KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 12 May 2015

SEMENJAK MENJADI PENGERUSI TABUNG HAJI 2 TAHUN LALU TIDAK PERNAH GUNAKAN KEDUDUKAN ITU UNTUK BERPOLITIK KATA AZEEZ RAHIM



KUALA LUMPUR: Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim mengaku beliau tidak menggunakan kedudukannya dalam Lembaga Tabung Haji (TH) untuk bermain politik.

Sejak dilantik sebagai Pengerusi TH pada 1 Julai 2013, Azeez berkata matlamatnya hanyalah satu iaitu bekerja untuk ummah.

Sehubungan itu, beliau merayu orang ramai tidak terpengaruh dengan dakyah pembangkang yang mendakwa beliau menggunakan kedudukkannya untuk berpolitik.

“Saya merayu jangan terpedaya dengan dakyah permainan politik. Saya tak pernah bermain politik dalam TH.

“Sejak jadi pengerusi TH pada 1 Julai 2013, saya buat untuk semua untuk ummah dan tidak berfikir untuk bermain politik,” katanya selepas menghadiri perjumpaan Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO dengan Datuk Seri Najib Tun Razak pada Isnin.

Dalam perkembangan berkaitan, Ahli Parlimen Baling itu berkata, isu TH telah dibincangkan dalam mesyuarat UMNO dan diterima baik oleh MT.

“Di dalam MT, saya sudah buat penjelasan pada semua rakan-rakan dan Alhamdulillah mereka terima dan beri pandangan yang membina,” katanya.

Azeez juga menegaskan tidak ada unsur kerugian dan penipuan dalam jual beli tanah 1MDB.

Katanya, banyak pihak yang berminat untuk membeli tanah TH di Tun Razak Exchange (TRX) yang dibeli daripada 1MDB dengan harga RM188.5 juta.

Beliau menegaskan, buat masa ini TH sedang menyediakan proses tender terbaik bagi pihak yang berminat membeli tanah itu.

TH membuat keputusan menjual balik tanah yang dibeli daripada 1MDB atas nasihat oleh Najib, selepas kontroversi pembelian yang dikaitkan dengan cubaan untuk ‘bail out’ 1MDB.

Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli yang memetik laporan The Edge sebelum ini mendakwa nilai tanah yang dibeli TH hampir sama nilai hutang yang perlu dibayar 1MDB dalam tempoh terdekat.

24 comments:

  1. Selamat pagi...we are living in a fucked up society....ayam bertelur riuh sekampung pun orang akan cakap bunyi kokok ayam tu bunyi pesawat juang peribadi milik Mat Sabun...ye lah...kalau dah peribadi tu, mesti beli atas nama mat sabun kan??? Betul tak Mustaqim??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak sial pukimak khaakkk thuiiii kat muka mamak

      Delete
    2. Hahaha......mamak ni Melayu kah????
      Belum haji lg kah!!!! Pakai songkok je boleh jadi pengerusi th mana kelayakkan hajinya??..
      Pelik bila diri dikecam dgn bukti yg benar pembangkang pula di salahkan. Masakan pokok bergoyang kalau tiada anginnya. Boleh ke tepuk sebelah tangan bunyi terhasil???? Jadi usah bersandiwara kami dah jemu.....dgn alasan yg tidak membina, kalau guna wang rakyat dgn sesukahati malah terselindung maka salahlah jawapnya. Ini bukan masalah th untung atau rugi tetapi tujuan th haram halai benar bohong pada rakyat dan kelayakkan pengerusi dlm th.

      Delete
    3. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. kencin kuat mamak Baling ni...................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat report polis la bos...apa brg kecoh2 & baling batu. Pakatan rakyat tau bising kt luar je. Azeez tak kena siasat, orang kampung yg masuk lokap kes baling batu. Mana report polis?? Mana??

      Delete
  3. Anus 09:12, dia MP....Pengerusi TH...ko? Setakat jawatan ko PA kpd Ayamde Ranie Kuloop, tak payah la ko nk sembang.......

    ReplyDelete
  4. kesian mamak ni...pencarum TH ni bukan pembangkang aje oii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau hebat apa lagi tunggu...pergi buat report polis isu tabung haji ni. Satu report polis pun takde sampai ke hari ni..

      Delete
    2. asal bukan umno12 May 2015 at 11:21

      Report polis? Buang masa sj...?Berbakul report pasal projek lembu kak jat... terang2 tibaii 250 j dkt mana kak kat dok Skrg? Masih di kerusi depan.. mcm tu nak report... buang masa

      Delete
    3. Hahaha.....siapa ketuanya????
      Salah mencuri menyamun mrk tetap tidak besalah tetapi anwar tak salah boleh msk penjara maka inilah sebab kenapa keadilan perlu ada kalau tidak negara dijajah bukan demokrasi rakyat diperguna.

      Delete
  5. kesian mamak ni...pencarum TH ni bukan pembangkang aje oii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Butuh pak hang la

      Delete
  6. Kesian pencarum TH ...sbb tu tambang haji semakin baik...buat bisnes x pernah untung...rugi saja.

    ReplyDelete
  7. Tak kan nak guna duit tabung haji pi kempen UMNO pulak kot!!! Melampau la kelin tongkang ni...cukuplah dengan quota 1000 orang yang kau sediakan untuk petugas UMNO pergi haji percuma setiap tahun...itu bukan kepentingan politik juga ka kelin Paria? Mampoih esok hang jawab la.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrk tu org umno mestilah free dijaga tapi wang keuntungan pelaburan rakyat juga digunakan kenapa tak bagi yg miskin nak gi haji tapi tak mampu??.? Nilah sy kata melayu tetap melayu dibibir terpaut kata2 islam tetapi di hati busuk siapa tahu!!!

      Delete
  8. Anaconda mari kalo jantang hantam. Tapi itu manggis jatuh kalo kasi pijak!!

    ReplyDelete
  9. Dato', sekarang ni integriti Dato' dah dipersoalkan serta dipertikaikan dan dah pun terdedah melalui isu-isu pembelian tanah TRX bahawa betapa kurangnya amanah Dato' dalam menjalankan tugas. Ramai dah tak percaya dan tidak redha untuk Dato' terus duduk di kerusi Pengerusi TH.

    Tak salah berundur diri dengan terhormat, kerana Dato' masih akan dihormati sebagai insan yang berprinsip dan mengakui kesilapan diri.

    ReplyDelete
  10. Dato seri Mamak Azeez ni brapa gaji dia sebulan sapa tau? Rm50k ka? Org dlm TH tau kot. Habaq mai. Mamak ni akauntan ke SPM je. Buat keje mcm bodo je. Khak tuii

    ReplyDelete
  11. Ajih kau bolanjo duit tabung aji macam duit abah kau. Suko nak boli tanah kau boli. Ni ghamai takdo kojo, kau ambik seghibu ko atau dua ghibu ko untuk kojo dongan tabung aji. Bueklah duit tu macam duit abah kau. Oh yo bayar gaji murah sikit kecuali yang pandai bahasa Inggeris dan bahasa Arab. Oh yo kau selain bahaso Tamil ghoti ko cakap Arab? Kalau bangang cakap Arab cam mano kau meeting ngan tok tok Arab!! Tak kan cakap Tamil!!

    ReplyDelete
  12. Tok arab pun sudah di tamilkan oleh si ajiz ni.

    ReplyDelete
  13. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini YUSUF ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI RUSLAN SALEH yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI RUSLAN SALEH dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI RUSLAN SALEH di 0812-43477455 Untuk yg di luar indon telefon di +62812-43477455, Atau KLIK DISINI 2D 3D 4D 5D 6D saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI RUSLAN SALEH saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI Ruslan adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.

    ReplyDelete