Tuesday 21 April 2015

UMNO BAHAGIAN BATU PAHAT TIDAK BAYAR CUKAI TANAH SEJAK 2006 DAN KINI TERTUNGGAK SEBANYAK RM252,756.00 ?????


UMNO Batu Pahat yang diketuai Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) merangkap Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat yang juga bekas Ahli Parlimen Batu Pahat dan mantan Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Dato' Dr Mohd Puad Zarkashi diberitakan yang menjadi heboh gegak gempita telah tidak bayar cukai tanah semenjak tahun 2006 sehingga sekarang yang berjumlah RM252.756.00 sen.

Selama 9 tahun satu sen pun tidak bayar cukai tanah. .. kalau rakyat biasa kalau selama ini dan berdegil macam ini pasti tanah tersebut akan dirampas.

Pecahan cukai yang perlu dibayar oleh UMNO Batu Pahat yang dikepalai Dato' Mohd Puad Zarkashi ialah:

Cukai Tanah Setahun :    RM 21,420.00 sen

Tunggakan Cukai Tanah Sejak Tahun 2006 :   RM 192,780.00 sen

Tunggakan Denda:   RM 38,556.00 sen

Jumlah Yang Perlu Di Bayar :  RM 252,756.00 sen

Mohon pihak UMNO Batu Pahat dan pihak berwajib terlibat memberikan respon segera demi pencerahan dan kebenaran.

Rakyat berhak tahu terutamanya ahli-ahli dan penyokong UMNO sendiri terutamanya ahli UMNO Batu Pahat sebab ini melibatkan imej dan integriti serta maruah UMNO.

Jangan terlalu ghairah dan seronok sakan cerita beberapa anggota PKR lompat parti menjadi ahli UMNO sedangkan isu yang jauh lebih besar gagal diurus dan ditangani secara baik.

16 comments:

  1. Pembersihan Puak Dalam PKR
    (Update Belakang Tabir PKR Oleh SOM)

    Saya tidak mahu menyamakan apa yang sedang berlaku dalam PKR waktu ini adalah satu proses pembersihan etnik. Iya, ia jauh berbeza dengan apa yang berlaku di Bosnia-Hazegovina kira-kira 10 tahun lalu dimana Bosnia Serb melakukan "ethnic cleansing" pembataian ke atas warga Bosniaks.

    Tetapi kaedah atau pun emosi yang sedang berbuak-buak dalam sesetenhgah orang dalam PKR kini, sama dengan apa yang berlaku di Bosnia itu, iaitu perasaan atau apa dinamakan kegilaan untuk menghapuskan satu kumpulan dan menobatkan satu kumpulan yang lain bagi menguasai PKR sepenuhnya. Tindakan ini sesungguh kejam dan tidak berhati perut. Biarlah saya menamakan apa yang sedang berlaku kini sebagai proses "menghapuskan puak" (group cleansing) dalam PKR.
    Masih segar dalamingatan kita bagaimana kumpulan yang tidak sebulu dengan nepotism sang pentahyul handalan telah dihina, difitnah sewenang2 wenangnya. Mangsa2 juak2 nepotism ini termasuk TSKI dan Che Gu Bard. Sudah kedengaran dari sumber2 tertentu yang Azmin pun akan dimangsakan.


    Sedar atau tidak, setuju atau tidak, inilah hakikat yang sedang berlaku dalam parti berasakna keadilan social itu yang perlu diambil perhatian oleh semua orang. Mereka yang menolak hakikat ini sengaja membutakan mata dan hati mereka. Pastinya proses yang rancak berjalan ini sangat disukai oleh musuh PKR kerana ia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu je lah keje nya. Dapat upah copy n paste. Suruh belajar, ponteng kelas hisap rokok belakang jamban. Mintak keja x dapat. Nak jd kontraktor atas angin pun x berjaya. Duduk kedai mamak smpai pagi.Lebih baik
      tengok cat kering.

      Delete
    2. PKR PARTI INDIA

      Delete
  2. Haram, berdosa undi calon tolak hudud – Pas Permatang Pauh


    NasionalOleh Manzaidi Mohd Amin di Kuala Lumpur - 21 Apr 2015 (22 min ago)
    1 of 1


    http://malaysiagazette.com/ms/nasional/haram-berdosa-undi-calon-tolak-hudud-%E2%80%93-pas-permatang-pauh
    .
    Kata putus sama ada Pas bakal memberi kerjasama atau sebaliknya terletak pada PKR.Language Malay Pas Kawasan Permatang Pauh tidak bersendirian dalam desakannya kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail supaya menarik balik kenyataan tidak menyokong Enakmen Kanun Jenayah Syariah II (Pindaan 2015) Kelantan.

    Bahkan, kenyataan yang dikeluarkan Yang Dipertuanya, Omar Hassan untuk tidak turun membantu calon PKR dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh Sabtu ini adalah suara akar umbi parti.

    Menurut Ketua Urusan Ulamak Pas Kawasan Permatang Pauh, Badrul Abdul Rahman, keputusan mendesak Dr. Wan Azizah menarik balik kenyataan itu adalah usul dari Dewan Pemuda Pas Kawasan berkenaan yang diterima sebulat suara dengan bahas dalam Mesyuarat Agung Tahunan Pas kawasan itu semalam.

    "Kenyataan oleh Yang Dipertua Pas Kawasan Permatang Pauh itu adalah mewakili suara akar umbi Pas Kawasan, bukan pendirian peribadi beliau. Ia adalah usul oleh Dewan Pemuda Pas Kawasan yang diterima sebulat suara dengan bahas dalam Mesyuarat Agung Tahunan Pas Kawasan Permatang Pauh pada 19 April lalu.

    "Usul dan kenyataan media itu bermaksud ahli dan Mesyuarat Agung Tahunan Pas Kawasan sayangkan Pakatan Rakyat (PR) dan mahu kerusi Parlimen Permatang Pauh kekal milik PR. Ini disebabkan PR berisiko kehilangan undi ahli Pas dan pengundi atas pagar kerana Permatang Pauh adalah bumi yang subur dengan kuliah pengajian.

    "Penduduknya juga daripada kalangan mereka yang kuat fahaman agama. Ini adalah luahan ahli dan pengundi atas pagar yang ditemui dalam beberapa siri turun padang oleh Pas Kawasan dan cawangan," katanya di sini.

    Hari ini Omar dilaporkan berkata, parti itu hanya akan turun membantu PKR sekiranya Dr. Wan Azizah menarik balik kenyataannya tidak menyokong hukum hudud yang akan dibentangkan di Parlimen pada penggal akan datang dan turut meminta maaf secara terbuka kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    Badrul berkata, hudud adalah perkara yang 'Dharuri' dalam Islam yang membawa maksud, secara asasnya umat Islam yang mempelajari agama akan memahami ia adalah syariat iaitu perintah Allah yang wajib hukumnya untuk dilaksana ke atas umat Islam.

    Katanya, membantah dan mempertikaikannya akan merosakkan akidah umat Islam serta sudah tentu haram dan berdosa.

    "Islam yang mencakupi seluruh perkara dalam kehidupan sudah tentu soal politik dan memilih pemimpin juga telah digariskan oleh Islam. Jadi apa pula hukum mengundi calon yang menolak hudud," ujarnya.

    Beliau memberi peringatan menerusi surah An-Nisa ayat 85: "Sesiapa yang memberikan syafaat yang baik nescaya ia akan memperoleh bahagian (pahala) daripadanya; dan sesiapa yang memberikan syafaat yang buruk, nescaya ia akan mendapat bahagian (dosa) daripadanya. Dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu."

    Kata beliau, bagi menyelamatkan kerusi Parlimen Permatang Pauh untuk terus kekal menjadi milik PR dalam PRK 7 Mei ini, Pas Kawasan Permatang Pauh mendesak agar PKR dan pemimpinnya yang telah menolak serta menghina hudud menarik balik semua bantahan dan penghinaan itu.

    Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan 25 April ini hari penamaan calon bagi PRK Permatang Pauh, diikuti 3 Mei pengundian awal dan 7 Mei pembuangan undi.

    ReplyDelete
  3. Kicik.punya hal tu....yg busat lagi gumparr....dr rani kalah di kapar....15 tahun tewas akhirnys... nnpk nyaramai anjing pluralisma dan libral anwar dan dap tewas tinggal sprnder.. havyweight pas suma tinggal sspender. ..kikikiki

    ReplyDelete
  4. Macai bodoh......melayu bangla....
    Mrk buat tak bayar tak apa sebab berkuasa tapi rakyat ditindas sesukahati mcm ni ke kerajaan!!!! Mana adilnya???? Malulah berislam sana sini tapi jahat tipu umat islam guna islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lari topic lagi. Orang tenah sembang matang pauh

      Delete
  5. நஜிப், ரோஸ்மா நெறி தவறிப் பிறந்த எளிதில் துளை எறிந்தோம் சாணம் போய்விடலாம்

    ReplyDelete
    Replies
    1. الشعب الهندي تناسب بسهولة في حفرة وألقوا البراز

      Delete
  6. MONDAY, APRIL 20, 2015
    Kempen Sabotaj Pemimpin PKR Yang Anti Nepotism di Permatang Pauh Sedang Giat Berjalan

    Mengikut kaum keluarga Tulang Badak di Permatang Pauh, jentera PKR sedang giat berkempen memburuk-burukkan kepimpinan parti yang anti dengan ideology nepotism.

    Keluarga Tulang Badak ini sudah mengundi di Permatang Pauh sejak zaman Haji Zabidi lagi.

    Kempen dilakukan rumah ke rumah dan mereka dtg bertemu dgn kaum keluarga Tulang Badak sendiri

    Minta penyokong grassroot PKR ambil perhatian di atas perkara ini dan memberhentikan sabotaj yang sedang berjalan giat di Permatang Pauh.

    Jikalau yg beri report ini bukan kaum keluarga Tulang Badak nescaya Tulang Badak tidak akan memperdulikan khabar ini.

    Takkanlah keluarga Tulang Badak di Permatang Pauh hendak berbohong dengan Tulang Badak

    TULANG BADAK @ MURTABAKWAVES

    ReplyDelete
  7. Boleh bantu saya cma nk tu.Ada satu parti..
    syarat wajib adalah Wajib rasuahh.
    kmdian kebal dr undang2 .
    rompak harta negara.
    larikan berbillion duit rakyat.
    ..dll mcm2 lagi dlm dunia ada kt malaysia shj.
    parti apa ha..sya dengar2 jer.mgkin gosip kut.

    ReplyDelete
  8. Parti haramjadah UMNGOK!...

    ReplyDelete
  9. Kalau nak tahu ada bangunan umno yg terletak dekat parit sulong.. bangunan ni ada kat simpang tiga yg ada balai polis..
    Bila nak bayar cukai bahagian bangunan kat tuan tanah.. bangunan sewakan kat kedai singer, duit sewa umno sapu cukai buat tak tahu aja..

    ReplyDelete
  10. Tak risaulah...boleh settle punya...ini UMNO...takut apa!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...