Thursday 14 May 2015

NAJIB ARAHKAN SELESAI KES ADUN BANKRAP DILUAR MAHKAMAH SECARA AMAN.



Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, meminta supaya kes bankrap membabitkan Ahli Dewan Undangan (ADUN) Lenggeng, Datuk Ishak Ismail diselesaikan diluar mahkamah.

Arahan itu disampaikan dalam surat yang ditanda tangan Pengarah Bahagian Perancangan dan Strategik, Jabatan Perdana Menteri, Datuk Sahlan Ismail.

“Adalah dimaklumkan bahawa kes ini telah dibawa kepada pengetahuan Y.A.B Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia.

“Oleh yang demikian, saya telah diarahkan Y.A.B Perdana Menteri supaya Y.B Datuk dapat menyelesaikan segera perkara ini secara aman di luar mahkamah dengan kadar segera”, katanya dalam surat yang bertarikh 13 Mei 2015.

Ishak, 64, yang mewakili Barisan Nasional (BN) sebelum ini telah diisytihar bankrap oleh Mahkamah Tinggi Seremban, Mac lalu.

Mengulas mengenai pengisytiharan itu, beliau memaklumkan akan mengemukakan rayuan di mahkamah yang sama pada Khamis.


Ianya dilihat lebih kepada mau menggelakkan adanya PRK ... secara atas kertas dan realiti UMNO/BN masih mampu bergaya mempertahankan DUN Lenggeng jika diadakan PRK kerana DUN Lenggeng cukup terkenal sebagai antara kubu UMNO terkuat di Negeri Sembilan, namun atas sifat mau menjimatkan dana awam dan parti-parti bertanding perlu PRK dielakkan.

44 comments:

  1. Hahaha.....siapa tak tahu apa najib buat..malah takut kalah dan kenapa adun umno boleh bangkrap???? Umno skrg satu2 melanda umno dgn malapetaka kerana apa??? Inilah jahat buat byk sgt lama2 mkn dr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Non malay kalau bagi komen ayat macam celaka. Lintang pukang..tak faham. Duduk diam-diam sahaja. Hari-hari kau nak komen. Babi!!

      Delete
    2. Hahaha......
      Hari2 kau tgk komen sy hari2 kamu marah sy mcm celaka lagi kata sy babi!!! Terima kasih pandangan anda sebab bantu sy beritahu semua melayu itu babi sebab u kata sy non malay tetapi u non muslim sebab guna perkataan yg tidak sepatutnya terpacak di mulut kamu babi..... haram utk islam.

      Delete
    3. apa korang susuh sangat kita buat pertandingan gusti wwf lawan kerusi pelastik macam pengikut pkrt tak faham pulak, ingat tak kahlid vs azmin pertandingan itu di menangi oleh azmin, lepas azmin menang , azmin di lantik jadi timbalan presiden, ku li berminat kumpulkan je orang ku li itu termasuk macai pas aku yakin macai pas pasti menbantu menkalahkan azmin itu lawan gusti kerusi pelatik wwf

      Delete
    4. Kalau adun ini orang PKR, aku percaya Anwar pun akan berusaha dengan perkara yang sama seperti Najib lakukan. Ia bukanlah suatu yang menghairankan

      Delete
  2. Sekurang-kurangnya dia komen ikut tajuk... takde la komen merapu macam 2-3 cai yg selalu komen tu..

    ReplyDelete
  3. Bankrupt idea Jadi nepotism. Yg kayak hanya Bini Dan anak. Mamat ni bankrupt hutang at least. Bankrupt idea haaaaaaaaaa ada Sorang kat SG bulih villa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bankrupt idea Jadi nepotism. Yg layak hanya Bini Dan anak. Mamat ni bankrupt hutang at least. Bankrupt idea haaaaaaaaaa ada Sorang kat SG bulih villa

      Delete
    2. Komen ko sebijik mcm komen mak bapakk ko. Jenis otak penuh taik babi

      Delete
  4. Anwar membuat penafian itu ketika diwawancara BBC pada tahun 2008.
    “Apa itu nepotisme, saya tidak mengamalkannya,” kata Anwar.
    Wartawan BBC mencelah, “Tetapi isteri anda, Dr Wan Azizah adalah Presiden PKR ?. Bukankah itu hubungan yang rapat ?”
    “Semasa saya di penjara. Ya…” jawab Anwar seolah-olah Wan Azizah tidak lagi memegang Presiden PKR selepas beliau dibebaskan dari penjara Sungai Buloh pada tahun 2004.
    Wartawan BBC mencelah sambil membidas Anwar, “Dia (Wan Azizah) masih lagi presiden parti (PKR) dan menjadi Ahli Parlimen (Permatang Pauh). Anda lantik isteri anda sebagai presiden parti dan anda kata tiada nepotisme (dalam PKR).”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan dia lantik. Rakyat yg lantik.

      Delete
  5. http://brojinggo.blogspot.com/2011/08/ada-konspirasi-untuk-menjatuhkan-azmin.html

    Ada Konspirasi Untuk Menjatuhkan Azmin Ali Dalam PKR

    Kenyataan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail hari ini menyokong teori saya bahawa terdapat konspirasi untuk menjatuhkan Naib Presiden PKR Azmin Ali tersebut.

    Hari ini juga secara terang Kak Wan menembak tepat kemuka Azmin Ali dengan meyatakan bahawa Azmin masih belum matang. Ini bermakna cita-cita Azmin untuk mengantikan Anwar Ibrahim tidak mendapat restu dari Kak Wan.

    "Dia masih muda dan jika anda bandingkan dia dengan (bekas timbalan presiden) Senator Syed Husin Ali, tentulah ada perbezaan umur dan juga pengalaman. Tapi berilah masa, dia akan matang." kata Kak Wan.

    Katanya lagi,"Azmin pun sememangnya seorang pemimpin kanan dan dia telah mencapai kedudukan kedua tertinggi, jadi saya rasa berilah masa supaya lebih berpengalaman," katanya lagi yang berpuas hati dengan prestasi yang ditunjukkan Azmin setakat ini.

    Ini bermakna Azmin tidak layak mengantikan Anwar kerana Azmin masih kurang pengalaman dalam percaturan politik masa kini oleh itu Kak Wan harus mencari penganti yang sesuai untuk mengantikan Anwar sekiranya Anwar didapati bersalah didalam kes liwatnya.

    Kebangkitan Azmin yang cepat dalam PKR menarik perhatian ramai termasuklah anak Anwar, Nurul Izzah... Nurul Izzah sememangnya tidak mempunyai masalah dalam gandingannya bersama Azmin namun pada raut wajahnya jelas menunjukan bahawa Nurul tidak mempercayai Azmin dengan sepenuhnya.

    Sekiranya Azmin berkuasa adakah Azmin akan meneruskan perjuangan dalam mencari keadilan kepada Anwar? Kesetiaan juga boleh dilacurkan apabila sifat tamak menghantui diri seseorang itu dan ianya pernah terjadi pada Azmin apabila ada tindakan wakil rakyat PKR yang bertindak keluar parti sebelum ini kerana Azmin.

    PKR harus menerajui Ketua Pembangkang supaya perjuangan mereka tidak lari dari landasan asalnya dan mereka masih menganggap bahawa Anwar Ibrahim pasti akan menjadi Perdana Menteri satu hari nanti.

    Oleh itu ada usaha dari pihak PKR dalam membawa masuk Ku Li sebagai penganti Anwar. Sila baca disini...

    Politik Harian/Bro Jinggo

    Read more at http://brojinggo.blogspot.com/2011/08/ada-konspirasi-untuk-menjatuhkan-azmin.html#icK50boISS7JmVQE.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kuar bankruptcy.
      Boleh settle tepi?
      Nak tolon bayar dgn duit mana?
      Ada ke Lembaga Urusan Tabung Bankup (LUTB) boleh tolon bayar?
      Kat Mesia beratus ribu bankruptcy boleh mohon bantuan LUTB. LUTB boleh elak PRK sbb PRK belanja besar beli gula2 tabur ke kampong2. Duit poket tunai dah kontang buat pergi joli anak bini. Mana mampu beli gula2 dan beras hancur.


      Delete
  6. Say no to hudud. Kita ahli pkr tegar harus teguh bersama parti. Perjuangan rakyat keutamaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu aje la idea ko sbg macai umno.
      Ikut idea mak bapakkk

      Delete
    2. Bro, komen tu biar guna akal sikit. Kalau bro org islam, boleh jatuh murtad bro menafikan hukum Allah s.w.t. tak kira bro org umno ke atau pkr ke,

      Delete
  7. Rizab negara dah tinggal 6 bilion,mari kita doa semoga malaysia cepat muflis.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sblm ni brp billion? Mesti Ko ni keje jaga harta kerajaan Malaysia. Nak tanak sbg ahli pkr aku mesti percaya.semuanya demi pkr

      Delete
    2. Semua komen diatas lari topic. Ada Mamat buat cerita nepotism lain tonggang langgang. Kena cakap jat BN, hari2 may cakap nepotism Anuar style

      Delete
  8. sabar aje la.melayu la katakan.ego tak lari.benda yg tak betul,memang tau tak betul tapi mati mati menegakkan benang yang basah.sifat dengki,iri hati memang tak pernah lari.sebab itu la melayu tak pernah maju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Nepal how are you

      Delete
    2. Hai,
      Nepal.... are u bangla????

      Delete
  9. Settle tepi? Dasar umNGOK!!

    ReplyDelete
  10. BN dan umNGOK parti korup!

    ReplyDelete
  11. boleh main setel2 tepi pulakkkkk
    nak bayor pakai duit sapa pulak ni kang?

    ReplyDelete
  12. Duit Tabung Haji kan banyak lagi.

    Ambik la sikit buat topap.

    Kalau tak cukup, duit KWSP, PNB ,LTAT, Amanah Raya pon ada.

    Tapi kalau masih tak cukup juga lagi, jual je Malaysia ni kat Singapore.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati BN tentu terluka parah membaca sindiran tuan yang amat tajam. Hahahahaha

      Delete
    2. BN ni mana hati perot. Biar lantak org maki dia buat bodo je. Dh la sedia ada tu mmg bodo.
      Kos sara rakyat bertambah ada dia kesah..???

      Delete
    3. hahaha.......
      BN senang sebab umno ,umno senang sebab melayu ,melayu senang sebab umno ,melayu susah sebab umno.

      Delete
  13. Betul tak kan saya dh bg tau dlm komen blog ni....prk tidak ada diLenggeng ni....banyak tempat lg belum disamun...ketua penyamun kan tak mau la anak buah bikin malu....apa2 hal satu untuk kau satu untuk aku..yg ruginya rakyat semua hazanah negara dibahagi sesama penyamun...bukan sedikit duit sampai boleh bengkrap...

    ReplyDelete
  14. Peribahasa Melayu berbunyi

    Alang2 menyeluk perkasam biar sampai ke pangkal lengan.
    Alang2 mencuri biar sampai negara bangkrap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alang2 mengikut rasa biar sampai binasa
      Alang2 mengikut hati biar sampai mati
      Alang2 mengikut hawa nafsu biar sampai lesu
      Alang2 menjubor biar sampai kote terkena taik
      Alang2 meliwat lubang bontot biar sampai masok penjara.

      Delete
    2. Dah x dpt cover macai umno akan guna perkataan lucah yg biasa mak bapakkk dia ajar. Jgn marah

      Delete
  15. Dengar penyamun penyamun semua. Malam ini kita rompak rumah Kassim Baba!!!

    ReplyDelete
  16. inilah sebenarnya berlaku d msia ,umno mengawal undang2.rakyat dtipu dr merdeka spai sekarang.ini anak peninggalan penjajah

    ReplyDelete
  17. macai2 um** timbul kembali mengasak dengan hujah lapok yang diulang2 setiap posting....hilang sekejap bila isu TH dengan 188.5 juta hangat...time tu tak muncul mungkin kena tepat kat batang hidung dah tak mampu nak backup apa2

    ReplyDelete
  18. tgk la macai umporno bg komen.. jubo tu jd ratib harian mereka. nk berhujah xde point.
    umno dan lucah berpisah tiada

    ReplyDelete
  19. Stuju dgn pribhsa hang

    ReplyDelete
  20. Sial punya Indon. Dia ni x tau ke yg judi tu haram. Siap buat iklan lg ajak org buat mende haram.Haram jadah betul la.....heeee

    ReplyDelete
  21. Umno Bodoh Macai Bodoh cerita pasal sokong hudud tp hanya dibibir shj. Ko memerintah sekarang kenapa tidak dilaksanakan shj undang2 shariah berteraskan hudud? Bodoh bengap org Umngok sekor2 terlolong-lolong pasal hudud..sedangkan kalau nak laksanakan dah boleh sebab memerintah skang! Buatlah bodoh! Bongok umNGOK!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2... klu mnta dorg pamer result upsr-spm mesti ramai cakap hilang tu...

      Delete
  22. Sekolah dahlah tak pandai. Lepas tu berhutang pulak. Kalau tak mampu bayar jangan pinjam duit. Tapi nak cakap canna. Perangai kenalah ikut ketua. Idup belagak. Biarla dia bankrap ke kurap ke. Ni adik Noh Omar yang tembak orang kat Sabah tu dah kena tangkap ke. Bahaya tu main tembak-tembak. Abang dia orang kuat umno Selangor tak boleh tolong ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu ketum sendiri dlm penjara sbb liwat apa nk hairan adk kwn tembak org :)

      Delete
    2. ha3 lawak betul le ngkow...mcm mat maslam
      - hj hardy

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...