KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 30 April 2015

"ISTERI SEORANG YANG SANGAT BERPENGARUH ITU" BUKAN DATIN SERI ROSMAH MANSOR AKUI LEE CHONG WEI.


Ayat "isteri seorang yang sangat berpengaruh" dalam laporan panel BWF bagi prosiding kes doping Chong Wei menyebabkan pada awalnya timbul spekulasi Rosmah adalah wanita yang dimaksudkan

Bagi meredakan spekulasi yang makin rancak, jaguh badminton negara Datuk Lee Chong Wei hari ini menafikan wanita yang memberikan ubatan herba yang dipercayai menjadi punca beliau digantung oleh Persekutuan Badminton Dunia (BWF) adalah isteri perdana menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

“Ya, saya boleh sahkan bukan beliau (Rosmah),” katanya.

Chong Wei turut berkata beliau mahu melupakan perkara itu dan berusaha untuk kembali membanggakan negara melalui pencapaiannya.

Panel tiga ahli BWF pada prosiding kes doping Chong Wei dalam laporan mereka antara lain menyatakan bahawa sekitar tahun 2005, atlit negara itu mula berkawan dengan “isteri kepada seorang yang sangat berpengaruh” di negara ini.

Pada tahun 2007 atau 2008, wanita berkenaan mula memberi bekalan ubatan herba yang bahan mentahnya beliau perolehi sendiri dari luar negara sebelum diproses menjadi pil dan kapsul di sebuah kedai ubatan Cina miliknya di ibu negara.

Berdasarkan laporan BWF, herba dinamakan cordyseps itu lah yang dicemari bahan terlarang dexamethasone yang menyebabkan Chong Wei digantung.

Laporan yang menyebut “isteri seorang yang sangat berpengaruh” itu menyebabkan timbul spekulasi Rosmah adalah wanita yang dimaksudkan memandangkan beliau diketahui peminat dan penyokong kuat Chong Wei, selain merupakan Penaung Persatuan Badminton Malaysia (BAM).

Menurut sumber yang tidak dinamakan yang mendakwa wanita itu adalah isteri kepada seorang bekas ahli politik terkenal Barisan Nasional (BN).

Bagaimanapun dia tidak tahu herba yang beliau beri telah dicemari bahan yang boleh mengundang masalah kepada Lee.

Sementara itu laporan portal The Star Online pula lebih spesifik apabila menyatakan wanita terbabit dipercayai isteri seorang pemimpin MCA yang sudah bersara.

“Orang yang memberikan saya ubatan herba tradisional Cina itu adalah kawan baik saya dan niat beliau baik. Saya tidak boleh mendedahkan namanya.

“Saya (bagaimanapun) boleh sahkan beliau bukan Datin Seri Rosmah,” kata Chong Wei kepada The Star Online.

Chong Wei digantung lapan bulan oleh BWF setelah ujian ke atas sampel doping beliau yang diambil ketika Kejohanan Badminton Dunia di Copenhagen, Denmark, Ogos tahun lepas didapati positif mengandungi dexamethasone.

Hukuman penggantungan yang berkuatkuasa mulai 30 Ogos tahun lepas itu akan berakhir 30 April ini.

35 comments:

  1. Lantak pi lah isteri orang berpengaruh ke, isteri pakai sarung tangan cap kipas udang ke, isteri orang dating dengan suami orang ke...ada aku kesah?? adakah isu ini akan membuatkan RM tergugat seterusnya meletak jawatan sebagai Perdana Menteri yang sebenar? Adakah isu ini akan membuatkan Kak Wan menarik diri menjadi calon PRK Matang Pauh seterusnya terus menjaga cucu di segambut? Adakah isu ini akan membuatkan Zuraida Klip Klap akan membeli Mercedes Benz C200 model terbaru 2015? Aku rasa tidak........buang masa je aku komen kat sini...sial betul BN dan Pakatan Rakyat ni....ptuih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saper suruh kau komen Bahalul, Banggang, Lahabau, Bodoh.....

      Delete
    2. Adakah ko sentap anon 14:06? Ko pun dah terjebak dgn jerat anon 11:58...hanya orang bahalol seperti ko, dan aku akan kata orang lain bahalol...jauhari mengenal manikam...kehkehkeh...

      Delete
    3. DALAM LAPORAN ASAL.."ISTERI SEORANG YANG BERPENGARUH". OMAKKAU TULIS.."ISTERI SEORANG YANG SANGAT BERPENGARUH". KALAU TAK HABIS BACA BOLEH TUDING JARI KAT ROSMAH. PANDAI OMAKKAU OLAH AYAT..

      Delete
    4. kami sokong bantah gst
      lawati http://bantahgst.com/

      Delete
  2. Yg penting rakyat pematang pauh dapat halang nepotism utara itu.
    Bagi jawatan pada bini
    Bagi dun di jaga oleh bini
    Bagi jawatan mb pun pada bini

    Aku rasa pkr patut di iktiraf sebagai parti nepotism utara demokasi pertama dunia ini dan komunis pun ada parti nepotism korean utara

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha takut la tu

      Delete
    2. kami sokong bantah gst
      lawati http://bantahgst.com/

      Delete
  3. Chong.. ko kalau mau tutup lobang, jangan korek lobang utk tutup lobang... lobang baru ko dah korek.. ko mau tutup dengan apa? Korek lagi lobang ka? Cakap separuh separuh.. jangan jadi kerbau selamatkan buaya tersepit... bangang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami sokong bantah gst
      lawati http://bantahgst.com/

      Delete
  4. Guling TSKI Halal. Guling De Facto Haram

    Kurang setahun lebih selepas keputusan PRU13, Anuar Beraheem dan Gang lilin telah berjaya mengerah kesemua orang2 PKR untuk memilih jijah kipas sebagai MB.

    TSKI yang ketika itu berada di Shah Alam tidak tahu menahu lantas kerusi MB mahu dicabut dari beliau

    Alasan yg diberika TSKI membelakangi parti.

    Dulu pun lepas 2008, TSKI dijualang. Tapi Anuar Berahim tetap mau TSKI sebagai calon MB dlm sekelip mata.

    Dia tunggu sat dekat seminggu sampailah TSKI dilantik.

    Lepas tu PRU 13 cukup haul baru Anuar bagi surat sokongan kepada Bini dia dapat jadi MB.

    Ni semua bukti Anuar dan bini bersubahat menggulingkan TSKI.

    Atas sebab itu Tuhan nak tunjuk bini Anuar tak jadi MB.

    Padan muka. Sorang kena baling selipar. Sorang kena sepak.

    Inilah wajah "kepimpinan liberal-nepotism, pluralism dan despotism". Kepimpinan hasad dengki tamak haloba tikam belakang.

    Ada hati nak cerita pasal keadilan den reformasi konon.


    SELANGOR HAMPIR PASTI TUMBANG KEPADA bn

    Rahsia kekuatan PKR di Kelantan adalah perpaduan di kalangan ahli2 dan penggerak walaupun terdapat banyak perbezaan pendapat.

    Perpaduan ini hancur luluh apabila TSKI digulingkan oleh geng2 Kajang Move, Gang lilin serta keluarga Segam-Boot.

    Sedangkan TSKI berpengaruh besar di kalangan PKR Selangor serta pengundi2 Selangor.

    Bukan stkt dgulingkan, mereka yang amanah menyokong TSKI juga dibuang, digantung da nada dan dipecat dgn tiada belas kasihan i.e Che Gu Bard

    Sedangkan orang2 yang dikatakan rapat dgn TSKI ini banyak berjasa kepada PKR Selangor.

    Makanya, kalau Selangor jatuh adalah kerana hasil kerja tangan gang2 lilin pimpinan clan segam-boot dan Gang Kajang Move yang berjasa memecah belahkan PKR Selangor.

    Syabas kerana Gang Lilin dah buat kerja untuk musuh.

    Sikap hasad, dengki, tamak, haloba puak2 nepotism pkSahakal menumbanngkan kerajaan Selangor dan menyerahkannya kepada musuh
    Gang2 yang sama ini jugalah yang ke hulu ke hilir bercerita pasal Justice.

    Cakap tak serupa bikin

    TULANG BADAK @ MURATABAKWAVES

    ReplyDelete
    Replies
    1. TSKI duduk kat kerusi MB bukan sbb dia hebat tapi kerana PR beri dia tanggongjawab melaksanakan AMANAH PAKATAN RAKYAT. Bila dah jadi MB, TSKI bersekongkol pula dg UMNO/BN...adakah ini amanah yg diberikan oleh PR kepada TSKI utk jadi MB? Kajang Move adalah tindakan bijak PKR utk mempastikan amanah PR dpt dilaksanakan di Selangor. Apa pun rakyat Selangor bertuah kerana Selangor diperintah oleh PR yg lebih baik dpd BN.

      Delete
    2. kami sokong bantah gst
      lawati http://bantahgst.com/

      Delete
  5. Assalamu alaikum wr wb.

    saya mengucapkan banyak terimakasih kepada MBAH SURO yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama MBAH BALAPATI dan dengan senang hati MBAH BALAPATI mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasih semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi MBAH BALAPATI DI (085 392 332 888)




    INILAH KISAH NYATA YANG TAK BISA KAMI LUPAKAN SELAMA INI...!!!


    ReplyDelete
  6. Gerakan anti nepotism dan kronima berjalan jaya ia, anwar aku lihat kau mengikhianat ahli pkr mengalakan nepotims pada pkr itu , anwar kau gagal.basmi nepotism dan kronima ada diri kau sendiri. mana perkataan kau akan menbasmi kronima dan nepostima dalam umno itu. Aku lihat kau menyepang jaul perjuangan asal menbasmi nepotisma dalam parti malaysia, anwar sendiri menbenar diri kau begelumbang dengan nepostims dan kau sendiri gagal membasmi nepostima dap itu.
    Kami minta pkr kembali ke jalan sebenar dan kembali keperjuang asal anti nepotisma dan anti kronima. Saya pada minta pkr dan bekas pkr jangan menundi wan azizah itu lagi dia telah melupakan perjuangan sebenar menhapuskan nepotisma dan kronima berada di malaysia kalau suka pada umno pun undi calon bebas itu


    Yg benar
    Justice for papa 1998

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha takut la tu

      Delete
    2. kami sokong bantah gst
      lawati http://bantahgst.com/

      Delete
  7. Anwar kat mana? Anwar kat mana? Anwar kat mana? Mana lagi?

    Penjara Sg Buloh...kerana memasokkan kote bengkoknya ke dlm lubang jubor Saifol dan meninggalkan air mani sebyk 4cm di dalam rektum Saifol.

    Seronok? Anwar seronok lah masa tuu, laa nieh dia menyesal menangis kot2 lebam bijik mata... Jawatan hilang, keluarga kuca r kacir, anak harapan menjanda...

    Wan Azizah dah jadi kartoon, tengok Nenek Kipas berucap, memang tiada kewibawaan seorang bergelar Presiden,m Wakil Rakyat ker...

    Anwar dizalimi katanya, eeh eeh, Peliwat Anwar yg tak tahu jaga kote bengkok memang zalim...

    Anwar menzalimi dirinya sampai bengkok kotenya. Apa yg Anwar hantam sampai bengkok kotenya?

    Nenek Kipas Jijah & Nuar Brahim tak pernah nafi KOTE ANWAR tidak bengkok... Tapi perut buncit ader ler...

    Nenek kipas pon TAK PERNAH KELUAR STATEMENT Anwar tidak pernah meliwat Nenek Kipas...

    Jadi sahlah Kote Anwar Bengkok sbb banyak kali meliwat lubang jubor....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lubang jubo ko dah brape kali diliwat oleh Anwar....

      Delete
    2. kami sokong bantah gst
      lawati http://bantahgst.com/

      Delete
    3. Betul ke kote anwar bengkok? Masa dia main ngan cina doll tak nampak pun kote dia bengkok, tak tau la pulak dia kalau masa tu dia terlupa bawa remote kontrol untk membengkokkan kote dia.

      Delete
  8. sedapnya kau fitnah orang.kaulihat sendiri ke atau kau ada bersama dan kau juga kena liwat? kalau kau tak lihat kau dah ada dosa fitnah.kau tahu balasa dosa fitnah orang.kau tunggu balasan allah.semua keluargakau akan merasa bahang fitnah yang kau sebarkan sehingga kau insaf dan bertaubat serta mohon maaf pada orang yang finah.jangan sampai mak kau ,kakak kau seta isteri kau diliwat orang nanti.Bertaubatlah wahai anonmouse 14.22

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau patut betaubat ia kalau anwar meliwat kau dekat dalam bilik tak orang dekat situ, yg ada cuma saksi cctv dan dna
      kalau mak kau tanya
      siapa liwat kau?
      anwar
      kau ada empat saksi?
      tak ada
      jadi kes terlepas begitu sahaja
      Jawapan mudah je mana ada meliwat Tunjuk akan orang ia. Kecuai Bukti yg disahKan ia, sedangkan abu bakar al sidik pun hukum orang berdasakan bukti dan seorang saksi, anwar suruh bawa 13 orang saksi dia cakap pun tak boleh dia buat, macam mana orang percaya.
      Kalau anwar bawa dekat kes mahkamah syariah pun minta hudud tapi tak mengunakan qsas dan takzir baik tak payah ia, anwar seorang penipu.

      Delete
    2. kami sokong bantah gst
      lawati http://bantahgst.com/

      Delete
  9. Omakkau patut berbangga krn dah ramai peminat dr puak keris telanjang yg joint semangkuk dok seronok sealiran dgn komen2 ala2 menyokong geng keris telanjang ni...nasihat sy..tukar ler wall yg kononnya menyokong PR...tukar jersi tu...tak payah beselindung lg.....makin lama makin merapu...tahniah n selamat berjuang bersama puak2 geng keris telanjang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami sokong bantah gst
      lawati http://bantahgst.com/

      Delete
    2. Telanjang.. telanjang jgm sebut r.. stim aku

      Delete
    3. nuar aljuburi cool jer telanjang bulat ngan cina doll kehkehkeh

      Delete
  10. Tuya kena liwat dgn jibon xpe lak puak2 babi najib ni.kehkeh..

    ReplyDelete
  11. Rosmah berjalan membeli cincin,
    Cincin dibeli di luar negeri,
    kalau tuan otak tak pandai,
    Najib boleh memberi degree.

    Membeli undi guna pensiswazahan,
    Duit yuran ada yang gomen bayar,
    Apakan daya otak tak pandai,
    Beramai ramai berjumpa lecturer.

    Beramai ramai jumpa lecturer ,
    konon banyak kerja tidak terhingga,
    walhal dah tua tak sedar diri,
    Assignment bodoh pun nak upah orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pegi pasar membeli kari
      kari dibawa ke gunong daik
      rosmah tua bangka tak sedar diri
      wajahnya berubah menjadi taik.

      Delete
  12. UMNO MEMANG BABI PENIPU! SEKARANG NIE KAD PRABAYAR KENA GST SEMULA! PUKIMAK PUNYA PARTI! LEPAS NIE SURUHLAH BANGLA DAN INDON JADI PENYOKONG KORANG! PUKIMAK BABI!

    ReplyDelete
  13. PEMIMPIN UMNO SEMUANYA KAYA RAYA! APA SALAHNYA KALAU KITA PERGI MEROMPAK! BUKAN HARTA MEREKA PUN!

    ReplyDelete
  14. Macai amno kalu hujah mesti jubo jubo jubor. Cuma nk tanya macai. Sepol bukari buat bisnes. Tp bisnes apa ye? Mesti bisnes jubor? Betul tak? Lg satu dia tk pi pematang pauh ke kempen Bn besama macai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami sokong bantah gst
      lawati http://bantahgst.com/

      Delete