KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 28 April 2015

SURAT TULISAN SENDIRI ANWAR IBRAHIM MOHON SOKONGAN WARGA PERMATANG PAUH KEPADA KAK WAN.

Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang menjalani hukuman penjara selama lima tahun di Penjara Sungai Buloh mengutus warkah untuk pengundi di Permatang Pauh.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) menulis warkah itu pada 27 April lalu ketika hadir ke Mahkamah Syariah Kuala Lumpur bagi mendengar keputusan menarik diri Peguam Datuk Zainul Rijal Abu Bakar daripada mewakili Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Khir Johari dalam kes qazaf.

Dalam warkah itu, Anwar menyeru pengundi di Permatang Pauh supaya menyokong isterinya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) pada 7 Mei ini.

“Saya mohon sokongan saudara-saudari memilih Dr Wan Azizah Wan Ismail mewakili Keadilan dan Pakatan Rakyat untuk meneruskan perjuangan menegakkan keadilan dan membela nasib rakyat,” tulisnya.

Anwar berkata, negara kini bergelut dengan pelbagai tindakan kezaliman dan mendera rakyat dengan beban cukai termasuk Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Beliau turut menyatakan terima kasih kepada penyokong-penyokongnya yang sering mendokong perjuangan dan usaha kerasnya menentang kerajaan.

“Saya amat hargai dukungan dan doa selama ini. InsyaAllah saya akan terus bersabar dan perkuat tekad berjuang,” tulisnya.

PRK Permatang Pauh menyaksikan pertandingan empat penjuru antara Wan Azizah, Suhaimi Sabudin (BN), Azman Shah Othman (PRM) dan Salleh Isahak (Bebas).

49 comments:

  1. Apa yg saya faham Dari Surat itu.

    Tolong sokong Bini aku. Binu aku take dapat MB pun takpa. Sebab Jadi MP. Gaji MP Dah naik.

    Hangpa semua sokong Bini aku okey. Kalau nak siap aku pecat hangpa macam aku pecat kalid.

    Yang Nepotism
    Abang Non
    Villa Bamboo River

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surat drp orang no.1 dlm PR. Dia terlupa nak tulis satu lagi surat utk PRK di Rompin sbb bukan famili dia bertanding kot....?

      Delete
  2. saya anwar ibraham mula kenal gst mula2 dulu jadi saya kena tangungjawab ,Mari kita beramai2 sokong gst (gay sampai tua) anwar itu

    sumbangan dari surat anwar itu.

    Ha.ha.ha.ha.ha

    ReplyDelete
  3. Tandatangan Anwar bentuk pacman.

    ReplyDelete
  4. Gang2 bahlol macam tulang besi malaysiawaves Dan PASMA, , depa dapat surat ni depa rendam DLM ayaq sejuk buat ninum.

    Bergunu idea fitnah dapat.hebatnya Mr matang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gang2 bahlol macam tulang besi malaysiawaves Dan PASMA, , depa dapat surat ni depa rendam DLM ayaq sejuk buat ninum.

      Berguni idea fitnah dapat.hebatnya Mr matang

      Delete
  5. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

    Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perai, Penang

    ReplyDelete
  6. SEKALI SYAIR DA...

    AL KISAH...

    AL KISAH...MAKA TERSEBUT LAH KISAH..

    SANG KANCIL DATANG BERAMAI2 MENGADAP

    KE BAWAH DULI YG MAHA MULIA SULTAN FIRAUN...

    MANA FIRAUN PAKAI SULTAN DA...

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali die tulish arob

      Delete
  7. Hantu!!!!! Hantu......bloger ni byk hantu.....!!!
    Tiap kali msk mesti ada hantu!!!
    Tak sangka ya!!! Syaitan merata sampai penuh blog ni..
    Kesian pkr dipermainkan begitu rupa....manusia jenis ni memang kejam tiada hati langsung.... tak malu masih gaku islam. Islam dipermainkan juga oleh manusia mcm ni tak ku sangka maka tak ku padang dan kesian manusia jenis syaitan berselindung sebalik islam.
    Kalau benar kamu islam menangkan pkr dan pas jatuhkan manusia yg hina islam lepas tu bangsa lain disalahkan .inilah manusia syaitan paling dibenci allah neraka pasti utk mrk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahukah kamu lebih dari 80% para pembela/pelindung anwar hingga tertubuhnya PKR telah menjauhinya .. jika kamu benar2 berakal gunakannya untuk berfikir ..kenapa mereka menjauhi malah ada yg membuka aib anwar tatkala habuan kuasa semakin menghampiri PKR..yg tinggal hanyalah azmin ali ...gunakan juga akalmu untuk berfikir mengapa golongan yg kini mengambil alih peranan dlm melindungi/membela anwar adalah dari golongan yg sangat kesat kata2nya..sangat kurang ajar perilakunya..dan melampaui batas tuntutannya .. sama ada mereka datang sebagai gerakan politik (DAP) atau NGO2 dlm dan luar negara (COMANGO..MAJLIS PEGUAM..dll)..atau sekadar secara individu ( ali abdul jalil..alvin tan..adam adli ..ambiga ..dll ) .. inilah "rakan2" baru anwar ibrahim yg mengisi kekosongan yg ditinggalkan oleh "rakan2nya" yg telah lalu .. Maha Suci Allahswt telah diberikan petunjuk kepada manusia pada manfaat atau bala bencana atas jalan yg dipilih oleh mereka ..dengan diberikan petanda yg sangat jelas atas sifat tidak bercampurnya antara yg haq dan yg bathil sebagaimana tidak bercampurnya air dan minyak ..

      Delete
    2. omak aiii...banyaknya...mana ko dapat angka 80% tu?
      ada khinzir bagi kat ko ker ostat?

      Delete
  8. ANWAR IBRAHIM

    A-Anwar ibrahim....
    N-negarawan...
    W-walaupun dipenjara....
    A-akan kami juangkan
    R-"reformasi!!!!"

    I-insha Allah...
    B-biarpun
    R-risiko
    A-akan kami
    H-hadapi
    I-inilah...
    M-muda-mudi harapan baru malaysia!!!!!

    jkkR
    jengka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat itu je lah kepandaian ko...buat acronym ayat entah apa2 macam H.A.C.K.S Hanya Aku Cinta Kau Seorang lah kepala bana apa ntah bagai....entah apa2!

      Delete
  9. lalu diangkat seorang pelaku liwat sebagai negarawan..maka ikutlah mereka sebagaimana ikutnya kawanan ternakan kepada tuannya...dibuang segala pembuktian..didustakan persaksian si penuduh yg bersandar pada Kudrat Allahswt ( mubahalah) .. hanya dengan slogan "konspirasi" .. nauzubillah himinzalik .. ingatlah anggota yg paling banyak berdusta adalah lidah/kata-kata ..maka lihatlah pada pembuktian2 ..buat pedoman manusia yg berakal dan mahu menggunakannya (akal) ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostad. Sebagai orang Islam kami tak sanggup menjatuhkan hukuman peliwat tanpa saksi sahih dengan pengaduan berfakta bukti bukti yang tak masuk akal. Kalau ostad nak percaya teruskan. Kami terima pengadilan yang ada tapi dalam hati kami tetap mengatakan tuduhan tidak mengikut syariah. Kami tak kisah kalau Anwar tak jadi PM. Siapa peduli. Tetapi perjuangan keadilan itu tampak realistik berbanding dengan perjuangan UMNO yang hanya menyusahkan rakyat. Assalamualaikum Ostad.

      Delete
    2. sahabat.. seorang awam tidak diberatkan untuk menjatuhkan hukum melainkan hak itu diberikan kepada para hakim ...wajib juga kamu iktiqadkan bahawa seluruh hukum yg diputuskan oleh para hakim dlm pertuduhan liwat dan zina yg melibatkan individu lain adalah tidak mengikut syariat ..kerana tiada satupun dari kalangan mereka yg disabitkan pada pertuduhan liwat atau zina melalui persaksian 4 org yg memenuhi syarat sah hudud..mereka menjalani proses pengadilan melalui qarinah sebagaimana anwar melaluinya .. didakwa dan dibela oleh para peguam melalui bukti dan hujah .. seterusnya dihakimi oleh para hakim ..mengapa ada dikalangan org awam yg bijaknya seolah2 mereka mempunyai pembuktian yg kukuh lagi nyata dengan bangga dan sombong berkata pertuduhan ke atas anwar adalah fitnah ..tetapi tidak tampil sebagai pembelanya/saksi didlm makamah..bijaknya org awam juga melebihi para hakim dan para peguam yg membela dan yg mendakwa.. kahir kata walaikumsalam

      Delete
    3. Anon 18:03, sia-sia je bermadah dengan puak totok PKR ni....diorang lupa kot, diorang warganegara Malaysia.

      Delete
    4. andai pembuktian2 yg dibawa tertuduh tidak masuk akal..pastinya pembelaan yg dikemukakan oleh pihak pembelaan masuk dek akal ..lalu pastilah para hakim merupakan hakim yg jahat dan zalim atau tidak berilmu sifatnya..kerana berpegang pada pembuktian2 yg tidak masuk akal..itukah maksud kamu wahai sahabat ? apakah hujjah sipengadu tidak berak 3 hari lebih masuk akal..berbanding bagaimana DNA anwar (spesimen air mani) boleh berada 4cm didlm salur dubur si pengadu ? apakah jabatan kimia turut bersubahat melalui pegawai yg menjalankan pemeriksaan ? lalu dengan jln apakah ekstrak DNA anwar boleh diperolehi ?..apakah hujah mengapa tidak lawan sampai 8 kali diliwat baru nak repot..lebih masuk akal..berbanding pada pembuktian alibi hadirnya anwar ditempat dan waktu yg didakwa menerusi rakaman cctv ? apakah pemeriksaan awal yg dibuat pegawai perubatan yg "mengatakan tiadanya kesan liwat" di hospital tawakkal/pusrawi (lupa yg mana satu) lebih masuk akal..berbanding pemeriksaan menyeluruh yg dibuat oleh pakar perubatan di HKL? apakah wujud juga unsur khianat (konspirasi) yg dilakukan oleh pakar itu ? begitulah seterusnya jika menggunakan akal pastilah tidak tertanggung oleh org awam untuk dipertanggungjawapkan pada segala adu domba yg berkait dlm kes anwar ini ..

      Delete
    5. Ostad tak faham isunya. Isunya dia telah di hukum dengan hukuman buatan manusia. Ok la tu. Yang ostad dok asyik ratib liwat liwat liwat tu kenapa. Kan tak baik sebagai seorang yang berpekerti Islam. Kalau pun Anwar peliwat ,ostad ingat dapat pahala ke meratib begitu. Dapat dosa tau. Kalau dia bukan peliwat pulak hukuman bagi ostad lagi teruk. Kena sebat. Jangan la cari hal ostad. Jaga le lidah seperti yang ostad selalu sarankan tu.

      Delete
    6. anon 18:41 semakin sasau dn menggelabah akibat terlebih makan taik busuk peliwat tua kuat menipu kikiki

      Delete
    7. 18:41 ko tu betul ...lebih jernih pemikiran ko dr ostad tu ...kesabaran ko aku nampak dn mulia hati ko ....walaupun diantara komen ko dgn ostad tu diganggu oleh iblis 19:13 ...kahkahkah..

      Delete
    8. Setan2 belaan umno berkeliaran dlm blog ni ...x kira ape tajuk pun akan mengomel asalkn dpt habuan dr tuan dia ....hehehe...dh nama pun setan dilakhanat ...hehehe ...teruskan...hehehe ...

      Delete
    9. Kalau aku la...sia sia ja aku mengaku aku islam kalau aku cetek dlm hal agama...tp nk buat mcm mn bila naf su serakah dah kuasai syaitan...na u zubillah...melayu islam melayu islam....dah kiamat pun x sedar sedar lg...bila dajjal org2 tu lac yg ikut buntut dajjal nnt...

      Delete
    10. Ostat unknown...jangan banyak sangat makan sup babi.
      nanti cakap ostat pun macam babi.
      ostat kena banyakkan sikit makan kari khinzir
      supaya ayat yang keluar dari tangan ostat berbunyi khinzir

      Delete
    11. hahaha......kalau lah penghakiman ini diadili org luar dari negara ini sebagai contoh hakim dunia!!! apa akan jadi??? berani ke umno berbuat begitu??? mahu ke anwar terima hakiman ini??? utk buktikan perhakiman malaysia adil dari sekongkoi oleh kuasa gelap!
      bagaimana pun biar rakyat buktikan dlm pilihan raya ini ....adakah mrk sokong anwar atau umno!!!! kalah mati kali ini bukti kebenaran utk semua pihak dan jgn lagi bertolak dalih dgn perbagai alasan.

      Delete
  10. UNKNOWN

    U-ungkapanmu....
    N-nampak seperti
    K-"kemaslanan"
    N-naif.....
    O-orang pun sedar
    W-walaupun skrip liwat ||…
    N-namun ini semua lakonan....

    jkkR
    jengka

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu lebih tinggi ilmunya dari para peguam bela anwar dan lebih berhak menghakimi melebihi dari para hakim .."keyakinan kamu" sama ada didorong oleh pembuktian yg kukuh lagi nyata atau sekadar "buih dilautan".. malang sekali sepanjang 5 tahun lebih ruang pembelaan untuk anwar berlangsung..tiada satupun org bijak pandai macam kamu yg tampil di makamah samada sebagai saksi pembelaan atau sebagai peguambela .. kamu boleh bawakan "skrip liwat II"..

      Delete
    2. bajet hebat...macam sial. Anon 17:49 ni mat bunga, kalo korang nak tau.

      Delete
    3. anus 17;49..sibodoh yg suka dijubur suka sama suka dan mudah dibodohkan oleh peliwat tua bangka...

      Delete
    4. Hebat unknown ni...tapi...kosong...keep it up bro...satu hari hujahanmu pasti berbalik pada kamu...Memang benar apa yang disampaikan...di akhir zaman ramai yg pandai berkata kata...namun isinya hampa kosong tiada bermakna...wajib ditaati pada Allah, Rasul dan Ulil Amri...soalan untuk unknown...siapa siapa Ulil Amri selepas khalifah saidina Ali...?

      Delete
  11. pendubur tua minta simpati kihkihkih..

    ReplyDelete
  12. Setan2 belaan umno berkeliaran dlm blog ni ...x kira ape tajuk pun akan mengomel asalkn dpt habuan dr tuan dia ....hehehe...dh nama pun setan dilakhanat ...hehehe ...teruskan...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. UNKNOWN

      U-UNKNOWN..???
      N-nape
      K-ko
      N-ni????
      O-orang dh bg soalan tu?
      W-wat seyap plak???
      N-nape x jawab????

      x de telor?
      umngok...

      Delete
    2. Dia tengah mengelabah nk cari buku agama masa dia darjah enam dulu ...tu je satu2 buku agama yg dia ade ...dh dpt modal sikit nnti ko tenguk lh dia punya pusing kata2 mengalahkn ulamak besar ....kahkahkah...

      Delete
    3. Ko jgn lh lebih2 sangat bro ...kawal lh lidah ko tu ...takut2 kalu keturunan ko pulak nnti ada yg kaki liwat ...berpada pada lh bila berkata kata tu ...

      Delete
  13. Paling lawak mula2 Surat tu siap Ada diberkati Allah.nuwar...nuwar.
    Masa ko pegang konek tujah jubo sepul tak hingat pulak Allah he.kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jgn lh lebih2 sangat bro 20:41...kawal lh lidah ko tu ...takut2 kalu keturunan ko pulak nnti ada yg kaki liwat ...berpada pada lh bila berkata kata tu ...

      Delete
    2. bro agak2 klau ye pun ko x stuju...tulisan ko mlambangkan perangai ko....

      Delete
    3. tulisan 2041 melambangkan perangai mak bapak dia

      Delete
    4. Macai macai bn amno semua nye dh jd babi

      Delete
  14. Ituu kapal Singh sama semua loyar Ada cakapp..suka sama suka Tara APA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bala pun ada cakap.
      jual karpet pun ada cakap.
      cakap saja.....

      Delete
  15. UNKNOWN

    U-uissssh???
    N-nape lame sgt???
    K-ko cari buku darjah 6 tu???
    N-nampaknya....hanya
    O-0 kosong...kosong...(najwa latif)
    W-walaupun ko berilmu gunakn utk kebaikan...
    N-no condem!!!

    jkkR
    jengka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. berilmu?
      berilmu kepala buto la
      unknown tu cuma seekor khinzir belaan
      dia merayau2 mencari makan

      Delete
  16. Ada kawan cuba menghasut, kenapa peguam DSAI semua bukan Melayu, u tak rase something wrong ke?

    Jawapannya senang, law ialah suatu ilmu yang memerlukan kepandaian yang sebenar. Bukan kepandaian pakai graf atau pakai kuota.

    Mereka yang ramai sekarang dalam IPT Malaysia ialah kerana kuota sedikit sangat kerana kePANdaian. Buktinya, tengok bila mereka grad nanti. Mampukah mereka buka firm atau bekerja dengan firm? Jadi lawyer pun lawyer photostate untuk beli rumah graduate law lain dilambakkan di sekolah sekadar asal ada degree.

    Kes DSAI berprofil tinggi jadi perlu kepada lawyer yang benar benar pandai. Bukan lawyer kuota! Bukan tak ada nak tolong tapi tak layak.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau nI anon 23:22 asik komen bodo buat keje bodo, pandai buat keje pandai... aku sebenarnya simpati kat kau,
      Sebab aku dapat tahu anak² kau dekat sekolah dalam class Corot..
      Tak berapa tahun lagi anak² kau bolehlah buat keje² bodoh macam bapak dia selalu buat komen² bodoh..
      Bodo buat komen bodo, pandai buat komen pandai.. heee

      Delete
    2. Biasolah..dio tu setakek cikgu skolah kek kualo piloh yo. Nk jadi menteri tp silap ambik jurusan pendidikan.tu yg meroyan

      Delete
    3. Aku tetap undi pkr krn bn penipu punye banyak cerita

      Delete