Wednesday 29 April 2015

AHKIRNYA SUDAH NAMPAK KEBENARAN AKAN KATA-KATA PRESIDEN PERANCIS PERTAMA CHARLES DE GAULLE.


Ahli politik tak pernah percaya kata2 mereka sendiri. Sebab itu mereka terkejut bila rakyat mempercayainya. -Charles de Gaulle (Presiden Perancis Pertama).

Kalau dilihat akan perkembangan mutakhir politik negara kita memang jelas apa yang diucapkan oleh Presiden Prancis yang pertama ada kebenarannya.

Ahli-ahli politik dari mana jua kelompok sering bila berucap kadangkala langsung tidak masuk akal .. gelagatnya kadang kala dilihat melakukan suatu lakonan sandiwara murahan ... bila berucap didepan audien penyokong tegarnya bukan main kencang sembangnya ... tergamak mengeluarkan kata-kata yang tidak logik dan berpijak dibumi yang nyata.

Bercakap sebagai memberi hiburan demi mengisi jiwa para pendokong dan penyokong tegarnya yang sedang kehausan cerita-cerita dan ucapan sensasi walaupun jelas mereka tahu ianya langsung tidak realistik sama sekali. Asalkan ianya suatu halwa telinga sudah memadai walaupun suatu ilusi syok sendiri.

Inilah yang berlaku sejak kebelakangan ini ... melaungkan akan rempuh pagar jika Anwar Ibrahim dihumban kepenjara dan tidak akan membenarkan walaupun sehari Anwar merengkuk dalam penjara sebagai suatu contoh terbaik sebagai bukti .. Tidak termasuk melakunkan watak bersih dan gali longkang besar tersumbat secara solo dengan menggunakan kudrat tulang empat kerat.

Bab mencipta slogan memang diakui antara terhebat dan terbaik didunia ... mampu meruntuhkan jiwa musuh politiknya sedangkan hakikatnya, dia sendiri pun sedar tidak mampu tunaikan.

Tiada kawan dan lawan yang kekal hanya kepentingan diri sahaja yang kekal sudah menjadi dakapan abadi  majoriti ahli politik di dunia selain matlamat menghalalkan cara dianggap sudah menjadi lumrah yang langsung tidak ada rasa malu untuk diamalkan.

Sebab itu rakyat yang berfikiran waras akan pilih pemimpin politik yang kurang berpolitik dalam membuat dasar dan gerak kerjanya selain dari takut kepada Allah dari manusia yang berkuasa dan berpengaruh.

Sanggup tewas pilihanraya asalkan matlamat asas perjuangan parti dipertahankan ... tidak kerap membuat dasar populis .. tidak pula bersikap oportunis .. rakyat sentiasa di utamakan .. janji mesti ditepati .. pembelaan mesti berterusan dan bukan bermusim dan ikut situasi serta keadaan .. dengar apa yang rakyat mau bukannya mau rakyat dengar dan patuh suruhan pemimpin .. tidak mengamalkan pendakwaan terpilih ... lontar jauh sifat berkelompok dan politik kekitaan.

28 comments:

  1. KALAU SAYA JADI PERDANA MENTERI SAYA SELESAIKAN DLM 1 SAAT

    MACAI PUN PERCAYA

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  2. Robert mugabe

    ReplyDelete
  3. SEBELUM PRU13 - ADA 40000 BANGLADESH AKAN UNDI PRU13

    MACAI YG PERCAYA PUN MARAH

    SELEPAS PRU13 - SAY TAK CAKAP PUN 40000 BANGLADESH UNDI

    MACAI PUN DIAMKAN SAJA

    KAH KAH KAH



    ReplyDelete
  4. KATANYA KES LIWAT INI ADALAH KONSPIRASI

    MACAI PUN PERCAYA

    TAPI SIAPA DAPAT BERKONSPIRASI KELUARKAN AIR MANI LELAKI-Y??

    KAH KAH KAH


    ReplyDelete
  5. Dlm dunia ada tarikh 50 januari...
    macai2 pon anggok2...kahkahkah

    ReplyDelete
  6. 16 sept kerajaan akan bertukar tangan...
    macai2 terlompat2 keriangan...
    abok pon tarak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila ada gst kera jaan kata harga barang tak naik macai2 terlompat2 nak gst lepas tu beli barang tanya kenapa kena bayar lebih oh lupa sebab aku ( macai2 umngok ) pangkah Barang Naik

      Delete
    2. Kedai aku...
      barang aku...
      harga suka hati aku la..
      kerajaan apa bole buat??
      duit korang punya..
      Nak beli datang..
      tak nak beli..boleh blah...

      Delete
    3. anon 08:01

      orang meniaga tak kata macam tu!

      ini kata-kata orang yang tak meniaga!

      Delete
  7. 3 jenis pekerjaan yg mnyebabkan manusia itu kerap menipu.. 1: Ahli Politik 2: Peguam 3: Peniaga ( Businessman)

    Hampir semua ahli politik Malaysia terdiri drpd Peguam & Businessman.. maka lagi dasyat la penipuan mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peguam seperti aku amat terasa akan statement anon di atas..siapa makan cili dia terasa pedas...tapi aku makan petai cameron highland....-akurakyatbiasa-

      Delete
    2. Dap kata tariff letrik naik menyusahkan rakyat. Harga barang naik
      Semua setuju.
      La ni Dap kata tariff air naik supaya rakyat belajar berjimat.
      Pun semua rakyat setuju.
      Ini lah namanya HIPOKRIT of the highest order.
      Kah kah kah
      Rasakanlah khalifah yang pas banggakan.khalifah umar abdul aziz yang menjadi idol pas

      Delete
    3. Peguam Mahkamah Syariah yg pakai songkok nampak macam ustaz tu pun penipu!

      Delete
    4. silap tu anon 14:58

      yang kuat menipu ialah "penipu"

      penipu nih tak kira dia kerja apa pun dia tetap nak menipu!

      yang menjadi mangsa penipu ada tiga jenis iaitu orang yang malas, orang yang bodoh dan orang yang tamak!

      Delete
  8. Sebelum Pru 13 harga minyak tak naik...macai ngok pun percaya.selepas Pru harga minyak naik....kahkahkah sebelum gst harga barang tak naik macai ngok pun percaya selepas gst harga barang naik kahkahkah ... Ada lagi altantuya mati kena letop tapi tp mahkamah tak tau sape yg suruh letop.....hahaha macai pun percaya ....hahaha nasib ko lah labu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas disenaraikan FGV, saham Felda akan naik, makcik dan pak cik felda pun percaya. Percayalah tiada unsur salahguna kuasa dalam NFC, macai pun berjoget, 1MDB memang menguntungkan, macai dan menteri pun tepuk meja dan beri sokongan penuh. Percayalah kedudukan kewangan negara masih kukuh dan tegap, macai pun setuju dan siap angkat lagi pak ketua. Rakyat UMNO sudah jadi barang rosak. Semua ketua buat baik.... hidup UMNO

      Delete
    2. Korang jugak yg doakan semua yg jadi ni...Dah semua kata BN=Barang Naik....kalau dah hari2 kata camtu, ostad kata akan jadi doa...padan muka korang...termasuk aku.

      Delete
    3. La ni guan eng kata. Percayalah makcik tariff air naik akan menyenangkan mak cik.
      1. Tak perlu mandi selalu.
      2. Tak perlu selalu basuh kain
      Sebab nanti kena bayar lebih. Jadi cam ni lebih jimat.
      Pak cik tak perlu pergi kedai mamak. Sebab harga air dah naik.
      Minum kat rumah ajelah .lebih jimat.
      Kah kah kah

      Delete
    4. Makcik kan bodoh..duduk rumah diam2
      lagi jimat...
      biar aku sorang je yg kaya raya
      mentekedarah kat kedai mamak tu..

      Delete
  9. Salam...

    Sokong kerana Allah... Berbeza juga kerana Allah...
    Link kan dalam bloglist tuan :

    http://suaramelayubaru.blogspot.com/

    juga kerana Allah...

    TQ...

    ReplyDelete
  10. Omakkau, kalo ko x bekenan sangat kat azmin ali tu, jgn amek tau pon pasal dia. Ko ni " ahmad maslan " betulla.

    ReplyDelete
  11. PEMINPIN PEMINPIN POLITIK DIMALAYSIA IALAH PENGHIANAT PADA AGAMA BANGSA DAN NEGARA.22 TAHUN PEMERINTAHAN ANAK HINDU HARAM JADAH ITU TELAH MEMUSNAHKAN SEMUA PERUNDANGAN, KEPOLISAN DAN SEBAGAINYE.KINI ERA YANG LEBIH TERUK SEBABNYE DIDIKAN ANAK HINDU ANAK HARAM JADAH YANG TELAH DIWARISI.MAKA KINI DANA NEGARA BERBILIION BILION DISONGLAP SEWENANG WENANG NYEPEMBUNUHAN AL TANTUYA BERLAKU SEWENANG NYE. DAN RAKYAT DIPERINAYAKAN.MARILAH KITA BERAMAI RAMAI MENADAHKAN TANGAN DAN BERDOA KEPADA SEMUA PENGKHIANAT PENGKHIANAT INI.KPD YANG BERUGAMA ISLAM INGATLAH KITA RAKYAT TERINAYA DAN DOA ORANG ORANG TERINAYA DIMAKBURKAN.YA ALLAH YA TUHAN KU KAMI RAKYAT MALAYSIA HIDUP DALAM KEADAAN YANG CUKUP SENGSARA AKIBAT PERBUATAN DARIPADA PEMERINTAH NEGARA INI YANG DITERAJUI OLEH NAJIB TELAH MENGINAYAKAN,MENZALIMI SERTA KHIANAT TERHADAP RAKYAT DGN BERBAGAI AGENDA YANG MEMBEBANKAN RAKYAT.YA ALLAH YA TUHAN KAMI KAU LAKHANATKANLAH KAU TURUNKAN LAH BALA KAU AZAPKAN LAH KAU BENCANAKAN LAH DAN KAU MUSNAH KAN LAH KEPADA MEREKA SEMUA YANG TERLIBAT SERTA ANAK CUCU CICIT MEREKA KELUARGA MEREKA ZURIAT MEREKA DAN JUGA KETURUNAN MEREKA.TABURKAN LAH DOA KAMI YA ALLAH PERKENANKAN LAH DOA KAMI YA ALLAH PERCEPATKAN LAH DOA KAMI YA ALLAH PADA MU KAMI POHAN BAGI MENGHA[USKAN KESANSARAAN KAMI YA BANTULAH KAMI YA ALLAH.AMIN AMIN AMIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAH KO YG UNDI PARTI DIA....
      KO RASA LA

      Delete
  12. Menuntut ilmu ialah fardu ke atas Muslimin dan Muslimat. Justeru belajarlah hingga ke negara China. Namun untuk memilih masuk kerja dalam syarikat rakyat (kerja kerajaan) adalah wajar kepandaian diutamakan yakni jumlah A dalam SPM, kerana spm pakai no giliran, pemeriksa tidak kenal anda dan begitu juga anda berbanding degree kerana anda boleh beramai-ramai jumpa lecturer dan kowtim. Ini kerana adakah sama orang pandai dengan tidak pandai? Sanggupkah anda hancurkan harapan ibu bapa budak-budak pandai yang berkorban mahu lihat anaknya berjaya dengan anda si bodo merampas hak mereka? Dulu anda malas belajar tiba-tiba sama-sama masuk kerja dengan pangkat yang sama melalui degree dari Koleh Uni atau Uni pintu belakang (tak cukup A SPM)

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) biar bodo buat kerja bodo , pandai buat kerja pandai . Adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya . Heee

    ReplyDelete
  13. Politik ni warisan barat. Sesuai dengan sifat orang barat jadi politik mereka penuh dengan tipu helah. Orang Melayu minat sangat politik ni kerana sesuai dengan sifat kita suka berbual di kedai kopi. Kita sangat perlukan politik bersih berpaksikan cara Islam. Mudah2an kita dapat pemimpin yang betul2 berhati mulia macam para khalifah yang lalu dimasa akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah nya...tok syeikh kita pun dah ramai kaki putar..
      kaki u-turn..
      cakap tak buleh dipercayai..
      kaki skodeng pon ramai...
      tunggu sahaja kehancoran secara total..

      Delete
  14. Benar sesangat Omak!! satu2nya ahli politik yg bersih dan baik, tak lain tak bukan ialah TSKI dgn bantuan Faekah dan Omak...idup TSKI

    ReplyDelete
  15. Heran.... projek bekalan air sebenar nya bermula pada tahun brp??

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...