KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 21 April 2015

DEMO ANTI SALIB ... KPN BERI JAMINAN TIDAK AKAN MASUK CAMPUR SIASATAN POLIS YANG MELIBATKAN ABANGNYA DAN TEPIS BERLAKUNYA DOUBLE STANDARD



Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berikrar tidak akan campur tangan jika polis membuat siasatan terhadap abang beliau berhubung protes di luar gereja di Taman Medan, Petaling Jaya.

"Setiap laporan polis yang dibuat (berkaitan protes), akan kita siasat... Saya tidak risau kalau abang saya juga akan diambil tindakan.

"Saya tidak akan mencampuri siasatan polis

"Saya amat profesional, sentimen adik beradik tidak akan mempengaruhi (saya)," katanya kepada pemberita Bukit Aman hari ini.

Abang Khalid, Abdullah hadir dalam protes pada Ahad yang melibatkan seramai 50 penduduk di Taman Medan, Petaling Jaya mendesak pihak gereja menurunkan salib.

Abdullah, yang juga pemimpin Umno cawangan, bagaimanapun menjelaskan kehadirannya sebagai orang tengah antara penduduk Taman Medan dan pihak gereja.

Sementara itu, Khalid turut menepis dakwaan bahawa beliau bersikap dwistandard dalam kes itu.

"Sejak bila mereka tidak kata saya mengamalkan double standard. Perkara ini berlaku sejak saya menjadi ketua polis Selangor.

"Double standard, double standard. Buktikan saya bersikap double standard," katanya.

Sementara itu, Abdullah memberitahu Malaysiakini kemudiannya bahawa adiknya itu menasihatkan beliau supaya tidak mengulas lanjut berhubung isu ini.

"Saya dinasihatkan oleh adik saya, dan ramai orang supaya tidak komen perkara ini lagi.

"Perkara ini dah terjadi. Saya tidak mahu keluar kenyataan yang bertentangan dengan pihak berkuasa," katanya.


ULASAN OMAK KAU:-

Ikrar dan janji seperti ini yang rakyat mau dengar serta mau lihat ditunaikan.

Tiada siapa warga kita yang mengatasi undang-undang .. salah tetap salah sebab undang-undang itu buta warna dan tidak kenal siapa.

29 comments:

  1. Salam 1rasuah,

    Maksud hadith, 'kamu akan mengikut gaya hidup golongan terdahulu (jahiliah & yahudi nasrani) sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta hingga kalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan ikut".

    Trend terbaru daripada kafir,
    1. Mas kahwin mahal
    2. Majlis membazir dan menunjuk-nunjuk
    3. Baju labuh menyapu lantai, budak menabur bunga dan potong kek.
    4. Malam berinai bertema filem tiru kafir.
    5. Ucapan kawan-kawan dan famili di hari perkahwinan tiru acara kahwin orang kafir.
    6. Pakai purdah sementara lepas akad nikah buka dan cium dahi tiru tradisi kafir selak veil dan cium lepas lafaz I do.
    7. Pintu gerbang kahwin yang sebenarnya membezakan perkahwinan Yahudi dan Kristian.
    8. Pengapit ramai ramai bertema membazir saudara syaitan.
    9. Berjalan atas alley menuju ke pentas akad nikah di mana khadi sedang menunggu, tetamu duduk di kiri dan kanan lorong, punya bulur nak tiru acara kahwin kapir dlm gereja.

    Makin ramai GPI di sekolah sekolah makin hanyut ummah kerana kualiti GPI. Ibu bapa bertindak minta GPI pamer result UPSR & SPM di papan kenyataan sekolah demi anak-anak anda!

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.heee

    ReplyDelete
  2. MONDAY, APRIL 20, 2015
    Kempen Sabotaj Pemimpin PKR Yang Anti Nepotism di Permatang Pauh Sedang Giat Berjalan

    Mengikut kaum keluarga Tulang Badak di Permatang Pauh, jentera PKR sedang giat berkempen memburuk-burukkan kepimpinan parti yang anti dengan ideology nepotism.

    Keluarga Tulang Badak ini sudah mengundi di Permatang Pauh sejak zaman Haji Zabidi lagi.

    Kempen dilakukan rumah ke rumah dan mereka dtg bertemu dgn kaum keluarga Tulang Badak sendiri

    Minta penyokong grassroot PKR ambil perhatian di atas perkara ini dan memberhentikan sabotaj yang sedang berjalan giat di Permatang Pauh.

    Jikalau yg beri report ini bukan kaum keluarga Tulang Badak nescaya Tulang Badak tidak akan memperdulikan khabar ini.

    Takkanlah keluarga Tulang Badak di Permatang Pauh hendak berbohong dengan Tulang Badak

    TULANG BADAK @ MURTABAKWAVES

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah masa untuk Berjasa Isma bertanding di Permatang Pauh. Dgn adanya Berjasa Isma, maka ia nemberi pilhan kpd pengundi2 yg sayangkan hudud. Harus diingat DSWA menentang hudud

      Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
      Nibong Tebal
      Seberang Perai, Penang

      Delete
    2. Mujur ada Azmin, nak Harap Anuar atau mama kipas remote control arau janda pantai kl tidak guna. Gimik aaja lebihhh

      Balikla Nuar, mama kipas and janda pantai oiii. Aku Harap hang suruh Anak Dan Bini hang resign. Sekupang tak guna.

      Pembaca2,ada gambar Anuar jengok mangsa banjir, Anak Yatim DLL. Mana ada brader, alih2 gimik cakap keadilan yg sebenarnya khusus untuk keluarga dia bukan untuk Rakyat. Malangnya ramai ahli PKR Dah kena sampuk

      Delete
    3. Bodoh tak boleh diajar. Asyik keluar tajuk sahaja. Lain yang dibicara lain yang dihujahnya.
      Orang berbicara tentang IGP, depa berbicara tentang PKR.
      Hoooiiiiii pi main jauh-jauh kalau tak erti. Tahi keluar dari mulut, busuk sungguh.

      Delete
    4. Moga Allah melaknat pemfitnah dan pengadu domba dan mencabut nyawanya dengan penuh kesakitan tanpa rasa kasihan. Amin Ya Rob

      Delete

  3. MANA ADA MASJID/SURAU YANG BARU DIBANGUNKAN DALAM KAWASAN YNG MAJORITINYA BUKAN ISLAM.???

    PUAK BUKAN ISLAM DAH MELAMPAU NI

    TUJUANNYA ; TAKLIAN DARIPADA APA YG ANON 1816 CAKAP TU. NAK MEMURTADKA ORG ISLAM.
    'kamu akan mengikut gaya hidup golongan terdahulu (jahiliah & yahudi nasrani) sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta hingga kalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan ikut".



    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh tak boleh diajar. Asyik keluar tajuk sahaja. Lain yang dibicara lain yang dihujahnya.
      Orang berbicara tentang IGP, depa berbicara tentang PKR.
      Hoooiiiiii pi main jauh-jauh kalau tak erti. Tahi keluar dari mulut, busuk sungguh.

      Delete


    2. Hang tak mau tau pasal murtad hang punya pasal ....
      Esok2 kalau bini hang beli daging babi bagi hang makan, hang jangan gaduh lah.


      Delete
    3. Moga Allah melaknat pemfitnah dan pengadu domba dan mencabut nyawanya dengan penuh kesakitan tanpa rasa kasihan. Amin Ya Rob

      Delete
    4. 2051.... Insyaallah dengan sedikit ilmu agama yang kami miliki ini, Allah akan memelihara kami daripada murtad atau makan daging babi hanya semata2 melihat sebatang salib.

      Delete

    5. Semoga ALLAH beri kemenangan kepada sesiapa yang membantu Agama DIA

      Delete
  4. Pembersihan Puak Dalam PKR
    (Update Belakang Tabir PKR Oleh SOM)

    Saya tidak mahu menyamakan apa yang sedang berlaku dalam PKR waktu ini adalah satu proses pembersihan etnik. Iya, ia jauh berbeza dengan apa yang berlaku di Bosnia-Hazegovina kira-kira 10 tahun lalu dimana Bosnia Serb melakukan "ethnic cleansing" pembataian ke atas warga Bosniaks.

    Tetapi kaedah atau pun emosi yang sedang berbuak-buak dalam sesetenhgah orang dalam PKR kini, sama dengan apa yang berlaku di Bosnia itu, iaitu perasaan atau apa dinamakan kegilaan untuk menghapuskan satu kumpulan dan menobatkan satu kumpulan yang lain bagi menguasai PKR sepenuhnya. Tindakan ini sesungguh kejam dan tidak berhati perut. Biarlah saya menamakan apa yang sedang berlaku kini sebagai proses "menghapuskan puak" (group cleansing) dalam PKR.
    Masih segar dalamingatan kita bagaimana kumpulan yang tidak sebulu dengan nepotism sang pentahyul handalan telah dihina, difitnah sewenang2 wenangnya. Mangsa2 juak2 nepotism ini termasuk TSKI dan Che Gu Bard. Sudah kedengaran dari sumber2 tertentu yang Azmin pun akan dimangsakan.


    Sedar atau tidak, setuju atau tidak, inilah hakikat yang sedang berlaku dalam parti berasakna keadilan social itu yang perlu diambil perhatian oleh semua orang. Mereka yang menolak hakikat ini sengaja membutakan mata dan hati mereka. Pastinya proses yang rancak berjalan ini sangat disukai oleh musuh PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar, Azizah kao laki Bini pencen lah kalau sudah tidak bermaya lagi. Seorang yang tidak boleh rasa nadi orang bawahan elok sangat berhenti dariada menceburi bidang politik.

      Baik kao laki Bini jaga anak sulung kao tu. Hadir sesi sentuh anjing, pada masa yang sama memarahi ustaz yang menegur. Tapi lagi baik kao sumpah Nurul Izzah tu Jadi Batu.

      Saryanto Rudiman bin Wardano Jalilun
      Nibong Tebal
      Seberang Perai, Penang

      Delete
    2. Mujur ada Azmin, nak Harap Anuar atau mama kipas remote control arau janda pantai kl tidak guna. Gimik aaja lebihhh

      Balikla Nuar, mama kipas and janda pantai oiii. Aku Harap hang suruh Anak Dan Bini hang resign. Sekupang tak guna.

      Pembaca2,ada gambar Anuar jengok mangsa banjir, Anak Yatim DLL. Mana ada brader, alih2 gimik cakap keadilan yg sebenarnya khusus untuk keluarga dia bukan untuk Rakyat. Malangnya ramai ahli PKR Dah kena sampuk

      Delete
    3. Bodoh tak boleh diajar. Asyik keluar tajuk sahaja. Lain yang dibicara lain yang dihujahnya.
      Orang berbicara tentang IGP, depa berbicara tentang PKR.
      Hoooiiiiii pi main jauh-jauh kalau tak erti. Tahi keluar dari mulut, busuk sungguh.

      Delete

    4. Hang tak mau tau pasal murtad hang punya pasal ....
      Esok2 kalau bini hang beli daging babi bagi hang makan, hang jangan gaduh lah.


      Delete
    5. Moga Allah melaknat pemfitnah dan pengadu domba dan mencabut nyawanya dengan penuh kesakitan tanpa rasa kasihan. Amin Ya Rob

      Delete
    6. 2054....nipisnya iman. Takkanlah hanya sebatang salib dah terus jadi murtad dan beli daging babi.

      Tu la...pergilah rajin2 ajak bini ngan anak pergi surau masjid sebelah rumah tu!

      Delete
    7. BIARLAH DIA DENGAN AGAMA DIA. KITA DENGAN AGAMA KITA.

      Delete
    8. SEMOGA ALLAH LAKNAT SESIAPA YANG MENYEBELAHI MUSUH ALLAH

      Delete
  5. Omakkau,

    Isunya di sini mcm charlie hebdo, provokasi, mereka siarkan kartun, umat islam menyatakan rasa marah secara aman, mereka x hiraukn Malahan terus menerus menyiarkan kartun hina nabi hingga umat islam ambil tindakan.

    Di sini pun sma, apakejadah tubuhkan gereja di kawasan majoriti melayu? Dah tu pamerkan salib besar? Kalau bukan berniat nak buat provokasi, sekarang umat islam menunjukkan rasa x puas hati sahaja, bukan x btoleransi atau musnahkan rmh agama org lain.

    Sepatutnya tajuk, "demo anti salib di perumahan orang Islam."

    Sudah2 lah menjadi batu api org kapir omakkau, ko x takut mati bi suu' ulkhatimah ke?

    ReplyDelete
  6. PKR PARTI INDIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kena dgn dajal ni? Pkr dan india....

      Delete
  7. Tangkap dan pakai kan baju lokap jln x berselipar tu baru tak double standard .... setakat siasat cam interview baik x payah....

    ReplyDelete
  8. IGP Double Standard ker? Yang punya kuasa mendakwa adalah Peguam Negara. IGP nak bias dlm siasatan pun, akhirnya kat tangan Peguam Negara yang tentukan.

    Kita ni tak Double Standard ker bila :

    1.Pada 2013 dan berlaku di Sabah ini menunjukkan bagaima penduduk membuat protes berhubung pembinaan sebuah masjid yang turut melibatkan seorang Ahli Parlimen PKR, Darell Leiking.

    2. Pada Mac 2015, dilaporkan ADUN PKR Terence Siambun turut melancarkan gerakan menghalang pembinaan sebuah masjid di dalam kawasan Ibu Pejabat Polis Daerah bagi kegunaan penduduk Islam di kawasan berkenaan dengan alasan, kawasan berkenaan bermajoritikan penduduk Kristian.

    Tapi bantahan di Taman Medan bukan main lagi PKR kedepan membela Kristian. Yang paling galak adalah Islam dlm PKR. Tapi dimana mereka ni bila Ahli Politik PKR sendiri membantah masjid.

    Siapa yang Double Standard.

    ReplyDelete
  9. Barua dalam blog ni dah mcm gila babi..lain isu yg keluar lain yg dijawab..hampeeh..tu la jangan selalu makan duit haram...siallllll.

    ReplyDelete
  10. Tu barua umngok bangang.pakar copy phase...nk cari sesuap nasi....

    ReplyDelete