Thursday 3 December 2015

MASUK MENJADI AHLI DAP PADA 25HB NOVEMBER 2015 ... SEMINGGU KEMUDIAN SEMALAM 2HB DISEMBER 2015 ISYTIHAR KELUAR DAP MASUK PAS.


Pada 25hb November 2015 yang lalu bertempat di Hotel Seri Malaysia Kepala batas diadakan suatu upacara gilang gemilang anjuran DAP Kepala Batas tetamu super VVIPnya tidak lain tidak bukan pemimpin bertaraf dunia yang paling demokratik yang sentiasa terbuka dengan perbezaan pendapat dan berjiwa lapang berdingin kepala apabila menerima teguran dan kritikan yang tidak selari dengan kemahuannya, Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP YAB Sdr Lim Guan Eng kemasukkan beberapa rakyat tempatan masyarakat Melayu kedalam DAP.

Semalam selepas 1 minggu berlalu sebahagian besar dari mereka telah mengambil keputusan pula untuk meninggal parti paling disayangi PAN ini dan masuk parti yang dibenci dan ditentang habis-habisan PAN pula iaitu PAS kerana telah sedar tindakan mereka seminggu lalu suatu kesilapan dan kini berasa begitu yakin dengan perjuangan Islam yang dibawa PAS yang mampu membawa mereka ke jalan yang benar.

Kemasukkan mereka kedalam DAP mendapat liputan meluas dan pujian melangit melambung dari para pemujdja DAP tahap dewa. Pengisytiharan keluar DAP tetiba terus senyap membisu membatu mati kutu sepatah haram tidak berkata apa-apa.

Realitinya dengan pergolakkan kebelaknagn politik tanah air dengan DAP begitu rancak, garang, kerap, rajin, dedikasi dan bersungguh-sungguh menyerang PAS membuatkan masyarakat Melayu semakin menjauh dan menjarakkan diri dari DAP yang sebelum ini pun memang sukar nak tarik Bani Melayu menyertai parti tersebut.

Walaupun perlembagaan dan strukturnya memang parti berbilang kaum tetapi hakikatnya melebehi 90% keahlian DAP adalah terdiri dari kaum Tionghua dengan itu ianya tetap terlekat kuat diminda dan jiwa rakyat yang DAP adalah parti yang memperjuangkan nasib kaum Tionghua sahaja. Suatu persepsi yang amat sukar dikikis lebih-lebih lagi mengambil kira cara pemimpin-pemimpin DAP yang menyerang PAS dan kepimpinnya kebelakangan ini.

43 comments:

  1. Dgn ini PAN imayam cap tudung saji bertunjangkan Dap gigit jari. Dap bajet dpt tarik org melayu dgn bntuan imayam, tp gagal akhirnya...

    ReplyDelete
  2. Angkara dendam dan kepentingan diri dll kejahatan maka parti amanah menyembunyikan perancangan serta tindak tanduk dap utk menyisih kuasa melayu danmemusnahkan islam dan pan penuh tipu daya mempengaruhi org melayu dgn fitnah konon dap penyelamat rakyat manakala musuh mereka pas khianati rakyat dgn bertopengkan agama. Maka rakyat khusus nya org melayu yg cetek pengetahuan ttg tipu daya pan dan dap tlh termakan hasutan jahat mereka dan berjaya dipengaruhi utk menyertai dap. Tetapi pan dap yg umpama musang berbulu ayam menyamar baik tlh dpt dihidu oleh kebanyakan org melayu. Dgn pertolongan allah maka org melayu yg termakan jarum jahat pan dan dap tlh keluar beramai2 meninggalkan parti yg kuat prejudisnya kpd islam ia itu dap yg sama pengulangan sejarah kejatuhan singapura kpd pap. Alhamdulillah mereka yg termakan hasutan dap dan pan tlh insaf dan kembali bersama pas utk memperjuangkan islam dan mempertahankan negara ini dari jatuh ketangan musuh spt kehilangan beberapa wilayah islam spt singapura, pulau batu putih dan bakal terlepas ialah pulau pisang serta pulau pinang. Umat islam diingatkan supaya jgn terpengaruh dgn perancangan jahat pan dan tokey yg kuat sponser aktiviti mereka iaitu dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukak mata , bukak telinga, cium dengan hidung kamu siapa yang menjahanamkan negara sebenarnya.....? PAN, DAP,PAS atau PKR.....cuba cakap.......di kata bengap nanti marah.

      Delete
  3. PASMA-Cai DAKWA MAT SABU BUAT KERJA 'BANGANG'!!!

    Heh! Itu pun masih ada hati lagi Si Mat Sabu tu nak pertikai mengenai kepimpinan PAS dan membuat tuduhan yang bukan - bukan? Pun masih lagi Si Mat Sabu tu sibuk nak selak kain orang?

    Jika semalam kita dah nyatakan bahawa Si Mat Sabu tu wajar menjaga kain dia sendiri. Jangan sampai kain dia terlondeh dek kerana sibuk sangat nak masuk campur dalam urusan orang lain.

    Inilah masalahnya bila tubuhkan parti hanya semata - mata kerana nak menjaga kepentingan Politik Peribadi orang lain. Penyudahnya, diorang juga yang hilang kemaluan secara terbuka.

    Dalam keghairahan puak - puak Pengkhianat Amanah Negara yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu nak serang PAS, ada dikalangan mereka sendiri rasa tindakan yang dilakukan itu tidak wajar.

    Semalam, kepimpinan Si Mat Sabu ti telah dikritik secara terbuka oleh Pengerusi PASMA-Cai yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa parti yang dipimpin oleh Bekas Timbalan Presiden PAS tu.
    AIDCNews – 2/12/15 –Ahli Jawatankuasa Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi kini dilihat tidak lagi sependapat dengan presiden parti itu, Mohamad Sabu dari sudut pendekatan politik.

    Phahrolrazi yang juga Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (PASMA) hari ini dilaporkan telah mengkritik pendekatan politik Mohamad Sabu yang lebih lebih dikenali Mat Sabu yang lebih menumpukan kritikan terhadap PAS berbanding dengan BN.

    “Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah.

    “PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang,” kata ADUN Pengkalan Kundor itu ada sidang akhbar di George Town, lapor Malaysiakini.


    Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Mat Sabu yang menuduh PAS kini sudah diresapi pemikiran ISIS merupakan punca beliau dan kumpulannya menubuhkan parti baharu, PAN.
    Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Phahrolrazi tu membuktikan bahawa parti pimpinan Si Mat Sabu tu memang ketandusan idea untuk mendapatkan sokongan dikalangan rakyat.

    Kot ye pun parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu terdesak sangat nak kumpulkan ahli, jangan la sampai tahap diorang mem-BODOH-kan diri sendiri dengan membuat tuduhan serta memburukkan PAS. Nampak sangat yang diorang ni takde kerja lain yang nak dibuat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Anti Islam dan PAN adalah balaci Mereka. Walaupun DAP memandang hina terhadap mereka, tapi PAN masih memandang mereka sebagai suci

      http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    2. Pas balaci umno.
      Penipu.
      Surat mana surat?
      Jangan ingat ulama pas tak pandai menipu..

      Delete
    3. Anon 13:04 macai PAN Imayam ni. Upah belum dapat lagi ka

      Delete
    4. 13:04, macai detected

      Delete
  4. Hahaha......kalau dah pengkianat usah nak cari alasan malah melayu sensitive terlalu tinggi dan apalg resis takut bayang sdr. Kalau mampu majukan rakyat dan negaranya teruskan melayu resis kamu itu tetapi kalau tak mampu membangunkan majukan rakyat kamu usah nak mengata membenci apalg meresiskan org lain utk menutup kelemahan sdr. Hingga kini kemajuan dpt dilihat disukat malah diukur dimana kedudukannya melayu dgn kelebihan hak istimewa yg mana byk kelebihan dari kaum lain di negara ini??? Kerana dgn pemikiran sempit yg ada pada bangsa melayu yg telah lama dididik agar mempertahankan kedudukan dan kuasa, namun mana tahap kedudukan bangsa melayu yg boleh dibanggakan berbanding bangsa lain yg mana byk kekurangan keistimewaan yg ada pada bangsa melayu!! Oleh tiada apa yg akan membuktikan melayu akan lebih maju kaya raya dari bangsa lain dlm negara ini. Masih byk melayu tidak mahu sedar dari mimpi dan berterusan khayal dlm impian yg tidak mungkin tercapai, yg akhirnya hanya membuang masa dan memberi peluang pada negara seangkatannya memintas kemajuan yg lebih kehadapan. Malaysia terus ketinggalan yg mana lebih bijak menyamun dari memajukan negara dan rakyatnya. Masih tak malu tak sedar diri sombong bongkak berlagak hanya dlm negara sdr tetapi dinegara lain dipandang rendah dan memberi peluang pada negara lain utk mencari untung di negara ini, silap bulan dikuasai negara besar satu hari nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai Anon Upahan Abuya Stalin Penang

      Yg Racist adalah DAP. Lagi mau spin cerita

      Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
    2. Jgn byk cakap.
      Settle dulu duit cikgu yik.
      Derma 2.6 sapa bagi.
      2.6 pergi simpan mana sekarang???

      Delete
    3. Anon 13:06

      Apa pulak cikgu YIK. Husam pun tak berani sumpah. kah kah kah

      2.6 derma kao salah kaunter,kau pi la blog Ameno. Kah Kah Kah

      Macai PAN Imayam hampeihhh. Weiiiii Imayam, ni jenis saje penyokong korang ??? kah kah kah

      Delete
    4. Anon 12:13, putar alam. Macai detected.

      Delete
    5. Anon 12:13, lu punya bahasa melayu manyak teluk maa. Pergi belajar lagi, wa talak paham apa lu mau kasi tau maa

      Delete
  5. TAKKAN KAIN SENDIRI DIA NAK BIAR TERLONDEH!!!

    Memang itu yang sebaiknya dilakukan oleh Si Mat Sabu tu sebelum dia sibuk nak mempertikaikan pasal orang lain. Baik dia selesaikan dulu perbezaan ideologi dalam parti yang baru diterajui tu.

    Hakikatnya, Si Mat Sabu tidak perlu nak mencari alasan untuk menjustifikasi tindakan mereka meninggalkan PAS dengan mengaitkan parti itu dengan pemikiran ekstremis militan ISIS.

    Kata Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Pusat (PPP), tindakan Si Mat Sabu tu membuktikan bahawa mereka sudah ketandusan isu dan bankrap modal Politik untuk memburukkan PAS.
    "Kepimpinan Amanah dinasihatkan menyelesaikan dahulu kecelaruan mereka dan mencari titik persamaan supaya kumpulan pro-Syiah, pro-Tanzim Alami dan pro-Anwariyyun dapat disetarakan pemikirannya," katanya menerusi kenyataan.
    Selain itu, Mohd Zuhdi juga turut membidas kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu sebelum ini yang menuduh PAS diresapi pemikiran kumpulan militan Negara Islam Iraq dan Syria (Isis).

    Katanya, alasan terbaharu Mohamad apabila mengaitkan PAS dengan gerakan militan adalah bertentangan dengan dakwaannya sendiri sebelum ini terhadap parti Islam berkenaan.
    "Pimpinan Parti Amanah Negara mula menyerang PAS dengan mengaitkan PAS dengan Isis atau terrorisme. Terkini presidennya sendiri berkata antara sebab Amanah ditubuhkan disebabkan PAS kini dipengaruhi oleh Isis.
    "Sebelum ini, PAS dituduh mahu bersekongkol dengan parti pemerintah, iaitu Umno atau BN atas nama kerajaan perpaduan yang juga dimomokkan sebagai punca mengapa Amanah ditubuhkan.
    "Berdasarkan paradox kedua-dua tuduhan itu, PPP melihat kepimpinan Amanah sebenarnya semakin keliru dan celaru. Mereka tidak tahu, peluru mana yang mahu diguna untuk menyerang PAS," katanya.
    Jelas Mohd Zuhdi, tuduhan bahawa PAS mahu bekerjasama dengan UMNO yang dibuat sebelum ini dengan tuduhan diresapi pemikiran militan merupakan dua perkara yang bertentangan.

    Pokok pangkalnya, Si Mat Sabu dan konco - konco Pengkhianat dia sekarang ni memang dah ketandusan idea nak meraihkan sokongan Simpati Murahan dari kalangan rakyat. Maka sebab itulah dia sanggup memper-BODOH-kan diri dia sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah Dalam PAN bersepah Syiah dgn Wahabbi JIM. Mat Sabu setuju plak dengan Karl Marx (Bapak Komuneih)

      Weiiii PAN Imayam. Dapat upah sikit lupa pasal bahaya Syiah, lupa pasal Stalin Penang



      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat

      Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

      http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

      Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu. Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
  6. Apa dah jd apa dah jd sampai sekarang main rebut kerusi lg.yg masuk pan dua tiga kerat yg keluar dap bergerombolan.habislah pan imayam akan mati kutu kata omakkau.aku nampak azmin dlm gerombolan geng umno bersama h20 zahid komidi dll diresepsi anak tiri siti norhalija.wah aku rasa habis berasap wasap telinga geng pandirkutty imayam melihatnya.aduh habis la ug ug menjalar kedlm pkr.cepat geng pandirkutty buat cerita kutuk azmin lg.jika tghh yg dipeluk bang brahim bleh buat cerita bagai apalah sgt dgn azmin.cepat ceritalah lg.nasib baik najib tak ikut jika tak nampak azmin dgn najib mahu keluar api ditelinga geng pandirkutty terus jd tarian naga utk dap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang untung Mat "Bret Pitt" Sabu. Dapat selfie dgn amoy laga dada.kah kah kah

      Delete
    2. Teringat pada beruk panjat pokok kelapa kat kampung den, namanya juga Mat. Saudara Mat Selfie laga dada ke?

      Delete
  7. CINA..kalau sorang2 dia bercucuk tanam dan berkebun...bila berdua dia buka kedai berniaga..ahhh..bila bertiga..dia akan tubuh Kongsi gelap untuk lebih maju dalam perniagaan....

    ReplyDelete
  8. INDIA...bila sorang 2 dia membaca....bila berdua mereka berdiskus..ahhhh...tau apa jadi bila mereka bertiga...mereka akan buat dan tubuhkan parti politik...itu sebab warga 3 juta lebih ni ada banyak parti politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. India parti cina ka, parti dap ka, parti umno ka, parti pas ka,...semua dia mau cucuk jarum.

      Delete
    2. Anon 13:14, memang agen DAP Racist. Memaki hamun kaum India macam YB Tony Pua DAP

      Tak percaya baca kat bawah ni maki hamun beliau terhadap kaum India

      TONY TUDUH KAMI SAMSENG, TAK JAWAB SOALAN!!!

      emikian luahan yang dibuat oleh peniaga India dikawasan tapak Bazar Deepavali yang telah dimaki hamun oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini dengan menggelarkan mereka sebagai 'Samseng'.

      Ekoran tindakan tersebut, wakil peniaga berbangsa India yang juga merupakan Ahli PKR itu telah membuat laporan Polis terhadap Tony Puaka yang didakwa menghasut rakyat untuk menghina mereka.
      Petaling Jaya : Setiausaha Cabang Pkr Kawasan Kelana Jaya hari ini mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara disiasat di bawah akta hasutan ekoran status di laman sosial miliknya yang memangil Kaum india dengan gelaran Samseng dan pariah.
      Beliau juga mendesak pihak berkuasa menyiasat status yang dimuat naik oleh Tony Pua yang menyatakan ” The Indians really behave like thugs and like Pariah! ” seperti yang tersebar baru-baru ini.

      S.Murali yang membuat laporan polis di Ibupejabat Polis Daerah Petaling Jaya sebentar tadi turut mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya itu menjawab beberapa soalan seperti berapakah jumlah premis-premis rumah urut, judi dan pusat hiburan yang tidak berlesen di kawasannya itu dan mengapakah beliau tidak turun dan ambil tindakan kerana ianya diusahakan oleh peniaga cina dan beliau sanggup turun di Sunway kerana pengusaha disitu india ? ujarnya lagi.

      Tony Pua menduh kami “Pau” kawasan berkenaan dan kami nak tanya adakah Tony Pua “Pau” rumah maksiat ini dan oleh kerana itu beliau tidak mengambil tindakan ujar nya.

      Setiap kali di dalam kenyataan media dan laman Sosial Facebok, Twitter miliknya, Ahli Parlimen Petaling jaya Utara itu memanggil kami samseng,samseng,samseng, bagaimana dia dapat perkataan itu kami tidak tahu , Kami adalah ahli politik dan juga membuat kerja-kerja sosial masyarakat di cop samseng oleh Tony Pua.

      “ Beliau harus menjawab soalan kami daripada menuduh kami samseng” bila bertanyakan soalan kepada beliau, Murali juga akan menyarahkan memorandum ke pejabat Tony Pua mengenai perkara itu.

      Sebelum ini Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya dan berkelakuan samseng ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.
      Nah!!! Itu buktinya bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya pandai nak menghormati orang lain. Sebaliknya, diorang lebih suka menghina dan memberi gelaran terhadap orang lain sesuka hati diorang je serta cuba mengelirukan rakyat!!!

      Delete
  9. MELAYU.....ahhhhh...ini paling syok.....tau apa dia buat..mai aku bagitau.....MELAYU...bila sorang2 dia Tidur....bila berdua dia Mengumpat...dan bila mereka bertiga..mereka bergaduh nak jadi Perdana menteri....kakkakakakakak...hancus...

    ReplyDelete
  10. DALAM tiga tiga bangsa ni...kadazan is the best...tau apa mereka buat...mai aku ceritakan..KADAZAN......bila sorang2 dia minum...bila berdua dia minum dan bila bertiga dia minummmmm saja...cuba ganggu mereka masa minum kalau nak badan kau ada peluru bakakuk dalam...kakkakakakakka...sempoi punya bangsa.....kakkakakaka

    ReplyDelete
  11. tak dak plak shiah nk tunjuk muka...
    tau2 parti kena guna...
    parti tu...

    #silanyatakanpendirianterhadapsyiah
    #syiahharusditentang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebenaran tulisan kamu bersaksikan siapa,?

      Delete
    2. Mat Sabu sendiri mengaku dia bersetuju dengan Karl Marx bapak komunis. Interview dgn Malaysiakini

      Mari kita londeh Mat Sabu d Khianat Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini http://www.malaysiakini.com/news/166723

      "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

      " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat." Komen Aku: Dah la bukan kerana Islam, pakai Karl Marx plak sebagai pedoman. Nampak gaya Ibrahim Ali jauh lagi suci dari Mat Sabu.

      Elooo Mat Bertaubatlah kamu. Aku harap Majlis Agama seluruh Malaysia boleh ambil tindakan kepada Mat Sabu

      Jesse Labu Keadilan N9ERS

      Delete
  12. Mereka cepat sedar dan insaf....baguslah tu...
    Tahniah!!
    Dan jgn ulangi kesilapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan pasal sedar...
      Pasal hadi dah belanggar perut dgn raja katak. Perangai katak dah menular. Tsk dpt jawatan diaa akan lompat umno pulak.

      Delete
    2. Keluar lubang tandas, masuk lubang jamban.
      Mulut penuh cirit.

      Delete
  13. Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar

    Marilah kita sama sama kembali untuk berpegang erat dengan tali Allah sesungguhnya umat Islam itu bersaudara
    Semoga Allah memudahkan gerak kerja ke arah perpaduan oleh Tuan Guru Presiden dan Mursyidul Am

    “ اللهم أَعِزَّ الإسلامَ و المسلمين , اللهم أَذِلََّ الشِركَ و المُشرِكِين , أللهم انْصُرْ اخوانَنَا المسلمين و المجاهدين و المُسْتَضْعَفِين , فى فلسطين و فى لُبْنَان و فى العراق وفى كل مكان و فى كل زمان. ”
    Ya Allah! Muliakan Islam dan orang islam. Ya Allah! Hinakan Syirik dan musyrikin. Ya Allah! Tolonglah saudara-saudara kami yang muslim dan mujahidin dan golongan-golongan lemah, di Palestine, di Lubnan, di Iraq, dan di semua tempat dan di semua masa.

    “ اللهم دَمِّرْ أعْدَائَك أعداءَ الدِّين , اللهم أهْلِكِ الكَفَرَةَ و الشِرْكَ و المُنَافقين , اللهم اِنَّنا نَجْعَلُ فى نُحُورِ أعداءِنَا و نَعُوذُ بِك مِن شُرُورِهِم, اللهم بَدِّدْ شَمْلَهُم و فَرِّقْ جَمْعَهم و شَتِّتْ كَلِمَتَهم و زَلْزِلْ أَقْدَامَهم و سَلِّطْ عليهم كَلْبًا مِن كِلَابِك ”
    Ya Allah! Binasakan musuh kamu, Musuh agama (Islam). Ya Allah! Hancurkan kekufuran, Syirik dan Munafiq, Ya Allah! Sesungguhnya kami jadikan pada leher-leher musuh kami (kami serah kepada Mu) dan kami berlindung dengan-Mu dari kejahatan-kejahatan mereka. Ya Allah! Cerai beraikan himpunan mereka, pisahkan kesatuan mereka, selerakkan kalimah-kalimah mereka, gegarkan ketetapan mereka, Kalahkan mereka dengan anjing dari anjing-anjing kamu.

    “ يا قهَّار , يا جبَّار , يا مُنْتَقِم , يا الله , يا الله , يا الله , يا رب العالمين ”
    Wahai Tuhan yang maha gagah, Wahai Tuhan yang maha keras, Wahai Tuhan yang maha membalas, Wahai Allah!!

    “ اللهم يا مُنْزِلَ الكتاب و يا مُجْرِىَ السَحاب و يا هَازِمَ الأحزاب , اِهزِم الكفار , اهزم اليهود , اهزم الهنود , اهزم أمريكا ومن وَلَّا هُم , وانصُرْنا عليهم ”
    Wahai Allah, tuhan yang menurunkan kitab (al-Quran), tuhan yang menggerakan langit, tuhan yang mengalahkan tentera ahzab, kalahkan kuffar, kalahkan yahudi, kalahkan hindu, kalahkan amerika dan sekutu-sekutu mereka, dan tolonglah kami atas mereka.

    “ اللهم انت قَوِىٌّ و نَحْنُ ضُعَفَاء , نَشْكُوا ضُعْفَ قوتِنا , اللهم انت ربنا و نحن عبادك ”
    Ya Allah, Engkau berkuasa, kami lemah, kami mengadu kelemahan kami. Ya Allah! Engkau Tuhan kami dan kami adalah hamba-hamba kamu.

    “ اللهم ارْزُقْنا شهادةً فى سبيلك , ربنا أتنا فى الدنيا حسنة و فى الأخرة حسنة , وقنا عذاب النار ”
    Ya Allah! Rezekikan kepada kami Syahid di jalan kamu. Ya Allah! Berikan kepada kami kehidupan di dunia ini baik dan di akhirat juga baik, dan selamatkan kami dari Azab neraka.

    “ وصلى الله على رسوله الكريم , و على أله و صحبه أجمعين , و الحمد لله رب العالمين ”

    ReplyDelete
  14. Bukan melayu je keluar dap cinapun.itu sbb tokong nak jd stalin.pandikutty pulak keluar angin masuk asap jd wasap berasap

    ReplyDelete
  15. Kah kah kah .......... berasap puak2 walaun lihat berita ni hingga tak terkata ! Barua2 Dap spt mountdweller , Yong , greenboc, alhusyeen dll boleh mati sakit jantung dgn berita ini !

    ReplyDelete
  16. PAN PAN PAN... macam orang bodoh. Mana ada orang cakap PAN. Malulah oi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah namanya pan nak pangil apa lg sama mcm barua dap juga.amanah apa mengutuk org is tanpa bukti.ikut sedap dada langar amoi n baiah sj.sudah tak ada modal cakap sj tak perlulah meroyan.sama mcm najib sj petik is.malu la oii.

      Delete
  17. sampai habis sidang parlimen hudud tak bentang jugak...salah siapa?

    ReplyDelete
  18. Boleh masuk mana-mana parti tapi jangan ikut Jeff Ulu Bernam udah.

    Azli Atan
    Kelab Benci Jeff Ulu Bernam

    ReplyDelete
  19. 25 nov masuk.2 dis keluar.
    buat lawak main wayang. nak cari nama ke?
    saja nak buat gempak la tu.. ada masuk tv ke?

    ReplyDelete
  20. 25 nov masuk.2 dis keluar.
    buat lawak main wayang. nak cari nama ke?
    saja nak buat gempak la tu.. ada masuk tv ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. org gila tu.... omak dgn bangga promot.... kesian desprate nk burukkn PH

      Delete
  21. UMNU PASUG PENING MCMANA CARA NK HASUT RAKYAT SUPAYA BERGADUH PERKAUMAN

    USAHA NK ULANG 13MEI MCM TK BERJAYA.... WALAUPUN DILAKUKAN PROVOKASI DLM BLOK DLL UTK MENAKUT2KN RAKYAT DGN DAP

    HAKIKATNYA RAKYAT SEDAR DAP ADALAH PARTI SEMUA KAUM.... YG RASIS ADALAH UMNU MCA DAN MIC

    DAN KENAPA DAP SAJA JD MANGSA SEDANGKN MIC DAN MCA DIBIARKAN?

    BERMAKNA SEGALA FITNAH TERHADAP DAP ANTI MELAYU DAN ISLAM HANYALAH BOHONG. YG SEBENAR ADALAH USAHA UMNU DAN PASUG BERSAMA MCA DAN MIC ADALAH SEMATA2 POLITIK

    ADALAH LAWAK JIKA DAP DIHAPUSKN MELAYU AKN KUAT SEMULA. TKDE KENA MENGENA SURVIVAL MELAYU DGN DAP

    MAKA BEGITU DIULANG ARTIKEL FITNAH2 PERKAUMAN DLM BLOG SEPERTI INI SUDAH TIDAK MEMBERI KESAN PD PEMBACA

    SEMUANYA SEPERTI KENTUT SEORG JANDA SAJA YG GANGGU HIDUNG KITA SEKEJAP ... LEPAS HILANGLAH IA

    MUSUH RAKYAT ADALAH MEREKA YG MENYUSAHKN HIDUP RAKYAT MEROMPAK HAK RAKYAT DN MEMBIARKN KEHIDUPAN TERHIMPIT..... MEREKA INILAH MUSUH RAKYAT HARAMJADAH.... LAKNATULLAH

    DAP TIDAK MENYUSAHKN HIDUP KU ATAU MENGANGGU AMALAN AGAMA KU

    UMNU PASUG? YESSS MEREKA LAH PENGKHIANAT KEHIDUPANKU DN AGAMA KU

    ReplyDelete
  22. saya AHMAD SANI posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa
    setiap gajian selalu mengirimkan orang tua
    sebenarnya pengen pulang tapi gak punya uang
    sempat saya putus asah dan secara kebetulan
    saya buka FB ada seseorng berkomentar
    tentang AKI NAWE katanya perna di bantu
    melalui jalan togel saya coba2 menghubungi
    karna di malaysia ada pemasangan
    jadi saya memberanikan diri karna sudah bingun
    saya minta angka sama AKI NAWE
    angka yang di berikan 6D TOTO tembus 100%
    terima kasih banyak AKI
    kemarin saya bingun syukur sekarang sudah senang
    rencana bulan depan mau pulang untuk buka usaha
    bagi penggemar togel ingin merasakan kemenangan
    terutama yang punya masalah hutang lama belum lunas
    jangan putus asah HUBUNGI AKI NAWE 085-218-379-259
    tak ada salahnya anda coba
    karna prediksi AKI tidak perna meleset
    saya jamin AKI NAWE tidak akan mengecewakan


    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...