KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 30 April 2015

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... MUHYIDDIN SAMPAI MERAYU SEBANYAK 4 KALI KEPADA GURU-GURU SURUH TEPUK TANGAN KETIKA DIA BERUCAP



Ucapan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin di satu acara di Permatang Pauh hari ini disambut dengan acuh tidak acuh oleh kira-kira 500 orang pendidik yang hadir.

Hinggakan, Muhyiddin terpaksa meminta para hadirin menepuk tangan – sekurang-kurangnya empat kali sepanjang ucapan 40 minit itu.

Ada di kalangan para hadirin terbabit, yang sebahagian besarnya merupakan para guru, diperhatikan hanya menunjukkan wajah bosan dan ada juga yang mengambil peluang melelapkan mata.

Muhyiddin memulakan ucapannya dengan membangkitkan mengenai kadar kemiskinan dalam negara yang menurutnya berjaya dikurangkan.

Tambahnya, jumlah miskin tegar itu tidak mencapai tahap dua peratus.

Bagaimanapun, para hadirin tidak menepuk tangan selepas mendengar statistik yang dikongsinya itu.

"Tak apalah jika anda tidak tepuk, biasalah,” katanya

Beliau seterusnya menyebut pula tentang sistem e-Kasih yang bertujuan untuk mengukur kadar kemiskinan dalam negara.

"Sistem ini diiktiraf oleh Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu sebagai sistem paling baik di dunia untuk mengukur kadar kemiskinan,” katanya.

Kata-katanya itu bagaimanapun tetap gagal meraih tepukan.

"Ah... tolong tepuklah. Saya bercakap dengan orang pandai... Saya tidak tipu,” katanya.

Ertinya para pendidik sudah tidak yakin dengan Muhyiddin Yassin sebagai Menteri Pelajaran dan Timbalan Perdana Menteri ... lagi mau pasang niat nak jadi Perdana Menteri?????

Sedarlah diri tu sikit.

14 comments:

  1. Padan muka dia asik nk kena ampu je...guru2 yg dtg tu pun sebab terpaksa dalam hati menyumpah seranah...guru2 kat Sekolah anak aku pun benci gst...

    ReplyDelete
  2. Klu ahmad maslan yg berucap ape guru tu buat ya

    ReplyDelete
  3. Suka hati guru tulah nak tepuk ke tak nak tepuk macam dia buat kat guru guru nak pecat ke nak tukarkan ke dekat ulu ke nak gantung tugas ke suka hatilah

    ReplyDelete
  4. Anuar pun sama. PKR suruh turun vigil yg bakar lilin kurang 10 orang.

    ReplyDelete
  5. Elaun guru kafa bila pulak nak naikan kadar kemiskinan pada guru kafa patut patau oleh pkr itu ia,

    ReplyDelete
  6. Janji nak naikan elaun guru kafa pada januari 1500rm 2015 mana dia,, ia pkr cakap macam tin kosong ini bulan april ini dah masuk 4bulan dah tak ada elaun janjikan dari mula2 memerintah sampai sekarang habuk pun tak ada.betul cakap pkr ini manifasto bukan janji.

    ReplyDelete
  7. C. Suhaimie: belakang parang klu diasah lagikan penat, hancur luhur hati nya...

    azeman: hancur LULUH la cikgu, cikgu spm dpt brp, upsr? Tikus baiki labu punya cekgu.

    c. Suhaimie: ko jgn melawan azeman saya ada degree taw..

    Azeman: eleh tu degree subsidi, bukan pasai kepandaian pasai skor spm pun... kan kan kan?

    (Kelepap, kena baling kasut)

    C. Suhaimie: (dlm hati.. gulp mmg pun)
    ....
    “Apabila sesuatu urusan diserahkan kepada bukan ahlinya, maka tunggu saat kehancurannya.” (Hadis riwayat Al-Bukhari)

    Bagaimana pula amanah kepada rakyat nak sediakan tenaga pengajar berkelayakan?

    ReplyDelete
  8. Apa lu ingat cikgu cikgu ni kaki ampu ke? Nak suruh tepuk tangan,kalau kat persidangan umno bolehla kalau najib dgn muhyiddin kentut pun depa tepuk tangan siap tepuk meja lg situ kan lubuk pengampu

    ReplyDelete
  9. "Ah... tolong tepuklah. Saya bercakap dengan orang pandai... Saya tidak tipu,” katanya.
    Maksudnya klu orabg x pandai dah bertahun2 kena tipu dek Mat Sembab neh.... Oh Malaysiaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bukak tembelang sendiri daaa...
      Patut ayat tu disambung sedikit lagi ".....sepanjang saya berucap depan org bodoh, belum mula depa dah tepuk tangan. Kadang2 saya batuk pun depa tepuk tangan juga. Ini cikgu2 kenapa berat sangat nak tepuk tangan?".

      Delete
    2. Org pandai ptui.... result spm sekor2 buat org gelak.

      Delete
    3. hang jgn bantai semua... kebanyakan JU sains depa ambik bdk kpli.. maklumlah keluaran ipg bm ngan sastera boleh la hrp..

      Delete
  10. Nampak gayenye lepas ni ramai lh cikgu2 tu kene tukar ke pendalaman ...

    ReplyDelete
  11. Nampak gayenye lepas ni ramai lh cikgu2 tu kene tukar ke pendalaman ...

    ReplyDelete