KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 20 April 2015

BEKAS TIMBALAN MENTERI SELAR KPN PILIH KASIH ISU DEMO ANTI SALIB




Bekas MP, Datuk Saifuddin Abdullah masih tidak berpuas hati dengan layanan berbeza oleh polis ke atas peserta demonstrasi pro-Umno dan Pakatan.

Saifuddin dalam kenyataannya membangkitkan, polis sebelum ini tetap menahan para aktivis dan MP lain berhubung perhimpunan Kita Lawan.

Walhal, Khalid boleh membuat semakan berhubung kehadiran abang IGP itu sendiri, Datuk Abdullah di demonstrasi antisalib di Taman Medan, kata Saifuddin.

“Kalau IGP boleh panggi sahaja orang yang hadir demo, habis kenapa ada yang sampai kena bermalam dalam lokap dan sebagainya?,” soal Saifuddin.

Siasatan Khalid ke atas Abdullah sebegitu disahkan sendiri oleh pemimpin akar umbi Umno itu.

Layanan ini berbeza dengan tindakan polis yang menahan seramai lebih 100 orang, termasuk aktivis dan para MP, berhubung bantahan ke atas Cukai Barangan dan Perkhidmatan sebelum ini.

Menurut Abdullah, beliau menjelaskan kepada Khalid kehadirannya pada perhimpunan tersebut sebagai orang tengah antara penduduk Taman Medan dan pihak gereja.

Katanya, belau membuat penjelasan itu apabila dihubungi Khalid melalui telefon.

"IGP dah telefon dan saya terangkan pada dia tentang isu ini. Ia tentang sekumpulan masyarakat bersama pihak gereja dan pihak gereja juga telah setuju untuk turunkan (salib). Jadi tiada isu.

"Dia (Khalid) cuma tanya saya. Dia panggil saya Lang. Dia tanya 'Lang, apa cerita?'. Kemudian saya terangkan.

"Lepas dengar (penerangan), dia kata OK," kata Abdullah

22 comments:

  1. Kenyataan bekas timbalan menteri longkang ni tak payah ulas..buang masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Longkang kepala otak bapak kau. Klu nak memerintah biar adil. Ini isu agama sgt sensitif. Himpunan Kita Lawan ditangkap dan bermalam dlm lokap. Tp bila kena abg nya tiada tindakan.

      Delete
    2. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

      Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

      Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
      Nibong Tebal
      Seberang Perai, Penang

      Delete
    3. Longkang kepala musibat kau...celaka umno punya orang, tak sedar diri negara dilanda musibah.

      Delete
    4. Anon orang yang gila akal.tak payah marah orang gila .otaknya dah mereng,dia akan tulis setiap isu yang Omak kau keluarkan ,orang yang sama.tunggulah tak lama dia akan berjalan kesana kemari dalam keadaan bogel.GILA

      Delete
    5. Saifuddin belacan barua anwar dalam umno. Kaki bocor maklumat masa dalam MT. Berlagak pandai..skrg takde kerja.

      Delete
    6. Ex mckk gay ni jd ceo GMM atas ehsan najib. Muka tak malu. Bagus kalah pilihanraya dgn nasruddin tantawi & kalah pemilihan umno bahagian. Majal spjg hidup jadi talibarut aljuburi

      Delete
    7. Hahaha....
      Baru tahu ke????
      Umno mana adil selama ini berat sebelah walaupun ada yg baik dan waras tetapi tiada tindakan.
      Melayu bodoh byk dan pengikut hanya pandai pekik terlolong agama pula dipergunakan. Islam konon!!! Islam mana ajar......melayu bodoh juga yg buat.

      Delete
  2. apo ko bangang na cito omak kau ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berhimpun cara aman di tangkap. Simpan dlm lokap. Berdemo hingga nak pukul wartawan tiada tindakan. Cukup adil.

      Delete
    2. Mujur ada Azmin, nak Harap Anuar atau mama kipas remote control arau jandavpantai kl tidak guna. Gimik aaja lebihhh

      Balikla Nuar, mama kipas and janda pantau oiii. Aku Harap hang suruh Anak Dan Bini hang resign. Sekupang tak guna.

      Pembaca2,ada gambar Anuar jengok mangsa banjir, Anak Yatim DLL. Mana ada brader, alih2 gimik cakap keadilan yg sebenarnya khusus untuk keluarga dia bukan untuk Rakyat. Malangnya ramai ahli PKR Dah kena sampuk

      Delete
  3. NENEK KIPAS KANTOI MENIPU RAKYAT!!!

    Hahaha!!! Hidup - hidup Si Wan Azizah tu nak 'kencing' rakyat. Dia ingat, rakyat ni BODOH sangat ke? Dah terang pun masih lagi bersuluh. Benda dah terpampang depan mata pun masih lagi dia cuba nak menafikannya.

    Tak pasti la sama ada siapa yang tipu siapa. Mungkin Si Wan Azizah tu yang cuba tipu rakyat dengan mengeluarkan kenyataan, kata yang dia dah pergi jumpa dengan YDP PAS Permatang Pauh.

    (Baca Artikel Berkaitan: Wan Azizah Malu Bila Kainnya Terlondeh!!!)

    Kenyataan mengenai perkara tersebut mendapat perhatian apabila Si Wan Azizah tu dilihat cuba nak melarikan diri dari menjawab persoalan dikalangan wartawan mengenai pendirian PAS.

    Atau, mungkin Si YDP PAS Permatang Pauh tu yang tipu Si Wan Azizah tu bila dia kata PAS Kawasan tetap akan memberikan sokongan kepada PKR walau siapa pun calon yang akan dipertandingkan kelak.


    Hakikatnya, PAS memang tetap tidak akan berganjak dari pendirian yang telah dibuat sebelum ini untuk tidak membantu PKR bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh.

    Kalau sebelum ini, hanya suara Dewan Pemuda PAS je yang kedengaran. Kali ini giliran Yang DiPertua PAS Kawasan Permatang Pauh tu pulak yang keluarkan kenyataan melalui laman media.

    Antara lain, mereka memberikan kata dua kepada PKR sekiranya parti itu mahu bantuan dari jentera PAS dikawasan tersebut. Nak pulak dalam Pilihan Raya Kecil di Permatang Pauh tu sendiri.

    Nah! Sekarang, apa lagi alasan yang nak diberikan oleh Si Wan Azizah tu? Masih lagi ke dia nak menafikan dakwaan bahawa PAS Kawasan Permatang Pauh tu sendiri enggan bekerjasama dengan mereka?

    Adakah PKR bersedia untuk menundukkan kepala mereka dan menuruti pendirian yang telah dibuat oleh PAS? Atau, adakah mereka akan kekal dengan sikap sombong mereka selama hari ini?

    Apa yang jelas, pendirian serta keputusan PAS Kawasan tu membuktikan bahawa mereka dah muak dengan sikap sombong dan angkuh yang ditonjolkan oleh kepimpinan PKR sebelum ini.

    Bahkan, mereka juga jelas sudah semakin bosan dengan Penghinaan yang ditujukan kepada Presiden PAS kerana mahu melaksanakan Hukum Hudud yang menjadi dasar perjuangan parti itu.

    Tapi malangnya, masih ada lagi pemimpin PAS sendiri yang dilihat bertentangan dengan keputusan PAS Kawasan tu. Ternyata, pemimpin - pemimpin sedemikian hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka je. Bukannya diorang perduli dengan perjuangan parti!!!

    ReplyDelete
  4. KENAPA WAN AZIZAH TAKUT BAYANG - BAYANG SENDIRI!!!

    Huh! Memang patut sangat la dia ni tak dapat jadi Menteri Besar Selangor sebelum ini. Nama je Presiden PKR, tapi nak buat keputusan sendiri pun takut. Macam mana dia boleh jadi pemimpin?

    Setakat mengharapkan nama suami untuk jadi wakil rakyat, baik tak payah. Buang masa je angkat orang macm tu. Memang sah - sah dia takkan mampu buat kerja untuk menjaga kebajikan rakyat.

    Patut la dia mudah sangat kena tikam dari belakang dan dikhianati oleh Timbalan Presiden sendiri. Kelemahan dia menjadi pemimpin itu yang menjadi punca keGAGALan parti dia sendiri.


    Sekarang, bila orang tanya pasal calon di Permatang Pauh, dia sendiri pulak yang takut - takut nak umum. Sebab apa? Sebab dia takut tembelang dia akan pecah. Nanti, habis satu Malaysia tau.

    Hakikatnya, Si Wan Azizah tu tak perlu takut dengan bayang - bayang dia sendiri. Semua orang dah tahu dah agenda kaum kerabat dia di Permatang Pauh. Buat apa dia nak main sembunyi - sembunyi lagi?

    Realitinya, dikalangan puak - puak PKR tu sendiri pun mahu dia menjadi calon bagi kawasan Parlimen Permatang Pauh tu. Kalau bukan dia, siapa lagi yang layak untuk gantikan Si Ketua Penipu tu?

    Takkan pulak dia nak bagi laluan kepada penyokong - penyokong Kartel Azmin Ali untuk merampas kerusi tersebut dan seterusnya menjahanamkan legasi yang ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu?

    Rasanya, Si Wan Azizah tu tidaklah sebodoh itu untuk melakukan tindakan sedemikian. Lagi pun, dia mesti memikirkan soal kepentingan Politik Peribadi serta kedudukan dia sendiri.

    Kalau dia tak bertanding di Permatang Pauh, maka selepas ini pasti dinasti Si Ketua Penipu tu dalam PKR akan hancur dan ditamatkan. Nak harapkan Si Nurul Izzah, lagi la tak boleh pakai.

    Dia menang pun sebab kerana menabur fitnah terhadap calon lawan sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu. Jadi, apa kemampuan yang Si Nurul Izzah tu ada untuk mengekalkan legasi Si Ketua Penipu tu dalam PKR?

    Kesimpulannya, tak perlu la Si Wan Azizah tu nak main sembunyi - sembunyi dengan rakyat. Kalau ye pun dia takut pada bayang - bayang dia sendiri, jangan la jadi pemimpin MUNAFIK yang takut dengan Kebenaran pulak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Coretan budak bangang.

      Delete
    2. Bukan coretan budak bangan tapi orang gila.cuba perhatiakan setiap tulisan komen tetap ada Anwar sekeluarga.kesian dia.otaknya dah mereng

      Delete
    3. jangan2 ada yang anon 6.14 tak dapat tu yang meroyan selalu

      Delete
    4. Hahaha.....
      Macai umno memang gila pun....kalau tak! Tak kan pekik terlolong tak sudah benci sgt keluarga anwar dan melayu bodoh pula tak sedar kenapa mrk benci sgt pd anwar???? Kerana anwarlah mrk umno kalah teruk dan tergugat kedudukan malah akan tumbang.
      Rakyat mahukan anwar sebagai ikon malaysia tanpa ada kuasa besar yg membantu, ini br kuasa pemberian allah. Melayu bodoh.

      Delete
  5. Pengajaran lh bg kpn ...sekarang ni dia kene kotakn kata2nye bhw polis x memilih kasih dlm menjalan tugas ...nah amik kau sekarang ni tuhan uji dgn kes libat abang sendiri ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.......
      Kpn berani depan tv je.....di luar takut bini!!!!
      Pengecut berlagak sikap jahat tak jaga keselamatan rakyat keluarganya semua boleh buat.

      Delete
  6. Hahaha padan muka kau...suka sgt tangkap pemimpin PR...nah skrg kena kat Farah saving sendiri...tangkapla...tangkap....tangkap jgn talk tangkap! Hehehe

    ReplyDelete
  7. Kena kat darah daging sendiri...tangkap la...tangkap tangkap jgn tak tangkap...hehehe

    ReplyDelete
  8. Abg kpn pun kebal...apatah lg bini pm.pengarah drama pendek 'matinya seorang tuya' yg kebal.

    ReplyDelete