KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 28 April 2015

PERGESERAN NAJIB/MAHATHIR ... JIKA UMNO TERSUNGKUR PAS AKAN MENJADI LEBIH SUBUR



PAS adalah parti Melayu kedua terbesar di Malaysia, dan sekiranya UMNO semakin terbabit dan tersepit dengan konflik dalaman sendiri, ekoran pergeseran antara Najib/Mahathir,  tidak mustahil PAS akan ambil peluang dan kesempatan keemasan ini campur tangan untuk menambah kekuatan dengan meramaikan penyokong dan ahlinya.

PAS secara sejarahnya yang perlu di akui oleh semua pihak ialah kehebatan luar biasanya yang amat berkesan dalam berkomunikasi dengan masyarakat kawasan tengah, ditambah pula dengan mempunyai rangkaian yang kuat dan jitu di seluruh tempat di seluruh negara. Maka sudah pasti amat  bersedia untuk mengambil peluang ini dan mahkotakan dirinya sebagai juara baru Melayu Islam yang kini gelaran tersebut disandang oleh UMNO untuk sekian lama.

Nilai-nilai tradisional PAS juga mampu memikat dan menawan hati dan jiwa raga masyarakat, terutamanya yang tinggal di kawasan luar bandar. Mungkin ada yang berhujah bahawa PKR boleh mengisi lompang yang ditanggalkan UMNO, tetapi parti kosmopolitan itu tidak dilihat sebagai parti yang dapat memujuk warga luar bandar dimana majoriti masyarakat Melayu penjadi penghuninya dimana politik agama dan kaum masih mencengkam pemikiran mereka dari isu-isu global dan nasional seperti hak asasi manusia dan kesaksamaan. Parti KeADILan lebih diterima dan didakap oleh masyarakat bandar yang mengutamakan tatakelola kerajaan yang baik, bersih dan cekap.

Keberanian PAS mencabar status quo dengan membentangkan pindaan enakmen undang-undang syriah di DUN Kelantan baru-baru ini sebenarnya telah menaikkan imej dan integriti parti berkenaan disudut mata dan hati masyarakat Melayu/Islam secara keseluruhannya sebagai pembela sebenar Melayu/Islam.

Suatu tindakan yang dilihat betapa PAS bukanlah parti yang ikut membuta tuli kehendak dan kemahuan rakan-rakannya dalam gagasan Pakatan Rakyat tetapi sebaliknya mempunyai prinsip yang jelas dan konsisten dalam perjuangan.

Kita juga perlu mengambil kira bahawa antara ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat, jentera PAS di kalangan akar umbi mungkin paling hebat dan kukuh. Untuk berperanan dalam menyampaikan mesej kepada kampung-kampung dan bandar-bandar yang lebih kecil ianya sedikit pun tidak menjadi masalah.

Sudah tentu, ini sebagai andaian sahaja kesan dan impak hasil kemungkinan kesudahan konflik yang sedang melanda UMNO kini jika tidak dibendung dan ditangani secara berhemah dan bijaksana.

Walau bagaimanapun, ia tidak mustahil PAS akan bingkas dengan pantas rebut  pada peluang ini untuk sambar bekas-bekas pengundi, penyokong, pendokong dan ahli UMNO yang terumbang ambing diperingkat akar umbi lebih-lebih lagi apabila melihat gaya kepimpinan Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang yang amat tegas dan tiada kompromi dalam mempertahan dan memperjuangkan Islam.  Dan tidak secara langsung politik Melayu yang sekian lama didakap oleh para pengkagum UMNO akan mendapat tempias dari ketegasan dan keberanian beliau. Suatu kualiti dan gelagat yang patut ada pada pemimpin.

Bila UMNO rebah tersungkur gara-gara serangan bertali arus Tun Mahathir, akhirnya PAS akan muncul sebagai pemenang.

PAS tidak menunjukkan sebarang masalah untuk menggunakan apa jua kaedah dan cara untuk mencapai cita-cita hebat ini iaitu sebagai parti dominasi kaum Melayu/Islam dinegara ini.

UMNO TERSUNGKUR PAS SEMAKIN SUBUR.

51 comments:

  1. Harap2nya begitulah... terbaik! Allahuakbar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ahli PAS seumur hidup....hakikatnya, UMNGOK tidak pernah berkubur semenjak ditubuhkan...cuma diharamkan pada 1986...kemudian muncul UMNO baru pada 1987...semua orang tau, tiada UMNGOK maka tiadalah kerajaan dan pembangkang yang efisyen.....tiada penjahat dan penjenayah maka tiadalah keperluan pihak berkuasa....adalah sangat ideal dan penuh fantasi mengimpikan terkuburnya parti ultra-melayu ini..angan-angan mat jenin.

      Delete
    2. kenapa orang melayu suka berpecah belah dan berpuak2??? sayu lihat nasib bangsa sendiri...merempat...bertelagah hanya kerana berlainan ideologi politik, berebut kuasa umpama monyet berebut pisang....di mana jati diri?

      Delete
  2. Dikatakan 98% Ahli PAS akan bersama PASMA. PAS bolei mampos. Kami tak mau undi anda

    Dgn PASMA Kak Wan Akan menang di Permatang PAuh.

    PAS tak perlu kempen DAP dan PKR tak hingin dgn kamu.

    Berambos PAS Dari Pmtg Pauh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dengar cerita org pasma ni ...wou! 98% nk serta pasma?....dengar cerita bos pasma bukan main lg nk hantar 1000 petugas ke ptg pauh...yg hadir seko dua ...kahkahkah ...pandai org pasma cari org bangang mcm ko utk buat propaganda ....kahkahkah...atau ko ni ahli pasma ke ...kahkahkah...

      Delete
    2. PASMA yang sentiasa poyo.

      Delete
    3. Ko dgn bapak ko je sokong pasma..dua2 jilat punggung dap..

      Delete
  3. Rakan2 Keadilan,

    kami tidak perlukan undi Ahli Ahli PAS di Permatang Pauh. Dengan sokongan PASMA PKR akan menang Besar di Permatang Pauh.

    Diseru penyokong keadilan memboikot PAS secara total kerana PAS bersama TSKI di Selangor pada 2014.Semua kempen hanyalah memerlukan Support PASMA

    PAS boleh balik kampung tanam jagung.

    (Tolong hebahkan kpd Ahli parti)

    Dave,
    Member since 1999

    ReplyDelete
  4. Ayoh DSWA kita tunjuk yg PAS hanya bertaraf peminta sedekah DLM PR. Malangnya pemimpin PAS tak sedar diri.

    ReplyDelete
  5. Kalau itu yang di takdirkan Allah SWT, InsyaAllah akan terjadi lah begitu. Kekayaan Negara mungkin lebih selamat pada Melayu yang lebih takut nya pada Allah SWT. Mudah2an.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ditakdirkan melayu yang takutkan Allah SWT hanya pemimpin dan ahli PAS, PKR dan DAP..terimalah hakikat dan qada' & qadar ini. UMNO tidak akan masuk syurga. Ahli-ahli syurga yang tetap adalah PAS, PKR dan DAP.

      Delete
  6. Macai BN dah takde point selain cuba mengadu domba dan pecah belahkan Pakatan. Biak pi la depa menyalak tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JOM PAKAT GI RUMAH MAK JANDA NI WEH!!!

      Ya!!! Ini peluang terbuka untuk kita sama - sama serbu ke rumah Si Nurul Izzah ni. Bukan senang weh Si Mak Janda ni nak ajak balik kampung dia. Raya Puasa pun dia tak pernah nak pelawa kita.

      Tapi kali ini, lain pulak la ceritanya. Raya kali ini, Si Nurul Izzah tu sambut dengan air mata jugak walaupun dia menangis bukan kerana mengenangkan dosa yang dia telah lakukan sepanjang tahun.

      Sebaliknya, Si Nurul Izzah tu sambut dengan tangisan air mata mengenangkan dosa yang telah dilakukan oleh Papanya sebelum ini. Disebabkan dosa tu la yang membuatkan rakyat sengsara.


      Maka sebab itulah Si Nurul Izzah tu sibuk sangat nak ajak semua orang balik ke kampung dia di Permatang Pauh agar dapat memastikan legasi keluarga dia dikawasan Parlimen tu terjaga.

      Kalau tidak, itu petanda awal yang dinasti keluarga Si Ketua Penipu tu akan lenyap dari dunia Politik tempatan. Habis dengan dia - dia sekali turut akan dihapuskan oleh musuh - musuh dalaman.

      Malah tindakan yang dilakukan oleh Si Nurul Izzah ni dengan menghasut orang ramai balik mengundi di Permatang Pauh bukannya kerana dia nak membela kebajikan rakyat secara keseluruhan.

      Tapi, seruan yang dibuat oleh Si Nurul Izzah tu adalah demi untuk memastikan kepentingan Politik Peribadi dan kedudukan keluarga dia didalam kancah Politik Malaysia terus kekal bertahan.

      Maka terbuktilah bahawa perjuangan PKR tu bukan la untuk membela nasib rakyat. Tapi hanya sekadar nak menjaga soal kepentingan Politik keluarga Si Nurul Izzah tu je semata - mata.

      Jika tidak, sudah pasti slogan yang diguna-pakai oleh Si Nurul Izzah tu takkan berbunyi #KakWan4PP. Jika benar dia nak memperjuangkan rakyat, kenapa dia tak guna slogan #Rakyat4PP?

      Hakikatnya, benda yang sama jugak pernah dilakukan oleh Si Wan Azizah tu sebelum ini apabila dia menaikkan 'banner' kempen yang nak memperjuangkan Keadilan untuk Si Ketua Penipu tu. Pusing - pusing, Si Ketua Penipu tu jugak yang diberikan keutamaan, bukannya rakyat!!!

      Delete
  7. SPR ZALIM, GURIS HATI MAK JANDA!!!

    Haduiyai! Kenapa la zalim sangat puak - puak SPR ni ek. Sampai hati diorang mengguriskan hati dan perasaan keluarga Si Nurul Izzah ni dan tidak membernarkan Si Ketua Penipu tu mengundi.

    Kejam sungguh! Kenapa diorang tak benarkan orang dalam tahanan untuk mengundi? Sepatutnya diorang perlu dilepaskan untuk tunaikan tanggungjawab mereka. Kesian keluarga dia tau.

    Baru-baru ini negara dikejutkan dengan permohonan tidak masuk akal dari Nurul Izzah yang mahukan ayahnya diberi layanan istimewa untuk keluar mengundi pada Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh.

    KLChronicle juga ada menulis tentang perkara ini disini [Hilang Sokongan Rakyat, Kini @N_Izzah Mahukan Banduan @anwaribrahim mengundi pada #PRKPermatangPauh].


    Namun hari ini, pihak Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) juga telah mengeluarkan kenyataan rasmi mereka berhubung isu yang dibangkitkan oleh Si Nurul Izzah tu sebelum ini.
    Merujuk kepada laporan akhbar yang dikeluarkan oleh Nurul Izzah, bahawa Perkara 119 (3) Perlembagaan Persekutuan adalah jelas menyatakan bahawa seseorang itu akan hilang kelayakan untuk mengundi sekiranya seseorang itu:
    1. Pada tarik kelayakan ditahan sebagai orang yang tidak sempurna akal atau sedang menjalani hukuman pemenjaraan; atau
    2. Sebelum tarikh kelayakan dia telah disabitkan atas suatu kesalahan di dalam mana-mana bahagian Komanwel dan dihukum dengan hukuman mati atau pemenjaraan selama tempoh melebihi 12 bulan dan pada tarikh kelayakan itu dia masih kena menjalani apa-apa hukuman bagi kesalahan itu.

    Oleh yang demikian, memandangkan Anwar Ibrahim merupakan orang yang masih dalam tahanan, maka SPR tidak mempunyai kuasa untuk memastikan bahawa beliau dibenarkan untuk keluar mengundi semasa PRK Permatang Pauh.
    Nah! Itu yang termaktub dalam Perlembagaan dan dijadikan sebagai garis panduan oleh pihak SPR. Si Nurul Izzah tu jangan nak meroyan pulak bila dia baca laporan yang dikeluarkan ni.

    Hakikatnya, Si Nurul Izzah tu bukannya tak tahu wujudkan perenggan tu dalam Perlembagaan. Tapi dia saja je buat - buat tak tau supaya dapat mengelirukan rakyat serta pengundi.

    Dengan cara tu, boleh la dia sambung drama 'Air Mata Buaya' demi untuk meraih undi dari kalangan rakyat di Permatang Pauh dengan menjaja cerita kononnya Papa dia dizalimi dan dianiayai oleh Kerajaan. Itu je la modal yang dia ada pun!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai bodoh yg tiada modal...

      Delete
  8. Umno PENIPU rakyat yang mengundinya PRU13 lalu!
    Pkr parti syok sendiri!
    Dapig-anti segalanya bila sebut melayu!

    Ketiga2 yg aku sebut di atas tu ada tak yang cuba sedaya upaya memartabatkan hukum agama? Ambik satu saja secara overall -HUDUD!

    Umngok - benda lain takde..asyik cukai cukai cukai...gst..gst gst..naik sana sini tapi mendadik dada cakap "baikkkk"!

    Bagilah sokongan pada parti islam. Walaupun ada pertelingkahan dalaman itu dilihat patut kerana ada team yang mendokong islam sebenar dan ada team dilihat pro kafir! samalah macam dalam umngok! Malah umngok dilihat lebih bahaya bila diterajui najib sebab PRO CINA!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan muda je kalau pro cina mana dia ia, kalau pro cina tak projet malayu dapat di klia 2, kalau era mahathir sebab terlalu percaya anwat itu jangan dapat projek klia semua bagi pada cina dan llp logi kuasa pun bagi pada cina sampai kan kerajaan kena tipu terpaksa bayar eletik tak pakai

      Delete
    2. Kalau pro cina kenapa cina benci pada najib ia, sila jawab ia

      Delete
    3. Anon 11.20 kamu tak tengok ke bagai mana mp2 pkr membawa isu2 membela rakyat di parlimen berbanding mp2 pas yg hanya mahu naik taraf bola sepak negara saja itukah yg dikatakan pkr syok sendiri?...bukalah mata tu luas2 sikit dan yg nak paksa dap tu laksana hudud tu adakah pemimpin dap tu islam sedangkan mereka baru nak mengenali islam semasa tgna ada dan tgna menjadi contoh dan idola mereka tapi presiden yg menghancurkannya jadi tak payahlah nak kutuk2 dap sebab tak terima hudud ingat hidayah tu milik Allah sepatutnya salahkanlah umno yg dah merintah malaysia ni lebih setengah abad tapi tak teringat pun nak hudud tapi apa yg jelas hudud pas hanya nak melihat pepecahan pr saja untuk memuaskan hati segelintir.

      Delete
    4. Apa? Mana MP PKR yang bawak isu rakyat? Anwar masa bebas dulu dok bawak isu peribadi, Aziza plak hopeless, Nurul Izah dok sibuk touch de hanjeng, Rafizi jeles lembu shahrizat duduk kondominium, Johari gentel telur, Tian Cuak tdo sampai meleleh air liur basi, Zuraidah klip-klap klip-klap cakap macam budak tadika....tang mana isu rakyatnya?????

      Delete
  9. Sekarang ni kita kene pastikan parti bodoh sombong pkr dan parti bangsat bapak segala babi dapigs dimusnahkan dulu. lepas tu baru le kita musnahkan bn. ooppsss lupa lak pasma pun kite kene buang dalam perigi buta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha......malayu toloi byk oohhhhh....
      Kamu ni kalau pkr dap dihapuskan boleh ke bn di hapuskan??? Selamanya bn yg pegang kuasa kamu ni nampak sgt bangang dan macai bodog.....melayu mcm kamu ni perlu dihapuskan dulu sebelum nak selamatkan malaysia.

      Delete
    2. Anon11.40 rasanya ko yg patut kena campak dalam perigi buta sebab ada mata tapi buta sokongan pas makin bertambah sejak ada pr jadi janganlah nak menidakkan sokongan pkr dap dan pasma.....sombong bodoh

      Delete
    3. kalau tak de PAS orang tak undilah pkr mamat woi. yang tinggal undi pkr dan harbi dap nanti ialah melayu liberal, melayu menyampah dengan ISLAM, melayu komunis dan melayu sekular. so janganlah sombong bebenor.

      Delete
  10. Aku setuju sangat Dengan artikel di atas..

    ReplyDelete
  11. Pas akan hancur jadi lebur dan terus ke kubur di hutanlipur.pengikut Pas akan berterabur ,kebanyakannya hanya makan bubur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah melayu namanya.....mulut islam hati syaitan. Melayu jahat sebab tu melayu harus diselamatkan oleh islam namun tak semua melayu dpt diselamatkan maka melayu mcm yahudi masih byk di negara ini... mrklah melayu jahat mcm yg ini.

      Delete
  12. Ularmak Ikang TOK GURU HADI jadi PM lah bila sudah kuat

    Bagus lah.....


    Jom HUDUD , hidup Ikang HADI

    Terimgat pulak Tok Guru Isham TT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno tersungkur pas makin subur...kalau macm tu pas ganti umnolah...hahaha...kalau presideng masih lagi tghh dan geng ug alamat lingkuplah 2x5 lah jadi nya

      Delete
  13. Pelik sungguh tengok orang Islam benci sangat kepada parti yang cuba berjuang atas nama Islam. Ish ish. Mungkin ada kelemahan sana sini tapi takkan la benci sampai macam perangai setan.

    ReplyDelete
  14. pas diserang oleh machai pkr + dap + pasma....sabor jer la...we stand with ulama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami juga bersama ulamak tapi bukan ulamak macam tuang presideng dan geng2 ug ye...kaki u turn dalam mesyuarat cakap lain luar cakap lain agaknya dah telan pil kuda banyak sangat kot. Tgna tetap segar dalam kenangan.

      Delete
    2. anon 13.33 kutuk ulama tapi jaja nama Allahyarham tgna. kalau tgna ada lagi kau ingat dia sokong liberal, penentang hudud, komunis yang ada dalam pasma, pkr dap atau sokong ulama dalam PAS? tolonglah jangan cemarkan nama tgna lagi.

      Delete
    3. kutuk dan hina ulama sampai samakan beliau dengan penagih pil kuda. inilah contoh ahli2 pkr budak suruhan dapigs.

      Delete
  15. Tak mungkin tersungkur kecuali kawasan urban jer itu pun bukan 100% pro PR.... kawasan felda dan pedalaman mampuih nak sokong PR .... tanah diaorg jadi padang jarak pdg terkukur pun belum tentu kuar UMNO....UMNO ibarat tali hayat mereka untk berteduh walaupun nikmat yg diaorg perolehi cuma sebesar ibu jari...pemimpin UMNO ini cuma menyemai sikap Qarunisme dikalangan mereka malah Islam masih terjaga walaupun ada ketempangan pembawakkannya.. Kalau PR ambil alih kerajaan suatu hari nanti belum tentu peranan JAKIM/JAIN, Raja2 melayu islam di daulatkan pasal big brother PR bukannya PKR, PAS jauh sekali tapi DAP yang membawa hala tuju negara Malaysia nanti....sebab tu DAP tak suka ketua orang melayu pandai2 macam TSKI ,Azmin ali, nak wan azizah jugak supaya menampakkan melayu ini lemah dalam pentadbiran... oleh itu hati berpolitik dengan orang cina ... bodoh 2 UMNO pun kecut gak MCA kat UMNO , Kuat2 PR DAP lah makin naik tocang sampai nak tentukan kekuatan PKR dan PAS atas selera mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua felda yang sebegitu banyak yang dah terhantuk kat batang hidung tu yang baru terasa sakit tu yang berangan nak bulan dan bintang pun dah banyak yang dah terjaga rupanya mimpi

      Delete
    2. anon 14:33 Pak cik den dah terhantuk beribu kali tak jadi warna PR warna biru gak...kalau ramai yg sedarpun masih takut nak berubah......

      Delete
    3. bukan takut nak berubah atau buat perubahan, tapi takut bila dah berubah keadaan tetap sama...jadi mana perubahannya???

      Delete
    4. Perubahan tetap ada dari sudut cabaran baik buruknya tp kalau dinilai secara pukal mungkin sama yang penting kena tanya diri sendiri apa tujuan untuk hidup??? Kalau nak UMNO gak tapi nak dengar cakap rakyat jgn bg majoriti menang banyak sangat bagi seciput jer pasal masa diaorg menang bagi sumbangan seciput secuput la jadinya... begitu juga PR jgn bagi muka lebih2 bila rakyat merintih jgn pulak ambik kesempatan nak ambik MP/ ADUN tapi habukpun tak ada... Ada seorang pensyarah bg tau bila orang nak berdamping dengan kita nakkan sesuatu bagi sikit2 jangan bagi sekali borong pasal perangai manusia memang begitu lelagi kepentingan dunia tak kira alim tak alim ke kaya tak kaya ke raja mahupun rakyat memang perangai begitu...

      Delete
  16. Antara pergeseran najib dan mahadir tiada kena mengena dlm dalaman pati.
    Sebaliknya masalah peribadi lagi pun mahadir tiada kedudukan dlm parti beliau hanyalah ahli biasa.
    Antara mereka berdua adalah masalah luaran parti tidak di dlm parti.
    Tiada pergolakan dlm parti seperti yg
    di war² kan oleh PR.
    Jadi tiada ruang pun pas megambil kesempatan dan menambah keahlian dari puak² um no.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimpi jelah nak berkuasa pun doa supaya org lain bergolak bodoh...doakan org Islam lain hancur... ntah sunah mana di org guna.
      Tunjuk dululah kewibawaan cara urus kelantan baru takyat boleh pecaya... buktikan dulu Islam lebih maju dari segala hal... bukanya lebih maju mendoakan kehancuran org lain... tunjukkan keindahan kecucian kecantikan Islam itu sendiri... bukan di sebaliknya.

      Delete
    2. Sokong Anon 14:31, puak-puak ni dok kata macam2 kat BN tapi diri sendiri terpalit taik!

      Delete
  17. PERGESERAN NAJIB/MAHATHIR ... adalah pergeseran dua ketua mafia UMNO Baru. Mereka berebut pasal kawasan perniagaan seperti pelacuran, judi, jual dadah, duit perlindungan, komisyen perniagaan dan juga pembersihan wang haram.

    Pergeseran mereka tiada kaitan dengan parti kerana ahli parti akan tetap menyokong kedua-dua pemimpin agong mereka dan mereka tidak risau ketika menghadapi pilihanraya umum kerana SPR akan menentukan kemenangan mereka terus berkekalan.

    Mana mungkin PAS akan lebih subur dari apa yang berlaku dalam parti itu memandangkan dalam parti PAS itu sendiri huru-hara nak cari pemimpin.

    Cuma nak tanya..... Pemimpin PAS khasnya Hadi Awang tahu kah hal ehwal ekonomi selain daripada hukum hudud ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakar pakar ekonomi kan ade. Takkan la pemimpin perlu tahu segala2nya. Najib tu pandai sangat ke?.

      Delete
    2. Masalahnya tak nampak pakar pakar ekonomi dlm pas... klu ada knp Kelantan paling miskin dlm Malaya ni.. tak kan pas memerintah nak guna pakar ekonomi dari Dap kot

      Delete
    3. Mamat ni ambil statistik zaman purba mana yang kata kelantan negeri termiskin di msia...cakap berdegar degar pasal ekonomi tapi rupa rupa macai pakar cap ayam keh keh keh

      Delete
    4. BN memang ramai pakar ekonomi tapi hanya pakar bab cara cara menimbun hutang,tarah harta rakyat dan amat pakar dalam menghaibkan duit serta harta negara kahkahkah

      Delete
  18. Najib lawan Mahathir dalam UMNo tetap sama.
    Siapa juga yang ganti mereka ini akan disokong oleh orang UMNO.
    jadi PAS jangan lah nak bermimpi dapat penyokong baru HANYA kerana ada pergaduhan sesama pimpinan UMNO.
    ramai lagi pimpinan lain yang sedang menanti dan berharap NAJIB dan MAHATHIR sama sama tersungkur. Supaya mereka boleh naik pula dan songlap projek ganti Najib pulak.

    ReplyDelete
  19. Orang UMNO tidak akan berpihak kepada PAS.
    Paling teruk pun mereka akan tubuh parti baru macam S46 dulu.
    Sebab itu bila S46 bergabung dengan PAS untuk tawan Kelantan, gabungan ini hanya bertahan tak sampai 5 tahun dan terbungkam.
    kalau di Kelantan pun x boleh berkerjasama apa lagi nak harap orang UMNO yang marah dengan najib akan masuk PAS.
    Mereka akan kekal dalam UMNO ataupun tubuh parti baru macam UMNO jugak

    ReplyDelete
  20. Kelemahan Pakatan ialah jika berselisih pendapat bercakar depan orang ramai. Kelebihan BN ialah sentiasa berahsia sambil merompak duit rakyat. Bila semua dah kenyang buat apa nak bising2 betul tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendek kata,.Pakatan poyo dan BN bijak menyamun...sama juga keadaan kalau Pakatan perintah, BN poyo manakala Pakatan bijak menyamun..kita semua orang, bukan malaikat...kan?

      Delete