KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Monday, 20 April 2015

KETUA UMNO BAHAGIAN SEPANGGAR MERANGKAP AHLI PARLIMEN SEPANGGAR MENGELUH MENGENAI PENANGAN GST APABILA HANTAR ANAKNYA MENDAPATKAN RAWATAN DI HOSPITAL SWASTA.




"Saya memahami kesusahan rakyat kena GST ni. Cukai tu bukan sekali pagi ni saya bawa anak buat rawatan kat kpj dan kena bayar dua kali gst. Kos konsultasi kena 6% bayar kos rayatan 6% lagi . Anak admitted sakit saraf dan tulang belakang bengkok. Rawatan saraf 20k gst rm 1200. Belum masuk bill lain hari ni dah kena 5k memang membebankan rakyat sebenarnya. Bulan mei ni kena berteriak kat parlimen pula."

Begitulah bunyi rasa keluhan tidak puas hati dan faham mengapa rakyat menentang pelaksanaan GST awal bulan ini oleh Ahli Parlimen Sepanggar merangkap Ketua UMNO Bahagian Sepanggar YB Datuk Jumat Idris yang beliau muat naik diakaun laman sosial Facebooknya.

Bila sendiri kena hadapi baru tahu perasaan dan derita rakyat diakar umbi.

Peliknya masa diistiharkan mau dilaksanakan GST sokong habis da tidak dengar pun membantah dan bangkang.


Dah kena baru nak berteriak diparlimen???? .. Sudah lambat sebab Ahmad Maslan cakap walaupun menerima kritikan GST tetap diteruskan malahan sanggup hilang undi katanya.


12 Mac 2015: 
  Putrajaya akan tetap meneruskan pelaksanaan Cukai Barangan dan Perrkhidmatan (GST) tanpa mengira siapakah yang mengkritik sistem tersebut, kata Datuk Ahmad Maslan.

Timbalan menteri kewangan‎ itu berkata, GST akan tetap dilaksanakan pada April memandangkan cukai sedia ada, Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) tidak berkesan dan tidak  sistematik.

"Saya sensitif nak komen orang yang saya amat hormati," katanya kepada pemberita merujuk kepada kenyataan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad semalam yang mengatakan Putrajaya mungkin akan hilang undi kerana GST.

"GST akan tetap diteruskan, siapa yang cakap tidak diteruskan ia akan diteruskan kerana GST ialah untuk kita ubah sistem percukaian sistem negara sedia ada yang tidak berkesan," kata Ahmad.

20 comments:

  1. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

    Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

    Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
    Nibong Tebal
    Seberang Perai, Penang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila timbul isu pegang anjing, motif sebenarnya adalah untuk meliberalkan fikiran umat Islam kerana targetnya adalah umat Islam.

      Persoalan utamanya kenapa nak saja-saja pegang anjing?

      Nak hilangkan fobia, trauma, sensitiviti?

      Adakah ia untuk menjustifikasikan hukum fekah yang meletakkan syarat-syarat tertentu bahawa memegang anjing dibolehkan dengan beberapa syarat tertentu?

      Kalau begitu mungkin boleh sampai ke tahap apabila kita pergi ke luar negara atau pergi ke kawasan yang majoritinya bukan Islam, tiada makanan halal maka jatuh tahap darurat kita boleh makan babi?

      Sedangkan kita boleh ikhtiar mencari apa jua makanan yang halal asalkan boleh mengenyangkan.

      Tiada binatang peliharaan nak dibela atau diternak maka umat Islam boleh bela babi bagi mencari rezeki?

      Eeeei comey nye DAPig nieee...saya dah pegang ....awak nak pegang???

      Iman kita masih lemah, kita lalai dan tak mahu mempertingkatkannya. Sedangkan apabila ada ruang untuk nak tunjuk kononnya kita ini liberal dan moden, maka kita berpusu-pusu melakukannya dengan penuh bangga.

      Inilah bunga-bunga liberalisme dan pluralisme yang dulu tidak begitu menular tetapi kini menjadi parah seiring dengan perjuangan kebebasan bawaan Anwar Ibrahim.

      Jangan sampai lebih banyak puting beliung, banjir, jerebu, kebakaran hatta tsunami dan gempa bumi melanda negara kita ini kerana kita membiarkan kesesatan berlaku berterusan tanpa kita berusaha membenterasnya.

      Delete
    2. Nurul Izzah yg pi sesi touch d hanjing (2014). Dah samak belum.????? Kalau tak Mak hang pun tak mau salam.dgn hang. Kat kajang tu banyak tanah. Ialah Mak hang mana jaga kajang. Pi samak kat Belakang Medan satay. Jangankan tanah, Lumpur Dan lumut pun ada

      Wuiiiii Mama Kipas Nepotism. Jangan kan PAS, kami grassroot pun tak mau undi hang lagil Dah. Baik mama kipas ni nasihat Anak dia. Usap Anak Yatim dapat pahala. Usap hanjing kena samak.

      Takkan keluarga ni tak tau hukum. BODOH

      Delete
    3. Hahaha...
      Bodoh punya org!!!! Pegang anjing bising tak sudah.....haram sana sini. Merompak mencuri minum arak hisap dadah peluk amoi mabuk ganja tak haram ke.....? Kenapa tak bising sama pengkianat penipu pembohong mcm saudara???? Memang macai bangang celaka anak cucu tak akan ada guna selama sebagai manusia hanya anjing Boleh banding dgn manusia semcm saudara ini.

      Delete
  2. KENAPA WAN AZIZAH TAKUT BAYANG - BAYANG SENDIRI!!!

    Huh! Memang patut sangat la dia ni tak dapat jadi Menteri Besar Selangor sebelum ini. Nama je Presiden PKR, tapi nak buat keputusan sendiri pun takut. Macam mana dia boleh jadi pemimpin?

    Setakat mengharapkan nama suami untuk jadi wakil rakyat, baik tak payah. Buang masa je angkat orang macm tu. Memang sah - sah dia takkan mampu buat kerja untuk menjaga kebajikan rakyat.

    Patut la dia mudah sangat kena tikam dari belakang dan dikhianati oleh Timbalan Presiden sendiri. Kelemahan dia menjadi pemimpin itu yang menjadi punca keGAGALan parti dia sendiri.


    Sekarang, bila orang tanya pasal calon di Permatang Pauh, dia sendiri pulak yang takut - takut nak umum. Sebab apa? Sebab dia takut tembelang dia akan pecah. Nanti, habis satu Malaysia tau.

    Hakikatnya, Si Wan Azizah tu tak perlu takut dengan bayang - bayang dia sendiri. Semua orang dah tahu dah agenda kaum kerabat dia di Permatang Pauh. Buat apa dia nak main sembunyi - sembunyi lagi?

    Realitinya, dikalangan puak - puak PKR tu sendiri pun mahu dia menjadi calon bagi kawasan Parlimen Permatang Pauh tu. Kalau bukan dia, siapa lagi yang layak untuk gantikan Si Ketua Penipu tu?

    Takkan pulak dia nak bagi laluan kepada penyokong - penyokong Kartel Azmin Ali untuk merampas kerusi tersebut dan seterusnya menjahanamkan legasi yang ditinggalkan oleh Si Ketua Penipu tu?

    Rasanya, Si Wan Azizah tu tidaklah sebodoh itu untuk melakukan tindakan sedemikian. Lagi pun, dia mesti memikirkan soal kepentingan Politik Peribadi serta kedudukan dia sendiri.

    Kalau dia tak bertanding di Permatang Pauh, maka selepas ini pasti dinasti Si Ketua Penipu tu dalam PKR akan hancur dan ditamatkan. Nak harapkan Si Nurul Izzah, lagi la tak boleh pakai.

    Dia menang pun sebab kerana menabur fitnah terhadap calon lawan sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu. Jadi, apa kemampuan yang Si Nurul Izzah tu ada untuk mengekalkan legasi Si Ketua Penipu tu dalam PKR?

    Kesimpulannya, tak perlu la Si Wan Azizah tu nak main sembunyi - sembunyi dengan rakyat. Kalau ye pun dia takut pada bayang - bayang dia sendiri, jangan la jadi pemimpin MUNAFIK yang takut dengan Kebenaran pulak!!!

    ReplyDelete
  3. Wan Azizah Takut Menjawap Soalan
    Kalau sudah salah mana hendak jawap, kalau tidak mahu menjawap jangan kalih cerita. Kalau pandai mengata orang kenapa tidak menjawap persoalan diri sendiri. Kalau dikatakan semuanya dusta kenapa tidak hujahkanya. Inilah sifat pembohongan yang masih ada dalam diri mereka.

    ReplyDelete
  4. Anjing belaan najib komen sendiri jawap sendiri,cukup bulan claim 2x..

    ReplyDelete
  5. macai mmg bodoh ke?dulu kt parlimen sibuk dok sokong...skrg da kena update fesbuk mintak simpati kt rakyat..umno da macai bodoh selamanya..

    ReplyDelete
  6. Hubungan bos macai dengan macai-macai adalah seperti anjing buruk kepala dengan tuannya. Bos macai makan daging, macai-macai makan tulang. Selepas diberi makan tulang, macai-macai akan menyalak menyokong GST yang amat membebankan rakyat. Kemudian tulang-tulang diberi lagi kepada macai-macai lalu macai-macai menyalak lagi menfitnah pemimpin-pemimpin PR.

    Macai dengan tulang adalah seperti anjing dengan bayang-bayang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai dan boss macai, ibarat tuan dengan keldai...sama sama bodoh kerana boss hanya tahu tarah keringat keldai dan macai keldai pula tak reti nak bersuara..patah pingang takper asalkan gst jalan...kufur nikmat bila tak setuju gst...tak cukup gst, sekarang dah plan nak tarah tabung kwsp pula...pencarum dah nak mampus umur 60 tahun baru boleh keluar... macai bodoh yang tak reti kira sokong juga...kononnya kerajaan masih bayar bayar dividen ...macai tak tahu setakat untuk bayar dividen tur sudah cukup di ambil dari caruman bulanan tetap setiap ahli...kalau niaga tak untung masih juga boleh bayar dividen seperti skim pak man telo ahakss

      Delete


  7. Betul dak aku kata, GST itu untuk org kaya2...Hangpa yang papa kedana sebuk pasal apa??


    ReplyDelete
  8. Salam 1rasuah,

    kepada penyokong pr, umno mahupun atas pagar yang terlibat prk nanti, Jangan beri satu undi pun kepada umnobn nanti untuk menunjukkan rakyat benci gst. Jika kita boleh beri 0 undi maka ia isyarat jelas kepada mereka pru akan datang umnobn akan kalah teruk. ana yakin gst akan ditangguhkan serta merta.

    Ramai keparat yang masih enggan mengundi selain umno kerana mereka takut dengan propaganda melayu akan jadi hamba. Walhal Melayu jadi hamba bukan kerana umno tidak memerintah tetapi kerana sikap mereka yang malas berusaha, tunggu hendak disuap dan nak short cut.

    Mereka PENGECUT untuk bersaing justeru amat mengharapkan kuota dan cable.

    Mereka lebih suka mengeluh, menyalahkan orang dan berdengki kenapa mereka miskin di bumi sendiri sedangkan mat indon baru datang boleh jadi kontraktor kaya. Teruskan lah mencipta alasan wahai bangsat dan biar umno menjual harta kekayaan mu.

    Tolak UMNOBN undi PR kembalikan keadilan sosial agar semua berfungsi mengikut tahap kepandaian masing-masing.heee

    KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , amah dan kuli am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betui. UMNO menghambakan, menakutkan dan mengongkong pemikiran Melayu atas nama bangsa. Hanya untuk memboncitkan perut kroni. Itu pun di katakan perjuangan bangsa. Sudah la macai, hangpa la perosak bangsa sebenarnya. IQ macam Ahmad Selan.

      Delete
  9. bukan anjing tapi babi,wajah je manusia tapi jiwanya binatang,dia hampir gila .fikiranya bercelaru,bila dia tulis dan hentam Anwar sekeluarga dia rasa seolah2 dia tenagan tapi dia lupa dia tambah dosa dan oarnga lain dapat pahala.begitulah sifat babi.Kau teruslah hentam anwaragar namanya terus orang ingat,teruskan janagn bergenti kempen percuma untuk Anwar sekeluarga.

    ReplyDelete
  10. At least kau tu naik gaji dan elaun mencanak sbg ahli parlimen br2 ni...itu pun dah mengeluh?

    Rakyat biasa kat bawah ni selama ni korang buat tatau je kan?

    Kan aku pernah kata dulu....sape2 yg sokong GST tu...tunggu ke kena kat anak cucu atau kaum kerabat korang....

    ReplyDelete
  11. Hanya orang bangang penyokong GST.

    ReplyDelete
  12. Sebagai saudara Islam di harap macai yang terus berdendam dengan Anwar dan keluarganya bertaubat lah. Dok hantar posting yang sama orang benci dan meluat tapi dosa ko dapat juga. Suatu kerja yang takde faedahnya. Cuba fikir sikit pakai otak. Buat posting yang ilmiah sikit la.

    ReplyDelete
  13. Hanya pecacai org2 kaya ( tak kira parti atau kaum apa pun) yang mahu GST di hapuskkan


    ReplyDelete
  14. WOW !!!
    This Is What You Really Want !!
    >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete
  15. baru tahu ke penangan gst? kiri kanan depan belakang atas bawah semua kena....yang zero gst tu pun sebenarnya ada gst kemudian diserap sebagai harga tanpa gst....menyusahkan dan membebankan rakyat yang terpaksa berkira untuk meneruskan hidup

    ReplyDelete