Friday 1 May 2015

WARGA MISKIN PERMATANG PAUH SAMPAI TERKEJUT MELIHAT KEHADIRAN ROMBONGAN PEMUDA UMNO YANG DIKEPALAI NAIB KETUA PEMUDANYA MENZIARAHI MEREKA SAMBIL BAWA SEDIKIT MAKANAN.

Boleh lihat gambar-gambar diatas .. fikir dan nilai sendiri dengan jiwa terbuka dan kepala dingin.

Nampak sangat kehadiran rombongan pemuda UMNO yang dikepalai sendiri oleh Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia Sdr Khairul Azwan Harun tidak disenangi dan disambut gembira oleh warga susah penduduk Permatang Pauh.

Dengan membawa sebakul barang-barang makanan seperti gula, tepung, milo, susu tepung, roti gardenia, bihun dll .. cuba nak tunjuk perihatin dan ambil berat tentang masalah mereka.

Itu pun disebabkan ada PRK kalau tidak taubat lahom tidak akan datang menjenguk ... nampak sangat tidak ikhlas dan jujur dalam menghulur sedikit bantuan.

Jangan kita ingat dengan sedikit makanan kita mampu umpan dan tawan semua warga miskin dinegara ini .. mereka pun ada maruah dan harga diri walaupun hidup dalam kesusahan. Mungkin miskin harta benda tetapi kaya dengan prinsip dan pegangan hidup.

12 comments:

  1. Ni kawasan pkr.
    Patutnya pkr lah champion .selalu melawat..
    Bukanya parti lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lah umpan dgn makanan. Ingat ini ayam ke?... Lepas umpan tangkap dan sembelih...mcm GST..Cuba beri kereta ke moto ke ...barulah pak cik ni pangkah bn...

      Delete
  2. Balasan kemiskinan akibat memangkah peliwat selama 16tahun. Langsung tak pernah dijenguk oleh keluarga nuwar.padan muka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemiskinan bukan sbb PKR tp kegagalan BN memerintah. Dah 57 tahun tp rakyat masih miskin. Pemimpin umno kaya raya dan gemuk gedempol.tp rakyat papa kedana.

      Delete
  3. "Mungkin miskin harta benda tetapi kaya dengan prinsip dan pegangan hidup." dan prinsip mereka ialah menguburkan parti anti ISLAM dapigs dan anjing2 dapigs iaitu pkr dan pasma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing bodoh dumno memang senang dibeli dengan makanan percuma.

      Delete
  4. umpan susu dan milo modal berapa kupang sangat...
    yang hangpa kebas duit haram berjuta2.. hangpa bergaya kereta besar, jam mahal puluh2 ribu, rumah banglo dengan tembok salut emas... apa ni.. munafiq...berlakon.baik konon..di belakang dok langgan jalang dan telan arak bebotol2..

    ReplyDelete
  5. 06:53 Malangnya parti yg terkubur di Permatang Pauh ialah UMNO BN...huhuhu ....Pakcik tu pun tak selera tengok makanan yg dibawa pemuda UMNO

    ReplyDelete
  6. Betullah apa tgna cakap dulu... macam ternakan. Tabur padi mcm umpan... lepas tu pakat sembelih..... lapuk sungguh taktik nih.

    ReplyDelete
  7. Sorong papan tarik papan
    Buah keranji dalam perahu
    Suruh makan kita makan
    Barisan nasional kita ta mau

    ReplyDelete
  8. Orang Melayu ni kalaula spesis ikan ianya bukan ikan tenggiri, bukan ikan kerapu dan juga bukan ikan kelah. Ianya adalah ikan keli. Balingkan kepala taik berebut-rebut. Lima tahun sekali makan. Taik pun taikla. Tak de standard langsung!!

    ReplyDelete
  9. Pemuda UMNO ini bagi makanan percuma setiap minggu/bulan ??? Memang sandiwara tahap tertinggi dari puak najis. Ingat penduduk kampung masih sebodoh 50 tahun lepas ???

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...