Friday 4 December 2015

GARA-GARA BERGADUH ... DUA CEDERA DITEMBAK DI RESTORAN.




Dua lelaki cedera, selepas ditembak ketika sedang makan bersama seorang lagi rakan mereka di sebuah restoran di Jalan Paya Terubong, malam tadi.

Khor Chee Loon, 30, cedera di punggung, selepas terkena dua das tembakan, manakala rakannya berusia 30-an mengalami kecederaan ringan, selepas satu das tembakan itu terkena tangan kirinya.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Mior Faridalatrash Wahid berkata, dalam kejadian kira-kira jam 9.40 malam itu, tiga mangsa terbabit yang sedang makan, didatangi seorang lelaki bertindak melepaskan lima das tembakan, sebelum melarikan diri.

“Bagaimanapun, rakannya tidak serius, manakala seorang lagi rakan mereka tidak mengalami kecederaan,” katanya kepada pemberita di tempat kejadian, semalam.

Mior Faridalatrash berkata, kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk rawatan lanjut.

“Berdasarkan siasatan polis, mangsa bergaduh dengan beberapa lelaki dan mereka tidak berpuas hati, lalu bertindak menembak lelaki itu, bagaimanapun siasatan lanjut masih dijalankan,” katanya.

Beliau berkata, polis juga telah mengenal pasti lelaki yang melepaskan tembakan dalam kejadian itu dan usaha mengesannya giat dijalankan.

“Mangsa memang nampak suspek yang tembaknya dan dia mengenali lelaki berusia 30-an itu dan saya percaya dengan beberapa maklumat yang diperolehi, kami akan dapat mengesannya,” katanya.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan.

14 comments:

  1. Yg ni digahkan oleh PAN Imayam Mutanajjis. Penang Jannah Firdausi Al-Duniawi di mata PAN Imayam

    Alahai PAN Imayam, get a life.

    DIharap PAN Imayam jgn dekat dengan pejabat Keadilan di Hulu Bernam, Batang Kali, Bukit Sentosa, Sungai Buaya dan Serendah. Kalau nak datang pun untuk berdebat dengan ahli2 cabang.

    Balik Penang la PAN Imayam

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. SI TOKONG DAPigs DIMALUKAN!!!

      Alahai!!! Kesian jugak tengok Si Tokong DAPigs ni. Hidup - hidup dia kena GAME dengan PAS tu. Dulu, dia yang mempermainkan PAS dengan janji KONONnya dia mau ikut Umar Ibn Azziz. Tapi rasanya dia ikut style filmstar Hollywood purba Umar Sheriff agaknya..

      Sekarang giliran Si Tokong DAPigs tu pulak yang dipermainkan secara terang - terangan. Perkara itu berlaku apabila beberapa orang ahli yang baru masuk parti tu bertindak menyertai semula PAS.


      Pendedahan yang dilaporkan melalui blog Generasi Pejuang Bangsa menyatakan tindakan pemuda itu jelas memalukan Si Tokong DAPigs tu selaku pemimpin terbesar dalam Pakatan.

      "Tidak sampai seminggu ahli-ahli PAS Kawasan Kepala Batas menyertai DAP, 4 daripada mereka kembali 'u-turn' menyertai PAS semua.

      "Borang keahlian DAP pun tidak sempat diproses oleh Ibupejabat DAP disebabkan oleh bekas Setiausaha Organisasi DAP telah meletak jawatan sebelum Konvensyen DAP Negeri disebabkan tekanan yang diberikan oleh Lim Guan Eng.

      "Tidak pasti sama ada ahli-ahli PAS ini panas berada di dalam parti cauvinis Cina ini atau kepanasan hati terhadap Super PAN Imayam -Mat Sabu All Selfie - lapor blog tersebut
      .
      Dah macam 'Touch N Go' dah DAPigs tu dibuatnya. Parti Ultrachauvanist tu hanya sekadar dijadikan tempat untuk untuk diorang 'berak dan kencing' je. Kemudian, taik suruh Si Tokong DAPigs tu cuci.

      Apa yang pasti, pendedahan itu membuktikan Si Tokong DAPigs tu telah hilang kemaluan dia apabila menerima tamparan sedemikan. Sekali gus ianya membuktikan bahawa DAPigs bukannya sebuah parti yang berkaliber. Hanya setakat macam 'Lampin Bayi Mudah Pakai' yang boleh di 'Pakai Buang' je!!!

      Delete
    2. Kena kencin najis budak ni

      Delete
    3. Hahaha.....negara punyai kerajaan penyamun penjenayah pun penyamun skrg samseng pula bersenjata mana keamanan kemakmuran, kuca kaci kacau bilau hancur musnah negara ini skrg!! Tiada yg bertanggungjawap menyelesaikan masalah sebaliknya rakyat sdr melindungi keselamatan diri.

      Delete
    4. Kepada Jeff Ulu Bernam

      Firman Allah: “Sesungguhnya orang-orang yang mendatangkan fitnah kepada orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan, kemudian mereka tidak bertaubat, maka bagi mereka azab jahannam dan bagi mereka azab (neraka) yang sangat pedih”. (Q.S. al-Buruj: 10)
      Sebegitu kuat janji Allah terhadap tukang fitnah. Apapun dan bagaimanapun alasannya, Allah menjanjikan neraka bagi tukang fitnah. Untuk itu Allah mengingatkan manusia: “Wahai orang yang beriman! Jauhilah dari kebanyakan sangkaan, karena sesungguhnya sebagian daripada sangkaan itu adalah dosa, dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang, dan janganlah kamu mengumpat setengah yang lain. Adakah seseorang kamu suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu patuhilah larangan tersebut) dan bertaqwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha penerima taubat dan Maha penyayang.” (Q.S. al-Hujurat: 12)

      Delete
  2. Kaum Melayu Ditindas di Penang. Sila baca seterusnya


    26 Kampung Melayu Penang Hilang Dari Google DAP

    Rasa terpanggil untuk mencoretkan tentang perjuangan ISLAM dari sebuah parti di Malaysia ini dengan dasar-dasar ISLAM serta kebajikan yang dijanjikan.

    Dinahari ini banyak perkara yang berlaku dengan kerakusan kuasa milik sementara akan tetapi suara-suara penenggak Agama, Bangsa untuk rakyat Malaysia.

    Semalam kecoh disebelah utara tanah air iaitu di Pulau Pinang telah berlaku menghalau rakyat dikampung Mutiara Batu Feringgi macam pelarian oleh kerajaan DAP.

    Ini senarai kampung yang telah DAP lenyapkan di Pulau Pinang dan terdapat 26 kampung melayu Pulau Pinang sudah dilenyapkan apabila krisis kepercayaan kepada pemimpin Melayu di salah gunakan.

    Sekarang PAS dan PKR Pulau Pinang tidak dapat membuat apa-apa kerana mereka telah ditutp dengan wang dan kuasa sementara.

    Apakah nasib yang akan berlaku dengan anak cucu di Penang ini dan masih ada yang menyanjungi mereka (DAP) untuk terus menguasai Malaysia dalam PRU14 nanti.

    1. Kg Permatang Tok Subuh
    2. Kg Buah Pala
    3. Kg Pokok Assam,Jelutong
    4. Kg Dodol
    5. Kg Binjal
    6. Kg Batu Uban
    7. Kg Tanjung Tokong
    8. Kg Bagan Dalam
    9. Kg Permatang Tepi Laut
    10.Batu Maung
    11.Kg Pulau Jelutong
    12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
    13. Kg Teluk Kumbar
    14.Kg Dalca
    15.Kg Sungai Nibong Kechil
    16.Kg Tengah Jelutong
    17.Kg Terang Balik Pulau
    18.Kg Genting,Balik Pulau
    19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
    20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
    21.Teluk Air Tawar
    22.Kg Gagah, Bagan
    23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
    24.Kg Selut Sg Pinang
    25.Kg Siam, Pulau Tikus.
    26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

    Pengusiran melayu sama seperti PAP buat terhadap melayu singapore tahun 60an atas dasar Urban Development Program.

    Dah tak ada kawasan majoriti melayu lagi seperti Pasir Panjang, Geylang Serai, Bedok, Pulau-Pulau Selatan. Sesetengah nama ghaib terus dari sebutan seperti Tangjung Keling, Pulau Semulun, Pulau Berani, Instead kita ada marina bay sand.

    Luahan rasa rakyat,
    Aku Anak Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak umno bodoh2

      Delete
    2. Bahlul..wahlul.bhilul wilul wayiyul...Gerakan buat apa..umno buat apa..50 tahun dulu...kaakakaaaka...cina pegang ekonomi..melayu pegang kuasa..india pegang suasa...pengomen dalam ni semua pegang taik idung....kakaakakakkakakaa

      Delete
  3. Aku tau la kao waris Abuya Sifoo Bukit Penang, menjual barang haram di hari Jumaat

    ReplyDelete
  4. YB DAP MAKI KAUM INDIA

    TONY TUDUH KAMI SAMSENG, TAK JAWAB SOALAN!!!

    Demikian luahan yang dibuat oleh peniaga India dikawasan tapak Bazar Deepavali yang telah dimaki hamun oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini dengan menggelarkan mereka sebagai 'Samseng'.

    Ekoran tindakan tersebut, wakil peniaga berbangsa India yang juga merupakan Ahli PKR itu telah membuat laporan Polis terhadap Tony Puaka yang didakwa menghasut rakyat untuk menghina mereka.
    Petaling Jaya : Setiausaha Cabang Pkr Kawasan Kelana Jaya hari ini mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara disiasat di bawah akta hasutan ekoran status di laman sosial miliknya yang memangil Kaum india dengan gelaran Samseng dan pariah.
    Beliau juga mendesak pihak berkuasa menyiasat status yang dimuat naik oleh Tony Pua yang menyatakan ” The Indians really behave like thugs and like Pariah! ” seperti yang tersebar baru-baru ini.

    S.Murali yang membuat laporan polis di Ibupejabat Polis Daerah Petaling Jaya sebentar tadi turut mendesak Ahli Parlimen Petaling Jaya itu menjawab beberapa soalan seperti berapakah jumlah premis-premis rumah urut, judi dan pusat hiburan yang tidak berlesen di kawasannya itu dan mengapakah beliau tidak turun dan ambil tindakan kerana ianya diusahakan oleh peniaga cina dan beliau sanggup turun di Sunway kerana pengusaha disitu india ? ujarnya lagi.

    Tony Pua menduh kami “Pau” kawasan berkenaan dan kami nak tanya adakah Tony Pua “Pau” rumah maksiat ini dan oleh kerana itu beliau tidak mengambil tindakan ujar nya.

    Setiap kali di dalam kenyataan media dan laman Sosial Facebok, Twitter miliknya, Ahli Parlimen Petaling jaya Utara itu memanggil kami samseng,samseng,samseng, bagaimana dia dapat perkataan itu kami tidak tahu , Kami adalah ahli politik dan juga membuat kerja-kerja sosial masyarakat di cop samseng oleh Tony Pua.

    “ Beliau harus menjawab soalan kami daripada menuduh kami samseng” bila bertanyakan soalan kepada beliau, Murali juga akan menyarahkan memorandum ke pejabat Tony Pua mengenai perkara itu.

    Sebelum ini Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua yang melakukan satu kunjungan di bazar di Sungai Way melahirkan rasa kesal dengan tindakan peniaga India yang melemparkan kata-kata kesat kepadanya dan berkelakuan samseng ekoran diarahkan berpindah ke tapak yang baharu.
    Nah!!! Itu buktinya bahawa puak - puak DAPigs ni bukannya pandai nak menghormati orang lain. Sebaliknya, diorang lebih suka menghina dan memberi gelaran terhadap orang lain sesuka hati diorang je serta cuba mengelirukan rakyat!!!

    ReplyDelete
  5. Haji Hadi Dan MP PAS Ponteng Parlimen

    'Ahli parlimen mengangkat sumpah dengan WALLAHI, WABILLAHI, WATALAHI semasa ditabalkan menjadi seorang MP untuk berkhidmat dengan amanah dan jujur'

    Sesungguhnya orang munafik pun boleh menggunakan sumpah begitu

    Hadir ke persidangan parlimen adalah tugas utama wakil rakyat. Kalau serentak berlaku persidangan Parlimen dan DUN, keutamaan adakah kepada mana yg ada pengundian.

    Kalau persidangan Ulama Sedunia, itu tugas sampingan.

    Inilah susahnya bila membuat kerja ikut sesuka hati. Mentang-mentang jadi ketua maka boleh buat apa sahaja sesuka hati.

    Ingatkan bila serban besar tentulah amanah. Persoalannya adakah beliau seorang munafik?

    Ahli-ahli Parlimen adalah penjawat awam kerana mereka dibayar gaji dan elaun dan menerima pencen. Ganjaran yang mereka terima adalah wang rakyat yang diperoleh oleh kerajaan dari pembayar-pembayar cukai.

    Ahli-ahli parlimen yang ponteng bermakna mengkhianati dan membazirkan wang rakyat.

    Rakyat mengharapkan mereka datang ke parlimen untuk membela mereka. Betapa hancur dan luluhnya perasaan rakyat apabila pemimpin yang diharapkan tidak menunaikan tanggungjawab yang diamanahkan.

    Mereka ini perlu dirujuk kepada kaunselor.

    Jika sesi kaunseling tidak berjaya memulihkan kehadiran, mereka perlu dirujuk kepada psikitrik untuk mempastikan mereka masih siuman.

    Jika wakil-wakil rakyat ini terbukti tidak waras/tidak siuman wajiblah mereka dilucutkan jawatan sebagai wakil rakyat.


    ReplyDelete
  6. 1122
    Bodoh ko ni

    ReplyDelete
  7. Allah nak tunjukkan kemungkaran bertimpa2 kpd kerajaan dap p pinang yg menentang keras hukum islam dilaksanakan. Kerana kebencian begitu mendalam kpd islam maka allah dtgkan bala bencana yg tak mampu di selesaikan ikut hukum akal semata2. Moga2 memberi pengajaran dan peringatan kpd golongan kafir dll yg menolak hukum allah.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...