KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 5 May 2015

APAKAH PERLU MENGGUNAKAN BAHASA KESAT UNTUK MEMBANTAH PELAKSANAAN GST???????


Omak Kau faham akan derita rakyat atas pelaksanaan GST ketika ini sedangkan rakyat masih lagi sukar nak bernafas disebabkan kesempitan hidup kerana hentaman kos sara hidup yang semakin meningkat naik setiap hari.

Tetapi perlukan meluahkan perasaan secara terbuka begini dengan menggunakan kata kesat sebegini???

Dikhuatiri guna cara ini akan makan diri .. cara bantah boomerang, akhirnya setelah dilontar alat itu datang kembali merejam sipelontar.

Amat berharap gambar ini adalah edit semata-mata sebab dengan teknologi terkini dan kemampuan tersendiri oleh rakyat kita, edit mengedit ubai suai gambar adalah perkara senang dan enteng.


Seandainya edit, tidak perlu rasanya menggunakan bahasa sekesat ini dalam meluahkan rasa kemarahan.
Jika sahih menteri yang diamanahkan jaga pelaksanaan GST harus berbesar hati berlapang dada menerimnya sebagi maklum balas dan reaksi rakyat betapa GST kini amat menekan hidup mereka lebih-lebih lagi golongan muda dan warga miskin.

Lakukan sesuatu untuk mereda ledakkan marah rakyat .. pastikan jangan keluar kenyataan flip flop dan mempersendakan rakyat .. rakyat impikan pembelaaan bunganya laungan slogan sebagai halwa telinga.

Bertindak segera sebelum terlambat,  dikhuatiri kemarahan rakyat akan diterjemahkan dalam bentuk undi pada PRU ke-14 nanti.

Pemimpin yang bijak dan tajam bacaan politik sudah pasti anggap peringatan ini ikhlas dan benar.

12 comments:

  1. Babi Masih Haram Dimakan!!!!!!!

    Dalam amalan Nepotism Politik PKR, Anak - anak boleh diheret dalam kancah Politik untuk raih undi simpati!!!
    Kenapa Daging Babi Haram? Ianya daging jugak. Sama macam daging lain? Mungkin itu pertikaian yang boleh digunakan oleh anak beranak Si Ketua Penipu tu jika ianya ada kaitan dengan mereka.

    Jika kita lihat dari satu sudut, Si Nurul Izzah tu semalam cuba nak menjustifikasikan amalan Nepotism Politik Longkang yang diamalkan oleh kaum keluarga dia di Permatang Pauh.

    Kata Si Nurul Izzah tu, budaya 'Politik Anak Beranak' yang menjadi amalan PKR selama hari ini bukannya Nepotism Politik yang didakwa oleh sesetengah pihak terhadap mereka sebelum ini.

    Sebaliknya, Si Nurul Izzah kata pembabitan ahli keluarga dia didalam Politik pada ketika ini merupakan satu 'Warisan Perjuangan' yang telah ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu kepada dia.
    "Saya boleh katakan begini, dalam mana-mana perjuangan memang ada warisannya. Sudah pasti kalau kita nak meneruskan perjuangan, tentunya kita mahu anak-anak kita mewarisi idea-idea perjuangan tersebut. Tentunya kita mahu anak-anak kita memahami kenapa pegang kepada prinsip itu," katanya.
    Dari kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Nurul Izzah tu membuktikan bahawa dia cuba nak menutup kemaluan dirinya sendiri yang sekarang ni sudah terdedah kepada khalayak umum.

    Dan dalam masa yang sama, percubaan untuk menutup kemaluan tersebut, Si Nurul Izzah tu mula pusing cerita, dan mengaitkan isu berkaitan dengan syarikat GLC yang didakwa ianya sebagai amalan Nepotisme.

    Pusing - pusing, Si Nurul Izzah ni cuba nak tutup amalan Nepotisme Politik yang diamalkan oleh kaum keluarganya daripada dijadikan persoalan. Sedangkan isu Nepotisme Politik itu yang ditentang selama hari ini.

    Jelas, Nurul Izzah tu cuba nak memesongkan perhatian rakyat dan mengelirukan mereka dengan maksud Nepotisme Politik itu sendiri dengan mengaitkan isu lain demi untuk menjaga kepentingan Politik dirinya sendiri. Bukannya untuk kepentingan rakyat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen saya untuk tulisan diatas, gang nepotism DLM PKR berhati busuk. Mereka menfitnah TSKI dan sekarang sedang Cuba sabotage PAS.di Rompin

      Diharap reformist dan ahli2 PAS dapat mengundi calon bebas sebagai protest kpd wan Azizah. Minggu ini Amat penting untuk kita menghancurkan nepotism dlm parti demi gerakan reformasi yg asli

      Tidak kpd Wan Azizah Tidak Kpd BN

      Warkah penting dari

      Jeff Ulu Bernam
      Reformist yg Originel

      Delete
  2. KKM kata babi haram tp jakim kata babi halal..nk ikut munafik atau kafir xde bezanya..dua2nya golongan ahli neraka..kikiki

    ReplyDelete
  3. Memang perlu guna bahasa kesat. Sebabnya, dah puas orang ramai bising, komplen, bantah, di parlimen pun Ahli-ahli parlimen pun menentang. Sampaikan Tun Mahathir yang berduit tu pun tahu rakyat susah. Jadi tak salah kalau ada rakyat kata Menteri macam babi. Kadang orang melayu ni dah kena dmaki hamun baru sedar!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenis muka tembok konkrit kene maki mcm mane pun mampos x kn nk sedar ....jenis hati dh hitam mentekedarah duit haram x kn terasa diri tu bersalah ...binawe!!!.

      Delete
  4. Inilah hasil didikan nuar al jubori dan pakatan haram jadah. ..budak hingus x kering lg da tau demo...adakah ini harapan bangsa....

    Sekian terima kasih

    GST maju dan membangun bersama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen yg bagusss....org mcm ni la yg umno suka sgt2..

      Delete
    2. Babi dumno.

      Delete
  5. Kertas manila kad yg saudari tu pegang dasyat ooo..boleh tegak dgn pegang sebelah tangan...dasyat2..

    ReplyDelete
  6. Cantik ! Menteri-menteri memang pun bodoh macam babi. Apa salahnya kalau sendiri dah bodoh ? Mungkin ini adalah satu penghinaan kepada babi kerana padankan kebodohan menteri dengan babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Satu penghinaan kepada babi. Ikut kata kawan aku kerja vet katanya babi adalah mahluk yang cerdik. Nak kata bodoh macam kambing pun tak boleh juga sebab kambing pun cerdik dari manusia. Sebabnye? Kambing jantan kalau nak mengawan dia cium anu kambing betina. Kalau ada bau lain macam , contoh - ada bau si hitam (jantan lain) atau bau si putih (geng dia jugak), mampus tak nak dia mengawan dengan betina tu. Buat suey!! Jadi menteri bodoh tak boleh dikata babi sebab babi juga cerdik. Bodoh macam buah zed ...itu boleh kot!!

      Delete
  7. sememangnya kata2 kesat ..fitnah..dan adu domba merupakan makanan batin kepada golongan yg kufur lagi sombong sifatnya .. si empunya blog ikut "terkejut" ? bukankah naiknya para penjual beli ilmu melalui PRU yg lalu juga merupakan hasil mencampurkan antara yg hak dan yg bathil ?

    ReplyDelete