Wednesday 2 December 2015

EDISI ORANG PUN DIA HANTU PUN DIA ... SEBELUM INI MINTA PEMBANGKANG JANGAN SERANG SESAMA SENDIRI ... TAK LAMA KEMUDIAN DESAK AZMIN PECAT PAS DARI KERAJAAN SELANGOR


Inilah NGO paling bangsat, haprak dan jilake dalam sejarah dunia ... jenis cakap lebih berbelit dari lidah biawak ... hati lebih busuk dari bangkai khinzir .... nafsu serakah gila pelahap kuasa lebih dahsyat dari Firaun .. Kalau pencipta teori Matlamat Menghalalkan Cara, Machiavelli  masih hidup dia pun pasti terkejut apabila ada pendakap tegarnya lebih terlajak dari teorinya ... lebih gila meroyan untuk lakukan apa sahaja asalkan matlamat dan cita-cita jahatnya tercapai.

Mula-mula merayu berlakun suci murni hati mulia minta parti pembangkang jangan serang sesama sendiri kerana musuh bersama ialah UMNO dan BN.

Air liur belum kering dah mula menyerang agar PAS dipecat dari kerajaan Selangor ikut kerajaan pujaan hatinya sampai ketulang sonsom Pulau Pinang yang diterajui DAP.

Lebih dahsyat lagi siap cakap segala kekosongan itu akan di isi oleh PAN.

Ini yang bercakap ini orang ke hantu?????? ... rasanya hantu pun tak seteruk dia kalau bercakap.


Berikut kenyataan Presiden PasMa yang berlakun bajet bagus suci murni hati mulia minta parti pembangkang hentikan serang sesama sendiri:-



Presiden Pertubuhan Sejahtera Ummah Malaysia (PasMa) Datuk Phahrolrazi Zawawi menggesa semua parti pembangkang supaya tidak menyerang antara satu sama lain dan menghalakan 'senjata' mereka kepada BN.

Katanya, pergeseran dalaman blok pembangkang melibatkan DAP, PKR, PAS dan Parti Amanah Negara (AMANAH) adalah membuang masa.

"Sebagai NGO yang pro-pembangkang, kami merasakan sepatutnya fokus harus diberikan kepada BN mengenai isu-isu rasuah dalam parti pemeritah," katanya dalam pada sidang akhbar di George Town hari ini.

"PAS bukan parti pemerintah, mereka hanya memerintah di Kelantan. Menyerang sesama sendiri memberikan kesan negatif kepada blok pembangkang," kata ADUN Pengkalan Kundor itu lagi.

Beliau mengulas kenyataan Presiden AMANAH Mohamad Sabu yang dilapor berkata bahawa PAS sudah diresapi pemikiran ISIS menjadikan antara punca parti yang diketuainya itu ditubuhkan dan menuntut supaya siasatan terperinci dibuat pasukan keselamatan negara.

Phahrorazai berada di Pulau Pinang untuk mengumumkan konvensyen PasMa negeri di Kepala Batas yang dijadual pada 5 Disember, yang bakal menyaksikan NGO itu akan menentukan resolusi perkembangan politik negara untuk diserahkan kepada pemimpin Pakatan Harapan.

Pemimpin Pakatan Harapan dijemput untuk menghadiri konvensyen itu sementara Naib Presiden Amanah Datuk Dr Mujahid Yusof telah mengesahkan kehadirannya.


Kemudian air liur belum kering buat lagi suatu kenyataan agar Azmin Ali pecat sahaja PAS dari kerajaan Selangor supaya ikut jejak langkah parti pujaan tahap dewa PAN iaitu DAP di Pulau Pinang.

Ini kenyataan nang bo ti nang kui bo ti kui ini:-

Pertubuhan Ummah Sejahtera Malaysia (Pasma) menggesa kerajaan negeri Selangor supaya mengikut jejak Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang tegas menyisihkan Pas dalam pentadbiran kerajaan negeri selepas parti itu enggan menganggotai Pakatan Harapan.

Presiden Pasma, Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi berkata Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali sepatutnya tegas dengan pendirian dan resolusi yang telah dipersetujui antara parti komponen Pakatan Harapan.

“Beliau (Mohamed Azmin) perlu buat keputusan sama seperti di Pulau Pinang iaitu tidak perlu kekalkan Pas dalam kerajaan negeri yang diterajuinya itu.

“Mungkin Mohamed Azmin masih kekalkan Pas dalam pentadbirannya kerana beliau mahu memujuk parti Islam itu menganggotai Pakatan Harapan, tetapi saya percaya mereka (Pas) tidak akan bersetuju,” katanya pada sidang media di sini hari ini.

Dalam pada itu, beliau berkata Pasma juga bersedia untuk mengemukakan nama anggotanya untuk memegang jawatan dalam kerajaan negeri pimpinan Pakatan Harapan termasuk pelantikan sebagai anggota Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Negeri(JKKKN).

Katanya, sebelum ini di Pulau Pinang seramai 1,083 anggota JKKKN dari parti Pas telah meletak jawatan dan Pasma bersedia dilantik sekiranya kerajaan negeri menghendaki mereka.

NANG BO TI NANG KUI BO TI KUI  ( ORANG BUKAN ORANG HANTU PUN BUKAN HANTU)

51 comments:

  1. KPD HJ HADI:
    Mana surat drp ulama terkenal dunia yg tulis kpd tn hj yg kata penubuhan Amanah itu haram?

    Cepat la bg tn hj. Saya nak masuk pas ni.
    Jgn sampai 1.1.2016 yer.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukuplah dgn hujah bahawa PAN telah mengkhianati Islam kerana bersekongkol dg DAP untuk menentang hudud .... Makanya, bertaubatlah. Kasihannya kamu ni. Mungkin kamu ni budak2 lagi kot ...

      Delete
    2. Bukan bersekongkol dgn Dap.
      Tapi bertahaluf siasyi.
      (Ikut ayat tok lebai serban besar dolu2)
      Kih3

      Delete
    3. si PharoahRazi tu perangai memang lagu tu....kopiah saja putih tapi hati hitam legam...kharrk ptuihhh

      Delete
    4. Tak payah lah kau masuk pas bai. Nak bersurat bagai. Masuk dap yo sonang.. Buleh dapek pahalllllo. Pas pun tak hingin nak amik kau jadi ahli.. Perasan bona....

      Delete
    5. Tak payah lah kau masuk pas bai. Nak bersurat bagai. Masuk dap yo sonang.. Buleh dapek pahalllllo. Pas pun tak hingin nak amik kau jadi ahli.. Perasan bona....

      Delete
    6. Kepalo butoh kau jang. Oomak oii bukan maen jilat kau yo. Sok2 bulehh candat sotong ngan Hadi...

      Delete
    7. mana bukti yg hj salahudin kata ulama terkenal merestui penubuhan parti amanah setia pd LGE...cepat lah tuan hj...sy nk msuk PAN...!!!! ni....

      Delete
    8. Mat Sabu sudah meminta pihak polis cawangan khas di bawah KDN untuk menyiasat, justeru itu PAS yang perlu bersiap sedia jika terdapat bukti sahih pegnlibatan beberapa orang pimpinan PAS dengan kegiatan ISIS. Tulisan Din Ayam dln fb mengukuhkn hujah Mat Sabu.

      Delete
    9. sekarang ini untuk pengetahuan omakkau..hadi adalah org berserban paling haprak dgn kata cercaan dia yg buat kan org makin jauh dengan PAS

      Delete
    10. Hang tak jadi ahli Pas pun tak pa.pendirian hang dari tulisan atau komen pun tak konsistan.mcm mn nak istiqamah dgn Pas.

      Delete
    11. Surat dari ulama kata pan haram sebenarnya dlm poket dan hati ketua parti barua hang! Hang saja yg tak sedar terlajak meroyan sbb hang mmgvsuka jadi barua pengkhianat.

      Delete
  2. Inilah orang kuat irc, jim, ikram ..... suka menyusup dlm jemaah orang. Cukuplah jadi perosak .... taubatlah. Kalau tak suka PAS, jangan pula puja DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas saja yg betul.
      Yg lain tak betul?

      Delete
    2. Pas jd ejen ISIS tak gombira ka?

      Delete
    3. puas hati ker sokong syiah...
      bertaubatlah kawan...
      pikir baik2 pendokong Amanah...
      rasanya aku teragak2 nk melibas...
      bg yg rindu ngan surat aku , nk saja aku penuhkan hati hampa dgn kasih sayang...
      insyaAllah....
      apa pun berat bona ayat blogger...
      sabo makcik...

      #PANpendokongsiah
      #silaconform
      #syiahharusditentang

      Delete
  3. Mana- mana MELAYU KAYU kalau dari UMNO ke PAS ke PKR ke PAN ke asalkan MELAYU.......DARI NEGARA MALAYSIA INI....memang mereka suka CAKAP MEMFITNAH , BERBOHONG DAN MENIPU ,CAKAP BERBELIT-BELIT DAN MUNGKIR JANJI ....SERTA MENGELIRUKAN.....MEMBUATKAN SEMUA ORANG MELUAT DAN BENCI......MEREKA INI IALAH MELAYU MELAYU YANG DAH JADI MUNAFIQ...........RAKYAT DAH BENCI DAN MUAK SERTA MENYAMPAH...UWEKKKKKKKKK.....PHUIIIIIIIIIIIIIII

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ngan amno memang mcm tu. Suka cakap belit2 dan kluk klek....

      Delete
    2. Cakap belit2 dan berbahasa kasar itu identiti PAS ISIS...

      Delete
  4. Presiden Pasma, Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi ni perangai dia saling tak tumpah sama seperti Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS, Dr Ahmad Zuhdi Marzuki dan pimpinan seangkatannya iaitu Nik Abduh, Nasrudin Tantawi, Nik Amar dan Zaharuddin. Kita kena pastikan mereka ni tidak wujud dalam arena politik negara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas mmg dr dulu benci Pahrolrazi i sbb mesra Amanah. Klu mesra pas pasti dia di sanjung.

      Delete
  5. Beliau dan kuncu-kuncunya antara penyebab utama Kedah tersungkur pada pilihanraya 13 yang lepas. Di tambah kesilapan meletak Mat Sabu bertanding di Kedah, Hakikatnta Mat Sabu tidak diterima oleh penduduk Kedah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. KPD DATOK TN GURU MAT YAKOB:
      Betul ker org kata tn guru ada janji klu klantan tak dpt buat hudud thn 2015 ni, tn guru nak letak jawatan???

      Tinggal 29 hari lagi ni tn guru. Tn guru dah sedia ke nak letak jawatan??

      Oh ya...sebelum letak jawatan tu, duit potongan gaji cikgu Yik yg 14 juta tu dah settle ke belum?

      Maaf bertanya, tn guru.

      Delete
    2. Dah sampai masa nye PAS berdiri sendirian seperti mana kehendak Harun Din selaku masidul AM selari dg Peresidin PAS Tgha, yg mrka ni selalu keluarkan bermacam2 hujah agar PAS sertai UMNO . Dlm lain keadaan mereka berkehendak akan bertanding di tempat2 PKR,DAP walaupun PKR maseh bersama PAS tapi mrk tampa segan silu nyatakan demikian .

      Delete
    3. Pas mana ada telor nak berdiri sendiri.... Dgn dap selangor pun sanggup makan sepinggan. Org kata pas ni kluk klek. Sebab apa? Sbb elaun exco dan ceo.

      Kahakkkkkptuiii

      Delete
    4. Pas sanggup lacur agama demi pangkat dan wang.

      Delete
  6. Aduh omakkau mahu pinsan geng pan baca ni
    tahap telinga keluar asap ni .mahu jd gaban dia org ni karang.geng pan mmg mcm tu la omakkau.ckp je lebih hantu je yg sokong.hakikatnya pulak mat sabu tu tak diterima dimana mana.hatta pegi mana ye.lama sonyap aje.pening dgn cerai bini lg ke.aduhai geng pandirkutty imayam.sampai sudah la menyalak bukit jdnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. HUSSAM SUDAH SERAH BUKTI:
      1. Bila nak pecat ketua big boss geng UG?
      2. Bila nak agih potongan gaji cikgu Yik kpd agensi berkenaan?
      3. Bila nak masukkan tok lebai sapu duit balak dlm jel?

      Harap2 tak ambik masa sampai 50 tahun.

      Delete
    2. Hahaha...
      Surat mana surat?
      Aku cari kat locker x ada pom....
      Tipu yekkkk....

      Delete
  7. Betulah apa phahlorazzii tu cakap...aku pun tak mau simpan sembelit dalam bontot..nak keluar susah..nak simpan kemit kemut mulut bontot...khalas..PAS tak reti malu...DAP berdisiplin...dalam politik..mana boleh berbelas kasihan...nanti diambil kesempatan..berbelas kasihan boleh..dalam membantu orang susah yang tak sombong dan suka bermegah....nak tanya..PAS ni parti orang susah ke....tak kannnn...so patutlah kena cakap..ko nampak itu pintu..dengan pantas ko keluar sekarang....kakkakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu x ada derma tin milo susah jugak.

      Delete
    2. Tin Milo hahahaha cantik 16thn pun bilih jadi ahli kemaruk ke ?

      Delete
    3. 13 thn bhaiii...
      Klu bole masa kat perut dah wajibkan jadi ahli walaon.

      Delete
  8. Bila pas, pan, dap, pkr saling bertempur, najib seronok sangat. Semua boleh kasi naik. Boleh kasi jual. Boleh kasi tibai cun3. Hadi pun seronok la.

    ReplyDelete
  9. Kebanyakkan org politik mmg cakap macam cibai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari kalangan PAS UG aje yg macam cibai

      Delete
  10. selamat tinggal Parti Amanah Negara...cakap tak serupa bikin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Borang ahli Amanah dah isi ke?
      Klu ucap sayonara kpd PAS ada logiknya. Lawak...lawak..bila macai pas menyamar...

      Delete
    2. Wajar n logik PANthrid ditinggalkan.... bsekongkol dgn dapig yg terang2 x besetuju dgn hudud n menentangnya pula. Spesis be end jgak..

      Delete
  11. Nah sudah terbukti..golongan yg mabuk jawatan tuh siapa...cakap berbelit2 macam biawak....golongan yg banyak mkn semut ni..pelupa @nyanyok

    ReplyDelete
  12. Muka cm mnyet anjg bbi Pharaun no...Ade hti nk jdi pmpn..lngsng xde tkh...sape le yg plih...amt mlng bgi Mlysia

    ReplyDelete
  13. sojak bilo admin belaja bahasa hailam - nang bo ti nang kui bo ti kui,
    senang tak senang lama lama mati.

    ReplyDelete
  14. begong tak leh ajar.. DAP tolak hudud lantak la dia... org kapir dah terang2 akan msk neraka... yg duk bising sgt psai apa... ang pong nak msk neraka jugak ker...

    ReplyDelete
  15. Bihun sup satuuuu..

    ReplyDelete
  16. Mana boleh ikut ckp bahlulrazi ni.dia pun tak betoi.hari ni ckp lain esok lain pula.

    ReplyDelete
  17. Kalu org bkn org hantu bkn hantu apakah ketua pasma malaikat? Kurr semangat dgn kerjajahatnya yg bertimpa2 sejak peranan jahat khianatnya jatukan pas di kedah. Sikap pahrolrazi dgn ceria mengkhianati perjuangan islam dan menyokong agenda jahat pehak yg nak hapuskan melayu dan umat islam adalah kerja iblis yg pandai menyamar baik. Jadi layak sgt lah si barua ni digelar iblis

    ReplyDelete
  18. PAS suka cakap bohong berbelit- belit macam UMNO ular sawa sekarang ni ....cuma nak ingatkan saje kepada Parti PAS .... JANGAN TERBELIT BATANG LEHER PARTI SENDIRI SUDAH LAH.....nanti PRU14....rakyat akan tentukan....kita tenguk nanti Adekah Benar HUDUD Dapat dilaksanakan Di Kelantan atau Cuma di Terengganu saje Kot.....Rakyat Akan Menilai.....Insyallah

    ReplyDelete
  19. Nak Tanya Sikit Kat orang Melayu yang Beragama Islam iaitu PAS , PKR, Dan UMNO Selama ini DAP ialah orang Cina KAFIR.....katanya mereka SUKA makan BABI yang haram...MINUM ARAK yang HARAM...MAIN JUDI yang HARAM....Pelihara ANJING yang HARAM......Tetapi Hairan Kenapa Orang Melayu yang mengaku Islam pula yang TAK MAKAN BABI tapi suka MEMFINAH macam orang kafir ...TAK MINUM ARAK tapi orang Melayu selalu cakap Macam Orang MABUK Minum ARAK ...selalu BERBOHONG DAN BERBELIT-BELIT, PEMBOHONG DAN SELALU MUNGKIR JANJI....TAK PELIHARA ANJING yang NAJIS dan GARANG BERKUASA..tetapi orang Melayu jugak yang perangai macam ANJING menggunakan KUASA DENGAN MENGANIAYA..Rakyat Dan Bangsa Melayu sendiri untuk sumbat dalam ISA.........ADEKAH KITA ORANG MELAYU ISLAM HARI INI BENAR2 MENGAMALKAN AGAMA ISLAM YANG SUCI INI SEPERTI YANG DITUNJUKKAN OLEH AKHLAK BAGINDA RASULLAAH SAW TERCINTA....??????..FIKIR2KANLAH WAHAI BANI MELAYU.....ADEKAH KItA NI MASIH ISLAM ATAU SUDAH JATUH MUNAFIQ....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menyamar jadi Melayu Islam. Kah....kah......kah.......

      Delete
  20. Org PASMA dan PAN semuanya mangkuk hayun!....napa hang dok sokong DAPigs tu.....dia org tu ada hidden and long-term agenda.....bila DAPigs dah berkuasa nanti depa kasi tendang hang....rampas tanah rezab melayu....org melayu kita ni bukannya cerdik sgt.....bukannya rajin sgt.....bukannya kaya sgt....hang PASMA & PAN napa hang masih tak sedar diri lagi?

    ReplyDelete
  21. PAS sama ngan ISIS

    Jeff Ulu Bernam (PAS anak iblis)
    Keadilan Reform

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...