KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 21 April 2015

ISU DEMO ANTI SALIB ... JANGAN TIDAK PERCAYA FRIENDS OF BN - BARISAN NASIONAL PUN KUTUK TINDAKAN TIDAK BERTAMADUN PENDEMO ANTI SALIB YANG DIKETUAI ABANG KPN.




"Kami di Friends of BN - Barisan Nasional mengutuk kejadian demo memaksa pihak gereja menurunkan tanda salib di Taman Medan. Kita, rakyat Malaysia yang hidup dalam berbagai agama hendaklah menghormati agama lain, seperti mana kita inginkan penganut agama lain menghormati agama kita.
Sebagaimana umum tahu, masyarakat Melayu sekarang iaitu yang beragama Islam, ada yang sensitif mengenai tanda salib. Namun sekiranya iman dan kepercayaan orang Islam kuat, kita tidak perlu takut kepada lambang agama lain. Bahkan Rasulullah SAW sendiri menghormati agama lain, seharusnya agama sebagai penjaga keamanan, bukan pencetus perbalahan."


Tidak seperti lazimnya, laman Facebook pro- totok BN Friends of BN juga mengutuk perhimpunan yang dianggap mereka “memaksa” gereja menurunkan salib itu.

Mereka mengingatkan kepada budaya hormat menghormati antara masyarakat berbeza agama.

“Sebagaimana umum tahu, masyarakat Melayu sekarang iaitu yang beragama Islam, ada yang sensitif mengenai tanda salib.

“Namun sekiranya iman dan kepercayaan orang Islam kuat, kita tidak perlu takut kepada lambang agama lain,” katanya.

Menegaskan Rasulullah SAW sendiri menghormati agama lain, Friends of BN juga berkata agama harus menjadi penjaga keamanan, bukan pencetus perbalahan.

13 comments:

  1. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

    Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perai, Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sia2 Berjuang Bila Ketua Umum Sendiri Pertahan Nepotisme dan Kezaliman Dari Mati

      Tulang Badak (TB) rasa sia2 perjuangan Tulang Badak dalam PKR sejak umur 18 tahun apabila Ketua Umum sendiri berjuang untuk daulah keluarga Rasa mcm segala pengorbanan Tulang Badak selama ni mcm tiada makna dan tiada nilai.

      Rasa sia2 segala pengorbanan yang telah dilakukan oleh arwah bapa Tulang Badak yang bertungkus lumus membantu membina Keadilan Negeri Sembilan setelah Anwar ditendang dari UMNO dulu.. Kami berhimpun dan berkempen sampai2 kadang2 kami terlanjur sampai ke Padang Besar, Perlis. Sekali tu punya semangat kami berkonvoi dari Sermban ke Rembau, terbabas sampai ke Pasir Mas Kelantan. Punya Komited tak tau dah nak sampai sempadan Siam.

      Penat jerih nak bunuh Kronsima, Nepotisme dan Korupsi tiba2 Ketua Umum sendiri pegi buat kerja tolong benda keji. Ketua Umum PKR sendiri bertungkus lumus memastikan kelangsungan dan jangkahayat Nepotism lebih panjang.

      TULANG BADAK (TB)
      MURTABAK WAVES
      SEKRETARIAT PASNE (PENYOKONG PKR ANTI SEMANGAT NEPOTISM)

      Delete
  2. KENAPA WAN AZIZAH TAKUT BAYANG - BAYANG SENDIRI!!!

    Huh! Memang patut sangat la dia ni tak dapat jadi Menteri Besar Selangor sebelum ini. Nama je Presiden PKR, tapi nak buat keputusan sendiri pun takut. Macam mana dia boleh jadi pemimpin?

    Setakat mengharapkan nama suami untuk jadi wakil rakyat, baik tak payah. Buang masa je angkat orang macm tu. Memang sah - sah dia takkan mampu buat kerja untuk menjaga kebajikan rakyat.

    Patut la dia mudah sangat kena tikam dari belakang dan dikhianati oleh Timbalan Presiden sendiri. Kelemahan dia menjadi pemimpin itu yang menjadi punca keGAGALan parti dia sendiri.


    Sekarang, bila orang tanya pasal calon di Permatang Pauh, dia sendiri pulak yang takut - takut nak umum. Sebab apa? Sebab dia takut tembelang dia akan pecah. Nanti, habis satu Malaysia tau.

    Hakikatnya, Si Wan Azizah tu tak perlu takut dengan bayang - bayang dia sendiri. Semua orang dah tahu dah agenda kaum kerabat dia di Permatang Pauh. Buat apa dia nak main sembunyi - sembunyi lagi?

    Realitinya, dikalangan puak - puak PKR tu sendiri pun mahu dia menjadi calon bagi kawasan Parlimen Permatang Pauh tu. Kalau bukan dia, siapa lagi yang layak untuk gantikan Si Ketua Penipu tu?

    Takkan pulak dia nak bagi laluan kepada penyokong - penyokong Kartel Azmin Ali untuk merampas kerusi tersebut dan seterusnya menjahanamkan legasi yang ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu?

    Rasanya, Si Wan Azizah tu tidaklah sebodoh itu untuk melakukan tindakan sedemikian. Lagi pun, dia mesti memikirkan soal kepentingan Politik Peribadi serta kedudukan dia sendiri.

    Kalau dia tak bertanding di Permatang Pauh, maka selepas ini pasti dinasti Si Ketua Penipu tu dalam PKR akan hancur dan ditamatkan. Nak harapkan Si Nurul Izzah, lagi la tak boleh pakai.

    Dia menang pun sebab kerana menabur fitnah terhadap calon lawan sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu. Jadi, apa kemampuan yang Si Nurul Izzah tu ada untuk mengekalkan legasi Si Ketua Penipu tu dalam

    ReplyDelete
  3. Real. Bila ada crops kenyataan mcm gmbr atas tu barulah real Dan kita sbg rakyat Malaysia akan lebih yakin bhw friend of bn tu betul buat kenyataan Dan bukan baru dicipta. Mudah

    ReplyDelete
  4. Omakkau,

    Isunya di sini mcm charlie hebdo, provokasi, mereka siarkan kartun, umat islam menyatakan rasa marah secara aman, mereka x hiraukn Malahan terus menerus menyiarkan kartun hina nabi hingga umat islam ambil tindakan.

    Di sini pun sma, apakejadah tubuhkan gereja di kawasan majoriti melayu? Dah tu pamerkan salib besar? Kalau bukan berniat nak buat provokasi, sekarang umat islam menunjukkan rasa x puas hati sahaja, bukan x btoleransi atau musnahkan rmh agama org lain.

    Sudah2 lah menjadi batu api org kapir omakkau, ko x takut mati bi suu' ulkhatimah ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap jangan gantung kepala babi kat salib tu sudahlah.

      Delete
  5. Gempar ....dr rani pas kapar...mengelupur tewas di bahagian yg diterajui hampir 15 tahun....nasib sama macam nizar ....bahlolrizi..anjing pluralisma anwar dan libral dap banyak dah mampos kering...alamat nk jadi calon pas akan datang hancur ahakssss...tinggu meedin nipah...udin jaapa..kalit semot...mat sabun...mapos oma...dsn anjing yg lain.....menatik sungguh parti yg dakwa masyukkk syorga tungang langgang....nk masuk syorga pun gaduh gaduh la pulakkkk....kikikikiki.....

    ReplyDelete
  6. Itulah....dah kena batang hidung sendiri baru tahu langit tinggi rendah.......abang kamu yang beri penjelasan.....kamu terus percaya.....
    Kenapa tak tangkap dulu bsru siasat......ini siasat melalui telrfon......macam ini kpn kerja ke......

    ReplyDelete
  7. Kalo betul takut aqidah lari minta kerajaan tukar cuti mingguan ke jumaat, buat apa nak muliakan hari ahad, juga buang dulu salib kat kereta alfa macam UK minta proton buang bulan sabit untuk pasaran sana...ada telur ke?? sama jugak logo2 pasukan bola luar dan baju/seluar brittania yang terang2 bersalib umat melayu pakai pergi solat lagi...haram tak sensetif pun....phuiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaaa takde takde teloorr bro!

      Delete
  8. Hahaha ...
    Siasat melalui telepon pun boleh bro! Tweet dari Pejabat pun boleh...hahaha abang adik katakan...tula kemaruk sgt tangkap pemimpin PR skrg nah....tuhan bagi cash! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2lah kita tunggu dan lihat. Tangkap ke tak. Menteri dah kata salah di bawah akta hasutan. Ramai2 pakat tengok siapa lebih berkuasa.

      Delete
  9. Kepala hotak macai umngok memang superrr bangang!.baru tengok lambang salib dah menggeletar lutut...cair iman...belum lg tengok betina bogel...kuikuikui...

    ReplyDelete