Wednesday 2 December 2015

BENARKAN PENGUNJUNG BAWA ANJING MASUK KUIL SEORANG SAMI KENA PECAT.




Sami Kuil Terkenal Di Pulau Pinang Dipecat Kerana Benarkan Pengunjung Bawa Anjing

Seorang sami Hindu di kuil terkenal di sini dipecat kerana membenarkan seorang penganut membawa anjing melepasi kawasan kuil.

Sami di Kuil Nattukotai Chettiar yang berusia 160 tahun di Jalan Air Terjun itu dipecat oleh pemegang amanah kuil selepas video mengenainya menjadi viral.

Rakaman video tersebut menunjukkan seorang wanita sedang melakukan ‘pooja’ dan kelihatan seekor anjing bersamanya. Sami itu dilihat sedang bersembahyang bersebelahan wanita berkenaan.

Pemegang amanah kuil, Dr A. Narayanan berkata dia memandang serius perkara ini.

“Ia telah mencemarkan kesucian kuil ini.

“Sami sepatutnya melarang penganut itu untuk bawa anjing. Kami percaya ia pernah berlaku beberapa kali sebelum ini,” katanya.

Timbalan Presiden Hindudharma Mamandram V. Nanda Kumar berkata tindakan membawa anjing ke kuil itu tidak menghormati kesucian kuil tersebut.

11 comments:

  1. Betapa kurang ajarnya Ethnic racist dari Penang ini. Tidak menghormati tempat ibadat ugama lain. Yg jadi mangsa adalah sami kuil itu. Saya Harap Abuya Sifoo Bukit Penang lebih peka kepada sensitiviti penganut ugama Islam, hindu dan ugama lain. PAN Imayam pula perlu fikir benda2 ni, jgn pikir nak bodek Abuyaa Sifoo Bukit Penang dan Syiah Qom_Karbala Sajerrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh Ahli DAP anti kaum India


      PENIAGA INDIA 'SAMSENG', PENIPUAN TONIC PUAKA TERBONGKAR!!!
      Apa boleh buat. Kalau dah namanya diorang ni dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, memang asyik MENIPU rakyat aje la kerjanya. Biarpun terhadap sesama mereka sendiri.

      Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu didakwa terkedu selepas dimaki hamun oleh sekumpulan peniaga India, mula la dia meroyan dan mendakwa mereka sebagai kumpulan samseng PKR.

      (Artikel Berkaitan: Tony Puaka Terkedu Dimaki Ahli PKR!!!)

      Tapi dari kenyataan yang dibuat bagi pihak peniaga India yang dilabelkan sebagai Samseng oleh Ahli Parlimen DAPigs tu lain pulak ceritanya. Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL.

      Kata mereka, Si Tony Puaka tu yang GAGAL untuk menjelaskan kenapa mereka perlu berpindah dari tapak perniagaan sedia ada ke satu kawasan lain bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Malah peniaga - peniaga India itu juga turut menjelaskan bahawa usaha untuk berjumpa dengan Ahli Parlimen DAPigs tu sudah beberapa kali dilakukan, namun ianya tidak diendahkan.

      Sewaktu insiden ditapak perniagaan itu berlaku, Si Tony Puaka tu dikatakan berbelit - belit memberikan alasan mengenai sebab kenapa mereka perlu berpindah sehingga mencetuskan ketegangan.

      Ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony GAGAL membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali - kali, Tony terkedu dan cuba untuk menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota keselamatan, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen itu pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota keselamatan terbabit dengan segera memberikan bantuan selepas Tony yang GAGAL memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Dalam erti kata lainnya, peniaga - peniaga India PKR yang didakwa 'Samseng' tu hanya bertindak 'menyerang' Si Tony Puaka tu selepas dikencing oleh Ahli Parlimen DAPigs tu. Tapi semua tu salah mereka sendiri. Siapa suruh diorang pilih Si Tony Puaka tu jadi Ahli Parlimen!!!

      Delete
    2. RENUNGAN BERSAMA

      Jangan Menyibukkan Diri Dengan Aib Manusia

      Anas bin Malik radiyallahu anhu meriwayatkan bahawa Nabi saw bersabda:

      " طُوبى لمنْ شَغَلَهُ عَيبُه عن عُيُوبِ النّاسِ"
      أخرجه البَزّارُ بإسنَادٍ حَسن. ورواه أحمد والطبراني وابنُ حِبّان والحاكم

      "Berbahagialah sesiapa yang keaiban dirinya menyibukkan dirinya daripada berbicara tentang keaiban-keaiban manusia lain."

      [Hadis dikeluarkan oleh Bazzar dengan isnad yang Hasan. Juga diriwayatkan oleh Ahmad, Tabrani, Ibnu Hibban dan Hakim].

      HURAIAN

      1. Berkata Imam al-Munaawi; Berbahagialah seseorang yang disibukkan dengan keaiban dirinya lalu tidak berbicara tentang aib orang lain. Maka sewajarnya bagi orang yang berakal menguruskan keaiban-keaiban dirinya. Sekiranya didapati ada satu keaiban dan kelemahan sibukkanlah diri dengan memperbaiki keaiban tersebut lalu merasa malu untuk mengeji orang lain.

      2. Berkata al-Hakiim; saya merasakan tiada orang yang sibuk memperkatakan aib orang lain melainkan kerana leka tentang dirinya sendiri. Sekiranya dia prihatin terhadap kelemahan dan aib dirinya tentulah dia tiada masa untuk memikirkan aib orang lain.

      3. Berkata ahli ilmu, tidak sewajarnya bagi seseorang mengintai dan mencari kelemahan dan keaiban saudaranya bahkan selayaknya setiap orang lebih sibuk memikirkan kelemahan dirinya. Seorang mukmin berusaha mendidik dirinya sebelum menyibukkan dirinya mencari keaiban dan kelemahan orang lain.

      4. Demikianlah juga, tiada seorang yang sempurna. Setiap orang pasti memiliki kelemahan di samping kebaikan. Timbanglah kebaikan dan kekuatan diri yang ada pada seseorang sebelum menyibukkan diri kita untuk menilai kelemahan dirinya kerana kita sendiri pun tidak sedikit kelemahannya. Apakah kita suka untuk manusia berbicara tentang segala keaiban kita yang masih disembunyikan oleh Allah?

      5. Di zaman perhubungan manusia menjadi mudah dan cepat menerusi aplikasi whatsapp dan facebook tidak sedikit yang terlalu sibuk membicarakan keaiban dan kelemahan orang lain secara terbuka sehingga menimbulkan pelbagai prasangka sedangkan dia sendiri berpeluang menegur secara tertutup.

      6. Berkata bijaksana Arab; "keaiban dan kelemahan seseorang dilipat simpan bukannya diriwayat dan disebarkan."

      7. Biarlah aplikasi perhubungan sosial semasa memberikan pahala bukannya menambahkan dosa.

      Delete
    3. Salam PAN Imayam, satu orang tu bawa anjing masuk tempat ibadat kaum Hindu. Benda ni bukan aib. Kalau tak dibuka maka lebih teruk jadinya.

      PAN Imayam jgn memperalatkan Ugama Islam untuk menghalalkan perbuatan yg Bathil. Islam menyuruh kita hormat tempat ibadat ugama lai. Jgn gunakan kesucian Islam untuk mempertahankan Abuya Sifoo Bukit Penang yg terang2 racist

      Delete
    4. COPY PASTE AMAT DIALU-ALUKAN.
      TQ

      Delete
  2. DAP adalah parti anti India (Baca Diatas) dan Anti Islam (Baca Dibawah). PAN Imayam sanggup bersengkongkol dgn DAP untuk memporak perandakan masyarkat melayu Islam dan Masyarakat India.



    http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

    Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

    APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
  3. Tuan2 boleh perhatikan bagaimana golongan PAN Imayam mempergunakan Agama Islam untuk mempertahankan regime Zionist Penang

    ReplyDelete
  4. https://aidcnews.wordpress.com/2015/09/28/irc-sedang-susun-strategi-singkirkan-mat-sabu/
    IDCNews – 28/9/15 – Kumpulan IRC (Islamic Representative Council) dalam Parti Pekerja Malaysia (PPM) atau Parti Amanah Negara (PAN) sedang menyusun gerak kerja untuk menyingkirkan Mohamad Sabu daripada terus memegang jawatan presiden parti itu.

    Kenyataan di atas merupakan khabar angin terbaharu yang sedang berlegar di kalangan nitizen pro PAS sejak beberapa hari lalu.

    IRC adalah satu organisasi rahsia yang ditubuhkan oleh pelajar-pelajar Malaysia di United Kingdom pada tahun 1970-an yang kemudiannya membentuk entiti rasmi di Malaysia yang dikenali sebagai JIM (Jemaah Islah Malaysia) pada tahun 1990 dan IKRAM (Pertubuhan IKRAM Malaysia) pada tahun 2009.

    “Satu usaha dari pergerakan IKRAM sedang disusun rapi bagi memastikan Naib Pengerusi PAN sekarang Hasanuddin Yunus mengambil alih teraju PAN selepas dilihat kumpulan Mat Sabu dan Salahuddin Ayub gagal menarik ahli PAS untuk bersama PAN.

    “Hasanuddin merupakan Timbalan Presiden IKRAM, 2 minggu sebelum penubuhan PAN, beliau kelihatan berada di Masjid Rusila menemui Naib Pengerusi Kesatuan Ulama Dunia.

    “Suka dimaklumkan 80% keanggotaan PAN sekarang adalah ahli IKRAM. Semasa pelancaran PAN @ PPM 100% persiapan digerak oleh kumpulan IKRAM.

    “Kita tunggu dan lihat drama seterusnya, “dedah aktivis PAS Terengganu, Roslan Abdullah.



    Komander Abu Suffian menambah faktor Syiah merupakan punca Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu tidak disukai.

    “Ahli IKRAM tidak mahu kepada Mat Sabu sebab Mat Sabu terpengaruh dengan Syiah. Bukan aku kata tapi Aznan Hamat yang kata. hahaha.

    “Berebut jawatan doh ke? Belum apa-apa dah pun berebut. huhuhu,”katanya.

    ReplyDelete
  5. Mujahid Yusuf Rawa, Khalid Samad, Saari Sungib wajar bersatu untuk menyatakan PAN tidak menerima Syiah dalam parti mereka dan memecat semua yg berfahaman syiah. Gesaan ini wajib untuk menyatakan PAN menolak syiah bwerdasarkan Majlis Fatwa Kebangsaan

    MAJLIS FATWA KEBANGSAAN TELAHPUN MEMUTUSKAN BAHAWA SEMUA AJARAN SYIAH TERMASUK ZAIDIYAH DAN JAAFARIAH ADALAH SESAT. JUGA RUJUK FATWA-FATWA NEGERI BERKAITAN SYIAH SEJAK TAHUN 1992 (9 DIWARTAKAN DAN 11 TIDAK DIWARTAKAN). (Sesiapa yang menolak pandangan Syeikh Dr Yusuf Qardhawi yang terbaru tentang Syiah dan juga pandangan ulama-ulama Saudi, maka silakan untuk merujuk kepada Majlis Fatwa Kebangsaan dan Fatwa Negeri-negeri. Begitu juga mereka yang ingin melihat penyatuan Sunni-Syiah, sila ambil perhatian serius tentang keputusan Majlis Fatwa yang telah wujud sejak 1996
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Muzakarah Khas Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia yang bersidang pada 5 May 1996 telah membincangkan Syiah Di Malaysia. Muzakarah telah memutuskan bahawa:
    Bersetuju supaya keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa yang telah diadakan pada 24 dan 25 September 1984 [Kertas Bil. 2/8/84, Perkara 4.2. (2)] mengenai aliran Syiah yang menetapkan seperti berikut : Setelah berbincang dan menimbang kertas kerja ini Jawatankuasa telah mengambil keputusan bahawa "hanya Mazhab Syiah dari golonganAl-Zaidiyah dan Jaafariah sahaja yang diterima untuk diamalkan di Malaysia.” DIMANSUHKAN.
    baca selanjutnya di : http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-kebangsaan/syiah-di-malaysia

    ReplyDelete
  6. COPY PASTE DIGALAKKAN DI SINI
    TERIMA KASIH

    ReplyDelete
  7. Joe labu..campion of screw..2 December 2015 at 20:42

    Amerika...negara kapir makan babi minum beer dan suka seks bebas...mandi 3 hari sebulan...GERAN TANAH MARIKH MEREKA PUNYA..GALAXI atas pala korang tu semua mereka punya....hehehehhee...korang kitaorang...sibuk cerita mahzab...kakkakakkakakakaka..makan lagi budu...tau makna BUDU....BURIT DAN DUIT.....kakkakakakakakakak...haprak semua pengomen dalam ni termasuk aku...kakakkakaka..puikkkk...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...