperti logo sebuah syarikat jer..TAPI PAS bulat2 tiru bendera NEGARA JEPUN dan BANGLADESH...BANGLA BULAN MERAH..PAS BULAN PUTIH..patutla PAS suka berbelit

      Delete
  2. Dgn hujah2 saya diatas, DAP dan PKR sudah tersilap langkah apabila mengambil PAN sebagai rakan kongsi. PAN Imayam ni bukan ada apa pun, cuma meminta ihsan DAP Dan PKR.

    Sudah masa bagi DAP Dan PKR mengkaji semula PH. Tidak.terlambat untuk rujuk dgn PAS. Jika PAN boleh khianat dgn PAS, no hal diorang ni khianat dgn DAP Dan PKR. Buktinya PAN mau lawan Azmin Ali di Parlimem Gombak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan parti cari makan dgn duit dap je...
      itu pun susah nak faham ke...

      Delete
  3. Bagus juga kalau pas bergabung terus dgn umno sbb rakyat boleh memilih tanpa ragu dan pas tidak lg jd parti kluk klek...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah PAN Imayam.tak da hujah. Fook you

      Delete
    2. ha3 baby 1015 mmg macai/walaun tahap sial...vangang dari budok sampai tua. otak ada tp akal tiada. ketua kau tipu, baruakan, kluk klek, auta pun kau percaya bagai nak mampuih...nasib baik dpt le kuah...

      Delete
    3. Dari pada bergabung dgn pan atau dap baik lah bergabung dgn umno. Sekurang2nya umno majoritinya islam dan adalah juga peruntukkan utk umat islam spt pengurusan masjid dan surau serta program2 agama dan pusat pengajian islam. Tetapi kalau bergabung dgn pan atau dap amat bahaya sekali kpd umat islam dan langsung tak ada apa2 faedah tetapi haramjadah adalah. Dap baru perintah p pinang dah mcm hal aib tlh dilakukan kpd islam spt nak laksanakan program agama spt ceramah musabaqah alquran zikir seminar pun dihalang mengunakan pembesar suara luaran. Tapi klu acara utk sambutan agama lain dibiarkan bebas tanpa sebarang sekatan contohnya perayaan tahun baru cina sampai nak pecah gendang telinga bingit acara tarian singa naga dgn dentuman mercun dan gendang. Jadi mengapa org melayu nak jadi bodoh spt pan yg sangup bersekongkol dgn musuh islam? Pan lainlah sbb mereka mengejar keduniaan dan habuan kerana penubuhan dan segala dana perbelanjaannya ditanggung oleh dap sebagai proksinya.

      Delete
  4. masa dulu mahathir menyanjung Mustapha Kamal Ataturk sekarang ada juga orang yang sanjung Karl Marx padahal rakyat Jerman sendiri maki kat Karl Marx

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh bukannya pelikpun...ramai walaun menyanjung tuang jepong tp rakyat terengganu sendiri maki kat dia

      Delete
    2. APA la mat sabu sanjung karl marx bapak komunis tu. Siap.masuk malaysiakini

      Delete
  5. Kah kah kah ....... ini kalilah ....... PAN boleh balik kampung tanam jagung ! .......... blogger barua Dap pula boleh tukar profession dpd blog politik kpd blog lucah sbb dah tak dak sponsor ....... tak dak masyuk alamatnya miss soru ...... kalau jadi blog lucah nanti ramai pengungjung lgbt datang ......... haram pun haram la asal ada masyuuuuuuuk ! Kah kah kah ........ sana ada masyuk sini pun ada masyuk ......... boleh promo Penang sbg Phuket Malaysia jual kuih PANtart ....... Dap mesti bangga punya dgn barua2 depa yg walak tahap walaun !

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas tu halal sangat la?kahkahakhah

      Delete
    2. Pas sesumpah. Boleh tukar2 kaler. Satu hari 7 kali tukar..

      Delete
    3. Pas mmg 100% halal umpama kacukan seladang dgn lembu jadi selembu yg tegap penuh berisi pejal dan halal dimakan tetapi pan dan dap mcm mana nak kata halal sbb mereka spt kacukan kambing dan babi? Jadi kalau org yg tak ambil kesah halal haram maka mereka mungkin memilih pan dap sbb kenyang mendapat habuan dan nak himpit2 selfie dgn amoi pun boleh sbb syiah membenarkan.

      Delete
  6. apa nak jadi dengan pas dibawah hadi awang dan menantu din ayam ni????saanggup bersekongkol dengan umno yg terang2 zalim menyekik rakyat.sanggup pejam mata atas tindakan najib.sedangkan kafir yg duk melawan kebejatan pemimpin umno sekarang.ingatkan bila harapkan org yg tinggi ilmu agama nak dibawa kejalan yg lurus.tp ke lembah taik jugak yang dipimpinnya kita.tolonglah buka mata wahai saudara2ku sekalian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak jadi dgn PAN Imayam, jadi BALACI DAP yg racist saja.

      President PAN Imahyam pulak menyokong kata Karl Marx
      yg kata ugama itu candu

      ttp://www.malaysiakini.com/news/166723 "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Mat Sabu memuji HIZBULLAH . Sila Tengok Video ini. Mat Sabu Mengangkat Syiah Hassan Nasrullah Hezbollah

      https://www.youtube.com/watch?v=qwkcIETov_AA

      Bukankah Hezbollah meneyembelih kaum sunmah wal Jamaah di Syria. Mat Sabu, kamu yg extremist kamu kata orang lain plak.

      Delete
    2. Sila Tengok Video ini SYIAH SESAT - Siri Membongkar MAT SABU

      https://www.youtube.com/watch?v=IMBqxEZcwB4

      Delete
    3. Cam x de keja laen

      Delete
  7. KEPADA YANG KOMEN COPY PASTE BERJELA TAKDE SAPA NAK BACA...NI ADA PESAN : MELAYU DAH BERPATAH ARANG DGN NAJIB. 100% KECEWA & MARAH. KORANG MENYAMAR SOKONG PAS & KUTUK DAP, PAN HARI2 TAKDE GUNANYA. PERGI MATI PARTI UMNO KAU...DAP LETAK CALON CINA TAK RETI CAKAP MELAYU SEKALIPUN KAMI AKAN SOKONG. HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku Tak Kenal PAS15 December 2015 at 12:55

      betullll bro

      kita sokong DAP selagi dia tk merompak dan mengkafirkan kita

      laknatlah bg mereka yg guna agama utk kafirkan sesama umat islam

      laknatlah mereka yg guna sentimen melayu utk jual asset negara kepada negara luar.. pengkhianat negara mcm tu

      laknatlah perompak harta rakyat yg mulut munafik berckp pasal perpaduan melayu

      laknatlah org melayu islam yg munafik yg kambing hitamkan bangsa lain utk tutuk kerja fasik mereka

      laknatlah pemimpin yg cuba cetus huruhara perkauman biar rakyat mati berbunuh sedang mereka merompak siang malam

      dan laknatlah kpd penyokong kemungkaran besar ini hanya kerana Rm50 utk beli telekung. kalau orgnya solat tentu takkan sokong kezaliman

      KITA SOKONG DAP BIAR APA MELAYU PENIPU NK CAKAP

      KITA ADA AKAL MENILAI.

      CINA YG BAIK BERINTEGRITI DAN TIDAK MENGKAFIRKAN KITA KITA SOKONG

      Delete
  8. Rm30 billion dikutip sepanjang 9 bulan perlaksanaan gst...patutlah rakyat terseksa. Malaysia dah jadi negara sosialis. Kerja untuk kayakan kerajaan, yg kaya raya kroni politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erk..sosialis? Pada aku ni bukan sosialis..inilah demokrasi terpimpin. Jika sosialis, takkan ada sebarang syarikat kroni swasta gedebuk gedabak. Semuanya adalah hakmilik kerajaan.
      Tapi kita dalam kerajaan DEMOKRASI. Demokrasi saja dah menggambarkan anti sosialis. Maka dengan demokrasi terpimpin berserta kapitalis assobiyah jadilah Malaysia Tanah Tumpah Darahku. Dikencing lagi.
      Tok sah dok kalut sosialis kominis kapitalis...kalau yang terang menyamun pun masih disokong padu. Kah kah kah

      Delete
  9. Pas dah jadi pelacur... Umno pun nak,pkr pun nak...next pru pastikan pas bungkus nasi lemak aje lah.kahkahkahkah

    ReplyDelete
  10. Hadi yg tak Hadi r15 December 2015 at 12:24

    hadi dan pasug memang bukan nk menang pru

    bukan nk ke putrajaya

    bukan nk UG

    bukan nk kerjasama

    semua bukan bukan bukan

    semua yg bukan itu adalah ikhlas dan betul

    .................

    pasug hanyalah berperanan....

    utk menghuru hara dan pecah belah PR

    kt sini bersama PR kat sana musuh semua
    hadi dan pemimpin lain selalu tk sama
    kenyataan

    keadaan celaru memang dicipta oleh hadi
    akhirnya sebahagian rakyat akan tolak
    pembangkang kerana 'bosan dgn keadaan itu'

    yg atas pagar akan kembali menyokong umnubn

    maka akhirnya majoriti 52% akan dikurangkan
    dan ini akan kukuhkan umnubn semula.

    maka legalah umnu utk terus berkuasa.


    pasug rela pas kalah demi umnu

    bukan juga kerana perpaduan melayu
    bukan kerana perjuangan islam


    tapi kerana pasug memang menagih dunia

    daripada penerima derma 2.6b yg menghulur
    tangan rasuahnya utk dicim oleh pasug

    mmmmmmmmmmmmmm.. barakat tgn penerima derma itu
    rugi sapa2 tk cium tgn beliau. tgn rezeki tu
    tgn bernilai 2.6b tu. wajib dicium

    itu saja misi hadi dan pasug. utk pastikan umnu
    menang selesa.

    dan kita tunggu apakah hadi pasug akan mendaapt
    apa yg dijanji oleh penerima derma

    biasanya kena kencing aje. tp takpe

    pasug rela kena kencing penerima derma pun

    yg penting umnu jgn kacaulah balak kat kelantan

    blh lah pasug faraid sesama mereka tnpa diganggu umnu


    HIDUP MELAYU PAS

    ReplyDelete
  11. pas dah lingkup.aku tak kan sokong pas lagi.selamat tinggal pas.peluklah umno tu.

    ReplyDelete
  12. pas dan umno boleh berangan sekarang yg kononnya melayu duk sokong depa.beranganlah puas2.aku cuma nak kan keberanan ditegakkaan di Malaysia.bukan parti politik taik duk main sandiwara.

    ReplyDelete
  13. Harap Omak delete semua pengkomen yang kritik Syiah di atas.

    Walaupun pengikut Syiah golongan penyabar, tapi jangan ambik kesempatan.

    Kesabaran kami ada batasan, Ko orang sanggup jual, kami sanggup beli.

    Amaran terakhir aku kepada ko semua.

    Siapa yang ejek saya dan Syiah, lebih terkutuk dari tahi dalam jamban!!

    sekian,

    Jeff Ulu Bernam
    Reformis Tegar

    ReplyDelete
    Replies
    1. syiah adalah ajaran sesat

      kenapa ikut syiah? semasa dlm islam apa yg kurang?

      taubatlah dpd syiah

      bg syiah najis dan air kencing ayatollat sgt suci:

      http://sayacintaiiislam.blogspot.my/2013/02/syiah-kencing-dan-tahi-imam-itu-suci.html

      kegilaan apakah syiah ini

      Delete
  14. ohmak kau dah takde idea nak goreng.. hahhaaa... klu bekawan dgn penyamun... lama2 jdi la penyaamun...

    ReplyDelete
  15. dlm pas skg tiada apa yg nak di banggakan... malu aku... dlu beria2 kata kat umno... skg... huhhh... mcm2 duk pusing...

    ReplyDelete
  16. membaca komen di atas mendedahkan betapa bangsatnya mentaliti melayu.....60 tahu melayu menjadi Agong dan sultan , PM , MB dan sebagainya tapi melayu lemah...asyik bergaduh tak tantu pasal....sepanjang zaman umno tolak islam siap hina dan tindas pas, tapi masih pas membuntut umno...cerdik ke pemimpin tu...sekian lama umno bercakap bela melayu tapi pemimpinnya sibuk menjadi barua tokey2 cina untuk diserah projek untuk dapat seringgit dua komisen...akhir kalam kamu melayu adalah bangsat dan bodoh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. mentaliti kau pun sama..2x5 bangsat, ckp tak serupa bikin..kih3

      Delete
    2. Anon 12:57 kolah sebangsat² melayu... ckp macam nak runtuh.. apa yg ko buat untuk melayu! apa sumbangan ko kat org melayu.. yg ko tahu buat.. buat anak
      itu bkn sumbangan... itu menambahkan baka bangsat macam ko.. klu acuan dah bangsat hasilnya pun ikut bangsat.

      Delete
  17. Konprem Imayam akan jadi Sejarah Paling Pendek hayat. Itu pun kalau sempat hadir PRU14. Aku cadangkan gang2 Imayam ambil kursus buat cendol atau rojak pasembol. Kerja makan gaji pun dah susah sekarang. Memang harapan Imayam ZEROOOOE... cina mungkin balik semula pada BN kerana amat tinggi risiko kalau Dap cuma dapat Penang yang kalau menang pun nyawa2 ikan. Pemerintahan pemangkang kalau setakat nyawa2 ikan memang teruk kena lanyak dengan umno sampai tak sempat nak Berak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gang Imayam tahun PRU 13 Hero. Pru 14 zero. Kerana mereka kaldai DAP yg racist

      Delete
    2. Kah kah kah ......... sepatutnya from zero to hero tapi PAN from hero to zero ....... mmg malang nasib barua Dap !

      Delete
    3. amboi umno nak lanyak sampai x sempat nak berak...huyoo, lasat woi...lu ali2 kina kincing sama latok ketua talak tau ka? belapa sen lu lapat itu delma hah?

      Delete
  18. save your money...
    don't absorb other's pressure...
    one of the toughest things in the world is to breakdown your ego...
    aku nk kongsikan kata2 Dari warlord iaitu tok aku...
    " ingat kita nie miskin "....
    tsunami total failure dh mula kelihatan...

    #akutaknakdemokrasi
    #syiahharusditentang(takdakkompromi)

    ReplyDelete
  19. Jangan banyak tanyalah .. yang penting adalah perpaduang .. Semasa PAU Najib dah pong di sahkang sebagai pilihang tuhang .. janggang lawang pilihang tuhang .. Ya Ampoong nak apa lagee .. ularmak pong tak cakak apa pong.

    ReplyDelete
  20. Rugi ler kalu duk asing2 Kan elok masuk je umno bolih juga jadi perwakilan dapat duit tau .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jadi jurucakap DAP pun dpt duit jgk rasanya..

      Delete
  21. insyaAllah..
    aku tak nak kata APA dah...
    mintak maaf byk2...
    selamat tinggal...

    #akutolakdemokrasi
    #menentangsyiahtanggungjawabbersama

    ReplyDelete
  22. Bloq penjilat dap kutuk nik abduh kutuk tghh tp mat sabu buka mulut je kutuk pas is.pas tempat yg dia duduk berlindung selama ini hanya sbb pas berpisah dgn dap sangup tiup api kerumah yg selama ini dia duduk.siapa yg lebih terkutuk sekarang.pas is pas sesat n mcm mcm lg tp ternyata pan hanyalah tukang anguk dap.

    ReplyDelete
  23. Masih Tiada Pertemuan Rasmi PAS-Umno: Hishammuddin

    Belum ada pertemuan rasmi di antara Umno dan PAS walaupun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah membuka ruang bagi kedua-dua parti itu untuk menjalin kerjasama.

    Naib Presiden Umno Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata: "Setakat ini tiada pertemuan rasmi diadakan antara kedua-dua pemimpin tetapi mungkin ada pemimpin (lain) kedua parti yang sudah berjumpa.

    Tak jumpa secara rasmi bukan bermakna tak pernah jumpa kan datuk sri?

    Tak pa datuk sri, pelan-pelan kayuh.
    Lagi cepat lagi baik supaya kami kenal mana satu musang, mana satu ayam dan mana satu musang berbulu ayam.

    Senang nak pangkah Pakatan Harapan. Tidaklah kami tersalah pangkah pas lagi.

    ReplyDelete
  24. Mat sabu n pgkhianat2 tentu tak senang duduk..nah..pas ttp istiqomah..hrp2 tak gabung ngan umno..klu pan kna pelawa rasanya dah lama kena smbut..kahkah dasar gila pgkat..duit..

    ReplyDelete
  25. Geng pan imayam tkda keja lain..asyik busuk ati kat pas apsal..lantak la pas nak wat aoe pun..khianat n busuk ati brpisah tiada

    ReplyDelete
  26. pan x busuk ati kat pas.tapi pak lebai dlm pas yg duk meroyan.pirahhhhh

    ReplyDelete