Monday 11 May 2015

PEJABAT TABUNG HAJI CAWANGAN KANGAR MENJADI MANGSA KHIANAT?????


Mendapat khabar bahawa pejabat Tabung Haji Cawangan Kangar, Perlis telah menjadi mangsa khianat orang yang tidak bertanggung jawab apabila pintu cerminnya pecah akibat dibaling dengan objek keras dipercayai batu.

Tidak dapat disahkan sama ada kejadian khianat ini ada hubung kait dengan pembelian tanah 1MDB oleh Tabung Haji yang kini kuat diperkatakan oleh rakyat jelata.

Ini dinamakan apabila emosi menguasai diri ... bertindak ikut bisikan hati tanpa perlu ditapis terlebih dahulu oleh akal yang waras.

Mohon pihak Tabung Haji memberikan respon mengenai gambar diatas demi pencerahan dan kebenaran.

23 comments:

  1. Tak payah pencerahan lagi.

    Segalanya dah terburai.

    Najib kini mencipta sejarah.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sebab melayu tak boleh naik.
      Hasad dengki terlalu kuat.

      Delete
    2. Salah satu peranan omakkau & dr maza. Tahniah...

      Delete
    3. SELALUNYA YANG HILANG AKAL NI BUAT KERJA BILA DAPAT "WAHYU" DARI MUFTI. MUFTI MULUT CABUL, BATU API MACAM OMAKKAU PUN RAMAI, TAK MUSTAHIL BESOK LUSA KITA DENGAR PEKERJA TABUNG HAJI KENA TIKAM PULAK.

      Delete
    4. Mana report polis kes tabung haji????????? Takde org nak failkan saman ke???? Harap polis tangkap sapa yang baling batu ni & kalau boleh bongkar berapa juta dia simpan dlm tabung haji. Hahaha

      Delete
    5. Hahaha.....
      Memang dah agak akan belaku bencian tabung haji yg mana melaung utk umat islam tetapi sebaliknya lain pula cerita. Adakah pelaburan th itu halai??? Adakah si pelabur terkait dlm pelaburan haran??. Inilah bezanya melayu dan islam dianggap melayu itu islam maka terjadilah kianat salah guna kuasa islam di perguna oleh melayu! Adakah tabung haji dipengerusi oleh haji ulamak??? Maka mana islamnya hanyalah melayu.

      Delete
  2. dari komen pintu pecah baik komen pengkhiaanat yaang sapu dana berbilion bilion tu.apa tak ada telor kot

    ReplyDelete
  3. Bila dah tak puas hati timbullah macam2 cara nak keruhkan keadaan. Mintak najib segera bertindak bijak supaya keadaan ini tidak berterusan. Tolong jangan usik duit rakyat lagi.

    ReplyDelete
  4. Duit apa lagi yg belum tinggal...mas, kwsp, th dan 1mdb itu sndiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi boleh kebas kita kebas.
      Kita kebas secara berjemaah.

      Delete
  5. Mudah2an jadi pengajaran kepada pemimpin dan bakal pemimpin supaya simpanan rakyat tidak disalah guna. Jagalah amanah yang dipertanggungjawabkan oleh rakyat kepada anda. Jangan sampai di dunia anda dibenci diakhirat juga dilaknati. Jadilah seperti khalifah Umar yang menjaga harta negara dan rakyatnya.

    ReplyDelete
  6. "Itu duit juta2 Ahmad Albab yang punya. Itu duit juta2 bukan bapak ko yg punya".

    Begitulah bijaknya p.ramlee meramal masa depan melalui cerita lawaknya. Nampak lawak tapi terkandung pengajaran yg amat berguna. Kejujuran jin penjaga harta Ahmad Albab ternyata tidak mampu ditandingi oleh pemegang amanah masa kini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Satu utk engkau, dua utk aku. Dua utk engkau, lima utk aku".

      Lihat bagaimana bijaknya p ramlee melihat masa depan. Penyamun membahagi-bahagikan harta yg disamun secara faraid. Ketua penyamun akan dapat bahagian lebih banyak berbanding penyamun tarbus yang lain. Mudah-mudahan kejadian penyamun tarbus itu tidak berlaku di negara kita.

      Delete
    2. Cuba lihat yang ini pula. Bila tiba saat kematian penyamun tarbus:

      "Ente nak mati pun boleh senyum?"
      "Ana mati dalam imannnn"

      Bijak tak p ramlee. Beliau dapat menghidu kepura-puraan manusia, kepalsuan sang penyamun. Penyamun bijak menipu orang ramai dengan perwatakan seolah2 baik, beragama, bertarbus dan bersongkok tinggi. Semuanya utk mengaburi mata org kebanyakan. Penyamun sanggup menyamun dengan pelbagai cara dan helah. Tapi jangan lupa, seperti juga penyamun tarbus, penyamun yg seangkatan dengannya juga akan terdedah keburukannya. Sepandai2 rupai melompat akhirnya ke tanah jua ia jatuh. Mudah2an filem p ramlee ini menjadi pengajaran dan bukan bahan tawa semata2.

      Delete
    3. ALIF MIM NUN WAU = SARKAS(PENDEKAR BUJANG LAPOK) ...HAHAHAH YG MACAI P PANGKAH SARKAS SAPE SURUH???KAN DA KENA MAIN....

      Delete
  7. Salam 1Rasuah

    Peniaga peniaga dan usahawan lah kayu ukur kepandaian sebenar. Mereka mampu hidup atas usaha mereka sendiri.

    Bukan seperti penipu-penipu di luar sana. Otak tak pandai masuk IPT ikut pintu belakang, pakai kuota atau kerana dasar bertukar supaya senang dapat kerja dalam kerajaan. Nak guna otak sendiri tak pandai, dari UPSR-SPM tak pernah score.

    Assignment copy paste, attendance minta kawan sign, exam tiru atau advance sikit ramai-ramai jumpa lecturer minta diluluskan, dapat scroll buat cari makan. Cantekkk.

    Dah dapat scroll masuk kerja pakai cable, ada kenal sapa-sapa ke dalam jabatan ni? Kalau tak kenal susah lah. Guna cara tak adil kemudian fitnah Allah cakap itu rezeki.

    Setiap daging yang tumbuh dari sumber yang haram. Api neraka lah bahan bakarnya.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    ReplyDelete
  8. Jgn buat kerja bodoh marahkan org lain tp sasaran caw pej TH pulak dia rosakkan. Jgn buat pekerja TH kerja dlm ketakutan

    ReplyDelete
  9. dah mula petanda Negara kita nak jadi mcm Thailand huru hara.baju merah,baju kuning.rakyat mula marah,kerajaan pening.

    ReplyDelete
  10. Encik Amar..

    Kereta Lamborghini Aventador ada stok tak.

    Saya dengar En Mat kata harga kereta turun selepas GST ni.

    Ingat nak beli sebutir nak buat g surau je...

    ReplyDelete
  11. Hei rakyat Malaysia!

    Itu tabung bukan haji yang punya!

    Itu tabung hazeez yang punya!

    ReplyDelete
  12. Islam sering membincangkan soal masa silam, masa kini, masa akan datang dan masa selepas akan datang. Malang 1001x malang umat islam sering membuang masa dengan komen entah apa apa. Yang Omak kau tulis ni benda realiti, apa pulak nak belasah Omak Kau. Korang tak ada mak ke?. Atau keluaq cessss dari pungkoq ayam...
    Maaf emosi sikit....

    ReplyDelete
  13. woooi..hang kena ayaq ketum ka...
    merapu mereben macam sakit sawan...

    ReplyDelete
  14. Itulah terlalu banyak mamak tongkang dlm melesia ni..dari naik tongkang dah naik mercedes..lepas tu letak dia atas TH..tempat duit.. padan la telingkup..
    ada melayu dok kira nak kaya jln mudah..sapu duit rakyat.. satuuuu melisia...satuuu melayasyia...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...