Sunday 27 December 2015

SEKARANG SIAPA YANG KENA "BATUT" ULAR???????


Dulu pada tahun 1987 semasa Timbalan Presiden PAN Sdr Salahuddin Ayub berjawatan sebagai Timbalan Ketua Pemuda PAS bersama-sama dengan bosnya YB Dato; Mahfuz Omar didapati bersalah kerana terlibat dalam suatu perhimpunan haram didepan Universiti Malaya bantah pasukan kriket Israel pijak dibumi Malaysia sehingga sanggup menjadi penghuni penjara selama 1 bulan kerana enggan bayar denda atas prinsip tegas perjuangan menentang keras zionis Israel terhadap Palestine dan penduduknya.

Kini satu dunia tahu walaupun dinafi yang PAN adalah proksi DAP .. kewujudannya mendapat restu dan sokongan amat padu dari DAP.

Semalam DAP Perak menyelar Menteri Belia dan Sukan YB Khairy Jamaluddin kerana menafikan dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohonan di Langkawi hari ini.

Apakah Timbalan Presiden PAN (Parti Rahmatan Lil 'alamin) yang hebohkan serata dunia sebuah parti yang Amanah, Progresif, Peduli, Profesional lagi Inklusif selain yang menjadi Penasihat dan Timbalan Penasihat Umumnya memang terkenal sebagai ulamak-ulamak luar biasa akan mengambil pendirian yang sama semasa tahun 1987 atau seperti dijangkakan majoriti rakyat negara ini akan sekadar menikus, menggigil kepala lutut, ketar kepala lutut, ketakutan untuk tegur mulut celupar DAP?????

Kalau berani tegur kira PAN amat hebat .. kalau membisu terkedu tergigit lidah rakyat amat faham dan mengerti.

Kini rakyat bertanya ... SIAPA YANG KENA "BATUT" ULAR SEKARANG???????

26 comments:

  1. Lebai hadi kena batut ular. Itu ular najid sudah belit lebai hadi. Hadi pun sudah jadi ular ma. Hidup lebai hadi. Takbirrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah...mapuh & saladin ketor beboli nak tegur dap aka kalipoh ketuanan pineng...bantah kang x dpt pulak fulus penyambung hayat pan imayam karayelek...

      Kah kah kah

      Delete
    2. TIBA - TIBA, KIT SIANG TERINGAT NAK MATI???

      Heh! Lain macam kenyataan yang dibuat oleh Si Apek Kit Siang ni. Secara tiba - tiba je dia teringat kawan - kawan yang dah pergi meninggalkan dunia ni. Dia baru teringat nak mati ke?

      Dalam kenyataan yang dikeluarkan sempena sambutan Hari Krismas semalam, Si Apek Kit Siang ni turut menyebut mengenai dua orang pemimpin yang sudah pergi meninggalkan dunia.

      Antara lain, Si Apek Kit Siang ni kata, dua orang pemimpin yang disebutnya itu mengamalkan sikap keharmonian serta bertoleransi diantara kaum, agama dan juga budaya.
      "...pada Januari 2013, Nik Aziz yang juga menteri besar Kelantan membuat kunjungan sempena Thaipusam ke atas Karpal yang juga ahli Parlimen Bukit Gelugor di rumahnya di Pulau Pinang di mana mereka turut menyambut ulang tahun kelahiran Nik Aziz ke-82," katanya.
      Jika dilihat dari satu sudut, betul sangat apa yang dikatakan oleh Si Apek Kit Siang tu. Tapi, setakat itu je la keharmonian yang dijalinkan diantara mereka. Bab lain, tetap bertentangan jugak.

      Mungkin Si Apek Kit Siang ni lupa bahawa dalam bab perlaksanaan Hukum Hudud, Allayarham Nik Aziz tak pernah tunduk kepada orang lain, termasuk Si Karpal Singh tu sekali pun.

      Dia buat la kunjung hormat beribu kali sekali pun, tapi bab nak melaksanakan Hukum Hudud, Allahyarham Nik Aziz tetap bertegas untuk melaksanakannya walaupun ditentang oleh DAPigs.

      Dan mungkin Si Apek Kit Siang tu juga lupa, ketegangan diantara kaum serta agama yang ada sekarang ni pun bukan disebabkan oleh orang lain. Sebaliknya dicetuskan oleh puak - puak DAPigs tu jugak.

      Diorang yang mencipta kekeliruan dan menimbulkan perbalahan dikalangan masyarakat Malaysia dengan sentimen - sentimen perkauman untuk memecah-belahkan keharmonian Negara.

      Dan kejayaan puak - puak DAPigs tu mencipta perpecahan dikalangan rakyat Malaysia terbukti apabila mereka berjaya menghancurkan PAS dan mewujudkan parti pimpinan Si Mat Sabu tu.

      Andaikata Allahyarham Nik Aziz masih hidup sekali pun, sudah pasti dia tidak akan membenarkan DAPigs menjadi dalang kepada perpecahan yang berlaku didalam PAS pada ketika ini.

      Jadi, tak usah la Si Apek Kit Siang tu nak cerita pasal orang yang dah mati. Dia yang masih hidup sekarang pun tetap tak bertaubat jugak dari apa yang telah dilakukan selama hari ini. Kot ye pun kalau dia ingat nat mati, baik dia bertaubat awal - awal. Takut nanti tak sempat pulak!!!

      Delete
    3. Demi dap kami diam krn undi cina dap kan penting

      Delete
  2. Hidup biar berprinsip. Jangan semalam cakap lain, hari ini bikin lain, esok salahkan orang lain- fastaqim

    ReplyDelete
    Replies
    1. DULU MAKI HAMUN, SEKARANG DAH "UBAH" PULAK!!!

      Huh! Memang dasar manusia takde pendirian betul puak - puak Pengkhianat Amanah Negara (PAN) ni. Hari tu, bukan main sedap lagi diorang maki hamun PAS secara terang - terangan.

      Tak cukup hanya sekadar diatas pentas dan dilaman media sosial. Malah sampai ke lubang cacing pun diorang sanggup menghamburkan pelbagai dakwaan dan tuduhan terhadap PAS secara terbuka.

      Semuanya demi untuk memenuhi kehendak dan kemahuan nafsu diorang sendiri serta menjaga kepentingan Politik Peribadi puak - puak DAPigs selaku 'Abang Besar' mereka semata - mata.

      Tapi, dek kerana kehangatan rakyat menyambut baik cadangan untuk UMNO dan PAS menjalinkan kerjasama Politik, nampak gayanya puak - puak PAN tu dah mula 'Kecut Buah Kerandut'.

      Nak pulak apabila Pilihan Raya Negeri Sarawak bakal diadakan tak berapa lama lagi. Nampak sangat yang puak - puak PAN tu TAKUT nak berhadapa dengan kenyataan yang sebenar.

      Mungkin sebab itulah kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAN ni agak berlainan dari yang biasa dihamburkan kepada PAS. Katanya, mereka sentiasa 'Terbuka' untuk menerima PAS.
      SHAH ALAM – Pakatan Harapan sentiasa membuka pintu buat Pas bagi sebarang perbincangan berhubung dengan pembahagian kerusi bagi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak April depan.

      Timbalan Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Salahuddin Ayub berkata, Pas berhak untuk bertanding di mana-mana kawasan Dun yang dikehendaki memandangkan parti itu bukan sebahagian daripada Pakatan Harapan.

      “Dulu ketika dalam PR, semua keputusan yang dibuat adalah secara bersama tapi bila Pas bukan lagi sebahagian daripada Pakatan Harapan, mereka (Pas) berhak untuk bertanding di mana sahaja yang mereka kehendaki.


      “Namun begitu, kita (Pakatan Harapan) sentiasa buka pintu buat Pas bagi mengadakan sebarang perbincangan mengenai pembahagian kerusi di PRN Sarawak nanti,” katanya ketika dihubungi.
      Heh! Kan nampak sangat yang kenyataan Si Din Pudu tu hanya sekadar 'Wayang' semata - mata. Alasan yang diberikan Si Din Pudu tu jelas membuktikan bahawa mereka dah mula 'Takut Pada Bayang - Bayang' sendiri. Mungkin sebab itulah diorang terpaksa ubah pendirian!!!

      Delete
    2. Semakin terbongkar muka2 pengadai ugama utk sedikit kesenangan dunia...sepatah habuk pun tak ada bantahan drp puak2 PAN keatas DAP pasal isu ini...laknatlah keatas korang wahai puak2 PAN dan pencinta parti PAN..khakh ptuih

      Delete
    3. Hanya cina dap dpt menyelamatkan kita...percayalah...imanilah

      Delete
  3. Ha...ha...betul ke cerita Imayam nihhh.. Tengok logo Imayam pun macam popia putarq. Banyak skrg puak2 Imayam skrg dah insaf balik kepangkal jalan. Mana tidaknya parti yang berkiblat dengan Dap berakidah bermacam dari pada syiah, Islam G25 sampai kepada Islam sunni alkecewawi. Sampai skrg perlembagaan parti tak ada. Mengaku Islam tapi pembela kuat musuh Islam Dap.
    Skrg aku cadang Mat sabu masuk pertandingan perahu layar bersama team Israel kerana sesuai dengan saranan Dap Perak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN NI SELAMANYA "MENJILAT" DAPigs JE!!!

      Hakikatnya, puak - puak yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu bukan dibuat atas dasar nak memperjuangkan nasib rakyat terutama dikalangan orang Melayu atau agama Islam.

      Sebaliknya diorang hanya sekadar mahu memenuhi kehendak dan kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri selain mengikut segala kemahuan nafsu puak - puak DAPigs tu semata -mata.

      Maka sebab itu ianya gak sukar bagi mereka untuk menyertai kerjasama Pas dan Umno kerana parti itu terikat dengan DAPigs dan hanya akan mendengar pandangan serta arahan daripada DAPigs.

      Timbalan Ketua Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, sekiranya PAS dan Amanah perlu bekerjasama, pihaknya akan meneliti tujuan kerjasama tersebut terlebih dahulu sebelum membuat keputusan.
      “Amanah ini terikat dengan DAP. Mereka hanya akan dengar cakap DAP sahaja. Jika DAP mahu mereka senyap, mereka akan senyap. Kalau DAP mahu mereka buat bising, jadi bisinglah mereka.
      “(Kalau) Nak kerjasama, kita akan teliti terlebih dahulu bentuk kerjasama itu. Kalau ia dibuat demi kebaikan dan kepentingan rakyat, Pas tak ada masalah,” katanya ketika dihubungi Sinar Online.
      Sebelum ini, penganalisis politik, Prof Madya Dr Fuad Othman berpendapat, kerjasama antara Pas dan Umno bukan sahaja dihulurkan kepada Pas, malah sepatutnya turut disuakan kepada Amanah dan juga PKR.

      Mengulas lanjut, kata Muhammad Khalil, sebagai parti politik, Pas bersikap terbuka untuk menerima sesiapa sahaja atau mana-mana parti untuk bekerjasama demi kepentingan rakyat.
      “Kami sentiasa menerima apa sahaja cadangan yang dibuat demi kepentingan negara, rakyat dan agama.
      Oleh kerana itu katanya, bila adanya pelawaan daripada UMNO untuk bekerjasama dengan PAS, PAS mengambil sikap positif dan melihat apakah bentuk kerjasama tersebut demi untuk membantu Kelantan dan agama Islam.

      Delete
  4. Hadi umpama bangkai...kalau sokong bangkai, kita adalah lalat. #omakkau, jangan kau jadi lalat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP Perak Pro Israel. Apasal Nizar tak bantah. Nampak sangat di Queen Control oleh DAP


      BANGI, Ahad – Bantahan DAP Perak terhadap sekatan visa ke atas ahli sukan Israel menimbulkan persepsi wujud hubungan mesra antara parti rasis dan cauvinis itu dengan Zionis Israel.

      “Ia menimbulkan tanda tanya di kalangan rakyat mengenai hakikat sebenar hubungan DAP dengan entiti penjajah Zionis itu, serta semangat patriotisme parti cauvinis itu,” kata Ketua Penerangan Isma, Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman dalam satu kenyataan malam tadi.

      Delete
    2. Cina dap umpama tokong...sokong tokong...hidup ong...duit dpt...undi dpt...xper.jgn takut...dap x anti iselam...percayalah...tgk kami pan...hidup senang...hati pun sakinah...jln ke syurga kwn2

      Delete
  5. hahaha...

    bodoh Omak Kau..
    yang nak berkawan dengan Israel tu bukan Mahfuz atau Salehuddin.

    Yang nak berkawan dengan Umno tu ialah haji Hadi 2015.
    Haji Hadi 1982 telah keluarkan Amanat Umno itu haram.
    Bila haram...haramlah berkawan.

    Tapi Haji Hadi 2015 telah langgar amanat sendiri nak bergabung dengan Umno.

    Macam mana ni..? orangnya sama..Haji Hadi. Tahun 1982 nama dia Haji Hadi. Tahun 2015 pun namanya Haji Hadi tapi kerana ada kepentingan peribadi..sanggup buang semua hukum yang dikeluarkan dulu.

    pttuiii..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukum haram babi...
      Tahun 1982 haram, dan tahun 2015 pun tetap haram.
      Sampai bila-bila pun tetap haram juga hukumnya.

      Umno ni ada pulak haramnya ikut tahun.

      Bukan tak boleh ubah hukum haram Haji Hadi ke atas Umno tapi kena pastikan bila dan bagaimana amalan Umno telah berubah mengamalkan perkara halal/baik?

      Dah berubahkah Umno? Nampak makin bertambah teruk lagi daripada tahun 1982 dulu.

      Habis tu, kot mana yang Haji Hadi boleh lupus amanat dia dulu?

      Delete
    2. Dulu hj hadi ilmu kurang sikit so sekrg ilmu dia masyaALLAH dah makin banyak dan makin tinggi jadi kena wala' laa...tu pun susah nak cakap kaa?

      Delete
    3. Apa dap buat dan ckp...kgn ditentang...prinsip boleh diubah demi dap...abis2 pun...kita sembelih kambing utk sembahan tokong...

      Delete
  6. jd solo la Amanah...
    malas nk kata apa...

    #bersyukurtakjdsyiah
    #Cimb_08050002702205

    ReplyDelete
  7. "Saya melahirkan keyakinan ada keserasian sudah wujud dalam pemimpin Umno dan PAS walaupun ada kedengaran suara-suara yang menolak daripada PAS,"

    hahaha....

    berapa ribu kaki tingginya zahid angkat hadi?

    lepas tu bila dah Umno selamat, dihempasnya hadi.

    hadi ada sedar ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu dap mengadakan kerjasama dgn bn itu tanda dap bijak dan matang berpolitik...hanya dap
      Klu dap x suka kita anti zionis itu tand dap benci perkauman...hanya dap
      Kot mana2 pun...apa yg dap buat dan ckp...itu tanda dap yg mulia...hanya dap
      Penyelamat kami....

      Delete
  8. Jangan perkecilkan hadi....amaran kepada ustaz idris......jangan nak halau lebai hadi. Lebai hadi ni kasyaf. Hidup lebai hadi. Takbirrrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawan hadi xper...kgn lawan dap...walaupun hanya seorg ahli cokia bwhan...jgn...balasan dari tokong cepat turun dari langit penang...naya...rezeki disempitkan...undi ditarik balik...jgn...jgn

      Delete
  9. Kalau dulu pas ada dua kumpulan. Kumpulan nik aziz yang telah ditendang keluar oleh kumpulsn lebai hadi yang kemaruk pada umno. Sekarang pas berpecah lagi. Ujud kumpulan ustaz idris kumpulan lebai hadi. Tunggu dan lihat cara lebai hadi melingkupkan pas. Dibelakang lebai hadi ada harun jin dan hasan lali dengan yang sewaktu dengannya. Mereka akan menggunakan isu perkauman seperti umno gunakan untuk memburukkan pembangkang.Tunggu dan lihat kehancuran pas.

    ReplyDelete
  10. ternyata dap musuh yg nyata. mengapa pan masih nak bersama dap. tiadakah sikit perasaan kasih pan kpd rakyat palestin ??? tiada seorang pemimpin pan membantah kenyataan kurang ajar dap dlm konteks rakyat majmuk...

    ReplyDelete
  11. dap,pas,pan,pkr,umno dll adalh parti politik.tolong jangan taksub.omak kau pun jgn taksub sangat pada pas.takut termalu dikemudian hari.

    ReplyDelete
  12. dah terang lagi bersuluh cina mata sepet ni anti melayu dan islam...
    penyokong kpd yahudi..
    Apa macam geng mat sabun... mahu tunduk sembah komunis lagi ke.. atau patuh arahan khomaini syiah.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...