Tuesday 1 December 2015

PKR CABANG SEPANG MOHON RoS SIASAT KESAHIHAN PERWAKILAN KE KONGRES NASIONAL PKR KE-11 LALU.



Pengerusi Tetap Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Sepang, Arffain Mohamed mendakwa kehadiran perwakilan 10 ahli yang mewakili cabangnya adalah tidak sah memandangkan beliau sendiri membatalkan mesyuarat agung cabang yang diadakan di Kuala Langat pada 19 September lepas berikutan masalah pembentangan laporan kewangan.

Pengerusi Tetap Parti Keadilan Rakyat (PKR) cabang Sepang, Arffain Mohamed meminta Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (RoS) menyiasat kesahihan 10 ahli yang mewakili cabangnya ke Kongres Nasional ke-11 parti itu yang berakhir kelmarin.

Arffain mendakwa kehadiran perwakilan itu adalah tidak sah memandangkan beliau sendiri membatalkan mesyuarat agung cabang yang diadakan di Kuala Langat pada 19 September lepas berikutan masalah pembentangan laporan kewangan.

Menurutnya, pembatalan itu dibuat mengikut perlembagaan parti apabila pemeriksa kira-kira tidak mahu menurunkan tandatangan ke atas laporan kewangan tersebut selepas bendahari gagal menyediakan dokumen sokongan termasuk buku cek, penyata bank dan resit pembelian.

"Selepas memerintah supaya mesyuarat cabang diadakan semula, beliau mendakwa diusir keluar oleh beberapa ahli jawatankuasa PKR Sepang dan timbalannya mengambil alih tugas mempengerusi mesyuarat," katanya selepas menghantar memorandum kepada RoS, di Putrajaya semalam

Arffain mendakwa mesyuarat cabang itu dijalankan dalam keadaan tidak sah dan kehadiran perwakilan cabang Sepang ke Kongres Nasional PKR juga adalah tidak sah.

21 comments:

  1. Macai ug kata "ni mesti kerja pan Dapigs ni, diorg kerjasama dgn israel, Rusia nato utk menjatuhkan org melayu"...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ​The loud cheers given to PAS by PKR delegates during their party congress in Shah Alam today reflect the "sentiments of the grassroots", deputy president Mohamed Azmin Ali said.

      Earlier, PKR delegates cheered loudly at the mention of PAS when greetings were offered to all opposition party representatives present at the congress, whereas the mention of PKR's current partners in Pakatan Harapan – Amanah and DAP – only prompted mild claps from the crowd.

      "That is the sentiment of the grassroots," Azmin told reporters when asked about it during a press conference later.

      Delete
    2. Kesimpulannya, tiada harapan PAN Imayam utk duduk dalam PAkatan Harapan.

      Tiada harapan utk PAN Imayam menyukai harrapan rakyat

      Teori Tulang Badak adalah PAN Imayam melihat harapan rakyat sebagai halangan kepada parti footlose untuk naik lebih tinggi yakni hamba abdi Class A bagi DAP

      Sehingga kiamat pun PAN imayam tidak akan menyokong kehendak rakyat terutama masyarakat Melayu Dan india

      TULANG BADAK
      Murtabak Waves

      ps Pastikan tiga penjuru di segitiga

      Delete
    3. RENUNGAN BERSAMA

      Jangan Menyibukkan Diri Dengan Aib Manusia

      Anas bin Malik radiyallahu anhu meriwayatkan bahawa Nabi saw bersabda:

      " طُوبى لمنْ شَغَلَهُ عَيبُه عن عُيُوبِ النّاسِ"
      أخرجه البَزّارُ بإسنَادٍ حَسن. ورواه أحمد والطبراني وابنُ حِبّان والحاكم

      "Berbahagialah sesiapa yang keaiban dirinya menyibukkan dirinya daripada berbicara tentang keaiban-keaiban manusia lain."

      [Hadis dikeluarkan oleh Bazzar dengan isnad yang Hasan. Juga diriwayatkan oleh Ahmad, Tabrani, Ibnu Hibban dan Hakim].

      HURAIAN

      1. Berkata Imam al-Munaawi; Berbahagialah seseorang yang disibukkan dengan keaiban dirinya lalu tidak berbicara tentang aib orang lain. Maka sewajarnya bagi orang yang berakal menguruskan keaiban-keaiban dirinya. Sekiranya didapati ada satu keaiban dan kelemahan sibukkanlah diri dengan memperbaiki keaiban tersebut lalu merasa malu untuk mengeji orang lain.

      2. Berkata al-Hakiim; saya merasakan tiada orang yang sibuk memperkatakan aib orang lain melainkan kerana leka tentang dirinya sendiri. Sekiranya dia prihatin terhadap kelemahan dan aib dirinya tentulah dia tiada masa untuk memikirkan aib orang lain.

      3. Berkata ahli ilmu, tidak sewajarnya bagi seseorang mengintai dan mencari kelemahan dan keaiban saudaranya bahkan selayaknya setiap orang lebih sibuk memikirkan kelemahan dirinya. Seorang mukmin berusaha mendidik dirinya sebelum menyibukkan dirinya mencari keaiban dan kelemahan orang lain.

      4. Demikianlah juga, tiada seorang yang sempurna. Setiap orang pasti memiliki kelemahan di samping kebaikan. Timbanglah kebaikan dan kekuatan diri yang ada pada seseorang sebelum menyibukkan diri kita untuk menilai kelemahan dirinya kerana kita sendiri pun tidak sedikit kelemahannya. Apakah kita suka untuk manusia berbicara tentang segala keaiban kita yang masih disembunyikan oleh Allah?

      5. Di zaman perhubungan manusia menjadi mudah dan cepat menerusi aplikasi whatsapp dan facebook tidak sedikit yang terlalu sibuk membicarakan keaiban dan kelemahan orang lain secara terbuka sehingga menimbulkan pelbagai prasangka sedangkan dia sendiri berpeluang menegur secara tertutup.

      6. Berkata bijaksana Arab; "keaiban dan kelemahan seseorang dilipat simpan bukannya diriwayat dan disebarkan."

      7. Biarlah aplikasi perhubungan sosial semasa memberikan pahala bukannya menambahkan dosa.

      Delete
  2. PKR wajar berjaga2 dgn provokasi Dari pihak PAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dimasa umat Islam ah lul Sunnah Jamaah di hentam oleh Syiah, PAN Imayam pun lahir dengan sokongan DAP yg anti Islam

      Mari kita baca tulisan dibawah ini
      https://aidcnews.wordpress.com/2015/09/10/syiah-mendominasi-pan/

      Syiah Mendominasi PAN

      AIDCNews – 10/9/15 – Kemasukan aktivis ‘Abu Turob’ ke dalam Parti Amanah Negara (PAN) mengukuhkan lagi persepsi yang mendakwa parti itu didominasi kumpulan Syiah Malaysia.

      Menurut PASMA Malaysia, ‘Abu Turob’ adalah pengasas Syiah Kelantan dan ulama syiah Malaysia.



      “Alhamdulillah…

      “Akhirnya Abu Turob (pengasas SYIAH Kelantan dan ulama syiah malaysia) bersama PAN (Amanah).

      “Admin menyeru semua penganut ajaran SYIAH agar bersama PAN dan DAP memperjuangkan Islam sebenar di bawah pimpinan Tuan Guru Mat Sabu. Hidup Syiah. Takdir,” dedahnya.

      Hazwan Faisal pula menjelaskan nama sebenar Abu Turob adalah Kamaruzaman Wan Ismail Golok yang telah dilantik sebagai Ketua PAN Kota Bharu.

      “Baju hitam Kamaruzaman Wan Ismail Golok. Nama manja Abu Turob

      “Antara rujukan utama syiah di Malaysia. Kamaruzaman dilantik ketua PAN Kota Bharu

      “Mat Sabu kan Pengerusi PAN!!!,”katanya.

      Kemasukan Abu Turob itu memberi isyarat Syiah telah mendominasi PAN, kata Kassim Masdor dan ini bakal meranapkan impian Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk menguasai parti itu.

      “Puak syiah mula mendominasi parti Cangkul (PAN)….tipis nampaknya harapan Dr. Mujahid…,”katanya.

      Dua tahun lalu Facebook ‘Ayuh Sepakat Tolak Syiah‘ menyenaraikan rangkaian Mohamad Sabu di dalam PAS.

      Antara yang disenaraikan adalah Aris Awang (Kedah), Adly Zahari (Melaka) dan Onn Jaafar.

      Kesemua yang disenaraikan itu kini telah keluar PAS dan menyertai PAN pimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu

      Aris Awang adalah ketua pengiring Amal Relief Malaysia (Arif) yang mengiringi Mat Sabu semasa perhimpunan BERSIH 4.0.

      Adly Zahari adalah Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Melaka, manakala Onn Jaafar pula merupakan Ketua Penerangan GHB Johor.

      Ketika Mat Sabu berjawatan Timbalan Presiden PAS, Aris Awang, Adly Zahari dan Onn Jaafar masing-masing berjawatan Setiausaha PAS Kawasan Kuala Kedah, Pesuruhjaya PAS Melaka dan Ketua Penerangan PAS Johor.

      Delete
    2. Oi mangkuk!! Ini kali ke beropo hang cut&paste ceritar yang sama?? Nak hentampun guna skrip barulah bahlol

      Delete
  3. Anon 11:45 Dan 11:47 orang yg sama. Dasar PAN Imayam fitnah ITU ruji harian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bengap ke hapa macai ug nih.hahahaha

      Delete
  4. Mana boleh mesyuarat PKR tak sah, takkan s/u Agung PKR bodoh bebal bangang sangat tak tahu benda ni. Mana masuk akal parti se mulia PKR buat silap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni PKR babe bukan PAN Imayam yg kucing kurap tu

      Delete
    2. PAN Imayam lain la. Ahli lagi ramai Dari penduduk.Asia tenggara

      Delete
  5. APA punya Khalid Samad dulu tuduh PAS diperkudakan. Sekurang kata PAS memperkudakan.
    Mana satu betoi kah kah kah

    Aku rasa baik Khalid Samad naik kuda kepang.
    Khalid !!!! Nasu barani kambing 10 bungkus. Kah kah kah


    AHMAD AMZAD HASHIM | 01 Disember 2015.


    APABILA Khalid Samad kata PAS 'perkuda' PKR , tiada siapa pun percaya kerana orang tahu karakter PAS bukan seperti parti lain yang tidak menghormati urusan dalaman parti rakan. PAS tidak pernah campurtangan tentukan siapa patut dipilih dan siapa patut ditolak dalam parti rakan.

    Beliau cuba melaga-lagakan PAS dengan rakan tahaluf siasinya PKR dengan menggunakan perkataan 'perkudakan’ kerana tahu tiada siapa yang akalnya sihat tidak merasa terhina jika diperkudakan.

    Alhamdulillah kepimpinan PAS pada hari ini kelihatannya lebih sihat 'akalnya' berbanding ketika dahulu. Kerana terlalu banyak beralah ketika dahulu, PAS diserang bertalu-talu oleh Umno dengan serangan serampang dua mata soal menjaga kesucian agama Islam dan mempertahan kepentingan orang melayu sehingga PAS terkorban hilang dokongan orang orang Islam yang menjadi teras sokongannya.

    Umno menang 87 kerusi kerana orang Melayu termakan dakyah ini.

    PAS berjaya diberi persepsi diperkudakan oleh DAP malah oleh PKR pun ketika itu. Pemimpin PAS ketika itu ada yang bagai jadi burung kakak tua yang sekadar mengajuk kata-kata yang ditetapkan oleh tuan mereka. Malah media rasmi PAS, Harakah pun ketika itu seolah-olah bukan suara PAS. Tapi suara pihak lain.

    Khalid Samad sebenarnya gagal menyembunyikan kegelisahan beliau dan rakan-rakannya ekoran semua langkah mereka semakin sumbang mambang.

    ReplyDelete
  6. HUSSAM SUDAH SERAH BUKTI DAN MAKUMAT:

    Mintak sblm thn baru 2016 ini duit cikgu Yik dpt diselesaikan. Boss UG dpt dipecat. Tok Lebai kaki songlap duit balak dpt dihantar ke dlm jel. Jgn jadi munafik herrr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HUSAM SERAH 'SURAT CINTA' BUKAN SURAT TALAK!!!

      Heh! Memang dah agak dah. Si Husam tu 'Kompang' je kuat masa kat atas pentas. Cakap je berapi - api sampai boleh terbakar dewan. Tapi bila dicabar, tau pulak dia Kecut Buah Kerandut.

      Sebelum ni, bukan main lagi dia mempertikaikan mengenai kepimpinan parti. Habis semua benda dia bongkar diatas pentas ceramah dengan membuat tuduhan serta dakwaan yang bukan - bukan.

      Bila orang mempersoalkan dakwaan yang dia buat, Si Husam tu kata dia berani bersumpah Lafaz Talak Isteri untuk membuktikan bahawa apa yang didakwa itu semuanya benar belaka.

      Tapi bila orang cabar suruh dia angkat sumpah tu, mula la Si Husam ni menggelupor tak tentu arah dan mencari alasan untuk melarikan diri. Sekarang, dia setakat hantar 'Surat Cinta' je.

      Delete
  7. Jangan Gaduh!! Peace Ok!

    Ini puisi cinta bagi Ohmak:

    Aku selalu takut menatap matamu

    Karena disitu, ada tusukan cinta yang menembus dada

    Aku selalu takut menatapmu jauh

    Karena aku takut kau menjauh dariku

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform (Hj Hadi Pas calon PM terbaik)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesimpulannya, tiada harapan PAN Imayam utk duduk dalam PAkatan Harapan. Tiada harapan utk PAN Imayam menyukai harapan rakyat

      Teori Tulang Badak adalah PAN Imayam melihat harapan rakyat sebagai halangan kepada parti footlose untuk naik lebih tinggi yakni hamba abdi Class A bagi DAP

      Sehingga kiamat pun PAN imayam tidak akan menyokong kehendak rakyat terutama masyarakat Melayu Dan india

      TULANG BADAK
      Murtabak Waves
      (Abang Tiri Tulang Loser Ramon TayLeap)


      ps Pastikan tiga penjuru di segitiga

      Delete
  8. Pentadbiran carca merba haru biru tiada ketentuan hala tuju, burukkkan DS Najib memang hampa no. wahid tapi bab mentadbir low class baik lagi pentadbiran keling botoi.

    ReplyDelete
  9. Kah Kah Kah rupanya ramai gang Tehran, Qom dan Karbala dalam PAN Imayam. Hari Asyura ni tak sebat badan ka???????????????????????????????????????

    ReplyDelete
  10. Salahkah Gambar Preiden Amanah Dengan Tokoh Syiah Ini?


    (Diangkat dari AIDCNews – 1/12/15)

    Dua Keping Gambar Pertemuan Mat Sabu Dengan Tokoh Syiah Didedah

    AIDCNews - Dua keping gambar pertemuan Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu dengan tokoh Syiah didedah di media sosial sejak semalam.

    Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu dilaporkan telah menemui tokoh Syiah di luar negara untuk memaklumkan perkembangan politik di Malaysia.

    “Alhamdulillah..
    “Tuan Guru Ustaz Haji Mat Sabu sempat meluangkan masa menziarahi Ayatullah Imamiah Syiah untuk bertaqiah dan memaklumkan bahawa semua Syiah di Malaysia sudah menyertai Amanah dan bersedia untuk menawan Malaysia pada PRU akan datang.
    “Inilah kehebatan Amanah yang tidak ada pada parti lain. Jangan ingat Syiah tidak reti berpolitik. Kami pun reti lah,” dedah PASMA Malaysia.



    Turut kelihatan bersama Mohamad adalah Adly Zahari, Pengerusi Amanah Melaka yang juga Ahli Jawatankuasa Amanah pusat.

    ReplyDelete
  11. Pkr akan bertahan kalau tak mendengar ckp sibatu api badut lori dap pandirkutty imayam itu.copy paste lg aku suka biar geng pan jd mabuk todi.berjaga jaga dgn gambar anda boleh disiasat spt nurul izzah.tghh dikata pembawa masalah krn nak ug n penyebab terputusnya hubungan dgn dap sehingga ada pula yg sangup menuduh pas sebagai is.petik is sebagai talian hayat terakhir tak boleh diterima la pandir.itu idea hanya boleh diguna pakai oleh najib.seperti diketahui pas bkn membuat keputusan atas seorg biarpun dia dikatakan sebagai ketua.pas adalah suara syura iaitu diputuskan dgn menyuarat.jd tdk adillah meletakkan kesalahan kpd tghh seorg.mmg seorg ketua mempunyai kuasa utk menentukan hala tuju parti ttp pas bkn spt dap yg diketuai oleh tokong.org melihat pas melakukan kesalahan dr sudut politik yg sptnya menolak kaum lain.begitu adalah lebih baik jika pas berusaha utk menjaga agama islam yg spt diremehkan oleh dap.ia ternyata bkn ttg hudud sj tp keseluruhannya.tentulah kita melihat keserabutan diatas perkara ini dimana diaduk aduk kan oleh penfkianat pan
    itu.kita perlu bertenang sehingga perkara yg benar akan ternampak jelas.begitu pan ini spt tdk tahu utk bersabar n menyebabkan semua nya menjadi bertambah kacau.kesimpulannya pan ini hanya pengacau.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...