Thursday 23 April 2015

POLIS BURU INDIVIDU PALSUKAN KENYATAAN AKHBAR KETUA POLIS NEGARA




Ketua Polis Negara melalui akaun Twitter dan Facebook Pagenya telah menafikan mengenai siaran media yang kononnya dikeluarkan oleh pihak polis berkaitan 'Notis Perobohan Kuil Batu Cave' yang kini tersebar secara meluas di media sosial.

Tambahnya lagi, pemalsuan dan penyebaran berita ini akan disiasat.

Polis akan menyiasat edaran kenyataan akhbar palsu yang mendakwa bahawa pihak berkuasa telah meluluskan perobohan kuil Hindu di Batu Caves.

Kenyataan yang diedarkan di talian itu memaparkan kepala surat PDRM dan kononnya dikeluarkan oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.

"Polis menafikan pernah mengeluarkan kenyataan itu. Pemalsuan dan penyebaran berita ini akan disiasat," kata Khalid dalam satu tweet.

Kenyataan palsu itu mendakwa bahawa kerajaan akan mengambil alih kawasan tersebut untuk tujuan "pembinaan bandaraya" dan akan memulakan kerja-kerja perobohan pada 2 Mei.

Kenyataan itu disebarkan selepas sebuah gereja di Taman Medan, Petaling Jaya menurunkan salib berikutan demonstrasi oleh kira-kira 50 penduduk Ahad lalu.

Mereka, termasuk abang IGP, Datuk Abdullah Abu Bakar dan bekas Ketua Wanita Umno Petaling Jaya Selatan, Munaliza Hamzah, yang berkata kawasan itu didiami 95 peratus orang Islam.

Abdullah, yang juga ketua Umno cawangan Taman Lindungan Jaya kemudian berkata dia berada di sana untuk menjadi pengantara antara penduduk dan pihak gereja.

Beliau telah disoal siasat oleh polis selama tiga jam semalam berkaitan penglibatannya dalam demonstrasi itu.

8 comments:

  1. Muka PAS Permatang Pauh kena Ludah Kahak


    Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali menegaskan bahawa mereka tidak akan menarik balik bantahan terhadap hukum hudud semata-mata untuk mendapatkan sokongan Pas dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Permatang Pauh kali ini.

    Sehubungan itu, beliau berkata, mengenai perkara tersebut ketika ini tidak timbul meskipun mendapat amaran daripada kem dalam Pas yang mahu memboikot kempen PKR dalam PRK Permatang Pauh sekiranya tidak menarik balik bantahan

    ReplyDelete
  2. NENEK KIPAS KANTOI MENIPU RAKYAT!!!

    Hahaha!!! Hidup - hidup Si Wan Azizah tu nak 'kencing' rakyat. Dia ingat, rakyat ni BODOH sangat ke? Dah terang pun masih lagi bersuluh. Benda dah terpampang depan mata pun masih lagi dia cuba nak menafikannya.

    Tak pasti la sama ada siapa yang tipu siapa. Mungkin Si Wan Azizah tu yang cuba tipu rakyat dengan mengeluarkan kenyataan, kata yang dia dah pergi jumpa dengan YDP PAS Permatang Pauh.

    (Baca Artikel Berkaitan: Wan Azizah Malu Bila Kainnya Terlondeh!!!)

    Kenyataan mengenai perkara tersebut mendapat perhatian apabila Si Wan Azizah tu dilihat cuba nak melarikan diri dari menjawab persoalan dikalangan wartawan mengenai pendirian PAS.

    Atau, mungkin Si YDP PAS Permatang Pauh tu yang tipu Si Wan Azizah tu bila dia kata PAS Kawasan tetap akan memberikan sokongan kepada PKR walau siapa pun calon yang akan dipertandingkan kelak.


    Hakikatnya, PAS memang tetap tidak akan berganjak dari pendirian yang telah dibuat sebelum ini untuk tidak membantu PKR bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh.

    Kalau sebelum ini, hanya suara Dewan Pemuda PAS je yang kedengaran. Kali ini giliran Yang DiPertua PAS Kawasan Permatang Pauh tu pulak yang keluarkan kenyataan melalui laman media.

    Antara lain, mereka memberikan kata dua kepada PKR sekiranya parti itu mahu bantuan dari jentera PAS dikawasan tersebut. Nak pulak dalam Pilihan Raya Kecil di Permatang Pauh tu sendiri.

    Nah! Sekarang, apa lagi alasan yang nak diberikan oleh Si Wan Azizah tu? Masih lagi ke dia nak menafikan dakwaan bahawa PAS Kawasan Permatang Pauh tu sendiri enggan bekerjasama dengan mereka?

    Adakah PKR bersedia untuk menundukkan kepala mereka dan menuruti pendirian yang telah dibuat oleh PAS? Atau, adakah mereka akan kekal dengan sikap sombong mereka selama hari ini?

    Apa yang jelas, pendirian serta keputusan PAS Kawasan tu membuktikan bahawa mereka dah muak dengan sikap sombong dan angkuh yang ditonjolkan oleh kepimpinan PKR sebelum ini.

    Bahkan, mereka juga jelas sudah semakin bosan dengan Penghinaan yang ditujukan kepada Presiden PAS kerana mahu melaksanakan Hukum Hudud yang menjadi dasar perjuangan parti itu.

    Tapi malangnya, masih ada lagi pemimpin PAS sendiri yang dilihat bertentangan dengan keputusan PAS Kawasan tu. Ternyata, pemimpin - pemimpin sedemikian hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka je. Bukannya diorang perduli dengan perjuangan parti!!!

    ReplyDelete
  3. Rakan2 Keadilan,

    kami tidak perlukan undi Ahli Ahli PAS di Permatang Pauh. Dengan sokongan PASMA PKR akan menang Besar di Permatang Pauh.

    Diseru penyokong keadilan memboikot PAS secara total kerana PAS bersama TSKI di Selangor pada 2014.Semua kempen hanyalah memerlukan Support PASMA

    PAS boleh balik kampung tanam jagung.

    Dave,
    Member since 1999

    ReplyDelete
  4. Buru jangan tak buru.Tangkap jangan tak tangkap.Jangan pilih kasih.....Dan kalau nk kenal anakharam bawa sial cap umno dlm blok ni senang aja....dia akan post cerita yg sama berulang ulang...jarak masa dia post tak lama selang 2 3 minit..bodoh! Takde idea...otak penuh
    Taaiikk! Tuuiih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarlah dia nak post apa pun. Lu sapa? Pundek lancau punya pendatang.

      Delete
  5. Lu pukimak umno pendatang Indonesia! Kahkahkah....

    ReplyDelete
  6. Tanah melayu dan indonesia adalah satu rumpun.

    Itu fakta dan tidak dapat dinafikan. Tanah melayu dan indonesia memang wujud ikatan persaudaraan.

    Habis yg ngko kalau bukan dari rumpun yg sama, dari mana?

    Ngko marah orang melayu menguasai politik negara dan secara perlahan - lahan menyaingi kaum lain dalam sektor perniagaan.

    Rakyat yang bijak akan menyokong apa jua usaha yg baik yg dicadangkan oleh pemerintah samada dari kerajaan BN atau PR. Dan akan menolak sekiranya ia memudaratkan rakyat keseluruhanya.

    Jangan nampak yang buruk saja tapi yang baik dinafikan.

    ReplyDelete
  7. Hoi anon 11:54 lu cibai la...UMNgok pendatang sumatera la....sorang minang sumatera sorang bugis sumatera...hoi macai bangang! Pegi belajar sejarah!...kehkehkeh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...