KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 16 April 2015

UGUTAN RANI KULUP DISAMBUT ANAK WATAN SARAWAK.


 


Jawapan dari Sarawak. Cabaran disambut baik. Kalau dia mau, kalau dia berani... just say when and where. Dia jual sya beli. Pecah muka terabur gigi dia tanggung sendiri. Itu cermin mata sya ambik gantung kat rumah panjang. Cincin & jam sya jual lelong. Bukan nak takbur. Tpi org dah jual sya beli. Sya bukannya muda lagi umur dah lepas 40an. Tpi sya geram kerna Najib Razak tak setuju bagi kenaikkan royalti minyak kpd Swak baru2 ini. Sya as a Sarawakian mmg kritik decision Najib. Keluar plak kenyataan mamat ni dia akan tumbuk sesiapa yg berani kritik Perdana Menteri dia. Wow! Nya wakil Najib lah tek. Aku tok wakil Adenan lah mun cam ya. Apa gik tumbok jak sampei leput sak puas ati. Bring it on! ... KRIS ISKANDAR

Nampaknya ugutan dari Raja Buat repot Polis Abdul Rani Kulup sudah disambut secara terbuka oleh seorang anak watan Sarawak yang tidak bersetuju apabila Najib Razak tidak bersetuju naikkan royalti minyak kepada negeri Sarawak.

Omak Kau cukup kuat yakin dan percaya bahawa cara membodek mengampu yang dilakukan oleh Rani Kulup in i tidak pun digemari oleh Najib razak dan jua para penyokong dan pendokongnya terutama dari kalangna ahli-ahli UMNO .. cara tidak mencerminkan kematangan sebaliknya berpolitik secara budak hingusan yang hidup dizaman batu purba.

Bila berpolitik secara tidak cerdik sudap pasti reaksi dan respon diterima begitu juga.


Kepada sesiapa yang ada akses kepada Rani Kulup ini agar berilah sedikit nasihat .. hentikan segera berpolitik macam budak belum akil baliq .. jangan berterusan berpolitik macam badut sarkas kerana kesan dan tempiasnya ialah parti yang didokonginya .. cara politik tidak memberi nilai tambah apatah lagi melonjak sokongan rakyat.

Para pendokong dan penyokong UMNO perlu ubah sikap dan gelagat dalam melakukan perang saraf politik jika tidak mau kedudukkan UMNO berubah sebab cara ini akan menambah rakyat menyampah dan meluat kepada UMNO.

Sebagai contoh yang sahut cabaran Rani Kulup ini adalah penyokong tegar BN jua.

33 comments:

  1. Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dinasihatkan supaya tidak mengkhianati kepercayaan pengundi jika beliau dicalonkan dan menang di Permatang Pauh.

    Nasihat itu diberikan oleh bekas Pembantu Peribadi beliau, Faekah Husin, yang turut menasihatkan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya tidak lagi mengulangi kesilapan pada 2008.

    “Jangan sampai peristiwa 2008 berulang di mana beliau melepaskan kerusi Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tindakan Wan Azizah ini telah mengecewakan pengundi,” katanya ketika dihubungi FMT pada Selasa.

    Faekah, bekas Ketua Pegawai Eksekutif Pemerbadanan Menteri Besar Selangor (MBI) berkata, beliau percaya keputusan untuk bertanding itu bukan mudah untuk Wan Azizah kerana beliau juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang.

    Bekas ahli PKR itu berkata, dia simpati kerana Wan Azizah pernah menyatakan hasrat untuk mengurangkan aktiviti politik bagi memberi tumpuan kepada cucu dan aktiviti keagamaan.

    Dia secara sinis menyatakan mengosongkan kerusi semakin membudaya dalam PKR seperti di Permatang Pauh dan Kajang di mana kedua-duanya kerana Anwar bukan faktor rakyat.

    Faekah diketahui mempunyai hubungan sangat rapat dengan keluarga Anwar tetapi hubungan itu mula regang selepas dia dilantik sebagai Setiausaha Politik kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada 2010.

    Dia bertindak keluar PKR kerana tidak bersetuju dengan beberapa keputusan parti termasuk memecat Abdul Khalid dan Langkah Kajang.

    Sementara itu, blog pro Pakatan Rakyat, omakkau.blogspot melaporkan ahli akar umbi PKR tidak setuju jika Wan Azizah bertanding di Permatang Pauh kerana perlu memberi tumpuan di Kajang.

    Blog itu mendakwa, PKR sepatutnya meletakkan calon muda yang berkebolehan dan mempunyai pengaruh kuat kerana parti itu sudah berpecah antara kem Mohamed Azmin Ali dan Nurul Izzah Anwar selepas pemilihan 2014 yang lalu.

    FMT difahamkan usaha mencalonkan Wan Azizah di Permatang Pauh adalah strategi untuk menyekat Azmin daripada dilantik sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen. _ FreeMalaysiaToday

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak habis...habis...koo nih...

      Delete
    2. Hahaha...
      Jgn di hirau macai bodoh pengkianat bangsa ni sebab akan mati jua bila di sita nanti.

      Delete
    3. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. WAN AZIZAH MENGGELUPOR TAKUT KALAH DI PERMATANG PAUH!!!

    Dek kerana takut kalah dalam Pilihan Raya Parlimen Permatang Pauh yang bakal diadakan tak berapa lama lagi membuatkan Si Wan Azizah tu dilihat semakin menggelupor tak tentu arah.

    Takut jadi macam nasib yang menimpa puak - puak DAPigs di Teluk Intan sebelum ini membuatkan Si Wan Azizah tu lebih berhati - hati. Maka sebab itulah dia dilihat cuba nak merayu supaya mereka tak bergaduh sesama sendiri.
    Soalnya, kenapa baru sekarang baru Si Wan Azizah tu nak bersuara? Kenapa sebelum ini dia buat - buat tak peduli dengan krisis yang melanda puak - puak Pakatan Haramjadah tu secara terang - terangan?

    Baru hari ini dia nak ingatkan pemimpin - pemimpin dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu untuk memberikan perhatian terhadap agenda membela nasib rakyat diperingkat bawahan?

    Bukan ke selama hari ini, dia jugak yang cuba nak mengheret rakyat dalam agenda peribadi yang melibatkan suaminya sendiri? Bukan ke dia jugak yang meminggirkan Kebajikan Rakyat secara terbuka?

    Barang perlu diingatkan! Tuduhan moral Si Ketua Penipu tu adalah kes peribadi. Ianya tidak ada sebarang kaitan lansung dengan rakyat. Tapi kenapa keluarga Si Wan Azizah tu beria - ia nak heret rakyat untuk turut serta?

    Dan apa yang lebih menghairankan kita ialah, kenapa pulak Si Wan Azizah tu dilihat sibuk sangat nak masuk campur dalam masalah orang lain walhal masalah dalaman parti dia sendiri pun tak mampu nak diselesaikan?

    Sehingga hari ini, perpecahan didalam kepimpinan PKR itu sendiri pun masih lagi tidak dapat diselesaikan secara berhemah. Itu pun Si Wan Azizah tu sendiri tak dapat nak selesaikan.

    Perpecahan didalam PKR tu sendiri pun masih boleh dilihat dengan jelas. Terutama sekali sewaktu Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh bakal menjelang tidak berapa lama lagi.

    Perkara itu semua orang pun boleh lihat dengan jelas. Tapi, takkan la Si Wan Azizah selaku Presiden PKR tu sendiri pun tak nampak apa yang sedang berlaku? Takkan la dia buta sangat!!!

    Kesimpulannya, tak usah la Si Wan Azizah tu nak sibuk masuk campur dalam urusan orang lain. Adalah lebih baik untuk dia selesaikan dulu urusan rumah tangga dia supaya jangan bercelaru tak tentu arah!!! Jangan nanti, yang dikejar tak dapat yang di

    ReplyDelete
  3. Komen diatas cukup HINA lagi MEMBOSANKAN.

    Jenis mahkluk baghal.

    Lari dari topik.

    Aku tak baca dan yakin tak siapa pon mau baca.

    Aku yang hardcore Umno pon menyampah.

    Yang ikhlas.
    John Rambo ahli Umno yang originel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alkoo RBI, aku copy kat Free Malaysia Today write up tu. FMT kan pro PR.

      Mrngakulah nafsu nepotism ditolak oleh Rakyat. Berjasa Isma bertanding Wan Azizah akan kena check mate

      Delete
  4. SHAH ALAM: PAS tidak menolak kemungkinan DAP akan memboikot PAS dalam menghadapi dua pilihan raya kecil (PRK) akan datang.

    Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS (PPP), Dr Zuhdi Marzuki berkata ia rentetan pengumumam DAP 24 Mac lalu yang memutuskan hubungan dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    DAP dikatakan kecewa dengan tindakan bersendirian Presiden PAS itu membentang usul rang undang-undang persendirian (RUU) berkenaan pelaksanaan hudud di Kelantan ke Dewan Rakyat.

    DAP mahu PAS menangguhkan dahulu pelaksanaan hudud kerana ia bukan sebahagian daripada Dasar Bersama yang dipersetujui oleh pakatan pembangkang itu.

    Zuhdi berkata, sekiranya hal itu berlaku, ia akan turut menjejaskan peluang PKR untuk menang di PRK Permatang Pauh.

    "DAP dikatakan tidak mahu membantu PAS di PRK Rompin dan tidak mahu bekerjasama dengan PAS di PRK Permatang Pauh, melainkan dengan PKR.

    "Jika benar DAP tidak mahu bekerjasama dengan PAS di Permatang Pauh, maka peluang PKR nak menang di sana menjadi malap. Sebab ramai pengundi PAS di Permatang Pauh, disebabkan DUN Permatang Pasir dimenangi oleh PAS," katanya ketika dihubungi Antarapos, hari ini.

    Bukan itu sahaja, Zuhdi turut yakin sikap degil DAP itu juga memburukkan lagi barah di dalam Pakatan Rakyat (PR).

    "Jika DAP tidak mahu membantu PAS di Rompin, maka keretakan di dalam PR akan menjadi lebih besar," tegasnya.

    Seperti sedia maklum, pimpinan DAP kini memperhebatkan serangan ke atas Hadi Awang tekad melaksanakan hudud di Kelantan.

    Selepas mengumumkan memutuskan hubungan dengan Hadi pada akhir bulan lalu, DAP, melalui Penasihatnya Lim Kit Siang baru-baru ini pula mendakwa PAS terus menjalinkan kerjasama dengan Umno bagi membentuk kerajaan perpaduan untuk melaksanakan hudud di Kelantan.

    Ahli Parlimen Gelang Patah itu turut melontar tuduhan bahawa sebarang kerjasama bersama pihak lawan bukan sahaja akan menghancurkan Pakatan Rakyat (PR), malah mengancam Barisan Nasional

    ReplyDelete
  5. Sunat si kulup lg skali

    ReplyDelete
  6. Bang Lope (bagi komersil sikit kat kulup)... sudah sudah le tu... gaya dan penampilan dah cukup baik...boleh buat audition Maharaja Lawak Mega...gerenti boleh menang... Saya tengok penampila abang Lope ni, saya cukup terhibur.... kalau ganding dengan mat maslan cakap pasal GST pun ok... saya percaya penonton akan undi abang berdua... Hidup Lope dan Lan.

    ReplyDelete
  7. Najib perlu bodyguard mcm ni ...najib jugak perlu lebih ramai dikelilingi oleh org2 mcm ni ...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi2 utk lawan madey ...kahkahkah

      Delete
  8. kalau tumbukan kosong tak berisi jangan lah takbur nak cabar orang. org kapir sengih tengok org islam berkelahi sama sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ke!!!!
      Kuat sgt ke org tua dari semenanjung ni????
      Yg sy tahu melayu semenanjung paling takut dtg sarawak nanti kena penggal kepala.
      Islam mana ada ajar bergaduh....hanya melayu tu yg kuat nak cari gaduh namun melayu tu juga pengecut, sering guna islam sj pandai tak ke melayu tu habuk pun tiada.

      Delete
    2. 16:59..kau pun 2x5 sama mcm rani alkulup tu eksen je lebih habuk pun tarak..kahkahkah

      Delete
    3. ko kapir apa ko tau. dahla kulup. makan babi boleh la ko kapir cibai

      Delete
  9. Kelakar betul mamat ni. Perut buncit tu dah menunjukkan kuat makan free. Itu karektor orang sinun. Pakai cermin mata gelap tu nak sorok ketumbit agaknye. Ada hati nak tumbuk orang, Bawak perut tak larat nak berlagak. Ni kencing manis ada tak atau pun lemah jantung atau pun paru-paru berair. Kalau nak bodek pun janganlah sampai hilang harga diri. Lainlah kalau anjng. Bagi tulang je mulalah melalak kat orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooppsss...dia nih sah ada gout.......

      Delete
  10. kulup gebang tengah cari makan

    ReplyDelete
  11. Kolesterol tinggi tu.tekanan darah rendah...

    ReplyDelete
  12. Setahu aku panggilan kulup kalau kat kampung tu maknanya belum bersunat atau pun x pernah bersunat..betul ke tlg bagi pencerahan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul cakap tuan. Kami di Gombak pun kata begitu. Kalau macam ni punya besar kalau bersunat susah bang. Kena masuk wad sehari sebelum, mula-mula cukur jembut. Lepas tu cek darah cek kencing, berat badan dan macam-macam. Macam ni punya orang mungkin kena ikat takut meronta-ronta. Alahi kesiannye!!!

      Delete
  13. Haaa kulup apa lagi? Aritu tunjuk sgt berani dgn geng2 boroi korang kat dpn balai. Kat Petaling Street dan kat bandar Kelang pun tak berani nak jalan kaki.Gegel kepala lutut. Ilmu perang pun tak cukup nak tunjuk gangster. Kaum2 melayu kau ni tunjuk lagak gangster dgn aksesori je laa, bangle kat tgn 3inci tebal,rambut botak,beg sandang tepi,kete plak ekzos lori dgn stiker neon.Bila kene sergah kat cina jual spek dah gegel lutut. Tu anak jati Sarawak dah keluar suara. Amacam? Budak2 gengster semenanjung pun gegel masuk sana. Kang takut jadi perhiasan kat umah panjang jer kau tu kulopp. Kitak sokong anak jati Sarawak.Respek sama lu bhai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa sama mcm ko pengecut takde telo cuma bila si sergah apek tua jual sayur terus pengsan bila ditenung keling tua mabuk todi terus tercirit birit dlm seluar, bila disergah penjubo terus lari pecut 100 meter mcm org yg dikejar tabuan.heee

      Delete
    2. Anon 18:01 lu memang nak mampus-kalau berani sgt gua pegi kat tmpt kau. Anak jati sarawak tak takut kat melayu aksesori gangster. Dasar mak bapak kau pukimak. Kau ckp kau kat mana-Mmg kepala kau aku asapkan kat umah panjang

      Delete
  14. Si badut Abdul Rani Kulup memang kelakar,.... tengok dengan gelagat uniform dia pun sudah tau sikulup ini memang orang terenjat akal! Syok sendiri tak tentu pasal - sekarang dah kena cabar camno??????????

    ReplyDelete
  15. Macai tak guna hanya nak keluar tv Malukan melayu malukan islam langsung tiada rupa alimnya lebih pada samseng melayu bodoh.

    ReplyDelete
  16. rani kulup ni berangan mat jenin nak jdi commander elit sebab tu di buat pangkat dia sendiri yg melekat kat bahu dia tu pakai beret warna merah kih kih kih sama perangai dia mcm nuar aljuburi yg berangan nak jdi pm last2 masok penjara kerana menjubur bontot..kihkihkih

    ReplyDelete
  17. Rani kulup..muahahaha....berkulup jer kote die aku tgk dier nie!!!

    ReplyDelete
  18. IBU PUSPITA ni sebenarnya Emak Jeff babi ulu yam

    ReplyDelete
  19. WOW !!!
    This Is What You Really Want !!
    >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete
  20. Serius kalau bukan sebab viral di fb Rani kulup nak tumbuk org kutuk Najib memang tak tau sapa dia ni :)

    ReplyDelete
  21. Hello anak Pak Kulup, there are many ways to earn a living. Opps maaf tercakap orang putih. Awak bukan nye faham. Ada banyak cara untuk menyara kehidupan. Banyak kerja yang bermaruah, baik pada pandangan Allah swt walau pun kadang kala kurang baik pada pandangan manusia. Bagi orang yang kelulusn akademiknya tahap rendah atau pun tahap kemahiran bidang teknikal dan vokesyional hampir sifar eloklah dipertimbangan kerja seperti penjaga keselamatan, pemandu van bawa muatan, kait kelapa sawit, mengecat, tukang pam minyak di stesyen minyak, jual ubat tradisional, basuh pinggan di gerai dan kedai mamak, tukang hantar bunga atau spare part kereta dan juga pekerja am dengan kontraktor DBKL, Syabas, TNB, TM dan kawalan trafik di kawasan pembinaan MRT. Oh ye kerja-kerja tersebut adalah berat tetapi padan dengan kelulusan, halal dan terlibat dengan kebaikan dan kesejahteraan awam. Memandangkan anak Pak Kulup perut boroi jadi susahlah sikit untuk membuat kerja yang dikira berat bagi orang boroi. Jadi dicadangkan anak Pak Kulup memohon kerja memberus gigi buaya di zoo Taiping atau pun jadi ajen along-along disekitar Chow Kit dan Kg Dusun serta di Tanah Perkuburan Cheras Baru!!

    ReplyDelete