KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 16 April 2015

KEMPEN YANG MEMPERLEKEH DAN MENGHINA KEBIJAKSANAAN RAKYAT PERMATANG PAUH.



Permatang Pauh dari dulu sampai sekarang tak berubah, kalau undi PKR lagi memang tak nak pembangunan kot

Ini dinamakan kempen nak memperlekeh dan menghina kebijaksanaan rakyat berfikiran waras berfikir dan menilai.

Dari dulu sampai sekarang gambar yang dibulatkan dengan warna merah tidak pernah berganjak .. hebat sungguh.


Kalau kualiti sebegini yang mau dijaja sebagai cara mau menambat dan memikat hati rakyat Permatang Pauh agar berubah pilihan ... rasanya buang masa dan tenaga .. tidak akan berkesan malahan rakyat Permatang Pauh anggap ianya suatu kempen menghina mereka.

Kempen politik pembangunan sebenarnya sudah tidak berapa laku lagi sekarang ini.

Kalau berterusan laskar siber UMNO berkempen kualiti sebegini bukannya UMNO makin subur sebaliknya UMNO bakal tersungkur berkubur.

Pantang rakyat bila merasakan dirinya dihina.

44 comments:

  1. Pengundi Kajang kecewa diabai ADUN sendiri
    Penduduk Kajang kecewa dgn Wan Azizah kerana sering membatalkan mesyuarat dgn pengerusi2 persatuan penduduk pada saat akhir dgn pelbagai alasan yg tak masuk akal.
    Terbaru Wan Azizah telah membatalkan mesyuarat dgn alasan berada di luar negara tetapi sebenarnya berada di Klang di dalam majlis meraikan Deepavali.
    Isu2 yg hendak dibincangkan adalah berkisar prasarana dan kemudahan asas rakyat seperti masjid, sekolah dan infrastruktur tapi syg hasrat persatuan2 penduduk utk mengadu hal kepada ADUN mereka telah dikhianati. Bukan saja ADUN tak kelihatan, malah batang hidung ahli majlis juga lesap tanpa dikesan.
    Diberitakan kertas cadangan tersebut telah diserahkan sejak bulan julai tetapi Wan Azizah sentiasa membatalkan temujanji dgn alasan alasan remeh.
    Ternyata Langkah Kajang telah gagal dan hanyalah pembohongan ala 16 Sept Anwar Ibrahim
    Adakah penduduk Kajang tidak penting langsung buat Wan Azizah??
    Ternyata Wan Azizah tak berminat menyelesaikan masalah penduduk Kajang tetapi Langkah Kajang hanya bertujuan menipu rakyat semata mata utk menyingkirkan Ts Khalid Ibrahim.
    Penduduk kajang kini sangat kecewa dan merasa tertipu dgn PKR. Yg pasti segala janji manis yg ditabur ketika berkempen hanyalah sekadar penipuan di luar tabiee manusia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok...your next step?...

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Ini kempen orang bodoh.......penulisnya pasti umno......PR banyak buat pembangunan tak macam pusat.....hasil cukai dikutip tapi pembangunan disisih......makan haram

    ReplyDelete
  3. KAJANG: Penduduk kawasan Kajang hari ini berkata mereka kecewa dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang Datuk Seri Wan Azizah Ismail kerana tidak turun padang dan tidak membawa perubahan kepada penduduk.

    Seorang peniaga di pasar kajang, Ramlah Daud 54, berkata sejak Wan Azizah menjadi wakil rakyat di kawasan itu hanya sekali sahaja beliau menemuinya ketika berkempen dalam PRK Kajang Mac lepas.

    “Memang susah nak jumpa dia (Wan Azizah), kali pertama dan terakhir saya jupa beliau semasa kempen PRK lalu,” katanya.

    Jelas beliau, pihaknya juga mengesa Wan Azizah supaya menunaikan janji beliau semasa berkempen dalam PRK untuk menyelesaikan masalah banjir dan sampah yang dihadapi penduduk.

    “Memang Wan Azizah datang melawat kawasan ini ketika banjir kilat namun, setelah melihat insiden ini beliau beredar begitu sahaja dan masih tiada jalan penyelesaian,” jelasnya.

    Tambah beliau, penduduk Kajang diabaikan pembangkang bukan sahaja semasa Wan Azizah menjadi wakil rakyat, malah mereka juga menerima nasib yang sama semasa pentadbiran Lee Chin Cheh.

    “Saya minta Wan Azizah tunai janjinya untuk berkhidmat kepada penduduk, dan tidak hanya cakap tak serupa bikin,” ujarnya.

    Sementara itu, seorang perniaga, Geengamah, 58 berkata, Wan Azizah, jarang berjumpa dengan perniaga dan bertanyakan masalah yang dihadapi perniaga di kawasan itu.

    Geengamah mengulas, sejak beliau berniaga di kawasan pasar Kajang, tiada langsung perubahan yang berlaku, malah kawasan tersebut dihimpit dengan pembangunan lain.

    “Saya tengok kawasan lain banyak bangunan dibina, tetapi keadaan pasar disini masih lagi tidak berubah dan kedai-kedai sudah mula tutup,” katanya.

    Tinjauan Free Malaysia Today di sekitar Pasar Kajang hari ini mendapati, rata-rata masyarakat kecewa kerana wakil rakyat kawasan mereka kerana tidak turun padang menemui penduduk dan berharap dengan aduan mereka itu dapat menarik perhatian Wan Azizah untuk terus berkhidmat kepada rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjang berjela tapi tak dak isi..."aku bagi hang 35 markah sahaja"...kata cikgu Ahmad Mustland...

      Delete
    2. Kajang ok jea xde masalah DWA xpun de masalah

      Delete
    3. Aku saja2 tulis sbb sakit hati dgn keluarga Anuar. Dah byk kali mintak projek x dapat. Last2 aku bela babi.

      Delete
  4. Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dinasihatkan supaya tidak mengkhianati kepercayaan pengundi jika beliau dicalonkan dan menang di Permatang Pauh.

    Nasihat itu diberikan oleh bekas Pembantu Peribadi beliau, Faekah Husin, yang turut menasihatkan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya tidak lagi mengulangi kesilapan pada 2008.

    “Jangan sampai peristiwa 2008 berulang di mana beliau melepaskan kerusi Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Tindakan Wan Azizah ini telah mengecewakan pengundi,” katanya ketika dihubungi FMT pada Selasa.

    Faekah, bekas Ketua Pegawai Eksekutif Pemerbadanan Menteri Besar Selangor (MBI) berkata, beliau percaya keputusan untuk bertanding itu bukan mudah untuk Wan Azizah kerana beliau juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kajang.

    Bekas ahli PKR itu berkata, dia simpati kerana Wan Azizah pernah menyatakan hasrat untuk mengurangkan aktiviti politik bagi memberi tumpuan kepada cucu dan aktiviti keagamaan.

    Dia secara sinis menyatakan mengosongkan kerusi semakin membudaya dalam PKR seperti di Permatang Pauh dan Kajang di mana kedua-duanya kerana Anwar bukan faktor rakyat.

    Faekah diketahui mempunyai hubungan sangat rapat dengan keluarga Anwar tetapi hubungan itu mula regang selepas dia dilantik sebagai Setiausaha Politik kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada 2010.

    Dia bertindak keluar PKR kerana tidak bersetuju dengan beberapa keputusan parti termasuk memecat Abdul Khalid dan Langkah Kajang.

    Sementara itu, blog pro Pakatan Rakyat, omakkau.blogspot melaporkan ahli akar umbi PKR tidak setuju jika Wan Azizah bertanding di Permatang Pauh kerana perlu memberi tumpuan di Kajang.

    Blog itu mendakwa, PKR sepatutnya meletakkan calon muda yang berkebolehan dan mempunyai pengaruh kuat kerana parti itu sudah berpecah antara kem Mohamed Azmin Ali dan Nurul Izzah Anwar selepas pemilihan 2014 yang lalu.

    FMT difahamkan usaha mencalonkan Wan Azizah di Permatang Pauh adalah strategi untuk menyekat Azmin daripada dilantik sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen. _ FreeMalaysiaToday

    ReplyDelete
    Replies
    1. WOW...hebat ulasan 'assignment' nih...Hemm..."I bagi you empat bintang".

      Delete
    2. The next step kalau ikut kepala macai pkr ialah buat segala macam macam benda yang mendapat keredhoaan dapigs dan dalam masa yang sama belasah, kutuk cukup2 PAS. dapigs senantiasa di hati pkr. Nanti bila kalah nanti akan tetap dipuja dan dibela dapigs bapa segala babi dan menyalahkan PAS totally. dapigs bila tengok pkr macam ayam patah tengkok terus tinggalkan pkr, namun pkr yang tak berapa cerdik akan tetap terus memuja dan menyanjung dapigs. Merujuk kepada bukti solidariti di depan penjara baru2 ini bila si adam adli dan yb dapigs kene tangkap. dapigs cuma akan sokong yb dapigs sahaja, pkr boleh jalan. tapi........ pkr still lagi menganggap dapigs kawan dunia akhirat, dapigs's the world for pkr. alahai......pkr.

      Delete
  5. WAN AZIZAH MENGGELUPOR TAKUT KALAH DI PERMATANG PAUH!!!

    Dek kerana takut kalah dalam Pilihan Raya Parlimen Permatang Pauh yang bakal diadakan tak berapa lama lagi membuatkan Si Wan Azizah tu dilihat semakin menggelupor tak tentu arah.

    Takut jadi macam nasib yang menimpa puak - puak DAPigs di Teluk Intan sebelum ini membuatkan Si Wan Azizah tu lebih berhati - hati. Maka sebab itulah dia dilihat cuba nak merayu supaya mereka tak bergaduh sesama sendiri.
    Soalnya, kenapa baru sekarang baru Si Wan Azizah tu nak bersuara? Kenapa sebelum ini dia buat - buat tak peduli dengan krisis yang melanda puak - puak Pakatan Haramjadah tu secara terang - terangan?

    Baru hari ini dia nak ingatkan pemimpin - pemimpin dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu untuk memberikan perhatian terhadap agenda membela nasib rakyat diperingkat bawahan?

    Bukan ke selama hari ini, dia jugak yang cuba nak mengheret rakyat dalam agenda peribadi yang melibatkan suaminya sendiri? Bukan ke dia jugak yang meminggirkan Kebajikan Rakyat secara terbuka?

    Barang perlu diingatkan! Tuduhan moral Si Ketua Penipu tu adalah kes peribadi. Ianya tidak ada sebarang kaitan lansung dengan rakyat. Tapi kenapa keluarga Si Wan Azizah tu beria - ia nak heret rakyat untuk turut serta?

    Dan apa yang lebih menghairankan kita ialah, kenapa pulak Si Wan Azizah tu dilihat sibuk sangat nak masuk campur dalam masalah orang lain walhal masalah dalaman parti dia sendiri pun tak mampu nak diselesaikan?

    Sehingga hari ini, perpecahan didalam kepimpinan PKR itu sendiri pun masih lagi tidak dapat diselesaikan secara berhemah. Itu pun Si Wan Azizah tu sendiri tak dapat nak selesaikan.

    Perpecahan didalam PKR tu sendiri pun masih boleh dilihat dengan jelas. Terutama sekali sewaktu Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh bakal menjelang tidak berapa lama lagi.

    Perkara itu semua orang pun boleh lihat dengan jelas. Tapi, takkan la Si Wan Azizah selaku Presiden PKR tu sendiri pun tak nampak apa yang sedang berlaku? Takkan la dia buta sangat!!!

    Kesimpulannya, tak usah la Si Wan Azizah tu nak sibuk masuk campur dalam urusan orang lain. Adalah lebih baik untuk dia selesaikan dulu urusan rumah tangga dia supaya jangan bercelaru tak tentu arah!!! Jangan nanti, yang dikejar tak dapat yang dikendong pulak berterabur!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dgn tulisan ini mudah2 pengundi akn pangkah umno. Itu saja.

      Delete
  6. Salam all,

    Mari kita tentang wan jijah habits habisan di Permatang Pauh. Kalau tidak guru KAFA yg ramai di Seberang Prai akan menjadi anak tiri.

    Jangan kita ditipu lagi oleh keluarga gila nepotism.ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh......kafa tu org kuat siapa????
      Akal ada ke....biar rakyat tentukan adakah perompak dipilih sebagai peminpin permatang pauh atau hak rakyat dipertahankan.

      Delete
    2. Macai umno mana ada akai. Bodoh lg dpd Pak Pandir.

      Delete
  7. Setakat akaun pesbuk, aku pon boleh letak nama Presiden Amerika dgn motto "change" pastu letak gambo clinton tgh beromen dgn monika lewinski...paham tak aku perli ni? Pesbuk yg ko pecaya....adoiii....melayu....melayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang bab pembangunan tu aku tak kisah sangat, tapi bab pkr boleh bertag team dengan dap bantai pas kau2 tu yang aku berbulu sangat2. terus terang aku cakap pkr ni tunggu masuk muzium je le kalau macam ni.

      Delete
    2. Pas pun sama. Bersekongkol dgn umno utk jatuhkan kerajaan pr selangor.
      Hj Hadi jd kepalanya.

      Delete
  8. Surat terbuka Kepada Saudara Anwar bin Ibrahim,

    Assalamualaikum,
    Wahai Anwar bin Ibrahim, cukup-cukuplah politik. Umur kamu tu dah lanjut. Uban dah penuh, baik la kamu beristiqamah, iqtiqaf kat masjid dan membaca Al-Quran. Ikut Pembesar Oman, azan masuk terus solat. Alang2 kat bamboo river ibadat lebih sikit dan suruh keluarga kamu bertaubat

    Jangak hayat kerjaya kamu dah habis dah disebabkan kamu dah kena sumbat dlm bamboo river, predaran zaman dan anggota parti dah jemu dengan retorik kamu. Serahkan sahaja perjuangan kepada Azmin Ali, Yaakop Sapari, Saifuddin Nasution dll. Mereka ini masih muda dan masih relevan.

    Saya percaya kalau Sdr Anwar bin Ibrahim sekeluarga boleh pencen Dari polutik boleh balik ke Cherok Tok Kun dan tidak menyemak PKR lagi. Pemimpin2 muda PKR boleh menjayakan parti, saya yakin. Tapi ingat mereka yang bergelar pakar tu kamu bawak balik sekali ke Cherok Tok Kun, terutama brader Pandan marei

    Saya yakin PKR akan bertambah maju tanpa kamu dan keluarga kamu. Kalau nak berkhidmat kepada parti biarlah jadi ahli biasa berkhidmat membawa ahli2 lain naik van.

    Terima Kasih
    Jeff Ulu Bernam

    P/S: Saya tak panggil Saudara Datuk Seri sebab Ulu Yam adalah di Selangor. Anwar bin Ibrahim punya title kan dah kena Tarik. Jangan lupa atau buat2 lupa okey

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah2 lah Jeff tauke 4 kandang. Aku tahu siapa kau. Jgn berselindung. Panganut umno yg seri menyamar.

      Delete
    2. Jeff@jefri ulu yam ni ...Cari makan Cara menipu adalah karier dia sejak akil baligh.macam babi dgn dengan tahi...muka hodoh perangai hodoh...Ora g ulu yam tak ketuk kepala dia sampai mampuih Kira dah untung la tu....

      Delete
  9. Aku sumpah DSWA kalah teruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudahan sumpah diri kamu termakbul

      Delete
    2. Aku sumpah sapa yg GST rakyat miskin

      Delete
  10. Mari kita boikot wan jijah di matang Pauh kerana membelakangi grass root yg mahukan Che Gu Bard

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom kita pakat undi DSWA. Doa org yg di anianya sgt makbol.

      Delete


  11. Apa pasal korang tak nak "sedekahkan" kawasan Permatang Pauh kpd PAS.
    Aku percaya korang akan menang besar.
    Atau korang takut dg tuan busat LGE ke?


    ReplyDelete
    Replies
    1. Serah kpd pas serupa mcm serah kpd umno. Penyangak yg habiskan harta negara.

      Delete






  12. Pas Permatang pauh tolak Wan Azizah, Guan Eng ikut PKR
    Posted on Wednesday, April 15 @ 22:30:00 MYT
    Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah


    

    GEORGETOWN - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menyerahkan kepada PKR untuk menentukan sama ada kenyataan Pas Permatang Pauh menolak Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon PRK Parlimen Permatang Pauh, mewakili parti itu atau sebaliknya.

    "Saya fikir PKR akan tentukan sama ada ini adalah pendirian rasmi Pas atau tidak. Biar PKR selesaikannya. Calon belum diumumkan lagi, jadi tunggulah, " katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

    Beliau berkata demikian ketika ditanya tentang laporan akhbar hari ini yang memetik Ketua Penerangan Pas kawasan Permatang Pauh, Jamsari Samad sebagai berkata, Pas Permatang Pauh menolak Presiden PKR itu atau mana-mana anggota keluarganya diletakkan sebagai calon pilihan raya kecil Permatang Pauh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dikatakan yg grassroot PKR telah bermeyuarat dgn PAS Permatang Pauh untuk menolak Azizah.

      Mama Nepotism Al Kipas Satay Kajang perlu berambos

      Delete
    2. Macai bodoh.....berambos

      Delete
    3. Jgn tertipu. Anon 0932 ni macai totom umno.

      Delete
  13. Harimau mati.meninggalkan belang
    Anuar mampos meninggalkan nepotism

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara mati susahkan keterunan.

      Delete
  14. Najib mati meninggalkan panda......

    ReplyDelete
  15. Untuk hentikan nepostima utara itu aku minta ahli pkr dan pas jangan keluar undi pematang pauh , mari kita beramai2 hentikan nepotism itu melanda malaysia , sudah tiba waktu wan aziz jaga cucu dia.

    Bawa sepanduk Cakap tidak pada keluarga nepotism utara

    Ahli pkr Di kampung baru cabang pkr titiwangsa
    Penah memakai Baju (jastice for papa) dari 1998

    ReplyDelete
  16. Umno menjanjikan mcm2 pembangunan malah pembangunan tu lh yg dahagakan oleh umno untuk projek, kontrak dn sebagaimananye utk dimonopoli ...merembat je keje nye ...x de projek dn kontrak x de lh hidup mewah puak ni ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. upcoming project........destroy dap and pkr. total annihilation for both parties.

      Delete
    2. Macai bodoh pengkianat bangsa senangkan diri susah kan saudara mara baik macai bodoh mcm ni di sita.

      Delete
  17. jom ubah..jom ubah..jom ubah...dah bertahun tahun tak juga berubah..sampai penjubur tua masok penjara masih takde perubahan..anugerah tuhan berubah jadi kaki jubur kaki kelentong.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tentu duduk bawah tempurung cam katak sbb tu ko tak tahu permatang pauh sudah maju...kluarlah dari tempurung ikutilah perkembangan semasa.

      Delete